• 178.405 movies
  • 12.229 shows
  • 34.009 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.259 votes
Profile

Ergernissen in de bioscoop

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

Meestal vallen de zalen wel mee bij bioscopen. Veel ergernissen komen van bezoekers die met popcorn gooien, gsm laten rinkelen, praten of onsmakelijk lachen tijdens een film, te laat komen en door het beeld lopen, ... Daarnaast is de meest irritante eigenchap bij sommige bioscopen wel een pauze tijdens de film. Alsof ze in een restaurant halverwege je bord komen weghalen om 5 minuten terug voor je neus te zetten.

Het is toch logisch dat wanneer een film vrij lang duurt dat er een pauze gehouden worden? Natuurlijk doe je dat thuis niet, thuis ben je thuis en thuis kun je dingen doen die je thuis gewoon doet. Alleen in een bioscoop ben je niet thuis en de mensen daar willen extra geld verdienen door een pauze te houden, zodat mensen dingen gaan kopen. En je kunt dat niet vergelijken met een restaurant. Je kunt in een rastaurant heel de tijd door dingen bestellen..

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Lachen man, met popcorn gooien en scheten laten!

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Ik vind persoonlijk een pauze juist prettig, vooral bij lange films als LotR. Een van die films heb ik in de bios gezien, en ik vond dat niet echt een pretje zo zonder pauze. Voor mij een te lange zit

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 messages
  • 5451 votes

Tja, ik zal één van de weinigen zijn die naar de bioscoop gaat voor de film zeker?

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Ik ga helaas nooit, ´t komt er op dit moment gewoon niet van. Dan maar thuis scheten laten.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Zelden last van ergernissen die ontstaan in een bioscoop. Hangt mijns inziens ook sterk af van wat je persoonlijke voorkeur is.

Ooit meegegaan naar een 'horror' festival waar het ritueel niet bestond uit: stilzitten, je mond houden en film kijken maar één waarbij je keihard ‘hoer’ moest gaan brullen wanneer een vrouwelijk personage de revue passeerde. Iedereen zo zijn/haar hobbies zullen we maar stellen; ik vond er niet veel aan.

Verder zie ik een groot verschil in 'type' publiek. Zo is het publiek dat in Amsterdam bioscoop de Munt bezoekt een stuk lawaaieriger dan het publiek dat de meer onafhankelijke filmzalen opzoekt. Ik hoor in dit laatste rijtje thuis. Ik ga met enige regelmaat naar het filmmuseum of bioscoop Rialto, i.p.v. popcorn wordt er voornamelijk thee en/of één glas gevuld met sterke drank de zaal ingenomen. Bovendien worden er meestal films gedraaid die zich niet echt lenen voor kreten vanuit het publiek hoewel er vast weleens een verdwaalde dorpsgek 'hoer' zal roepen zodra actrice Maria Falconetti in Dreyer's ‘La Passion de Jeanne d'Arc’ op het witte doek verschijnt.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2596 votes

Niet te lang gelden waren wij zelf (mijn broer en ik) redelijk irritant tot mijn spijt. We gingen naar Oorlogswinter, kwamen daar veel te laat binnen (parkeerproblemen) en konden alleen rechtsvooraan nog een plaatsje vinden. Dus liepen mijn broer en ik daar halverwege de film met een biertje in de hand recht voor het beeld langs.

Film Pegasus wrote:

Tja, ik zal één van de weinigen zijn die naar de bioscoop gaat voor de film zeker?

Ik geniet toch echt minder van een film wanneer ik de volledige drie uur moet uitzitten zonder een pauze in between.

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Goodfella_90 wrote:

Niet te lang gelden waren wij zelf (mijn broer en ik) redelijk irritant tot mijn spijt. We gingen naar Oorlogswinter, kwamen daar veel te laat binnen (parkeerproblemen) en konden alleen rechtsvooraan nog een plaatsje vinden. Dus liepen mijn broer en ik daar halverwege de film met een biertje in de hand recht voor het beeld langs. .

FOEI!!!

