- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Mooiste bioscoopervaring(en)
Mooiste bioscoopervaring(en)
Horrorfreak12
-
- 375 messages
- 0 votes
Mooiste nu niet per se, maar ik herinner me wel dat ik eens alleen in de zaal zat met een vriend en we [REC] 1 waren gaan zien, ik moet zeggen dat dat enorm enge gevolgen had zo alleen en zeker bij een film zoals REC ! Was zeer leuk om dat eens mee te maken bij een horrorfilm !
joeri_filmfreak
-
- 143 messages
- 0 votes
Ik ben achter gekomen dat als je de bril de volgende keer weer meeneemt dat je 1 eurokorting krijgt
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Na Watchmen en Piranha komt daar ook het briljante en kan het nu al ondergewaardeerde Drive Angry noemen. Premieredag, avond, gemoedelijk publiek en een film met een gigantische entertainment value.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Een van de mooiste bioscoop ervaringen die ik heb gehad was zonder twijfel die in New York. Daar hebben ze, in plaats van één groot complex zoals hier in Antwerpen, allemaal kleine zaaltjes die maar maximum 3 films draaien. In de buurt van onze hotel was zo'n zaal en daar draaiden ze toen Arthur, The Conspirator en Bill Cunninham's New York. Ik en mijn broer kozen toen voor The Conspirator en kwamen terecht in een ouderwetse maar prachtige zaal met een soort van rode fluwelen zetels die enorm gemakkelijk zaten. De zaal zat stampvol en iedereen was door elkaar aan het praten toen de reclame bezig was maar eens de lichten uit gingen, was het muisstil (was wel nodig voor ons want er waren geen ondertitels natuurlijk). Geen gezeik met plaatsnummers of zetels, iedereen erg vriendelijk, ...
Alleen jammer dat we daarna compleet zijn uitgeregend op de weg naar huis 
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
Helemaal hetzelfde gevoel beleefd Metalfist. In de AMC op Times Square in April van dit jaar. Heerlijke cinemazalen. Veel meer zalen die opmerkelijk kleiner zijn.
Geen al te goede film (Battle: LA) maar om tussen de Amerikanen naar een film te kijken is gewoon een heel anders gevoel.
Andere mooie bioscoopervaringen omwille van de film zijn:
- The Expendables, de eerste avond dat ie uit was met een publiek die écht volledig voor de film ging.
- Drive Angry 3D, ook de eerste avond dat ie hier in België uit was.
- Piranha, lijkt een beetje een kopie van Naomi Watts zijn bericht te worden, maar is gewoon een feit als je de film in een volle zaal ziet met een gemoedelijk publiek dat het dikke pret geblazen is!
Vind het wel klote dat ik nooit naar films als 'Bad Boys II' ben gaan kijken in de cinema vroeger, moet toch echt wel speciaal geweest zijn... 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Op Times Square ben ik ook geweest maar daar heb ik geen cinema gezien? Waar was die ergens gelegen?
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
http://www.moviefone.com/theater/amc-theatres-empire-25/628/showtimes
234 West 42nd Street
PS: Vlakbij Ripley's Believe It Or Not.
Is vlakbij Times Square
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Aah, in de buurt van Ripley's zijn we niet geweest omdat ons dat wat te duur was. Daarmee dat we die cinema niet zijn tegengekomen. Degene waar ik ben geweest was op de grens van Lexington Avenue en 47th Street maar daar ben ik niet meer geheel zeker van.
LimeLou
-
- 2048 messages
- 777 votes
Mijn eerst echte bioscoop ervaring was in 2005. Bij King Kong toen ik 10 was
Nog steeds niet vergeten.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
En terecht. Het is ook een goeie film.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Vind persoonlijk mijn ervaringen bij het PAC festival wel erg leuk. Erg fijn zo'n heel dagje in- en rondom de bios hangen met wat vrienden, goede films kijken en eventjes lekker "uit eten" tussendoor. Daarnaast hangt er ook zo'n lekker relaxed sfeertje in de zaal met normale mensen(geen blockbuster publiek) en overal die tassen en jassen. Net een erg grote huiskamer.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Nee, normale mensen zijn mensen die geen herrie zitten te maken tijdens de film 
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Vind het wel klote dat ik nooit naar films als 'Bad Boys II' ben gaan kijken in de cinema vroeger, moet toch echt wel speciaal geweest zijn...
Heb ik in de bios gezien. Viel wel mee met de speciaalheid.
Iemand die ik ken, was er ook geweest, en bij haar ontbrak er een groot gevecht uit voor de film begon, dat is dus al wat specialer.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Bad Boys II? Heb ik wat gemist met de speciaalheid van die matige film? 
disneystore
-
- 1760 messages
- 0 votes
Mijn beste bioscoop moment was in London. We waren juist naar de kermis geweest op Leicester Square en erna zijn we iets gaan eten. Aangezien er toch zo'n 5 cinema's zijn hebben we besloten om naar de film te gaan. De film zelf was redelijk slecht (Legend Of The Guardians: The Owls Of Ga'Hool) maar de zaal was erg mooi. Zoals Metalfist een beetje beschrijft was de zaal wat ''opera''-achtig. Zou niet weten hoe ik het anders kan noemen. Oh, en wat je niet hebt in de Kinepolis in België zijn twee rijen. De hoogste rij (Zo'n balkon als je begrijpt wat ik bedoel.) En dan de onderste rij die gelijk staat met het scherm. Echt prachtig cinemabezoek. Er zat wel redelijk weinig volk in de zaal...
