- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Box Office VS (/wereldwijd)
Box Office VS (/wereldwijd)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hollywood lijkt zijn mojo compleet kwijt: Filmzomer start historisch slap | FilmTotaal
Ook wel wat ik ervaar dit jaar. Het valt tegen.
Ik mis vooral een alles opslokkende film, zoals vorig jaar Oppenheimer.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Hollywood lijkt zijn mojo compleet kwijt: Filmzomer start historisch slap | FilmTotaal
Ook wel wat ik ervaar dit jaar. Het valt tegen.
Ik mis vooral een alles opslokkende film, zoals vorig jaar Oppenheimer.
Ik zie hetook wel somber in voor de rest van de zomer. Misschien wel jaar. Ja, Deadpool 3 gaat knallen, maar dat is niet genoeg. Zelfs Furiosa lijkt het hem niet te gaan worden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik zie hetook wel somber in voor de rest van de zomer. Misschien wel jaar. Ja, Deadpool 3 gaat knallen, maar dat is niet genoeg. Zelfs Furiosa lijkt het hem niet te gaan worden.
Waar baseer je Furiosa op? Zijn er al cijfers bekend? Zou het jammer vinden als deze film geen groot succes is, Miller zou een succes verdienen.
Verder, voor de komende maanden aan echt grote titels:
Bad Boys 4
Quiet Place 3
Inside Out 2
Twisters
Deadpool 3
Borderlands
Alien Romulus
Ben bang dat hier op Deadpool na geen film bij zit die de miljard opbrengst gaat halen. Twisters gaat denk ik floppen. Alien misschien ook.
Er is nog iets wat ik wel interessant vind: de western-reeks Horizon die starten met 2 films, maar dat gaan denk ik geen grote successen worden.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Waar baseer je Furiosa op? Zijn er al cijfers bekend? Zou het jammer vinden als deze film geen groot succes is, Miller zou een succes verdienen.
Verder, voor de komende maanden aan echt grote titels:
Bad Boys 4
Quiet Place 3
Inside Out 2
Twisters
Deadpool 3
Borderlands
Alien Romulus
Ben bang dat hier op Deadpool na geen film bij zit die de miljard opbrengst gaat halen. Twisters gaat denk ik floppen. Alien misschien ook.
Er is nog iets wat ik wel interessant vind: de western-reeks Horizon die starten met 2 films, maar dat gaan denk ik geen grote successen worden.
Ik denk dat je Bad boys 4 overschat. Deel 3 bracht nog geen 450 miljoen wereldwijd op. Budget zeker kleiner dus wel winst, maar geen vetpot. Inside Out 850 miljoen, maar dat betekent niet dat de sequel ook zomaar even 800 miljoen gaat ophalen. Twisters en Alien zijn geen publiekstrekkers inderdaad. A Quiet Place 3 gaat uiteraard winst maken, maar 300/350 miljoen wereldwijd is ook geen megabedrag.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik denk dat je Bad boys 4 overschat. Deel 3 bracht nog geen 450 miljoen wereldwijd op. Budget zeker kleiner dus wel winst, maar geen vetpot. Inside Out 850 miljoen, maar dat betekent niet dat de sequel ook zomaar even 800 miljoen gaat ophalen. Twisters en Alien zijn geen publiekstrekkers inderdaad. A Quiet Place 3 gaat uiteraard winst maken, maar 300/350 miljoen wereldwijd is ook geen megabedrag.
Nee, maar dat ligt ook aan de belachelijke uitgaven. 450 voor een BB film aan inkomsten vind ik erg goed. Dat was vroeger winst, tegenwoordig spelen ze er net break-even mee vreemd genoeg. Men moet eens goed gaat kijken waarom al die films tegenwoordig zo duur zijn. Ik doe 2 gokjes. Acteurs krijgen veel te veel betaald en een overdosis CGI. Ga gewoon weer eens films met praktische effecten maken. Bad Boys heeft nergens CGI nodig. En dat geldt voor tig films. Alleen superheldenfilms moeten wel, omdat je daar gewoon effecten nodig hebt.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4509 votes
Box Office: Furiosa Makes $3.5 Million in Thursday Previews - variety.com
Gelijk tot nu toe aan Fury Road, die draaide 380 miljoen dollar wereldwijd uiteindelijk. Maar wel met een lager budget. Dus die film gaat echt geen echte klapper worden en verliesgevend.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Waarom zelfs dure films weinig volk naar de zalen lokken | De Standaard
Was Furiosa een hit geweest als het de eerste blockbuster in lange tijd was geweest? Had Warner ook beter Fury Road vooraf opnieuw uitgebracht? Het blijft gissen. Vaststaat dat een filmrelease steeds moeilijker dat momentum weet te vinden – of te creëren – om uit te groeien tot een hit.
