• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.264 votes
Profile

The Matrix Reloaded (2003)

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

soboer wrote:

link Lees dit maar!

Ja, en? Kheb geen zin om t helemaal door te lezen maar das toch gewoon t gesprek tussen Neo en de Architect?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Wat ik eigenlijk het grootste probleem vind met al die theorieen dat ik nu al zoveel verschillende heb gelezen dat ik het zelf ook niet helemaal meer weet...

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

neo wrote:

Wat ik eigenlijk het grootste probleem vind met al die theorieen dat ik nu al zoveel verschillende heb gelezen dat ik het zelf ook niet helemaal meer weet...

Haha . Dat heb ik nu ook zon beetje. Zo veel gehoord wat allemaal eventueel zou kunnen dat je door de bomen t bos niet meer ziet. Ik denk dat we gewoon moeten w88 op deel 3.

PsychoBoyJack

• 244 messages
  • 72 votes

wie is die kerel, die je in de allerlaatste shot ziet? dat is zonder twijfel agent smith!

( daarom is hij de laatste overlevende, daarom loopt hij naar neo met een mes- want hij haat neo intens-, en daarom snijdt hij zichzelf in zijn hand- omdat hij niet kan geloven dat hij nu ook veel kwetsbaarder is)

...maar... hoe is hij dan in zion terrechtgekomen?

simpel! je ZIET toch dat hij 2 zionesen aanvalt, die op het punt staan om de telefoon op te nemen? hij kopieert zichzelf in het programma van die zionees , neemt de telefoon op en wordt geteleporteerd naar het lichaam van die kerel.

en nu denken jullie, ja, maar dat doomde neo toch?

dat klopt! maar het orakel verteld hem toch dat hij veel dromen heeft die echt gaan gebeuren? dus is dat ook echt gebeurt!!!!!

(please correct me if i am wrong, maar volgens mij is niemand nog over de smith-droom begonnen)

dttom

• 2146 messages
  • 2156 votes

droom??smith?? heb ik iets gemist?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Bane en nog een man staan net op het punt om terug te keren naar de echte wereld, de eerste man redt het maar Bane wordt door Agent Smith overgenomen. Natuurlijk is het later agent Smith die zijn brein bestuurd en hem beveelt om Neo te doden met het mes. Ehm waar waarom haal je nou ineens een droom hierbij?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Het zou zo kunnen zijn dat Neo die dat stuk met de overname van Bane's lichaam ook droomt en dat het werkelijk gebeurt, maar dan kan je net zo goed zeggen dat elke scene door Neo is gedroomd. Maar ik begrijp je verwarring nu wel een beetje.

Sjoerd

• 999 messages
  • 1348 votes

PsychoBoyJack wrote:

please correct me if i am wrong, maar volgens mij is niemand nog over de smith-droom begonnen

Volgens mij maak jij een moeilijk punt van een makkelijk stuk. Ik denk dat dit stuk iedereen wel duidelijk was, BEHALVE jou, want hoe je er nou opeens bij komt dat dit een droom is...?

Of heb ik nou zo slecht op zitten letten

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Het was ook geen droom, anders zou Neo even later wel uitkijken als hij Bane gedag ging zeggen... toch?

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

En ik denk toch niet dat die Mero een "one" was. Hij is een computerprogramma en er is dus geen lichaam buiten de matrix dat Mero voorstelt. Dat is wel bij the one en de andere zionen zo, maar niet bij computerprogramma's als de oracle, en Mero (denk ik). Wat ik me dan wel afvraag:

Is The Architect een computerprogramma of een "mens"?

PsychoBoyJack

• 244 messages
  • 72 votes

Sjoerd wrote:

Volgens mij maak jij een moeilijk punt van een makkelijk stuk. Ik denk dat dit stuk iedereen wel duidelijk was, BEHALVE jou, want hoe je er nou opeens bij komt dat dit een droom is...?

Of heb ik nou zo slecht op zitten letten

het leek mij wel een droom omdat, als smith de telefoon opneemt en de camera als ware in de telefoon vliegt is de eerstvolgende scene dat neo wakkerschrikt in bed (net als bij de droom over trinity)

dusssss....

