• 177.896 movies
  • 12.200 shows
  • 33.966 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.886 votes
Profile

Box Office VS (/wereldwijd)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dan Murrell wrote:

Will Smith and Martin Lawrence swooped in to deliver a much-needed win at the summer box office. I break down Bad Boys: Ride or Die's performance and the rest of the weekend box office.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Haha idd. Ik zag nota bene een discussie op X of Bilal laatst een echte Patek Phlllippe van 300 k om had bij Pauw.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kos wrote:

Haha idd. Ik zag nota bene een discussie op X of Bilal laatst een echte Patek Phlllippe van 300 k om had bij Pauw.

Haha. Ik had nog nooit van dat merk gehoord.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Ligt doorgaans ook niet in de etalage

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Sterk ontvangen, vele miljoenen opgehaald: 'The Fall Guy' is alsnog een grote flop | FilmTotaal

FilmTotaal wrote:

Na zes weekenden staat The Fall Guy van regisseur David Leitch (Atomic Blonde, Bullet Train) nog altijd in de Noord-Amerikaanse box office top 10. Afgelopen weekend haalde de actiekomedie opnieuw een aantal miljoenen op. Toch meldt Variety dat de film $50 tot 60 miljoen verlies draait.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Openingsweekend ook erg goed. Alles wijst op een gigantische hit. En dat is bij Pixar ook geen garantie.

DPG Media Privacy Gate - nu.nl

john mcclane 2

• 3488 messages
  • 6576 votes

Vroeger werd zoiets vaak nog ingehaald door VHS verhuur . Nou ja vaak het kwam voor .

Maar zou dat nu nog kunnen door de rechten aan een streamingdienst te verlenen ?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

john mcclane 2 wrote:

Maar zou dat nu nog kunnen door de rechten aan een streamingdienst te verlenen ?

Ja daar zullen ze zeker nog wel wat aan verdienen, maar of ze daarmee het verlies gaan wegwerken dat denk ik niet.

How Studios Made Bank Selling Movies to Netflix, Amazon During COVID - variety.com

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

starbright boy wrote:

Openingsweekend ook erg goed. Alles wijst op een gigantische hit. En dat is bij Pixar ook geen garantie.

DPG Media Privacy Gate - nu.nl

Wat debiel dat wij hier tot half juli moeten wachten op de bioscooprelease.

Is toch niet meer van deze tijd dat films niet gelijktijdig worden uitbracht zeg.

Zou het met het EK voetbal te maken hebben, dat de makers bang zijn dat mensen de bioscoop hier deze weken skippen?

IH88

• 9725 messages
  • 3182 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Wat debiel dat wij hier tot half juli moeten wachten op de bioscooprelease.

Is toch niet meer van deze tijd dat films niet gelijktijdig worden uitbracht zeg.

Zou het met het EK voetbal te maken hebben, dat de makers bang zijn dat mensen de bioscoop hier deze weken skippen?

Ja, volgens mij wel. Kan me herinneren dat zoiets ook in 2021 is gebeurd met een film (of een eerder toernooi).

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Inside Out 2 staat voor Nederland in de derde week van juli gepland in de bioscoop? Een week later staat ie op Disney+...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Zou de film zo goed zijn of is er gewoon heel weinig concurrentie deze zomer?

Het is echt een heel matig jaar qua enorme blockbusters en zeker die zich richten op de hele familie.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik denk dat het publiek gewoon blind de tickets heeft aangeschaft. Hongerig naar een nieuwe hype die maar niet kwam, dan maar met z'n allen naar Inside Out 2 als 'veilige keus'.

Ik heb het meestal niet zo op animatievervolgen. Ik vond Monsters University een aanfluiting.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kappeuter wrote:

Ik denk dat het publiek gewoon blind de tickets heeft aangeschaft. Hongerig naar een nieuwe hype die maar niet kwam, dan maar met z'n allen naar Inside Out 2 als 'veilige keus'.

Ik heb het meestal niet zo op animatievervolgen. Ik vond Monsters University een aanfluiting.

Ook mijn gevoel. Dit lijkt me geen nieuwe klassieker (op basis van de trailer), terwijl het origineel erg goed was. Ze hebben daardoor de naam mee. Finding Nemo en Incredibles hadden dat ook met de vervolgen en al helemaal met Toy Story. Dat is overigens de enige franchise van Pixar waar de vervolgen ook echt goed en pakkend zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Een lowbudgetfilm wint het nu van gigant uit Hollywood: ‘Echt krankzinnig’ | AD.nl

AD wrote:

De cijfers liegen er niet om. Deel 1 kostte ‘slechts’ 60 miljoen dollar en bracht wereldwijd meer dan een miljard dollar op. Het vervolg (kosten: 200 miljoen dollar!) is aanzienlijk minder in trek. In het tweede weekend daalde de opbrengst in de VS met 81 procent naar 7,1 miljoen dollar, een van de grootste dalingen ooit voor een grote studiofilm. Wereldwijd bedraagt de totale opbrengst momenteel een slordige 165 miljoen en dat is mijlenver van de 450 miljoen die nodig is om quitte te spelen.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Vaiana 2, Wicked en Gladiator 2 breken biosrecords in Noord-Amerika - nos.nl

Het afgelopen weekend was het meest succesvolle Thanksgiving-weekend ooit voor Amerikaanse en Canadese bioscopen. De bioscoopfilms Vaiana 2, Wicked en Gladiator 2 zijn razend populair. De films hadden een gedeelde opbrengst van 420 miljoen Amerikaanse dollar (399 miljoen euro), zoveel werd nog nooit eerder verdiend aan de kaartverkoop tijdens Thanksgiving. Met dit succes lijkt de Amerikaanse filmwereld weer op te krabbelen.

IH88

• 9725 messages
  • 3182 votes

Mooi nieuws. Zeker als je ziet wat er allemaal ook in 2025 uitkomt. Propvol met potentiële kaskrakers. Gaat weer de goede kant op met de filmindustrie/bioscopen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Snow White dreigt eerste Disney-flop in tijden te worden - Filmkrant

Filmkrant wrote:

Snow White eindigde dit weekend weliswaar bovenaan de Amerikaanse box office maar met $43 miljoen aan verkochte kaartjes is de publieke belangstelling matig te noemen. In de rest van de wereld kwam daar volgens Variety nog eens $44,3 miljoen bij. De wereldwijde opbrengst bleef daarmee ver achter bij de $100 miljoen die marktanalisten hadden voorspeld. En dat terwijl Snow White $250 miljoen heeft gekost om te maken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

A Minecraft Movie breekt nu al records - Filmkrant

Filmkrant wrote:

Ondanks ronduit negatieve recensies in onder andere The Guardian en The New York Times is A Minecraft Movie hard op weg een doorslaand succes te worden. De film had het beste openingsweekend van 2025. In Amerika was het zelfs de beste start voor een gameverfilming ooit.

Analisten hadden een omzet van 70, hooguit 80 miljoen dollar voorspeld voor het Amerikaanse openingsweekend van A Minecraft Movie. Dat werd ruim twee keer zoveel: $157 miljoen. Internationaal kon ook nog eens $144 miljoen worden bijgeschreven. Daardoor heeft A Minecraft Movie volgens Variety al het dubbele opgeleverd van wat de film gekost heeft om te produceren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.