• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.905 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Harry Potter: verschillen films en boeken

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Gruzielementen vind ik echt het verschrikkelijkste woord uit de HP-geschiedenis, zonde!

Dat klinkt ook nergens naar haha

Voor de rest heb ik er geen last van.

juhroen130

• 31 messages
  • 3 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Als iemand met de tijdverdrijver een uur terug gaat, gaat de tijd gewoon door. Maar het is écht vet ingewikkeld. Ik probeerde het uitteleggen, maar heb de moed opgegeven

Ja he k denk nu elke keer als er iets ergs gebeurd of als er iemand doodgaat in dat boek,, nou dan ga je toch een uurtje terug en red je dat mens. maar goed dat zal dan wel op een of andere manier niet kunnen of zo

door

• 77 messages
  • 36 votes

metd e tijdverdrijver bedoel je, waarschijnlijk zal dit, als steeds de tijdverdrijver voor doden te redden word gebruikt het verhaal smakeloos en onvoorspelbaar worden.

Ik snap Rowling op dit gebied wel.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ik zou ook niet kunnen verzinnen hoe het anders had kunnen gaan, Perkamentus was zwaar verzwakt, en denk eerlijk gezegd dat hij sowieso in het gevecht zou zjin beland en sowieso zou zijn vermoord.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

ik weet niet precies meer hoe het zat met de tijdverdrijver(wat voor tijdsperiode je terugkan), maar zou je geen Terminator trucje uit kunnen halen, hypotetisch gezien?

Met andere woorden, terug in de tijd om de moeder van Voldemort te vermoorden voordat hij geboren wordt.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Zou kunnen, maar besef eens wat voor een invloed dat zou hebben op de gehele toverwereld, alles zou veranderen, Harry zou gewoon een tovenaarsleerling zijn een van de zoveel, en alles zou anders zijn. Misschien dat dat utieindelijk wel gebeurt, maar zou nogal raar zijn. Hypotetisch kan het wel.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Ja klopt. Daarnaast zou het wel een Enorm flauw einde zijn. Voor mij een grote afknapper van zo'n prachtige reeks

door

• 77 messages
  • 36 votes

Inderdaad, ik zit wel heel erg op het 7e boek te wachten, en eigenlijk vind ik het ook wel weer jammer dat daarmee het ook echt afgelopen is met Harry en z'n vriendjes.

Je leest vaak op forums dat Rowlings nog vervolgen gaat schrijven op Harry en de.... het zou wel leuk zijn, maar zou het ook niet jammer zijn;gewoon voor de verhalenreeks

Wat vinden jullie?

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

niet uitmelken. Kappen na boek 7, tenzij ze er zo'n briljant einde aan schrijft dat er bijna een vervolg op moet komen. Maar ik geloof niet dat dat haar intentie is. Niet voor niets ligt het laatste hoofdstuk al geschreven ergens in een kluis.

juhroen130

• 31 messages
  • 3 votes

ik kan me echt niet voorstellen dat het allemaal stopt na boek 7. er moet nog zoveel gebeuren, gaat harry nou echt een stuk of 5 van die gruzielementen kapot maken in een boek. en al die dooddoeners ik kan het me niet voorstelle

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Twee personages sterven in laatste Harry Potter

LONDEN - In het zevende en laatste Harry Potter-boek sterven zeker twee personages. Dat onthulde de Britse schrijfster van de uiterst succesvolle reeks, J.K. Rowling.

De schrijfster wilde nog niets onthullen over de identiteit van de doden. Ze heeft eerder al gezegd dat het slot van het laatste boek al lang geleden is voltooid, maar vertelde maandag dat ze het laatste hoofdstuk iets heeft veranderd.

-----------

Bron@Nieuwsblad

timbo_

• 13116 messages
  • 3859 votes

Had het ook gelezen. Het grote speculeren over wie die twee zijn kan beginnen.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Niet heel erg wilde gok

Sneep en Voldemort

De Sammie

• 7 messages
  • 268 votes

Ik hoop dat Harry op 1 of andere manier wordt zoals Voldemort en Ron en Hermelien vermoordt. En dat hij ook een jongen/meisje een litteken bezorgt... dat kan verklaren waarom het laatste woord litteken(scar) is.