Popcultuur is meer dan film. Vanuit alle hoeken wordt naar onze versnipperde aandacht gehengeld.
john mcclane 2
-
- 3488 messages
- 6576 votes
Box Office: Furiosa Makes $3.5 Million in Thursday Previews - variety.com
Gelijk tot nu toe aan Fury Road, die draaide 380 miljoen dollar wereldwijd uiteindelijk. Maar wel met een lager budget. Dus die film gaat echt geen echte klapper worden en verliesgevend.
Wellicht kan het zijn dat als je naar een Mad Max film gaat , je Mad Max ook wilt zien , zoals je ook naar de pirates film gaat voor Jack sparrow .
Het mag afwijken , maar dat zou een oorzaak kunnen zijn .
Dan is het nog steeds heel teleurstellende dat zo'n actie spektakel , niet het publiek krijgt wat het verdiend .
het zou ook een oorzaak kunnen zijn dat we gewoon inmiddels het echt heel lastig zijn gaan vinden om twee uur onze mobiel weg te leggen .
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Het grote issue is vooral dat grote films veel te duur zijn geworden. Zo duur dat we langzaam in de fase komen dat ze vaak geen winst meer kunnen maken. Commercieel gezien was Mad Max Fury Road al geen al te grote hit (wel extreem positief ontvangen door het publiek dat kwam en critici). Niet omdat de mensen niet kwamen, want die kwamen wel. En die komen ook naar Furiosa. De films zijn echter zo duur dat er meer nodig is. Er moeten onrealistische aantallen komen om dat soort films tot een succes te maken. Er moeten records gebroken worden. Dat kan simpelweg niet bij elke film en bij Mad Max al helemaal niet. Om Furiosa echt een grote hit te laten zijn met het budget zoals het is had je bijna een dubbele omzet van Fury Road moeten halen. Dat dat niet gebeurt is niet gek, Fury Road haalde meer bezoekers dan eerdere Mad Max films. Maar die oude films waren heel veel goedkoper, ook aangepast voor inflatie. De eerste was zelfs een voor een appel en een ei gemaakte surprise hit.
Ik vraag me af of er dit jaar een grote blockbuster uitkomt die een hit gaat worden. Ik denk het niet. Ik denk dat Hollywood terug moet naar andere proporties en een film van 85 miljoen dollar weer als iets met een zeer hoog budget moet zien, Doen ze dat niet dan zijn veel studio's ten dode opgeschreven. Te meer omdat ze ook nog geld blijven pompen in veelal zwaar verlieslatende streaming services. Er is met dit soort budgetten gewoon geen enkele franchise die altijd scoort. Zelfs Marvel, Fast & Furious en Mission Impossible niet meer, En die drie hadden lang de naam van zekere hits.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het grote issue is vooral dat grote films veel te duur zijn geworden. Zo duur dat we langzaam in de fase komen dat ze vaak geen winst meer kunnen maken. Commercieel gezien was Mad Max Fury Road al geen al te grote hit (wel extreem positief ontvangen door het publiek dat kwam en critici). Niet omdat de mensen niet kwamen, want die kwamen wel. En die komen ook naar Furiosa. De films zijn echter zo duur dat er meer nodig is. Er moeten onrealistische aantallen komen om dat soort films tot een succes te maken. Er moeten records gebroken worden. Dat kan simpelweg niet bij elke film en bij Mad Max al helemaal niet. Om Furiosa echt een grote hit te laten zijn met het budget zoals het is had je bijna een dubbele omzet van Fury Road moeten halen. Dat dat niet gebeurt is niet gek, Fury Road haalde meer bezoekers dan eerdere Mad Max films. Maar die oude films waren heel veel goedkoper, ook aangepast voor inflatie. De eerste was zelfs een voor een appel en een ei gemaakte surprise hit.
