• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

Box Office VS (/wereldwijd)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Film Barbie levert op eerste dag al dik 22 miljoen dollar op | Show | AD.nl

AD wrote:

De bioscoopfilm Barbie van regisseur Greta Gerwig heeft op de eerste dag dat de film draaide in de Verenigde Staten 22,3 miljoen dollar opgebracht. Vakblad The Wrap meldt vrijdag dat de kans groot is dat de film in het openingsweekend de 100 miljoen al zal passeren.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

‘Barbie’ Seeing $300M+ Global Bow; ’Oppenheimer’ At Expected $166M WW – Deadline

De marketing voor beide films (apart en samen) is dan ook geniaal. Echt waanzinnig goed gedaan. De acteurs en regisseurs gaan er ook helemaal in mee, wat ook helpt. Barbie kan de succesvolste film van het jaar worden, en Oppenheimer één van Nolan's succesvolste films. Het laat zien dat het publiek klaar is met de creatieve armoede van sommige franchises (Marvel, Fast, DC) en gewoon weer originele films willen. Natuurlijk heb je daarbij wel sterren nodig en een goede marketing, maar hopelijk is dit geen eenmalig iets.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

https://www.ad.nl/film/het-ongekende-filmsucces-van-barbie-en-oppenheimer-dit-is-nooit-eerder-gebeurd Een mooi succes voor de bioscoopsector. Vooral door de marketing en de regisseurs/acteurs. En het zijn ook gewoon uitstekende films, dat helpt ook mee. Er komen zware tijden aan, dus zo'n succes is ook wel nodig.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja mooi succes. Dat geeft hoop voor de toekomst.

Ze zijn goed gehyped in ieder geval.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

kappeuter wrote:

Ja mooi succes. Dat geeft hoop voor de toekomst.

Ze zijn goed gehyped in ieder geval.

Ik hoop in ieder geval dat Hollywood wat meer gaat inzetten op originaliteit. Veel grote blockbusters die voortkomen uit franchises stellen teleur aan de box office. Guardians 3 uitgezonderd, hoewel ik niet weet wat het budget was.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Dit is een van de meest krankzinnige blockbusterzomers die ik ooit heb meegemaakt. Bijna elke week, 2 weken is er een enorme titel die gaat draaien.

Enkele titels: Barbie, Oppenheimer, M:I, Indiana Jones 5, Guardians of the Galaxy 3, Super Mario, Fast X, John Wick 4, Transformers

En dan volgen komende tijd nog oa The Meg 2, Expendables 4, The Equalizer 3 en Turtles.

En dat alles in nog geen half jaar tijd.

Maar 2024 zal wel weer heel schraal worden door de schrijversstaking.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Dit is een van de meest krankzinnige blockbusterzomers die ik ooit heb meegemaakt. Bijna elke week, 2 weken is er een enorme titel die gaat draaien.

Enkele titels: Barbie, Oppenheimer, M:I, Indiana Jones 5, Guardians of the Galaxy 3, Super Mario, Fast X, John Wick 4, Transformers

En dan volgen komende tijd nog oa The Meg 2, Expendables 4, The Equalizer 3 en Turtles.

En dat alles in nog geen half jaar tijd.

Maar 2024 zal wel weer heel schraal worden door de schrijversstaking.

Mwoah vrij normaal hoor qua hoeveelheid films. Kijk alleen 2019 al. 9 films die hoger dan 1 miljard scoorden. Ziek jaar ook. Maar over het algemeen heb ik op 2 coronajaren na elk jaar veel plezier van mijn Unlimited gehad met een veel grote films vanaf de lente.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Het valt vooral op dat er stilaan een kentering komt in het filmaanbod. Films als The Flash, Indiana Jones, Mission Impossible, Shazam en Ant-Man doen het niet zo goed. Ze hebben met hun grote budgetten ook veel meer tickets nodig natuurlijk. Fast X, Mario Bros, Spider-Verse en Guardians doen het dan weer wel goed. Maar het zijn vooral genrefilms als Barbie en Oppenheimer die het bijzonder goed doen. Een goeie blockbuster is altijd leuk, maar hopelijk durft Hollywood nu meer grotere films uit te brengen die niet vasthangen aan een franchise.

Er komen nog meer sequels, reboots en franchisefilms aan. Maar sommige worden al uitgesteld door de staking. En misschien is het nu wel de moment dat andere films meer kans krijgen. Als filmliefhebber kan je dat alleen maar toejuichen. En hopelijk vindt de gemiddelde filmkijker die vooral een avond weg wil met wat popcorn er bij, ook de weg nog altijd naar de bioscoop.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

rep_robert wrote:

(quote)

Mwoah vrij normaal hoor qua hoeveelheid films. Kijk alleen 2019 al. 9 films die hoger dan 1 miljard scoorden. Ziek jaar ook. Maar over het algemeen heb ik op 2 coronajaren na elk jaar veel plezier van mijn Unlimited gehad met een veel grote films vanaf de lente.

