- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Mooiste bioscoopervaring(en)
Mooiste bioscoopervaring(en)
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
Leek me leuk hier een topic over te maken.
Mijn mooiste Bioscoop-ervaring is : Harry Potter and the Sorcerer's Stone. Toen was ik (als het goed is) een jaar of 5-6, en ben er echt zeker 4 keer heen gegaan, geweldige film vond ik dat. 
Kiros
-
- 607 messages
- 1327 votes
Poseidon op Imax vond ik wel indrukwekkend om te zien. Met name het moment dat de golven in de verte aankomen, gaf een onheilspellend gevoel. Prachtige combinatie van beeld en geluid, die denderende golven.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3859 votes
Mij is het bioscoopbezoek aan The Lion King het meest bijgebleven.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Lord of the Rings: The fellowship of the ring.
Gód, wat liep ik toen zwaar onder de indruk naar buiten...
Kiros
-
- 607 messages
- 1327 votes
Pulp fiction
Zo, wat had ik die graag in de bios gezien.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Fight Club - vooral toen daarna bleek dat ze om de hoek bij Rotterdam CS de pin automaat uit de muur hadden geblazen.
Robocop - Speciale voorpremiere, een zaal vol juigende mafkezen.
Cheech & Chong's Next Movie.... Tja, wat kan ik daarover zeggen. Die voorstellingen waren berucht. Na 20 minuten kon jet het doek niet meer zien en toch praatte iedereen moeiteloos alle grappen mee. 
Rocky Horror Picture Show - Audience participation. 
Weekend of Terror nachten (Voordat de bezoekers met vla gingen gooien en het nodig vonden elke minuut wat te roepen, of het nu grappig was of niet. Lol was er bij editie 5 a 6 wel weer vanaf....)
Platoon nachtvoorstelling in Lumiere - Het geluid stond zo knalhard dat je volledig in het oorlogsgevoel werd meegezogen.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
La Fin Absolue du Monde was een onvergetelijke ervaring.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes

Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
-edit- O, díe La fin absolue du monde...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
The Return of the King (Lord of the Rings 3 dus). Nam mijn pa mee omdat hij hem wilde zien. Ik dacht dat ik het niks aan zou vinden, had deel 1 en 2 nog nooit gezien maar wat maakte deel 3 gigantisch indruk in de bios zeg. Is natuurlijk ook een ideale film voor op groot scherm en met hard geluid.
Clueless
-
- 1085 messages
- 2030 votes
Niet zozeer de mooiste, maar we een hele memorabele:
Titanic in bioscoop in Mexico, op een filmdoek met waterschade (!) en allemaal krijsende baby's in de zaal ... (en dat onder het 'genot' van popcorn met chili).
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Hier ook The Return of the King. Vooral de reactie van mijn zusje toen de Rohirrim wegreden uit het basiskamp. Toen ze eenmaal zag hoe verschrikkelijk veel het er waren kon ze vol verwachting voor wat komen ging een heel zacht lacherig "oh yeah" niet onderdrukken. Het gegeven dat de film zo'n effect kon hebben op haar was bijna nog indrukwekkender dan de hele film zelf.
Verder was ik van Cloverfield behoorlijk ondersteboven.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Recent nog Inglourious Basterds, zat heel de tijd te bibberen van spanning.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Twee jaar geleden, een speciale voorstelling van Psycho (de versie uit 1960 natuurlijk) voor studenten Media & Cultuur. Ik kende hem al, maar veel medestudenten niet en tot mijn blije verrassing bleken veel van hen hem daadwerkelijk eng te vinden, aan de reacties tijdens de film te horen. Buiten hardop lachen bij komedies heb ik nooit meer een publiek zo horen opgaan in een film.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik zal wel een injoke missen, want ik kan dit niet terugvinden op MovieMeter en IMDB. Het dichtsbij komt de Mexiaanse short En el fin del mundo, los árboles se erigirán y las parejas se encontrarán die op IMDB nog geen 5 stemmen heeft.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Mijn mooiste bioscoopervaring is zonder twijfel Inglourious Basterds. Prachtig om die twee keer op het grote scherm gezien te hebben. Voor de rest zal ik altijd spijt houden dat ik There Will Be Blood nooit in de bioscoop heb gezien, dat had anders waarschijnlijk dé ultieme bioscoopervaring voor mij geweest.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Titanic maakte trouwens in '97 ook enorm veel indruk op mij. Was net iets ouder dan 11 ofzo geloof ik toen mn ouders ons meenamen. Zeer indrukwekkende film, zeker op groot scherm. Daarna was dat ook meteen de 1e video die ik perse thuis wilde hebben. Zovaak nog gekeken daarna zeg...
