- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Mooiste bioscoopervaring(en)
Mooiste bioscoopervaring(en)
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Avatar begin 2010, opzich best ok daar. Alleen af en toe dat overdreven zware 3D bril afdoen... uiteindelijk toch mee naar huis genomen
De bril mee naar huis genomen 
Als je bij ons op het einde geen bril inleverde moest je 50 euro betalen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Hier hoef je dat inderdaad ook niet te proberen, na de film staan ze met 2 man bij de deur om je bril aan te nemen.
intezar
-
- 262 messages
- 0 votes
De bril zelf zal wel 1 euro waard zijn...
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2534 votes
Ik wou het graag inleveren, buiten de bios had je er 3x niets aan.. maar probleem was dat we niemand konden vinden die de brillen aannam of geen afleverpunt konden vinden, tot zover we konden zien ging iedereen z'n eigen weg na het verlaten van de zaal en dat is wat wij ook deden
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ook The Return of the King
Verder was Titanic destijds ook helemaal geweldig. Al die SE op dat grote scherm, schitterend.
Roger Rabbit heel vroeger was 1 van mijn 1e bioscoopervaringen, ook erg leuke herinneringen aan.
Leviwosc
-
- 883 messages
- 335 votes
Voor mij was het: La Môme in zaal 1 van Cinecitta in Tilburg. Deze zaal ademt sowieso erg veel sfeer. Dit gegeven gecombineerd met de haast epische eindscène waarin Édith Piaf: 'non, je ne regrette rien' ten gehore brengt; maakte een diepe indruk op mij.
Wanneer het lied eindigde met de bekende finale extatische uithaal, viel ineens een oorverdovende stilte in de zaal; iedereen zweeg, je had een speld kunnen horen vallen. De statige witte letters vormden de aftiteling en geleidden ons uit de film terug in de werkelijkheid.
La Môme, is niet 'de beste' film die ik heb gezien. Maar dit was zonder meer één van mijn mooiste bioscoopervaringen!
kobe bryant fan
-
- 445 messages
- 355 votes
Inception mooie film met de extra bioscoopervaring zeker nr.1
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Le voyage du ballon rouge (2007) = een meditatie van 113 minuten !
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Le voyage du ballon rouge (2007) = een meditatie van 113 minuten !

beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Ik zit zo vaak in de bios... maar het eerste dat me te binnenschiet is toch de Cremaster cyclus op het IFFR in Cinerama 1. De hele dag in de rare wereld van Matthew Barney verblijven in een bioscoopzaal waar je ook echt lekker een hele dag kan zitten!!
Zowiezo zijn de langere bioscoop ervaringen wel bijzonder, omdat ze bijna een "dagje uit" gevoel hebben. Heb Satantango ooit in de Balie gedaan, en dat waren toen toch echt mindere stoelen, maar vond ook dat geweldig. Een paar jaar daarna hoefde ik ook geen seconde te denken toen het Filmmuseum hem op het programma had om die beleving nog een keer te ervaren.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Heb niet zo lang geleden de Milennium trilogie achter elkaar in de cinema gezien. Was een lange maar wel erg leuke zit, vooral omdat zowel ik als mijn broer de boeken nog nooit had gelezen of een trailer van de film hadden gezien maar dat we het gewoon in onze bol kregen om eens een marathon in de cinema te houden 
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
Mijn mooiste ervaring blijft voor altijd GoldenEye en Titanic toen ik nog jong was..ik was de film gaan toen kijken in een openluchtbioscoop met plastieken klapstoeltjes =)..titanic was de eerste film op een groot scherm met Special Effects die adembenemend waren en kwas 7 jaar.. en GoldenEye was mijn eerste actiefilm..Zijn natuurlijk betere ervaringen maar voor mij blijft dit altijd mijn nummer 1..
Ook een keer was het met The Day after Tommorow, het was zo druk in Kinepolis dat mensen op de trappen waren aan het zitten om de film toch te zien =)
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Vandaag naar Due Date geweest in de Cinemajestic Zuthpen. De film was verre van briljant. Maar de ervaring erg goed. De zaal is opgedeeld in stukken van vier luxe stoelen met een soort leuning die bevestigd is aan de stoelen voor je waar je de drankjes op kan zetten. Op diezelfde leuning zit een knopje en als je daarop drukt komt er een soort ober aan waar je van alles bij kunt bestellen.
