• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.845 votes
Profile

Box Office VS (/wereldwijd)

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik snap echt niet wat die Amerikanen zo geweldig vinden aan al die records.Ze verzinnen echt de vreemdste records: beste opening komedie in het eerste herstweekend,beste opening komedie op een feestdag enz.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

meeste bezoekers die een 'a', een 'm' en een 'c' in hun voornaam hebben op de koudste herfstdag van een jaar dat een priemgetal is?

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Het beste bewijs dat in Hollywood prioriteit numero uno het binnenhalen van zoveel mogelijk geld is.

Tonyvdb

• 1408 messages
  • 1168 votes

Het beste bewijs dat in Hollywood prioriteit numero uno het binnenhalen van zoveel mogelijk geld is.

Juist !!

In Kortrijk, waar ik woon, zijn er twee bioscopen :

1. Kinepolis is het complex met tien ultramoderne zalen en wat is er te zien : TIEN KEER (Amerikaanse)FLAUWEKUL !! (niet alletien natuurlijk, maar you get the point)

2. De andere bioscoop, Pentascoop, heeft vijf gezellige zalen en een gezellige bar beneden en je kunt er iets lekker eten en zo en daar wordt de "betere" film getoond.

Rarara waar het meest volk naartoe gaat ??

Conclusie : in Amerika is film een product. Film goed of slecht : volkomen onbelangrijk.

Film brengt geld op : ultra-belangrijk

Bij wijze van spreken : moesten filmbonzen zeker zijn dat er een massa volk afkomt op een film waarin Smurfen het doen met Gremlins, you bet dat ie zou gemaakt worden !!

(zou eigenlijk best wel nog een goeie film kunnen zijn) :lol:

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

a.r.c = Marc

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Leve de Europese Film.. !!

narva77 (crew films)

• 12722 messages
  • 6540 votes

Helemaal mee eens!

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Leve de Europese Film.. !!

Nou, er komen imho ook meer dan genoeg goede films uit het Grote Boze Amerika hoor!!

Maar bij mijn lokale bios zie je hetzelfde: per jaar draaien daar tussen de 4 en 6 films die ik ECHT wil zien. (en dat zijn er nog veel...)

Voor Mulholland Dr., The Man Who Wasn't There of Donnie Darko hoef ik echt niet naar die bios te gaan...

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

moesten filmbonzen zeker zijn dat er een massa volk afkomt op een film waarin Smurfen het doen met Gremlins, you bet dat ie zou gemaakt worden !!
Kan niet wachten op de release.

Tonyvdb

• 1408 messages
  • 1168 votes

Nou, er komen imho ook meer dan genoeg goede films uit het Grote Boze Amerika hoor!!

Is juist (bvb. Coen-films, Scorsese, ...), maar nog veel meer slechte, hersenloze, k*tfilms.

Omdat die zo makkelijk binnengaan en zo voorspelbaar zijn ... mijn God, wat krijg ik het schijt van rommel als "Domestic Disturbance" of "Sex Academy" ...

Voorbeeld : Een film als "Amélie Poulain" zou zeker een hit kunnen zijn in de gewone bioscoop, maar neen, hij is in het Frans ...

Echt zonde ...

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Er worden anders ook genoeg europese k*tfilms gemaakt.

Tonyvdb

• 1408 messages
  • 1168 votes

Er worden anders ook genoeg europese k*tfilms gemaakt.

De essentie is heel eenvoudig samen te vatten :

1. veel te veel Amerikaanse rommel (junkfoodfilms)

2. Europese (of zelfs Amerikaanse) kwaliteitsfilms krijgen te weinig kans

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Mwoah, vind het wel meevallen. Hier in Utrecht kan ik de betere Europese film stuk voor stuk op het witte doek zien.

Films als Amelie, Festen en La Vita e Bella zijn zelfs een commercieel succes (geworden).