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Volgens mij word hij "normaal" wakker.

PsychoBoyJack

• 244 messages
  • 72 votes

ik denk dat de architect een machine/robot, met een heel hoog ontwikkeld A.I, die zichzelf, net zoals neo en zo, kan 'inloggen' in de matrix.

hij heeft het complete matrixprogramma geschreven (en dus een paar maal moeten herschrijven) om de mens als batterij te laten fungeren, zodat de machines worden voorzien van energie......

.... dacht ik zo....

maarja,.. wie ben ik?

Sjoerd

• 999 messages
  • 1348 votes

Phooze wrote:

En ik denk toch niet dat die Mero een "one" was. Hij is een computerprogramma en er is dus geen lichaam buiten de matrix dat Mero voorstelt. Dat is wel bij the one en de andere zionen zo, maar niet bij computerprogramma's als de oracle, en Mero (denk ik). Wat ik me dan wel afvraag:

Als je een aanhanger bent van de "meerdere-lagen-van-de-matrix-theorie" , dan is het goed mogelijk (iets wat ik zelf denk) dat Neo zelf ook een computerprogramma is en dan kan het dus wel kloppen.

En de Architect is een machine of een programma, volgens mij. Want hij praat er steeds over dat hij zich niet kan verlagen naar de "imperfecte" belevingswereld van de mensen. Daar is een "lesser brain" voor nodig(ofzoiets) zegt hij dan...

Volgens mij klopt de hele redenatie die eerder werd gedaan, over dat Mergovinian de 5e One is, niet helemaal. Er werd namelijk gezegd dat (als hij een van de One's is) hij wel de voorlaatste moet zijn, de anderen zijn immers gewist... Hoe verklaar je dan dat Mergovinian nog 2 weerwolven heeft (waarvan Persephone er 1 neerschiet) die volgens hem stammen uit de eerste Matrix. Die moeten dan toch ook allang gewist zijn...? of zie ik dat nou verkeerd?

Sjoerd

• 999 messages
  • 1348 votes

Phooze wrote:

precies...

PsychoBoyJack

• 244 messages
  • 72 votes

Phooze wrote:

ik dacht het niet, maarja,

dan heeft hij het toch gedroomd

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Dat de architect een programma is, dat kan er bij mij voorlopig niet in. Hoe kan een onderdeel het geheel schrijven? Het lijkt me aannemelijker dat een mens the matrix heeft geschreven, of, in ieder geval iets dat buiten de matrix is geschapen.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

PsychoBoyJack wrote:

ik dacht het niet, maarja,

dan heeft hij het toch gedroomd

Dan heeftie het toch gedroomt, wat maakt het uit, Agent Smith zit in Bane. En hoe verklaar je dan dat Neo Bane behandelt alsof hij Niet weet dat het Smith is?

Sjoerd

• 999 messages
  • 1348 votes

Phooze wrote:

Dat de architect een programma is, dat kan er bij mij voorlopig niet in. Hoe kan een onderdeel het geheel schrijven? Het lijkt me aannemelijker dat een mens the matrix heeft geschreven, of, in ieder geval iets dat buiten de matrix is geschapen.

Een mens niet natuurlijk. Want waarom kan hij dan menselijke emoties niet snappen en hun denkwijze niet doorgronden (dit zegt hij allemaal zelf). Daar is maar 1 verklaring voor: hij is zelf geen mens... Misschien geen programma, maar dan op zijn minst een machine.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Sjoerd wrote:

Misschien geen programma, maar dan op zijn minst een machine.

En machine word ook bestuurd door een programma, en is daarom ook een programma. Maar ik zal de conversatie, Neo - Architect, nog eens nalezen

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Een zelflerend programma: AI

PsychoBoyJack

• 244 messages
  • 72 votes

Phooze schreef:

(quote)
Dan heeftie het toch gedroomt, wat maakt het uit, Agent Smith zit in Bane. En hoe verklaar je dan dat Neo Bane behandelt alsof hij Niet weet dat het Smith is?

das een goeie, ja... ik zal 'm binnenkort nog maar eens een (paar) keer kijken...

zijn er trouwens mensen die hem al op DVD hebben?

oja, Phooze, mooie top 10 heb je trouwens!