Ik vraag me af of er dit jaar een grote blockbuster uitkomt die een hit gaat worden. Ik denk het niet. Ik denk dat Hollywood terug moet naar andere proporties en een film van 85 miljoen dollar weer als iets met een zeer hoog budget moet zien, Doen ze dat niet dan zijn veel studio's ten dode opgeschreven. Te meer omdat ze ook nog geld blijven pompen in veelal zwaar verlieslatende streaming services. Er is met dit soort budgetten gewoon geen enkele franchise die altijd scoort. Zelfs Marvel, Fast & Furious en Mission Impossible niet meer, En die drie hadden lang de naam van zekere hits.
Dit is letterlijk wat ik vorige week zaterdag zei. De opbrengsten zijn vaak prima, maar ze wegen niet meer op tegen de belachelijke kosten. Tegenwoordig is alles wat niet 800 miljoen oplevert in de ogen van mensen geloof ik een flop, maar een Bad Boys die 400 miljoen scoort flopt dan zogenaamd.
Ik las van de week iets over een streamingdienst die acteurs een basisloon wil geven en pas flink gaat uitkeren als de film scoort. Kijk, lijkt me een goed idee. Het slaat nergens op hoeveel geld een acteur vangt. En ook op marketinggebied gaat het nergens meer over. Ik heb er ook geen medelijden mee, moet je maar aan betere bedrijfsvoering doen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Overigens gaat 1 blockbuster deze zomer denk ik wel de miljard (of net niet) halen: Deadpool 3. Daar lopen mensen echt nog wel warm voor en het is ook de enige reguliere superheldenfilm van dit hele jaar.
Verder gok ik dat Joker 2, Gladiator 2 en de Lord of the Rings animatie flink gaan scoren. Zeker die eerste 2 gaan echt wel richting het miljard.
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Ik denk dat Deadpool 3 en Joker 2 wellicht nog wel lukken (al gaan ze beiden minder scoren van de voorgangers en is 3x zo duur voor Joker 2 wat mij betreft geen goed nieuws, zelfs ik vond de eerste Joker erg goed). Maar over Gladiator 2 en Lord Of The Rings heb ik al veel meer twijfels. Ik vraag me af of Gladiator het in zich heeft om een franchise te worden. En heb helemaal niet het idee dat de theaters vol gaan zitten voor een nieuwe Lord of the Rings-film. Relatief dan. Er zullen best veel mensen heengaan, maar te weinig voor de studio
Maar ik heb soms gelijk, maar niet altijd. Zo dacht ik dat de tweede Avatar minder succesvol zou zijn dan de film werd en zag ik sommige flops niet aankomen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik heb enkel de intro even gezien, maar vind die al schokkend. Gaat denk ik vooral op voor de VS?
Hier in NL lees ik vooralsnog vooral over uitbreidingen van bioscopen.
Filmhuizen floreren en ik dacht dat het met de Pathé's ook goed gaat.
john mcclane 2
-
- 3488 messages
- 6576 votes
Ik heb enkel de intro even gezien, maar vind die al schokkend. Gaat denk ik vooral op voor de VS?
Hier in NL lees ik vooralsnog vooral over uitbreidingen van bioscopen.
Filmhuizen floreren en ik dacht dat het met de Pathé's ook goed gaat.
Ja klopt de voorbeelden die ze geven zijn uit de US .
Maar de oorzaken voor het floppen van zoveel goede films zijn erg goed geduid.En bovendien is dat globaal .
Enorme budgetten . Franchise moeheid , wat ik ook wel een hele goede tip voor de industry vond was dat als er een sterke film word uitgebracht zoals bijvoorbeeld the fall guy , is dat we nu allemaal weten , die is binnenkort te streamen ik kijk later wel .
Terwijl als je weet dat je bijna een jaar moet wachten je wellicht getriggerd word om toch maar naar de bios te gaan .
Zo was het in het video tijdperk ook meestal .
Een dvd release kon je lang op wachten .
De aandachtsspanne is er door TikTok ook niet op voorruit gegaan .
Stephan123
-
- 236 messages
- 1223 votes
+ alles is tegenwoordig giga duur en je kan je geld maar 1x uitgeven.