• 31154 messages
  • 5451 votes

Goodfella_90 wrote:

Niet te lang gelden waren wij zelf (mijn broer en ik) redelijk irritant tot mijn spijt. We gingen naar Oorlogswinter, kwamen daar veel te laat binnen (parkeerproblemen) en konden alleen rechtsvooraan nog een plaatsje vinden. Dus liepen mijn broer en ik daar halverwege de film met een biertje in de hand recht voor het beeld langs.

Ook al kan je er misschien niet aan doen, toch blijft het storend voor de rest van de zaal. Misschien dat het parkeren vlotter gaat zonder biertje?

Ik geniet toch echt minder van een film wanneer ik de volledige drie uur moet uitzitten zonder een pauze in between.

Kwestie van persoonlijke voorkeur. Al geniet ik liever in één stuk van een film dan onderbroken te worden. Tenzij ik echt zelf kan kiezen waar ik een (snelle) pauze wil nemen. Misschien dat datzelfde biertje ook meespeelt in de hoogdringendheid van een plaspauze.

starbright boy (moderator films)

• 22412 messages
  • 5077 votes

Onzinopmerkingen over spelling verwijderd. Algemene opmerkingen over spelling op de site kunnen in het daarvoor bestemde topic en niet in andere.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Valt nog mee Goodfella_90, je hebt het hier over een incident

Bier drinken is gevaarlijk inderdaad in de bios. Een flesje tijdens de film gaat wel, maar als je van tevoren al gedronken hebt kun je verwachten dat je tussen de film weg moet; zowel irritant voor jezelf als de mensen die moeten opstaan. Daarom zit ik ook graag aan het uiteinde van een rij, ben ik vrij om makkelijk weg te gaan

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2314 votes

Als er een iets is waar ik niet tegen kan in de bios zijn het overgeparfumeerde mannen.

Nog een tip: ga niet in de kleine zaaltjes. Zo keek ik naar MRs en Mrs Smith in een klein zaaltje en der zat daar ene dat hem echt niet kon inhouden van het lachen. Vaak was hij de enige die lachtte.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2314 votes

Manschot wrote:

Werd donderdag avond weggestuurd, omdat ik the Dark Knight wilde zien en ik was nog geen zestien. Ik vertelde de baliemederwerkster dat ik deze zaterdag zestien werd maar werd toch genegeerd, ookal zag ze dat op mijn ID staan. Die kijkwijzer komt me zo onderhand de strot uit .

(Maar nu ben ik wel zestien!)

Ja ik vind dat 16+ gedoe toch wel héél ellendig. Zo kon ik bv. niet naar Friday The 13th en niet naar Halloween. Ik vind niet dat je een film die niet voor gevoelige kijkers moet koppelen aan een leeftijd.

Zo zou ik binnenkort heel erg graag naar The Descent 2 en Final Destination 4 gaan kijken. Maar lap, daar staat die kijkwijzer weer.

Wat dom, je weet toch zelf als je daar tegen kan of niet.

Kan wel geloven dat kinderen in de zaal voor volwassenen misschien niet altijd leuk is maar iemand van 14 jaar kan zich toch netjes gedragen in de zaal. Doet die dat niet, dan moet de persoon buitenvliegen, maar nee we krijgen geen kans.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2314 votes

Nog een ergernis:

Enkele maanden, weken geleden ging ik naar Gran Torino gaan kijken, wat trouwens een heel goede film is.

Ik ging pas om 22.30 naar de film want ik zou het niet halen om om 19.45 in de zaal te zitten. Volgens mij stond de verwarming wel dik uit. Ik moest mn vest op de duur nog aantrekken. Is dat normaal of wat?

Nog een ergernis:

Om films in 3D te gaan bekijken is het nu € 10.50 de man. Komaan zeg, als je daar je dure popcorn en frisdrank nog eens bijkoopt komt dat op €16.

Dus € 16 om eens naar een film te gaan kijken. Evenveel als een ticket voor Aqualibi of wel 4 dagfilms huren ofwel eentje kopen.

