• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.253 votes
Profile

The Matrix Reloaded (2003)

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

neo wrote:

In deel 1 zou Morpheus al zijn moeten gestorven nadat de agents hem gevangen hebben genomen. Morpheus gaf eigenlijk zijn leven al uit handen toen hij agent smith aanviel in het hotel.Pull the plug zou de oplossing zijn geweest totdat Neo besloot dat dit niet mocht gebeuren en terug ging om hem te redden. Idd cause en effect kan je erbij betrekken of het feit dat hij langzamerhand begint te geloven of dat it was meant to be so

hmm zo heb ik het helemaal niet geinterpreteerd. volgens mij zei morpheus op de opmerking van neo 'the oracle told me...' exactly what you needed to hear.'

dus wat het orakel zei was hetgeen dat goed was voor neo om te horen.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

AHWA schreef:

Ik weet niet of dit al gezegd is, maar in het eerste deel moet Neo volgens het Oracle kiezen tussen zijn leven of dat van Morpheus. Een van hen zal sterven. Dit is noch in deel 1 noch in deel 2 gebeurd

neo schreef:

Pull the plug zou de oplossing zijn geweest totdat Neo besloot dat dit niet mocht gebeuren en terug ging om hem te redden.

Neo, hij gaat toch gewoon dood aan het einde van deel 1 !? Hij word dan weer tot leven gewekt door Trinity. Dit is zelfs een onderdeel van de prophecy, namelijk dat Trinity verliefd zou worden op een dood persoon.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Je hebt helemaal gelijk Phooze, maar achter veel dingen zoek ik niet de makkelijkste uitweg (dat van het einde dat hij dood gaat had ik moeten noemen, maar mag ik ook even andere uitwegen bespreken )

En ik heb vaak wel verschillende interpretaties voor verschillende dingen. Misschien beter als ik die voortaan allemaal ff noem

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

neo wrote:

Je hebt helemaal gelijk Phooze, maar achter veel dingen zoek ik niet de makkelijkste uitweg (dat van het einde dat hij dood gaat had ik moeten noemen, maar mag ik ook even andere uitwegen bespreken )

En ik heb vaak wel verschillende interpretaties voor verschillende dingen. Misschien beter als ik die voortaan allemaal ff noem

Soms zijn dingen gewoon te verklaren via de makkelijkste weg.... zo ook hier. Het lijkt me niet dat je een "diepere" verklaring hoeft te zoeken bij de uitspraak van The Oracle (dus dat ze zegt dat hij moet kiezen wie er dood gaat.) Het gebeurde gewoon letterlijk

Maar ga je gang als je al je theoriën kwijt wil, ik lees ze al te graag

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik wil het natuurlijk wel als een uitdaging zien heh

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

mijn IQ-punten zijn zeker gekelderd; 'morpheus zij' had ik vier berichten hierboven zo'n 24 uur op de site 2x

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

weet je zeker dat het niet miss blonde is

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

hahaha

Spider

• 324 messages
  • 1063 votes

Ehm...vertelde de Oracle niet aan Neo in The Matrix dat hij helaas niet The One was?

Alleen Morpheus en degenen die hem in aktie hebben gezien geloven dat, de rest gelooft dit nog steeds niet.

In Reloaded hebben ze er totaal geen vetrouwen in Morpheus's team.

Ik denk dat de trilogie eindigt met het begin van Matrix 1.

IamBernie

• 672 messages
  • 1641 votes

Hehe ja, dat klinkt als een hele goede.

Ik sluit me daarbij aan!

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik denk dat de trilogie eindigt met het begin van "Speed". De opmerking van neo mbt tot dat bordje en de snelheid van die bus gaf me dit verhelderende inzicht.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Het einde van de trilogie kondigt weer drie nieuwe delen aan. De broertjes willen over 5 jaar stoppen met werken, vandaar.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Of misschien struikelt The One op het einde van de trilogie wel over zijn eigen benen, valt ie met zijn hoofd op een rode knop die verbonden is aan een vernietigende bom, en blaast ie de gehele Matrix op. Blijken de letters 'neo' toch niet voor the 'one' te staan, maar juist voor 'oen'...

IamBernie

• 672 messages
  • 1641 votes

LMFAO

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Spider wrote:

Ehm...vertelde de Oracle niet aan Neo in The Matrix dat hij helaas niet The One was?

Ze zei dat hij misschien wachtte tot een ander leven... wel op blijven letten heh

En dat andere leven begint op het einde van deel 1 als hij dood gaat en weer tot leven komt.

Kom op mensen, zo moeilijk is het allemaal niet

Melkor

• 357 messages
  • 706 votes

Ik ben hier nieuw en dit is mijn eerste bericht dus vergeef me als ik onnauwkeurig ben.

IK heb al een paar keer nagedacht over Reloaded en heb er ondertussen mijn eigen theorietje over. Imagine this:

The Matrix is een wereld in een Matrix, die dan de wereld van Zion moet voorstellen. The Matrix wordt bestuurd op een plaats in de tweede Matrix, en die tweede Matrix wordt bestuurd uit dat kleine kamertje waar de Architect zit. Zodat ze de machines nog veel plaats over hebben om andere dingen te doen ( de enorme velden met mensen die ingeplugd zijn bestaan dan wel niet en de machines leven op een andere krachtbron).