NERD

• 1718 messages
  • 1429 votes

Pathé ArenA (Amsterdam) heeft ook bijna alle films.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik snap echt niet wat die Amerikanen zo geweldig vinden aan al die records.Ze verzinnen echt de vreemdste records: beste opening komedie in het eerste herstweekend,beste opening komedie op een feestag enz.

Signs had de grootste opening ooit in het eerste weekend van een film die geen vervolg was en niet gebaseerd was op eerder gepubliceerd materiaal

pfft ja zo kan ik er ook nog wel wat bedenken

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

In Film > Nieuws > us box office, or: "bye bye neo, hello nemo!":

kan niet wachten op deze nieuwe pixar/disney, maar dat was al duidelijk geloof ik

1. 'Finding Nemo,' $70.6 million

2. 'Bruce Almighty,' $35.6 million

3. 'The Italian Job,' $19.3 million

4. 'The Matrix Reloaded,' $15.0 million

5. 'Daddy Day Care,' $6.8 million

6. 'X2: X-Men United,' $5.0 million

6. 'Wrong Turn,' $5.0 million

8. 'The In-Laws,' $3.7 million

9. 'Down With Love,' $1.6 million

10. 'The Lizzie McGuire Movie,' $1.0 million

10. 'Bend It Like Beckham,' $1.0 million

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Moet ik weg dan

Ach zo erg vind ik het niet voor Reloaded

De film moet nog steeds op plekken over de wereld openen en dan zie ik liever de wereldwijde opbrengst.

Ik moet zeggen , ik heb finding nemo in amerika gezien en hij was echt helemaal top, echt weer een aanradertje !!!!

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Nou voor cornelis en andere:

Inflatie correcte box office lijst

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

neo wrote:

Nou voor cornelis en andere:

Inflatie correcte box office lijst

Deze kende ik nog niet. Late reactie, maar desalniettemin bedankt.

Timmert

• 1 messages
  • 0 votes

Bij Film > Algemeen > Succes van een film:

Hallo, ik ben nieuw hier.

Waar kan ik zien hoe succesvol een film is geweest in de bioscoop of bijvoorbeeld als DVD release.

Ik wil weten ik zou kunne zeggen dat "burn after reading" maar zeer beperkt succesvol is geweest als bioscoopfilm.

Zelfde verhaal over, "a serious man".

Alvast enrom bedankt voor de hulp!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

"The Lorax" surpassed all box-office expectations in its opening weekend, taking $70.7 million -- the biggest opening of 2012 so far and the most ever for a Universal animated film.

bron

Dr. Seuss' The Lorax (2012)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Weekend Box Office - April 13-15 2012

1. The Hunger Games $21,500,000

2. The Three Stooges $17,100,000

3. The Cabin in the Woods $14,850,000

4. Titanic 3D $11,625,000

5. American Reunion $10,700,000

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Weekend Box Office - May 4-6 2012

1. The Avengers (2012) $200,000,000

2. Think Like a Man (2012) $8,000,000

3. The Hunger Games (2012) $5,700,000

4. The Lucky One (2012) $5,500,000

5. The Pirates! Band of Misfits (2012) $5,400,000

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Interessante analyse die er helaar op wijst dat we in de toekomst nog meer sequels en minder 'originele' films krijgen. Een comment stelt de scherpe vraag: ' hoe zit het met de kosten van die films? Wordt het gat tussen kosten en opbrengst kleiner?'

Want dat zegt veel meer dan de boxoffice cijfers alleen.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Ja films als pacific rim, lone ranger en after earth zijn heus geen films waar veel op wordt verdiend

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Dat is niet de strekking van die opmerking.

cordiacovens

• 1526 messages
  • 1447 votes

Die films hebben een hoog budget, die budgets moet je minimaal met 2.5 vermenigvuldigen om het break even punt te kunnen berekenen, de voorbeelden die ik geef zijn dus voorbeelden van films die in het artikel genoemd worden als films die bijdragen aan het succes van deze zomer, maar hebben zulke hoge kosten dat het wel bijdraagt aan De "omzet" van Hollywood maar niet aan de winst die gemaakt wordt door de industrie

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.