• 177.946 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.640 votes
Profile

Mooiste bioscoopervaring(en)

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Inderdaad van Coppola, maar het betreft hier de films die zich toch duidelijk van de 'mainstream' afkeren en een bepaalde 'dromerigheid' (vaag begrip wellicht, maar soit) in zich dragen. Was ik destijds helemaal door gecharmeerd (nog steeds wel, tot op zekere hoogte).

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

riesma wrote:

Dat viel wel mee, ze zijn zeer subtiel daarin.

waren ze zo klein dat niemand er last van had, de dwergen uit LOTR?

Mijn 1e bioservaring in Amerika was niet een succes(zie slechte bios ervaringen topic).

Mijn 2e was wel heel bijzonder(voor mij dan), we waren naar een ouderwetse drive-in bios gegaan. Dus het gaat hier niet echt om een film.

Er draaiden helaas niet zoveel films, dus kozen we maar voor the Mist.

Lekker ouderwets, je kon via radiofrequenties het geluid op je radio/speakers krijgen. Ieder megascherm had een andere frequentie. Heel leuk gedaan, kon je ook andere films beluisteren tijdens een film haha.

Mooi om eens meegemaakt te hebben, al kan je beter wel met z'n 2en gaan kijken, op de achterbank is het net wat minder allemaal.

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Zojuist nog 2012. Jezus, wat ziet dat er gigantisch vet uit in de bios .

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Bu San op groot scherm. Met een vrijwel lege zaal naar een vrijwel lege zaal kijken. En als enige om de kurkdroge humor gniffelen. Magische ervaring.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Enkele offtopic berichten verwijderd.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Dat eerste bericht van nachtbraker was toch niet offtopic...

edit: ik begrijp dat ie eraf ligt...

misterwhite

• 4726 messages
  • 656 votes

Mijn mooiste bioscoop ervaring was Harry Potter and the philosopher's stone. Ik was toen een jaar of 6 en was niet echt veel naar de bioscoop gegaan. Ik vond de film toen echt zo geweldig dat ik er een week niet over kon zwijgen.

Was erg leuk.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

De beste films die ik gezien heb in de bios:

Blood Diamond (4,5) in Kenipolis Gent.

Inglourious Basterds (4,0) in Cinema Capitole te Aalter.

300 (4,0) in Kinepolis Gent.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Sinds gister 2012 must see

Ook inglourious Basterds was prachtig om te zien in de bioscoop..

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Tonypulp wrote:

, geweldige ervaring in de bios. zoals vaker in het 2012 topic is gezegt, WOW!

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Heb ook wel 'ns gehad dat een meisje in een bomvolle en doodstille zaal opeens hard uitriep: "Oh! Is dat jouw hand?!"

En dat in plat Leids. De hele zaal lag dubbel.

riesma

• 3706 messages
  • 3081 votes

hahahahaha. Da's een mooie om in te lijsten!

tommykonijn

• 5139 messages
  • 2356 votes

Ik heb vandaag 'A Christmas Carol' in de bioscoop gezien, was ook zeker een erg mooie ervaring.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Vraag me af waar die hand heen ging bij dat Leidse meisje haha

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

tommykonijn wrote:

Ik heb vandaag 'A Christmas Carol' in de bioscoop gezien, was ook zeker een erg mooie ervaring.

Dat lijkt me nou inderdaad echt zo'n heerlijke film voor de kerst waar ik weer eens voor naar de bios ga. Trailer is al schitterend.

tommykonijn

• 5139 messages
  • 2356 votes

moviemafketel wrote:

(quote)

Dat lijkt me nou inderdaad echt zo'n heerlijke film voor de kerst waar ik weer eens voor naar de bios ga. Trailer is al schitterend.

Ik kan die film je dan ook zeker aanraden .

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

The Green Mile toch wel. Het Rembrandt 1 vol (maak ik tegenwoordig niet meer mee), dik drie uur muisstil (maak ik al helemaal nooit meer mee)... Na afloop ook nog doodstil en alleen maar bedrukte gezichten die zeer onder de indruk waren

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Tonypulp wrote:

Inderdaad! Toen we daar binnen kwamen, was de zaal helemaal vol, nog nooit meegemaakt. Er waren vooraan nog een aantal plaatsen, dus we hadden ''geluk''. Achteraf veel pijn in mijn nek, van dat staren naar het scherm. Meestal raak ik snel geïrriteerd wanneer ik op zo'n manier naar een film moet kijken, alleen dat had ik er dit keer voor over. Sterker nog; de film kwam nog beter over, omdat je de SE groot op een scherm een paar meter voor je ziet. Soms leek het wel of je in de film zat (met de vloedgolven). Prachtige film.

