• 177.946 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.617 votes
Profile

Al Pacino of Robert De Niro?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Is gewoon geweldig dat we in een tijd leven dat we 2 van die grootheden tegelijk hebben mogen meemaken in films. Die 2 passen bijna altijd goed samen in een film.

MoFeDu

• 2946 messages
  • 0 votes

Vind pacino nou niet echt perse een goodguy fappie. Meer een speler die zich niet echt laat definiëren als typische goodguy of badguy. In Heat speelt hij bijvoorbeeld de politie agent, maar geen typische good guy. Als ik zou moeten kiezen zou ik toch voor Pacino gaan, vind ze allebei fantastisch hoor, maar die blik van Pacino af en toe kan je opeens enorm treffen.

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

moviemafketel wrote:

Is gewoon geweldig dat we in een tijd leven dat we 2 van die grootheden tegelijk hebben mogen meemaken in films. Die 2 passen bijna altijd goed samen in een film.

Ik ben benieuwd wie de volgende twee grootheden worden .

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

wyatt earp wrote:

(quote)
Ik ben benieuwd wie de volgende twee grootheden worden .

Hele goede vraag ja, ben benieuwd.

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

MoFeDu wrote:

Vind pacino nou niet echt perse een goodguy fappie. Meer een speler die zich niet echt laat definiëren als typische goodguy of badguy. In Heat speelt hij bijvoorbeeld de politie agent, maar geen typische good guy. Als ik zou moeten kiezen zou ik toch voor Pacino gaan, vind ze allebei fantastisch hoor, maar die blik van Pacino af en toe kan je opeens enorm treffen.

Ok . Dat is per persoon verschillend. Ik zie hem in rollen als Serpico, And justice for all voornamelijk als goodguy, maar je hebt gelijk. In Dog Day Afternoon is hij dan wel een bankovervaller, maar in mijn ogen geen echte badguy. In Heat valt er ook over te twisten. Vanmiddag was ik weer Goodfellas aan het kijken. In principe geen hele grote rol van DeNiro, maar wel weer heerlijk. Het blijft toch moeilijk om een keuze te maken.

moviemafketel wrote:

(quote)

Hele goede vraag ja, ben benieuwd.

Betwijfel eerlijk gezegd of die er komen.. van dit kaliber iig.. Mja.. Nicholson en Hoffman zijn overigens ook echte grootheden..

Wigand

• 173 messages
  • 0 votes

Al Pacino is gezegend met een groter acteertalent.

cinema.rex

• 307 messages
  • 232 votes

Hoe heb je dat gemeten? (Oftewel, waar baseer je dat op?)

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Het is wel zo het feit dat laatste tijd DeNiro met betere rollen op de proppen komt; de laatste goeie rol die ik van Pacino heb gezien is die van in Insomnia, beide echte geweldige acteurs maar met de aankomende Stone met DeNiro en Norton denk ik dat DeNiro laat tonen dat die kan acteren op respectabele leeftijd...kan mij natuurlijk vergissen..

Wigand

• 173 messages
  • 0 votes

cinema.rex wrote:

Hoe heb je dat gemeten? (Oftewel, waar baseer je dat op?)

In The Godfather trilogie is hij al uitstekend. Zijn acteerwerk in The Merchant of Venice, Dog Day Afternoon en The Insider is nog beter.

cinema.rex

• 307 messages
  • 232 votes

Waarom was Al Pacino uitstekend in The Godfather? En wat maakte zijn acteren in deze trilogie beter dan het spel van Robert de Niro in deze trilogie?

En waarom zou het spel van Al Pacino in Dog Day Afternoon beter zijn dan Robert de Niro in Taxidriver bijvoorbeeld?

Zo kan ik wel doorgaan. Slechte argumentatie.

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

cinema.rex wrote:

Waarom was Al Pacino uitstekend in The Godfather? En wat maakte zijn acteren in deze trilogie beter dan het spel van Robert de Niro in deze trilogie?

En waarom zou het spel van Al Pacino in Dog Day Afternoon beter zijn dan Robert de Niro in Taxidriver bijvoorbeeld?

Zo kan ik wel doorgaan. Slechte argumentatie.