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Phooze wrote:

ja hij wordt idd redelijk gewoon wakker. als hij echt heeft gedroomd zie je hem echt wakker schudden...

PsychoBoyJack

• 244 messages
  • 72 votes

o...okee

soboer

• 359 messages
  • 293 votes

Phooze wrote:

Ik steun Neo's theorie;dat Mero de vijfde one is. Waarom?

Mero heeft de keymaker opgesloten. Een heel aannemelijke reden hiervoor kan zijn dat hij weet dat de keymaker toegang geeft tot the architect. Hij zal wel angstig zijn dat Neo op zoek is naar de keymaker aangezien hij dezelfde traject net als alle andere waren heeft doorlopen. En als Neo bij the architect komt,zal hij voor het herladen van de Matrix kiezen,denkt Mero. En dan wordt hijzelf gewist.

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

Dat kan toch niet?

Als Mero (das die franse toch?) nog in de Matrix was.. Als je ervan uitgaat dat hij de 5e Neo was. Dan was die periode toch niet afgesloten, en zou er nooit een 6e Neo gecreeerd worden. Die moet namelijk voortkomen uit een nieuwe wereld van 16 vrouwen en 7 mannen.

Al met Al. Wat ik eerder al aangaf, ze hebben het zichzelf te moeilijk gemaakt. Ik weet zeker dat ze dit in deel drie niet meer rechtkrijgen. Er zijn zoveel theorien, het kan alleen maar teleurstellen...

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Mik wrote:

Er zijn zoveel theorien, het kan alleen maar teleurstellen...

Ik ga mij dan ook liever niet mengen in de discussie over alle theorieen. Ik wordt er eerlijk gezegd een beetje gek van. Onder elke slak wordt nu zout gelegd. Ik ga liever genieten van de film en wil me weer laten verrassen door de nieuwe revolutions.

ps. Wat nou als Neo (anagram: Oen) ook de vorige 5 versies zou zijn, die zich samen met de ontwikkeling van de matrix ook verbeterd en dus slechts een programma is. Ik bedoel maar: alles is mogelijk en speculeren is leuk, maar zinloos totdat je Revolutions heb gezien en weet hoe het in elkaar steekt.

Plintkabouter

• 144 messages
  • 351 votes

Phooze schreef:

(quote)

Weet je nog in deel 1 dat hij werdt ondervraagt en zo'n dingetje in zijn lichaam kreeg. Daarna werd hij ook wakker maar d8 hij dat hij dat had gedroomd. En dan opeens halen ze toch dat zendertje uit zijn lichaam. Dus hij D8 dat hij het droomde maar volgens mij is het niet zo.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

PsychoBoyJack wrote:

Phooze, mooie top 10 heb je trouwens!

Ja heh, ik vind ze zelf de beste 10 films van de wereld

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Plintkabouter schreef:

Weet je nog in deel 1 dat hij werdt ondervraagt en zo'n dingetje in zijn lichaam kreeg. Daarna werd hij ook wakker maar d8 hij dat hij dat had gedroomd. En dan opeens halen ze toch dat zendertje uit zijn lichaam. Dus hij D8 dat hij het droomde maar volgens mij is het niet zo.

Ja, maar toen wist hij nog niks van "the matrix" af, en dan zou ik ook denken dat ik het gedroomt had... in deel 2 is het een andere situatie.

Maar wat zo gek is (er komen steeds meer vragen bij me op... ) is dat hij zijn toekomst-visie-dromen droomt in de "echte" wereld. pffff, ik stop even met nadenken, er komen nog veel meer vragen in me op.

Mik schreef:

Al met Al. Wat ik eerder al aangaf, ze hebben het zichzelf te moeilijk gemaakt. Ik weet zeker dat ze dit in deel drie niet meer rechtkrijgen. Er zijn zoveel theorien, het kan alleen maar teleurstellen...

Dat lijkt me niet Mik, want ze hebben deel 2 en 3 als 1 verhaal geschreven, dus het verhaal zal echt wel kloppen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.