Zo normaal is het niet. Meeste jaren kom je echt niet aan zulke aansprekende films. Dit jaar ook nog eens enorme franchises als Indiana Jones, M:I en Fast die niet elk jaar aanwezig zijn.

Spijtig genoeg valt het vanaf september redelijk stil.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Film Pegasus wrote:

Het valt vooral op dat er stilaan een kentering komt in het filmaanbod. Films als The Flash, Indiana Jones, Mission Impossible, Shazam en Ant-Man doen het niet zo goed. Ze hebben met hun grote budgetten ook veel meer tickets nodig natuurlijk. Fast X, Mario Bros, Spider-Verse en Guardians doen het dan weer wel goed. Maar het zijn vooral genrefilms als Barbie en Oppenheimer die het bijzonder goed doen. Een goeie blockbuster is altijd leuk, maar hopelijk durft Hollywood nu meer grotere films uit te brengen die niet vasthangen aan een franchise.

Er komen nog meer sequels, reboots en franchisefilms aan. Maar sommige worden al uitgesteld door de staking. En misschien is het nu wel de moment dat andere films meer kans krijgen. Als filmliefhebber kan je dat alleen maar toejuichen. En hopelijk vindt de gemiddelde filmkijker die vooral een avond weg wil met wat popcorn er bij, ook de weg nog altijd naar de bioscoop.

M:I is gewoon slecht getimed, zo 1-2 weken voor Barbie en Oppenheimer. Maar de film staat ook al op een half miljard, zal nog wel oplopen tot een miljoen of 700.

Barbie en Oppenheimer zijn gewoon goed scorende films omdat het de nieuwe Nolan is en een film waar sowieso elke vrouw bijna wel heen wil, En de rest. Ik juich losse nieuwe blockbusters ook toe, maar het is nou niet dat er een kentering zichtbaar is. Vorig jaar was bv Top Gun nog veruit de meest geliefde film.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Je kan idd niet veel zeggen na 1 zomer en in de drukke blockbuster moeten mensen nu eenmaal kiezen. Bij Barbie kan je moeilijk zeggen dat het alleen maar vrouwen aantrekt gezien de opbrengst er van die zelfs Nolan overstijgt.

En sommige blockbusters doen het op zich wel goed, maar met een enorm budget moet je het meer dan 'goed' doen om wat winst te maken. Ik ben eerder hoopvol op een kentering dan dat die al zeker bevestigd is. En blockbusters en popcornfilms zullen er (gelukkig) altijd wel zijn.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Film Pegasus wrote:

Je kan idd niet veel zeggen na 1 zomer en in de drukke blockbuster moeten mensen nu eenmaal kiezen. Bij Barbie kan je moeilijk zeggen dat het alleen maar vrouwen aantrekt gezien de opbrengst er van die zelfs Nolan overstijgt.

En sommige blockbusters doen het op zich wel goed, maar met een enorm budget moet je het meer dan 'goed' doen om wat winst te maken. Ik ben eerder hoopvol op een kentering dan dat die al zeker bevestigd is. En blockbusters en popcornfilms zullen er (gelukkig) altijd wel zijn.

Ja precies. Dial of Destiny heeft een productiebudget van bijna 295 miljoen dollar. En daar komt nog marketing bij. Krankzinnig.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Zo normaal is het niet. Meeste jaren kom je echt niet aan zulke aansprekende films. Dit jaar ook nog eens enorme franchises als Indiana Jones, M:I en Fast die niet elk jaar aanwezig zijn.

Mmha, vorig jaar nog. Avatar, Top Gun, een Jurassic Park film, een film over Buzz Lightyear, Elvis Presley, Uncharted, een film uit de Harry Potter franchise, een Batman film, MCU films etc. Ook films uit bekende franchises, games of historische figuren.

Het vreemde (en domme) is alleen dat alles zo dicht op elkaar is gepland. Terwijl er straks in november en december niets spraakmakends in de bios is te zien. Dune part two en Napoleon oké (als ze niet worden uitgesteld), maar Aquaman, The Marvels en Willy Wonka? Ethan Hunt had die films met twee vingers in zijn neus verslagen en veel meer opgebracht dan nu het geval is. Niemand had kunnen voorzien dat Barbie en Oppenheimer zo'n succes zouden worden (behalve Margot Robbie blijkbaar), maar dan nog is het een risico om Dead Reckoning een week voor die films te laten draaien.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Ben ik het niet mee eens. Maar dat is een smaakverschil. Ik prefereer nog vele andere filmjaren boven dit. En ook dit jaar nog veel meer (kleinere) films boven M.I en vooral ook boven Indiana Jones 5. Voor Corona vond ik elk blockbusterseizoen iig goed gevuld.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

IH88 wrote:

(quote)

Mmha, vorig jaar nog. Avatar, Top Gun, een Jurassic Park film, een film over Buzz Lightyear, Elvis Presley, Uncharted, een film uit de Harry Potter franchise, een Batman film, MCU films etc. Ook films uit bekende franchises, games of historische figuren.

.