Er is nergens gezegd dat je moet argumenteren. Het is natuurlijk wel handig , maar het hoeft niet. Ik vond Pacino in de gehele trilogie ook beter. Voornamelijk door het feit dat DeNiro maar in 1 deel speelt. Pacino speelde voor mij ook memorabeler dan DeNiro.

Die 2e vraag is lastig, omdat Taxi Driver ook voor ee ngroot deel gedragen wordt door de sfeer. Dog Day Afternoon wordt bijna helemaal gedragen door Pacino (ook een beetje door John Cazale trouwens).

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

In Heat kun je duidelijk zien dat ze allebei in dezelfde soort rol (weliswaar agent/boef, maar zelfde karakter-eigenschappen) echt even sterk zijn.

Mijn broer en ik hebben het er ook vaak over gehad, maar het is haast onmogelijk om te zeggen wie de betere acteur is. Zie ze beiden gewoon erg graag voorbij komen.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Zeer lastig, maar er zijn meer films van Pacino die ik goed vond dan van De Niro, dus dan maar Pacino.

cinema.rex

• 307 messages
  • 232 votes

fappie wrote:

(quote)

Er is nergens gezegd dat je moet argumenteren. Het is natuurlijk wel handig , maar het hoeft niet. Ik vond Pacino in de gehele trilogie ook beter. Voornamelijk door het feit dat DeNiro maar in 1 deel speelt. Pacino speelde voor mij ook memorabeler dan DeNiro.

Die 2e vraag is lastig, omdat Taxi Driver ook voor ee ngroot deel gedragen wordt door de sfeer. Dog Day Afternoon wordt bijna helemaal gedragen door Pacino (ook een beetje door John Cazale trouwens).

Als je beweert dat Al Pacino gezegend is met een groter acteertalent, moet je dat enigszins kunnen verdedigen. Kan je dat niet, dan maak je je schuldig aan borrelpraat.

Jij doet tenminste een poging, waarvoor hulde.

Het is alweer een tijd geleden dat ik de Godfather-trilogie heb gezien, maar ik kan me niet herinneren dat Pacino de Niro ergens wegspeelde.

De trilogie zat trouwens vol met goede acteurs, die uitstekend werk afleverden. Ook Pacino deed het uitstekend, maar n.m.m. niet op een manier dat hij de overige cast oversteeg.

Dat De Niro minder zou zijn omdat hij maar in 1 deel speelt (hetgeen overigens niet helemaal waar is), vind ik een merkwaardige opvatting.

Ik heb het al vaker gezegd: de meest memorabele scene uit Taxi Driver ("Talkin' to me?") is verzonnen/geïmproviseerd door De Niro zelf. Een dergelijke scene is mij van Pacino niet bekend. Dat lijkt me een goed argument om te beweren dat De Niro beter is.

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

cinema.rex wrote:

(quote)

Als je beweert dat Al Pacino gezegend is met een groter acteertalent, moet je dat enigszins kunnen verdedigen. Kan je dat niet, dan maak je je schuldig aan borrelpraat.

Jij doet tenminste een poging, waarvoor hulde.

Het is alweer een tijd geleden dat ik de Godfather-trilogie heb gezien, maar ik kan me niet herinneren dat Pacino de Niro ergens wegspeelde.

De trilogie zat trouwens vol met goede acteurs, die uitstekend werk afleverden. Ook Pacino deed het uitstekend, maar n.m.m. niet op een manier dat hij de overige cast oversteeg.

Dat De Niro minder zou zijn omdat hij maar in 1 deel speelt (hetgeen overigens niet helemaal waar is), vind ik een merkwaardige opvatting.

Ik heb het al vaker gezegd: de meest memorabele scene uit Taxi Driver ("Talkin' to me?") is verzonnen/geïmproviseerd door De Niro zelf. Een dergelijke scene is mij van Pacino niet bekend. Dat lijkt me een goed argument om te beweren dat De Niro beter is.

Hij speelt hem inderdaad niet weg, maar dat is ook lastig als je niet samen in 1 scene zit . Ze spelen daar wel gelijkwaardig vind ik. Dat ben ik met je eens. En ook de rest van de cast is erg goed inderdaad.

