• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.950 actors
  • 9.370.968 votes
Profile

Al Pacino of Robert De Niro?

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Twee maal verschenen ze in dezelfde film en beide malen, hoe goed Pacino ook was, was De Niro de ster van het scherm.

movie*freak

• 422 messages
  • 21 votes

Goodfella_90 wrote:

Twee maal verschenen ze in dezelfde film en beide malen, hoe goed Pacino ook was, was De Niro de ster van het scherm.

thomzi50

• 1991 messages
  • 2527 votes

gondwana wrote:

na analyse this and that volledig voor pacino...

Inderdaad. Vooral de huilscène is vrij ernstig.

Ya_Shex

• 18 messages
  • 156 votes

Ik kies voor AL PACINO. qua acteerprestaties hij is

gewoon veel beter dan robert de niro en elke rol past

gewoon bij hem. en dat weet iedreen. als niet zo is noem paar films waar hij niet goed acteert.

1.The Godfather

2. Scarecrow

3.Serpico

4.The Godfather: Part II

5.Dog Day Afternoon

6....And Justice for All

7.Scarface

8.Sea of Love

9Dick Tracy

10.The Godfather: Part III

11.Frankie and Johnny

12.Glengarry Glen Ross

13.Scent of a Woman

14.Carlito's Way

15.Heat

16.Donnie Brasco

17.The Devil's Advocate

18.The Insider

19.Any Given Sunday

20.Chinese Coffee

21.Insomnia

22.People I Know

23.The Recruit

23."Angels in America

24.Two for the Money

is dat allemaal het zelfde wat al pacino gemaakt heeft? kijk eerst naar de films en ook andere dan weet je heel goed wie beter is.

al pacino is gewoon de beste acteur aller tijden.

ik heb ook heel veel films gezien van robert de niro maar

voor mij al pacino is de beste en hij heeft zelf meer

Oscars gekrijgen dan de niro.

Now that we've been face to face. if l'm there and l gotta

put you away. l won't like it .But, l tell you if it's between

you and some poor bastard whose wife

you're gonna turn into a widow. ...brother. >you are going down

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ya_Shex wrote:

ik heb ook heel veel films gezien van robert de niro maar

voor mij al pacino is de beste en hij heeft zelf meer

Oscars gekrijgen dan de niro.

Eigenlijk heeft De Niro meer Oscars dan Pacino. De Niro heeft er 2 (voor The Godfather Part II en Raging Bull) en Pacino heeft er slechts 1 (Scent of a Woman).

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

En ook al was het waar, dan wat het nog een poepargument.

Trouwens Rob, slechts?

Ya_Shex

• 18 messages
  • 156 votes

The One Ring

ik bedoel in totaal al pacino heeft 2 meer dan robert de niro

ik heb niet allen over the godfather en ranging bull of scent of a woman

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Waarvoor heeft Pacino volgens jou nog meer een Oscar voor gekregen dan..?

Esteban

• 3606 messages
  • 1826 votes

Al Pacino heeft ongetwijfeld meer in z'n mars dan DeNiro, eveneens uitstekend acteur.

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

Voor zijn rol in de films Dog Day Afternoon en Carlito's Way had Al Pacino ook een oscar moeten krijgen..

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Goodfella_90 wrote:

Waarvoor heeft Pacino volgens jou nog meer een Oscar voor gekregen dan..?

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb. Hij bedoelt dat Pacino vaker genomineert is voor een Oscar dan De Niro. Dan klopt het want Pacino heeft 8 nominaties en De Niro 6. Het zegt echter totaal niets over wie er werkelijk beter is in mijn ogen.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

ik vind al pacino ook net iets beter

vooral scarface staat op 1 in top 10

dus kan niet anders

al hoe wel vind ik ze allebij erg goed.

abberline

• 106 messages
  • 122 votes

ik vind dat je zulke goede acteurs niet met elkaar kan vergelijken, ze hebben beide verchillende kwaliteiten.

in mijn ogen zijn ze allebei top acteurs die het vaker bewezen hebben

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Ga toch voor DeNiro. Is wat mij beterft een meer verzijdige acteur die vooral in de jaren 70 en 80 een paar van de meest toonaangevende rollen gespeeld heeft waaronder een vand e beste rollen ooit gespeeld in Taxi Driver. Nu speelt hij eigenlijk enkel nog in tweederangs komedie's en actiefilms, maar goed ook dat doet hij niet onaardig vind ik.