Daarom. Dit dus. Dit jaar vind ik niet meer bijzonder dan andere jaren. Betekent overigens niet dat ik ontevreden ben. Er is veel content. Maar ik zit aan de andere kant ook wel weer te wachten op de volgende film, ben al meer dan een week niet naar de bios geweest. Dat moet the Meg worden.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

www.ad.nl/film/greta-gerwig-schrijft-geschiedenis-met-barbie-eerste-vrouwelijke-regisseur-met miljardenfilm Ontzettend knap en zeker verdient. Margot Robbie zei voor de grap dat Barbie wel een miljardenfilm zou kunnen worden, maar ze heeft volkomen gelijk gekregen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ook nieuwkomers doen goede zaken aan de US boxoffice - hollandfilmnieuws.nl

Holland Film Nieuws wrote:

Het blijven topweken aan zowel de Amerikaanse als de internationale boxoffice. Terwijl de premièretitels The Meg 2: The Trench en Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem uitstekend presteerden, bleven ook Barbie en Oppenheimer dit weekend volle zalen trekken. Vier hits in dezelfde week: het is een mooie tijd om exploitant te zijn.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

www.ad.nl/show/Barbie levert 1 miljard op, maar wie gaat er met de knaken vandoor risico niet onderschatten

De winst van Barbie verdampt zo wel snel inderdaad door het enorme verlies van The Flash.

Het is juist een zegen dat films als Barbie en Oppenheimer het goed doen, en dat films als Indiana Jones, Fast 10, The Flash, Marvel, Transformers en (jammer genoeg) Mission Impossible het slecht of minder goed doen. Je kunt Barbie en Oppenheimer goed of slecht vinden, maar origineel en inventief is het in ieder geval wel. Mission Impossible had gewoon naar november/december gemoeten. Ook originele animatiefilms als Across the Spider-Verse en TMNT doen het goed. Plus (uiteraard) sommige horrorfilms. Hoewel die een klein budget hebben dus makkelijker winst maken.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Innovatie en het goed/slecht vinden gaat zelden hand-in-hand. Wat maakt die Barbie/Oppenheimer films in hemelsnaam innovatief? Ik weet dat ik hier reageer op een bericht in een topic, box office, wat mij vrijwel nooit iets heeft gezegd, en misschien met een persoon die een heel ander referentiekader heeft...

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

neo wrote:

Innovatie en het goed/slecht vinden gaat zelden hand-in-hand. Wat maakt die Barbie/Oppenheimer films in hemelsnaam innovatief? Ik weet dat ik hier reageer op een bericht in een topic, box office, wat mij vrijwel nooit iets heeft gezegd, en misschien met een persoon die een heel ander referentiekader heeft...

Innovatief is misschien ook niet het goede woord. Ik bedoelde meer dat die andere films (Ant-Man, Mission Impossible, Indiana Jones 5, Fast 10, Transformers, The Flash etc.) onderdeel zijn van franchises die aardig te lijden hebben aan ideeënarmoede. Er zijn zeer positieve uitzonderingen (Across the Spider-Verse en blijkbaar de nieuwe TMNT film), maar dat zijn niet voor niks animatiefilms. Daar zie je nog wel eens creativiteit.

Oppenheimer is gebaseerd op een boek en Barbie op een populaire pop, maar het is in ieder geval iets nieuws. Niet wereldschokkend vernieuwend, maar een kinderhand is snel gevuld .

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Demeter lijdt schipbreuk aan Amerikaanse boxoffice - hollandfilmnieuws.nl

Het is al de tweede Dracula-film van Universal die dit jaar teleurstelt. Dit voorjaar wist de actiekomedie Renfield ook al geen vuist te maken aan de boxoffice. The Voyage of the Demeter ging uit in 2.700 theaters en haalde daar een teleurstellende recette van 6,5 miljoen dollar op. Gebrek aan castleden voor promotie was geen argument, aangezien de film geen bekende namen had. Beetje goed nieuws: met een kostprijs van 45 miljoen dollar los van het uitbreng-budget voelt Universal hier minder pijn van.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Blue Beetle verdrijft Barbie van koppositie US boxoffice - hollandfilmnieuws.nl

Ooit moest het gebeuren: Barbie die een stapje terugzet aan de Amerikaanse boxoffice. Dat een andere Warner Bros.-titel het stokje overnam was een meevaller voor de studio. Maar dat de marges tussen Blue Beetle en Barbie zo klein waren, zal toch als een onplezierige verrassing gekomen zijn.

Blue Beetle zette met 25 miljoen dollar een zuinig eerste weekend neer voor een superheldenfilm. De latino tiener is een bijfiguur in het DC-universum, maar ook de kleinere helden kunnen groot scoren. Vraag maar aan Marvels Venom. Het underdog-effect dat films als Wonder Woman en Black Panther liet exploderen, deed zich niet voor bij Blue Beetle. Wel scoort de film goed onder pers en het publiek dat wel kwam.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Ik weet niet zo goed waar ik dit artikel kwijt kan, maar het is wel inherent aan de box office en dan met name het falen van DC.

DC Movies: Why Fans Have Abandoned the Brand After Zack Snyder

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.