Dat De Niro minder zou zijn omdat hij maar in 1 deel speelt (hetgeen overigens niet helemaal waar is), vind ik een merkwaardige opvatting

Ja, was ook op een andere manier bedoelt. Ik kan het me ff niet meer voor de geest halen . Ik denk dat ik bedoelde dat het personage van Pacino hierdoor veel meer uitgediept is. Het einde van deel 1 kan ik me veel beter voor de geest halen dan scenes van De Niro in het tweede deel. Natuurlijk speelden ze beiden erg goed. Maar bij De Niro voelde het soms onnatuurlijk aan. Echter moet ik wel zeggen dat ik hem uiteindelijk wel een goede Vito Corleone vond. Vooral aan het einde kon ik hem goed serieus nemen.

Over memorabele quotes ben ik het totaal niet met je eens. Pacino : "Your out of order! This whole trial is out of order!"

"Say hello to my little friend!" "Attica,Attica!"

Waarschijnlijk niet geimproviseerd, maar zeker wel memorabel. Of hij ook iets geniaals geimproviseerd heeft weet ik verder niet. Zal er best wel zijn. Maar Pacino heeft ook zeker zijn momenten.

Daarbij wil ik zeggen dat ik Taxi Driver wel geniaal vind. Daarom ook hoog in mijn top 10 .

cinema.rex

• 307 messages
  • 232 votes

Ik heb er niet veel aan toe te voegen. We zijn het op hoofdlijnen eens

Wat betreft de quote van De Niro: die gebruikte ik alleen om de scene aan te wijzen. Ik probeerde niet te suggereren dat Pacino geen memorabele quotes zou hebben. De door jou genoemde quotes zijn natuurlijk memorabel.

Pacino heeft zeker goede films gemaakt, maar ik blijf de voorkeur geven aan De Niro. Ik hou meer van het onderkoelde acteren, zoals bij Niro en Mitchum, dan voor het meer passionele spel van Pacino dat altijd het gevaar van overdrijving in zich draagt.

Maar het blijft moeilijk om te discussiëren over acteren. Veel van wat we erover zeggen, is gebaseerd op oncontroleerbare noties. Wat is nu werkelijk goed acteren?

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Zeker twee helden inderdaad . Is ook lastig.. blijft een kwestie van smaak denk ik. Iedereen blijft toch voorkeuren hebben. Verder niets mis mee natuurlijk. Volgens mij geeft het grootste deel zijn stem aan DeNiro.. maar scheelt niet heel veel denk ik.. Ik betwijfel echter of het grote publiek (de jongeren dan) op de hoogte is van de geweldige prestaties van DeNiro in het verleden vooral. Veel jonge mensen herinerren hem zich voornamelijk van Meet The Fockers denk ik. Opzicht wel zonde..

Jaii Jordan

• 51 messages
  • 325 votes

Vind ze alletwee zeer goed, maar ik ga toch voor Pacino

Number23

• 8638 messages
  • 5677 votes

Ik ben zeker meer fan van Pacino met zijn constant op de loer liggende explosiviteit. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik klassieker als Taxi Driver, Raging Bull en Dog Day Afternoon niet gezien heb.

Ik had genoeg aan The Devil's Advocate, The Merchant of Venice, Scent of a Woman, Heat en The Insider om Pacino voor altijd te vereren. Al is zijn laatste werk de laatste jaren geen stuiver waard.

Warren Stantin

• 185 messages
  • 0 votes

Zowel Pacino als De Niro zijn grootheden en beide mannen hebben in absolute klassiekers gespeeld. Helaas is het zo dat beide heren wat minder kritisch zijn geworden in het kiezen van een bepaalde rol. Met name De Niro heeft de laatste jaren in veel films gespeeld die het aanzien niet of nauwelijks waard waren. Maar goed, zowel Pacino als De Niro zijn inmiddels ook al rondom de 70.

Pacino vond ik op zijn best in Dog Day Afternoon, Serpico en Insomnia. De Niro in Taxi Driver, Raging Bull, The Deer Hunter (die ik als film trouwens veel te lang vind) en Heat. De scene van Pacino en De Niro in Heat dat ze een kop koffie drinken en aan het babbelen zijn is legendarisch maar juist in die film wordt in mijn ogen Pacino overklast door De Niro. De laatste speelt in deze geweldige film veel ingetogener dan Pacino die zich op sommige momenten schuldig maakt aan "over-acting".

sugarmama

• 13 messages
  • 8 votes

Acteren kunnen ze allebei verdomd goed.