Dat zou ik een fantastisch einde vinden.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

haha wat een grap

timbo_

• 13116 messages
  • 3859 votes

Denk Harry en hermelien of toch maar Voldemort en Hermelien.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

ik vind de harry potter boeken niet veel aan, te langdradig en wordt na een paar hoofdstukken saai. geef mij maaar liever strips

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

bedankt

litjens999

• 532 messages
  • 76 votes

In Film > Nieuws > HARRY POTTER MOET STERVEN !!!:

LEES DIT ARTIKEL !

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

Er verschijnt niks bij mij. Kan je het even in het kort vertellen?

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Dat heeft hij toch gedaan, kort, maar krachtig.

litjens999

• 532 messages
  • 76 votes

bericht werkt nu wel

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Berichten verplaatst naar het Harry Potter (boeken) topic.

stan

• 4649 messages
  • 1288 votes

Speaking yesterday, she suggested Harry Potter may die in the seventh and final book in the young magician's chronicles.

Dan is het dus niet zeker, maar als ik de rest van het bericht lees is het wel zeker. Ik snap het niet helemaal goed maar ik ga er dus van uit dat Harry (waarschijnlijk dood gaat

LOTR-lover

• 937 messages
  • 908 votes

Ik hou het erop dat Harry en Voldemort beide de pijp uitgaan. Ze kunnen niet samen leven maar ook niet zonder elkaar, heb ik het vermoeden.

Zou wel een mooi dramatisch einde zijn. Een onwijs gevecht tussen Harry en Voldemort en dat ze dan beide het loodje leggen.

juhroen130

• 31 messages
  • 3 votes

Ik hoop zo hard dat harry niet dood gaat, dat lijkt me zo niet chill , maar ik denk het eigenlijk wel en ik denk ook dat Voldemort dood gaat zodat andere schrijvers geen vervolgen kunnen schrijven. maar het is natuurlijk wel erg jammer

Hilarious

• 1856 messages
  • 2234 votes

Ik weet één ding dat boek wordt superontroerend. Wat er ook gaat gebeuren.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Dood Harry Potter betekent gevaar voor JK Rowling

BRUSSEL - Harry Potter, het idool van miljoenen lezers en bioscoopbezoekers in heel de wereld, zou zijn langste tijd wel eens gehad kunnen hebben. Dat is tenminste wat schrijfster JK Rowling onlangs liet doorschemeren. Maar de Observer waarschuwt dat de woede die dat kan veroorzaken bij de fans, gevaarlijk kan zijn voor de ,,moorddadige'' auteur.

Die fans zijn al onrustig sinds Rowling, die dankzij het succes van haar boeken en de verfilming ervan een van de rijkste vrouwen in Groot Brittannië is geworden, onlangs zei : ,,Ik kan heel goed begrijpen dat auteurs denken ’Ik laat mijn held sterven, want dan kunnen er geen vervolgen worden geschreven door anderen’.'' Dat was genoeg om in de wondere wereld van de Potterianen voor slapeloze nachten te zorgen.

En daarbij gaat het niet alleen om tieners die het merendeel vormen van de trouwe fans en die Harry niet kwijt willen. Ook oudere, en bekendere, liefhebbers zoals auteurs John Irving (Hotel New Hampshire) en Stephen King (Carrie) hebben Rowling al opgeroepen haar jonge tovenaar in leven te houden. In haar eigen belang zelfs. ,,Ik duim voor Harry'' zei horrorschrijver King onlangs tijdens een lezing in New York. En met een verwijzing naar Sherlock Holmes, die door zijn geestelijke vader Arthur Conan Doyle ook (tijdelijk) werd ,,doodgeschreven'', voegde hij daaraan toe

-------------

[email protected]

juhroen130

• 31 messages
  • 3 votes

miss ook maar goed dat ze er een einde aan maakt anders word het miss wat aan de saaie kant

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Lezers zien fout in Harry Potter boek

De uitgever van de Harry Potter boeken heeft een fout in het zesde boek rechtgezet. Een aantal lezers had de fout in Harry Potter en de Halfbloed Prins opgemerkt. Daarin stond dat Hermelien Griffel elf keer topscores behaalde in haar examens voor Gewone Tovenarij. In het vijfde boek stond nochtans dat Hermelien maar tien vakken had gekozen. Uitgeverij Bloomsbury liet de fout meteen rechtzetten in de nieuwe editie. Daarin haalt Hermelien negen keer Uitzonderlijk en een keer Buiten Verwachting. (TdL)

-----------

[email protected]

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.