En omdat de mensen waarmee ik was de eigenaar kenden, hebben we een rondleiding gekregen bij de projectieruimte waar ik de 3D projector heb gezien en een stukje van Jackass 3D.
Erg goede ervaring. En bovendien is de bioscoop een soort centrum waar er pooltafels zijn een bar en gelegenheid om te zitten.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Op diezelfde leuning zit een knopje en als je daarop drukt komt er een soort ober aan waar je van alles bij kunt bestellen.
Zozo, luxe. Al lijkt het me persoonlijk maar afleidend als je midden in een film een obertje laat komen om je bestelling op te nemen.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Hij staat nog geen eens 30 seconden naast je dus heb er totaal geen last van. 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
In een volle zaal lijkt het me wel vervelend, in een lege zaal is het ideaal. Vroeger ook wel is gehad.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Ik zit zo vaak in de bios... maar het eerste dat me te binnenschiet is toch de Cremaster cyclus op het IFFR in Cinerama 1. De hele dag in de rare wereld van Matthew Barney verblijven in een bioscoopzaal waar je ook echt lekker een hele dag kan zitten!!
Jezus, dat klinkt als een ware hel
Ik heb me echt in meerdere pogingen door Cremaster 3 heen moeten worstelen. Die film leek echt niet vooruit te branden. Dacht dat ze zowiezo eerder als installatie moesten worden vertoont dan ze echt als film te bekijken, maar blijkbaar doen mensen dat dus toch.
Misschien dat het op een rare manier weer wel werkt wanneer je er een dag mee bezig bent, maar ik vind het knap dat mensen dit volhouden 
(no offence overigens, je hebt echt een geniale filmsmaak)
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
http://www.moviemeter.nl/fi...
Eerste date met mijn huidig lief 
Inmiddels al meer dan 1 jaar, 2 maand geleden.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik hoop heel erg dat ik volgende week woensdag in dit topic HP 7 kan noemen!
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Waarom?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Omdat ik er al lange tijd naar uit kijk en ik ontzettend benieuwd ben naar dit deel omdat het boek één van mijn favorieten is. Dat soort films roepen een soort gevoel bij me op, iets magisch. (Letterlijk en figuurlijk).
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Komt die volgende week al uit?
Ik dacht dat dat nog maanden was.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Nee de 17e al, a.s. dinsdagnacht in première geloof ik, en ik ga woensdagaaf.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ik zie dat kinepolis Antwerpen hem de 12de al toont om 19u45
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Zou dat geen persvoorstelling of iets dergelijks zijn? Lijkt me raar dat Metropolis zo'n klepper de eerste eerste dag maar in 2 zalen zou laten draaien.
edit: denk het wel want de volgende dagen is hij al niet meer te zien...
Butchers
-
- 201 messages
- 341 votes
En, is het dan uiteindelijk zo'n geweldige bioscoop ervaring geworden of niet? Zelf vond ik het een behoorlijk goede film, ook veel serieuzer en spannender dan de andere delen. Ik snap ook niet echt iets van dit topic, je gaat gewoon naar de bioscoop, kijkt film en vertrekt op het einde. Bedoelen ze hier nou mee wat de beste film is die je in de bioscoop hebt gezien of...? Het spannendste dat ik ooit in de bioscoop heb meegemaakt is dat mijn gsm echt heel luid stond en die ging opeens af met een ringtone waar ik me echt voor schaamde waardoor de man naast mij met een heel boos gezicht naar me keek.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Hij was goed, viel ook niet tegen, maar ik was niet weggeblazen door de film.
joeri_filmfreak
-
- 143 messages
- 0 votes
De bril mee naar huis genomen 
in amsterdam mag je de bril gewoon weer mee naar huis meenemen.. ik heb er 5 liggen thuis
joeri_filmfreak
-
- 143 messages
- 0 votes
eden lake en due date waren denk ik me beste bioscoop ervaringen, ik had totaal geen verwachtingen bij de films en ging ook gewoon plots naar de bioscoop omdat we er toevallig langsliepen, buiten dat wilden we eerst naar andere films maar dat was uiteindelijk uitverkocht dus gingen we toch maar naar eden lake ( wel al een paar jaar geleden )en due date ( maand geleden ong. ) maar ik ging er echt super tevreden uit, de zaal deed ook gewoon normaal alleen lag de hele zaal bij due date plat bij bijna elke scene, maarja hoe kan het ook anders, ;p
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
in amsterdam mag je de bril gewoon weer mee naar huis meenemen.. ik heb er 5 liggen thuis