Maar waar ze altijd in verschillen is de gezichtsuitdrukking die ze gebruiken in hun films:de niro heeft altijd zo`n gemene glimlach waarbij je het gevoel krijgt dat als je je omdraait meteen een mes in je rug krijgt en bij pacino met die grote ogen en verdwaasde blik denk je meteen, die heeft net zitten snuiven.

doncorleone

• 278 messages
  • 109 votes

Pacino! Hij is veel charismatischer als je het mij vraagt. Zijn stemgebruik, timing, temperament en woedebuien spelen daarin mee.

Pacino heeft iets eh.. geks over zich. Lastig uit te leggen, maar het zit 'm in zijn expressie en (zoals Number 23 hierboven ook zei) explosiviteit. Onvoorspelbaarheid ook, en dat maakt hem spannender. Bij DeNiro erger ik me soms aan die typische DeNiro gangster maniertjes (mondhoeken naar beneden trekken), of hij Robert DeNiro speelt. Overigens geldt voor Pacino het zelfde. Kan ook bijna niet anders: die mannen hebben ook zoveel films gemaakt.

Dog day afternoon, The godfather, Scarface, Scent of a woman en Glengarry Glenn Ross zijn

mijn favoriete Pacino rollen. Chinese coffee moet ik nog zien.

Serpico en Justice for all waren ook prima rollen, in voor mij iets minder favoriete films.

DeNiro heeft misschien wel meer (naar mijn smaak) geweldige films op z'n naam staan, maar toch kijk ik minder graag naar hem, vergeleken met Pacino.

Zijn beste rollen vind ik The godfather pt.2, Taxi Driver, Raging Bull (!), en misschien ook King of Comedy.

Once upon a time in America moet ik eens her bekijken.

Het samenspel met Hoffman in Wag the dog vond ik ook leuk.

Eigenlijk vind ik dat Dustin Hoffman (Marathon man) en Jack Nicholson (met China town, One flew over the cuckoo's nest, en The Shining) ook twee 70's giganten zijn van gelijke orde van grootte.

bredabanaan

• 4 messages
  • 0 votes

Ik kies toch voor DeNiro. Vooral zijn gezichtsuitdrukkingen vind ik geweldig, hoe die man intimiderend kan kijken, en ook praten trouwens.

maarja binnenkort komen ze weer samen met Joe Pesci in the Irishman onder leiding van Scorsese

mar007

• 1151 messages
  • 949 votes

ik kies toch echt voor al pacino,een van de beste acteurs allertijden vind ik.

robert de niro ook een geweldige acteur maar ik kan genoeg acteurs op noemen die ik

vele malen beter vind acteren dan de niro.

en er zijn maar weinig acteurs die zo goed en overtuigend kunnen acteren als al pacino.

dit is uiteraard mijn mening

brabusRUS

• 1628 messages
  • 2808 votes

Ze zijn allebei super. Voordeel van DeNiro dat hij ook nog eens best grappig kan zijn.

Jimmiie

• 586 messages
  • 51 votes

De Niro

Pacino

mar007

• 1151 messages
  • 949 votes

oke hoezo?

Jimmiie

• 586 messages
  • 51 votes

Ik vond De Niro erg goed in Cape Fear, Taxi Driver en Mad Dog And Glory. Pacino daarentegen vond ik een beetje overdreven agressief acteren in Scarface, waarin ik 'm eigenlijk een beetje irritant vond. Ik heb overigens lang niet alle films van beide acteurs gezien, dus misschien moet ik in de toekomst mijn mening nog wel bijstellen.

Lijkt ook wel een beetje hard geoordeeld met die smileys he

Het zijn allebei grootheden, maar ik heb persoonlijk dus een voorkeur voor De Niro.

mar007

• 1151 messages
  • 949 votes

oke duidelijk

misty

• 42 messages
  • 104 votes

zou niet kunnen kiezen tussen deze twee

vind ze beide goed

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.