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
Laatst nog twee gehad:
Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2 en The Lion King 3D.
Niet echt dé mooiste maar ik vond het bijzonder beiden op het grote scherm te zien. Die eerste als afsluiter van de reeks waarmee ik ben opgegroeid en die laatste voor mijn favoriete film van vroeger die ik altijd destijds wenste op het grote scherm te zien. De kans dan ook alsnog gegrepen toen hij tijdelijk te zien was.
bozzy
-
- 2161 messages
- 670 votes
bij Jurassic Park had ik echt een WAUW gevoel...
tal1b
-
- 2596 messages
- 2329 votes
Avatar 3d imax vond ik een geweldige ervaring
ibendb
-
- 5034 messages
- 3212 votes
Toen ik naar The Lion King 3D ging kijken met mijn ouders. De zaal zat toen boordevol kinderen. Ik was denk ik de enige persoon die de hele film met kippenvel en tranen in de ogen zat. Mooiste bioscoopervaring.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Mijn geweldigste bioscoopervaring is afgelopen zomer veranderd:
Ik heb twee maanden vrijwilligerswerk gedaan in Malawi (Afrika) en ben op ''visite'' een dag geweest bij een project die zich inzet voor het prikkelen van kinderen. Een onderdeel daarvan is elke zaterdag een openlucht-bioscoop. Er zijn veel ''bioscopen'' in Afrika, een dikke kleine ruis-TV met horror, ninja en nollywood-films, allemaal illegaal gedownload, in een rietenhuisje, slechte/geen stoelen, betaling van 1 uur i.p.v. 1 film (heel irritant aangezien Afrikanen NIET met tijd om kunnen gaan, haha.), maar er is helaas geen kinder-bioscoop, om maar te zwijgen over het ander vermaak wat voor kinderen daar geregeld word; niets.
Ik denk dat ik met 500 kinderen op de grond (en een honderdtal ''ouderen'' eromheen, even geconcentreerd, hard-lachend als de kleine kinderen) naar Dumbo, het vliegende olifantje, heb zitten kijken. Voordat de film begint wordt in hun eigen taal, Chichewa, het plot uitgelegd. Er zijn nog geen films in hun taal. Er wordt ook uitgelegd waarom vogels baby-dieren afgeven aan volwassen-dieren (dat denken blanken-kinderen) en wat een circus is, daarna begint de film.
Ik heb niet veel van de film meegekregen, die ik gek genoeg nog nooit helemaal heb afgekeken, omdat ik het zo bijzonder vond wat de film met die Afrikanen doet. Het was mijn laatste weekend en had 7 weken schreeuwende kinderen en vooral overal lawaai. Hier was iedereen stil, geconcentreerd, reageerde en snapte ze de grappen (vooral leedvermaak), dan werd er verschrikkelijk hard gelachen uit volle borst. Jochies afwisselend op me schoot en wat ouderen die om ste beurt stiekem een praatje proberen te maken, alleen tijdens een liedje, maakt dit allen wel een bioscoop-ervaring die ik niet snel vergeet!
Heb er ook nog een, in zo'n 1 uur-kapot-rieten-huisje, maar dat voor een andere keer
.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Mooi verhaal Jesse.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De herziening van Spring Breakers dit weekend. Opgenomen in een programma dus voornamelijk mensen die hiervoor niet kwamen. Vooral lachen geblazen bij de vrouwen. Van "zij denkt ook dat ze lekker is" tot de "gatverdammes" bij bepaalde onconventionele scenes en de negatieve waardeoordelen over het algemene vrouwenbeeld in deze film was legendarisch.
Hoop 'm indien mogelijk nog wel mee te pikken in een sneak preview over een paar maanden. Wat een vermaak.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Knap dat je dat kan ombuigen naar vermaak. Ik zou me kapot ergeren aan dat soort praktijken, bij een film die ik zelf geweldig vind. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat was het op zich ook wel, maar eerder de context van de kritieken waren best vermakelijk. Belangrijkste is dat het een reactie opwekt, positief of negatief maakt ook niet zo uit. Al word je van dergelijke reacties niet zo vrolijk nee
.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Gaat er natuurlijk ook om of die bikini's nou helemaal uitgaan of niet in Spring Breakers..dus geef het verlossende antwoord NW 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Van de leads alleen mevrouw Korine. Gelukkig maar, geeft de leads van Benson en Hudgens veel meer 'empowerment'. Bij het 86e paar tieten ben ik gestopt met tellen overigens
.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Ach ja, van Hudgens vallen genoeg gelekte privé foto's te vinden online
Maar ben benieuwd, is nog wel even wachten voor ons.