Pacino heeft zijn status (vooral onder de jeugd tegenwoordig) verworven door zijn verschrikkelijk overschatte rol in Scarface. Hij is absoluut geen slecht acteur, in tegendeel zelfs hij heeft een tal van geweldige rollen op zijn naam staan waaronder in de Godfather films. Hij speelt vaak opvliegende types en daar kan hij nog wel eens iets te ver in opgaan vind ik (vooral in Scarface dus) maar voor de rest is er niets mis met de beste man. Alhoewel ik me toch meer kan vinden in DeNiro.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Ik ga voor Al Pacino, omdat hij tot elke vezel in zijn lichaam een acteur is. Robert de Niro kan heel goed acteren en gaat tot het uiterste om zijn rol voortreffelijk te kunnen spelen.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Makkelijke overwinning voor Robert de Niro, voor mij dan in ieder geval. Eén van de beste acteurs ooit en één van mijn persoonlijke favorieten. Pacino daarnaast is ook meesterlijk natuurlijk, maar de veelzijdigheid en charisma van Robert de Niro geven de doorslag.

Heat is het grote voorbeeld voor mij dat De Niro beter is. Beiden spelen de sterren van de hemel en de ''restaurantscene'' is gewoon klasse gespeeld door beiden, maar ondanks dat is Robert De Niro degene die Al Pacino op alle fronten overklast. Daarnaast vind ik De Niro - in tegenstelling tot vele anderen - wél geweldig in Analyze This en That

valerio2003

• 575 messages
  • 3900 votes

abberline wrote:

ik vind dat je zulke goede acteurs niet met elkaar kan vergelijken, ze hebben beide verchillende kwaliteiten.

in mijn ogen zijn ze allebei top acteurs die het vaker bewezen hebben

Ja precies,je moet ze niet gaan vergelijken.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Goodfella_90 wrote:

niet helemaal mee eens, hij had een sympathiekere rol ook al was de niro in 1 film de crimineel.

ik kies voor Al Pacino Scarface is nog steeds de beste acteer prestatie allertijden!

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Beide geweldig natuurlijk en één van de beste acteurs van hun generatie, maar absoluut niet te vergelijken m.i.

In Heat vind ik ze ook allebei even sterk spelen, lijkt me moeilijk om te oordelen wie nou de betere is, want beide acteurs doen het briljant naar behoren. Meer een kwestie van persoonlijke favoriet (in meerdere rollen overigens).

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

Robert de Niro natuurlijk, Al Pacino vervalt te vaak in zijn schreeuw-er-maar-op los personage. Dit schreeuwen en tieren doet hij erg goed (Scarface), maar als hij gewoon vaker als Michael Corleone in The Godfather Part II was blijven spelen, was het een veel moeilijkere keuze geweest. Nu is hij toch wat te eentonig. Daarnaast heeft Robert in meer goede films gespeelt en weet hij zich ook te redden in bijvoorbeeld komedies, nog geen komedie gezien van Al.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Ik adviseer je naar de the merchant of venice (2004) te kijken ten einde een genuanceerder beeld over het acteerwerk van Al Pacino te krijgen. Hij zet deze klassieke rol perfect neer en bewijst hiermee dat je hem echt onrecht aandoet met hetgeen je hierboven schrijft.

Resh

• 701 messages
  • 609 votes

Al Pacino zonder twijfel mogelijk, hij is meer een allrounder.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

W.M.J.M wrote:

Robert in meer goede films gespeelt en weet hij zich ook te redden in bijvoorbeeld komedies, nog geen komedie gezien van Al.

S1m0ne?

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

Allebei even goed vind ik!

Barcel

• 1370 messages
  • 30 votes

Robert de Niro! Mijn favoriete acteur!

Maar Al Pacino is idd ook goed.

Nandini80

• 68 messages
  • 321 votes

Robert de Niro heeft wat mij betreft een streepje voor.

Voornamelijk omdat hij naar mijn mening in zijn beste rollen net wat meer inlevingsvermogen heeft dan Al Pacino (die ik overigens ook heel goed vind).

O' Reily

• 29 messages
  • 40 votes

dit kun je toch niet vergelijken, ze hebben verschillende kwaliteiten.

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Al Pacino, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik niet heel van De Niro's eerdere werk heb gezien. Ik vind dat De Niro altijd "de hufter" speelt en dat Al Pacino iets veelzijderig is. Ik ga voor Al Pacino.

De Niro vind ik overigens ook erg goed.. Vooral in The Raging Bull.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Waarom is het -altijd- De Niro of Pacino? Clint Eastwood, Jack Nicholson, Dustin Hoffman, John Malkovich, Christopher Walken en Gene Hackman zijn te 'klein' ofzo?

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Pastichio Rocker wrote:

Waarom is het -altijd- De Niro of Pacino? Clint Eastwood, Jack Nicholson, Dustin Hoffman, John Malkovich, Christopher Walken en Gene Hackman zijn te 'klein' ofzo?

Pff geen idee, misschien omdat ze allebei in klassieke films spelen?? Mja op die manier kun je het topic Joe Pesci vs De Niro ook wel maken. Maar dat is weer een ander verhaal .. sorry

Ik heb geen idee..

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.