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5734 votes
Toevallig, want ik wilde zelf net There Will Be Blood noemen. Voor de film inderdaad een perfecte bioscoopervaring, al verdween de magie aan het einde toen de diaprojector er opeens mee ophield, met als gevolg dat de zaal 20 minuten lang naar een wit doek keek. Wel jammer, want ik zat er echt hélemaal in.
Inglorious Basterds was ook mooi voor op het grote doek, al kan ik geen bioscoopbezoek meer brengen zonder de deuren goed in de gaten te houden
.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Inland Empire op een enorm groot scherm was een indrukwekkend ervaring. Vooral die openingscredits. Daarnaast was het ook mijn eerste Lynch in de bios.
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
Ik zag The Matrix voor het eerst in Cork in Ierland.Had er niets over gehoord en ging dus zonder verwachtingen zitten kijken.Mijn beste vriend en ik werden compleet uit onze stoel geblazen,en bij thuiskomst werd die ene vechtscene(achteruit leunend) en die stoere bewegingen met dat ene handgebaar(weet je wel?) keer op keer nagedaan in de kroeg.Waar de rest van onze vrienden geen idee hadden waar we het over hadden, tot we met zijn allen weer naar The Matrix gegaan zijn.Zucht...jeugdsentiment. 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Zoals bij iedereen wel is een eerste bezoek iets wat je altijd bij blijft. Laat dat nu bij mij net niet het geval zijn;p ik weet het echt niet meer. Als kind was je natuurlijk al snel onder de indruk; van actiefilms tot aan Disney films. De ervaring van een film als Beauty and the Beast was ongekend mooi. Dat was in de grote zaal van Cinerama in Rotterdam. Ik heb nog steeds een bepaald warm gevoel bij het terugdenken aan het bezoeken van die film. Jurassic Park was ook een openbaring. Met open mond zitten kijken naar de bijvoorbeeld de introductie van de eerste dinosaurus. Ook in Cinerama. En als laatste was daar ineens The Matrix. Waarschijnlijk de laatste film waar ik zo van onderste boven was. Die heb ik daarna nog vele malen in de bioscoop gezien.
Alle andere geweldige ervaringen stellen relatief eigenlijk maar weinig voor als ik terugdenk aan deze drie films.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Matrix was destijds een mega obsessie he? 
Ik weet nog dat ze jou als uber Matrix fan op de radio interviewden. 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ok, relatief gezien zal The Matrix wel de ultieme ervaring zijn geweest.
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Mijn eerste heldere herinnering van een bioscoopbezoek is Licence to Kill, die ik toen best eng vond als 8/9-jarig jongetje. Die haaien en Robert Davi's litteken, brrr!
Verder staat The Neverending Story (1 en 2) me ook nog helder bij. Daarbij kon ik heerlijk wegdromen.
De laatste keer dat ik onder de indruk was in de bios, was met Saving Private Ryan. Need I say more? Denk 't niet. 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Ok, relatief gezien zal The Matrix wel de ultieme ervaring zijn geweest.
Heb The Matrix voor het eerst op de boot naar Engeland gezien, midden in de zomer, bioscoopje boven de machinekamer, bloed en bloed heet. Kwam zeikesnat van het zweet 2 uur later dat hok uit gestrompeld. Ultiem weet ik niet maar enigszins memorabel toch zeker wel 
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Saving Private Ryan inderdaad, staat me nog goed bij.
Vooral de pijnlijke stilte tijdens de opening, en later het geluid van de aankomende tanks, scary.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
1 van mijn leukste bioscoopervaringen van de laatste tijd is Kevin.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik zal wel een injoke missen, want ik kan dit niet terugvinden op MovieMeter en IMDB. Het dichtsbij komt de Mexiaanse short En el fin del mundo, los árboles se erigirán y las parejas se encontrarán die op IMDB nog geen 5 stemmen heeft.
Jurassic Park was ook een openbaring. Met open mond zitten kijken naar de bijvoorbeeld de introductie van de eerste dinosaurus.
Maar...
...wat lees ik in de filmkrant? "Uit de top 10 van lezersfavorieten kiezen A-Film, Filmmuseum en de Filmkrant twee titels [uit de quality film collection] die op zaterdag 12 december zullen worden vertoond in het Filmmuseum, Amsterdam."
Een double bill Elephant - Donnie Darko zou legendarisch zijn.