Wil je naar The Fall Guy bijvoorbeeld als gezin ( 4 mensen) betaal je 13 euro per ticket . 4x 13 euro is 52 euro. Dan wil je nog wat eten en drinken en ben je zo 60-65 euro kwijt voor 1.5 uur vermaak.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vind het echt pijnlijk dat Furiosa zwaar is geflopt, ondanks hoge ratings onder zowel de media als het kijkende publiek. Ik vond het een van de beste bioscoopervaringen in lange tijd.
Maar heb het idee dat de bioscoop even uit is. Dit jaar zijn er schijnbaar niet dé kaskrakers waar mensen heen willen en verder slokt streaming steeds meer op. Ik snap het ook wel, de gemiddelde filmkijker wil gewoon de film zien en dat kan thuis ook na een maand of 2 al. Of via Pathé thuis of later op een andere dienst. Of illegaal.
Wat Stephan hierboven zegt klopt ook, het is allemaal zo duur geworden. Kaartjes, snacks, openbaar vervoer/parkeren. Niet grappig meer. Zo'n Pathé slaat helemaal door met wat daar een flesje cola kost. Sterker, een flesje water is al peperduur. Ik heb een paar jaar een abonnement gehad, maar die heb ik nu niet meer het hele jaar door. Meestal de helft van het jaar, zo rond de zomer tot het najaar als de grote krakers draaien. De rest zie ik thuis wel. Ik zat recent bij een horrorfilm in de zaal, daar komt me ook veel achterlijk, irritant volk op af dat de ervaring verpest. Er zijn gewoon steeds meer redenen om niet te gaan en het lekker thuis te kijken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
+ alles is tegenwoordig giga duur en je kan je geld maar 1x uitgeven.
Wil je naar The Fall Guy bijvoorbeeld als gezin ( 4 mensen) betaal je 13 euro per ticket . 4x 13 euro is 52 euro. Dan wil je nog wat eten en drinken en ben je zo 60-65 euro kwijt voor 1.5 uur vermaak.
En die 13 euro is alleen nog maar in een reguliere zaal. Draait de film in Imax, dolby atmos of 3D, dan mag je 16 euro aftikken.
john mcclane 2
-
- 3488 messages
- 6576 votes
En die 13 euro is alleen nog maar in een reguliere zaal. Draait de film in Imax, dolby atmos of 3D, dan mag je 16 euro aftikken.
Ik lijk wel een boomer , maar ik kan me nog herinneren dat ik naar de bios ging voor 10 gulden . Het is verdrievoudigd. Buiten proportioneel.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Toch ook wel box office gerelateerd: Far, Far Away: How to Get People Going to Movies Again | MZS | Roger Ebert - rogerebert.com
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Nederland ging weer volop naar de film in 2023 | Filmfonds
Het beeld van Nederland is totaal anders dan hoe het in de VS gaat. In 2023 dan toch. Niet te vergelijken. We zijn nog niet op pre corona niveau. Maat in die tijd waren de bezoekcijfers ook hoger dan ze in tientallen jaren waren. De crisis is vooral een Amerikaanse.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nederland ging weer volop naar de film in 2023 | Filmfonds
Het beeld van Nederland is totaal anders dan hoe het in de VS gaat. In 2023 dan toch. Niet te vergelijken. We zijn nog niet op pre corona niveau. Maat in die tijd waren de bezoekcijfers ook hoger dan ze in tientallen jaren waren. De crisis is vooral een Amerikaanse.
Denk ik ook ja. Ik zie hier toch altijd wel vrij volle zalen rondom grote releases. Denk dat het vooral de hoge kosten voor een avondje zijn waardoor bv Amerikanen afhaken. Plus, 2024 is geen heel bijzonder filmjaar. En streaming slokt gewoon bioscooppubliek op.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Best een aardig stukje, alleen het citeren van de top 10 uit 2019 is raar. Waar de mensen voor naar de bios komen verandert constant en hoewel het niet de enige reden is, is vermoeidheid rondom franchises of formules wel degelijk een reden is dat ze het moeilijk hebben. Dat dat in 2019 minder speelde zegt niks. Het is ook niet bepaald de eerste keer dat in Hollywood de kaarten opnieuw geschud gaan worden.