Verder:

King Kong

mrdig

• 499 messages
  • 2687 votes

Enige mooie ervaringen:

Met een studiegenoot op een doordeweekse dag naar de bios gaan en dan de enige 2! in de zaal te zijn, was bij Antz (1998). Dolle pret hebben we in elk geval gehad.

in 1999 na een dag in de stad te hebben rondgehangen toch nog een bios met een vriend gepakt in de stad. Enige film waar we nog naar toe konden was een film met als naam The Matrix. We kwamen binnen en de film draaide al 2 a 3 minuten. We wisten niks van de film, had er niks over gehoord/gelezen maar we werden weggeblazen. Niets voor niets nu mijn nr 1 in mijn top 10.

Als 12 jarige genieten van Terminator 2 na de avond ervoor op een feestje van een klasgenoot deel 1 nog eens gezien te hebben.

Als 12 jarige Silence of the Lambs kijken met de zwager, had toen nog nooit zo'n spannende film gezien en de bios was in die tijd altijd een happening.

Als 14 jarige eindelijk intens genieten van prachtige dino's in Jurassic Park

7 a 8 jaar geleden naar een horror night marathon geweest. 4 films achter elkaar van 0:00 uur tot 10:00 uur 's ochtends. Zeker een mooie bios ervaring

Verder vind ik en mijn vrouw het altijd leuk om op vakantie/weekend weg een bios te pakken, een greep uit stuk voor stuk mooie ervaringen die ik me zo kan herinneren:

- Australia in Brugge (In Bruges hadden we al gezien)

- Sicko in Florence (enige engels gesproken film die ze draaiden)

- Road to Perdition in erm Schotland of Ierland

- The Dark Knight en Wanted in Amman (leuk die arabische en franse subs)

Locutus

• 606 messages
  • 5882 votes

Alle keren dat ik met mrdig naar de bios ben geweest!

mrdig

• 499 messages
  • 2687 votes

Haha met jou heb ik idd de meeste films in de bios gezien en ik noem je niet eens, maar ja we zien elk jaar vrij veel butfilms in de bios en daarnaast zit je altijd met je iphone te spelen ook tijdens de film wat de ervaring natuurlijk niet ten goede komt

De biertjes na de bios zijn echter altijd mooie ervaringen!

Locutus

• 606 messages
  • 5882 votes

*pinkt traantje weg*

tommykonijn

• 5139 messages
  • 2356 votes

Avatar vanmiddag gezien : prachtige film-ervaring!

Beste: Star Wars toen ik klein was. Ben met de vriend van mijn moeder toen wel 4 keer gegaan ofzo, dat is ook echt een freak. Dat vond ik toen echt helemaal geweldig en spannend om te zien.

Vorig jaar Star Trek. Kwam helemaal wazig van allerlei space geluiden en flitsende beelden uit de bioscoop.

Ik heb gewoon iets met sciencefiction in de bioscoop .

• 186 messages
  • 0 votes

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Avatar was recent inderdaad incredible. Niet vaak dat ik zo werd weggeblazen tijdens een bioscoopvoorstelling.

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

Lord of the Rings films indd.

Ook King Kong en Pirates of the Carbibbean 2. Die films hadden zoveel mooie gebieden en special effects dat het er echt prachtig uitziet in de bios. Terwijl zo'n tv schermpje niet veel voorstelt.

Avatar wil ik nog graag in 3d zien. Niet zo'n lelijke download. Dit lijkt me iet dat je echt op een groot beeld moet kijken.

• 186 messages
  • 0 votes

film_kaza wrote:

Avatar wil ik nog graag in 3d zien. Niet zo'n lelijke download. Dit lijkt me iet dat je echt op een groot beeld moet kijken.

!!

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

2012 die ik hier een tijdje geleden vermelde valt in het niets in vergelijking met Avatar.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.