Maar de echte vraag is dan; is er nog verzet op de ECHTE wereld (ik denk tenminste een beetje want anders zou de menselijke psyche bestuderen nutteloss zijn)?

Ik weet dat er zullen zijn die vinden dat ik ideen pik van de schildentheorie maar dat heb ik niet gedaan.

PS: Ik denk niet dat de Architect een mens is zoals al gezegd is want The Matrix is een programma om de menselijk psyche te bestuderen, dus anders zou hij gewoon zichzelf bestuderen.

PPS: ALS mijn theorie dan klopt, zou de Architect dan DE A.I. zijn of gewoon EEN A.I. ?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik denk dat de Architect niet DE A.I. is maar eerder samen met the Oracle het geheel van DE A.I. vormt. Dit is zomaar een van de vele ideen die ik heb. Maar wat wel vast staat is dat hij niet een mens is, maar er alleen maar op lijkt, wat aangeeft hoe ver de machines gevorderd zijn. maar meer hier een andere keer over heb nou ff wat anders te doen.

Melkor

• 357 messages
  • 706 votes

Phooze wrote:

Soms zijn dingen gewoon te verklaren via de makkelijkste weg.... zo ook hier. Het lijkt me niet dat je een "diepere" verklaring hoeft te zoeken bij de uitspraak van The Oracle (dus dat ze zegt dat hij moet kiezen wie er dood gaat.) Het gebeurde gewoon letterlijk

Maar ga je gang als je al je theoriën kwijt wil, ik lees ze al te graag

Bij de uitspraken van het Orakel moet je altijd een diepere verklaring zoeken.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Melkor wrote:

Bij de uitspraken van het Orakel moet je altijd een diepere verklaring zoeken.

Juist niet, veel moet je gewoon letterlijk nemen, terwijl veel mensen er dingen achter gaan zoeken.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ja dus als ze Neo een snoepje aanbiedt bedoelt ze dat ook echt

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

neo wrote:

Ja dus als ze Neo een snoepje aanbiedt bedoelt ze dat ook echt

Ja, want snoep is lekker

Melkor

• 357 messages
  • 706 votes

Phooze schreef:

(quote)
Juist niet, veel moet je gewoon letterlijk nemen, terwijl veel mensen er dingen achter gaan zoeken.

Toch wel veel, je moet maar eens Enter the Matrix spelen en die cutscenes van het Orakel bekijken. Daar zit veel filosofische bucht achter

PS: ooit al gezien dat het snoepje dat Neo krijgt ROOD is, dat vind ik wel verdacht !!

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Die rode zijn hoestsnoepjes toch? Hij zal wel verkouden zijn dan hè?

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Wat ik bedoel is het volgende: Soms is dingen letterlijk nemen moeilijker voor mensen dan er dingen achter gaan zoeken. Zo zegt het oracle in deel 1 "Je bent the one nog niet, misschien moet je wachten op een volgend leven". Dat is dan ook letterlijk wat er gebeurt. Neo gaat dood aan het eind en word daarna de ene. Zo zijn er veel meer dingen die gewoon letterlijk genomen moeten worden.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

En soms vraag je je af moet je dat wat Phooze zegt nou letterlijk nemen of moet je er iets achter zoeken

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Soms vraag je je af, steek ik teveel tijd in dingen of ga ik me ook nog met andere dingen bezig houden

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Vooral niet doen, doe ik ook niet

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

En hier verder:

Het ging dus over die mensen in die steriele witte kleding die ervoor zorgen dat Morpheus en zijn schip binnenkunnen bij Zion.

Phooze, in een simulatie zeg je, als het een simulatie is dan gaan de deuren enz toch niet echt open. Anders is het geen simulatie maar Echt! Toen Neo in deel 1 aan het leren was om te vechten enz, toen leerde hij inderdaad wel echt vechten, maar hij was op dat moment niet aan het vechten. Hij lag gewoon te rillen in zijn stoeltje.

Als die mensen in die simulatie zitten om het openen van die deuren makkelijker te maken, hoe gaat het dan in het echt? Voor hen lijkt het makkelijker omdat ze in de simulatie zitten? Maar in het echt is het moeilijker, maar dat merken ze niet? Ik snap er niks van .. zal wel aan mij liggen.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Ik zie het zo:

Stel, je leeft in de wereld als die van Zion. Je wilt een mengpaneel maken. Een hele grote met 12 sporen geluid en effecten. Dan is het toch makkelijker als je de techniek hebt dat ding te programmeren en jezelf in de simulatie te laden? Je bedient dan een programma dmv een simulatie. In het "echt" dat mengpaneel maken zou veel meer tijd en resources kosten.

Zo ook met het "control centre" van zion. Waarom zou je dat control centre echt maken als je het ook kan programmeren? Die techniek hebben ze nou eenmaal.

Ik zie het probleem niet zo

Mik

• 1504 messages
  • 1094 votes

Maar hoe kan die simulatie dan echt effect hebben?

Ok, ze maken zo'n computer programma om die moeilijke deuren enz te laten openen, maar er moet toch iets zijn wat daadwerkelijk die deuren openmaakt, en die kunnen toch niet aangestuurd worden door die simulatie..

Enfin, laat maar zitten. Ik weet nu tenminste dat die mensen in die witte pakken ook gewoon van die vieze Zionners zijn..

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.