Nog een ergernis:

Zoals ik al zei chips en zoverder kosten enorm veel geld. Echt te veel. Onlangs kocht ik daar een zak chips en een medium cola. € 5.00. Komaan!

Nog een ergernis:

Tegenwoordig gaan de zalen echt laat open en als je binnenkomt duurt het geen 2 minuten en daar is die reclame al. Ja dan moet je daar een kwartier op die ellendige zetels gaan zitten.

Nog een ergenis:

Ik bioscoop nu echt enkel en alleen voor koppels bedoeld of kan ik nog eens met mijn vrienden gaan ook? Trouwens met meerdere vrienden gaan doe ik niet echt graag, liever ik en nog iemand die toch eens rustig naar de film kan kijken want ik betaal geen € 10 om onnozel te doen.

Zo zijn er nog veel meer ergenissen: kussende koppels, stinkende mannen, popcorn of de grond, geen plaats genoeg voor je voeten, 16+ gedoe, te veel volk in de cinemazaal, te weinig zuurstof.....

Maar ja zo kan je blijven zuren, feitelijk zijn dat allemaal gewoon kleine ergernissen, ik blijf toch gaan naar de bioscoop, maar dan enkel en alleen voor de film niet voor al dat gedoe errond !

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Mensen moeten gewoon hun muil houden als de film begint. Dat irritante gelul de hele tijd door de film heen.

Ik check dan ook liever thuis een film. Lekkere bank, grote tv, surround sound, koelkast nog geen 3 meter lopen, pauze wanneer ik wil en als ik er zin in heb dan kan ik gewoon mijn kleren uittrekken zonder dat ik rare blikken krijg toegeworpen.

Waarom gaan mensen eigenlijk nog naar de bios?

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Mensen zeuren nu omdat ze een paar minuten naar reclame moeten kijken, in Afrika weten ze niet eens wat reclame inhoud/betekent.

Mensen ergeren zich kapot omdat er wat popcorn op de grond licht, in Afrika zouden ze hier dolblij mee zijn.

Mensen ergeren zich te veel aan dingen... Tegenwoordig. Wat kinderen in de jaren '30 meemaakte wat voor hun heel normaal was, vinden volwassen mannen van nu de ergste zaak van de wereld.

Oké, mensen kunnen veranderen, maar komt dat door

''de beschaving'' of doordat mensen (lees 'we') steeds meer verwend worden en er voor ons gezorgd wordt?

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

'In Afrika weten ze niet eens wat reclame inhoudt'

'In Afrika zouden ze er dolblij mee zijn'

Wat zit je nou dom te lullen, man? Jij ben er zeker zo één die denkt dat heel Afrika één grote zandvlakte is met alleen maar hongerige ongeschoolde arme Afrikaantjes?

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Half Afrika dan

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

jordybeukeboom wrote:

Half Afrika dan

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Pastichio Rocker wrote:

'In Afrika weten ze niet eens wat reclame inhoudt'

'In Afrika zouden ze er dolblij mee zijn'

Wat zit je nou dom te lullen, man? Jij ben er zeker zo één die denkt dat heel Afrika één grote zandvlakte is met alleen maar hongerige ongeschoolde arme Afrikaantjes?

Noem een Afrikaans land op met zwarte Afrikaantjes die het goed hebben, waar niet 1 op de 2 mensen Aids hebben, waar de lonen hoog zijn en er geld in overvloed is. De regering niet corrupt is en waar ze superieure irrigatie systemen hebben, waar de bevolking genoeg te eten heeft en waar er minstens 1 op de 20 overgewicht hebben.

Is er niet?

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Maar het zonnetje schijnt er wel lekker.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2596 votes

Bart Simpson wrote:

(quote)

waar de lonen hoog zijn en er geld in overvloed is.

Zimbabwe.

En wat een onzin overigens; je klinkt als mijn moeder toen ik ergens in mijn 5e levensjaar de bami niet wilde opeten.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Bart Simpson wrote:

in Afrika weten ze niet eens wat reclame inhoud/betekent.

Wat een ongehoord infantiele suggestie dat in Afrika men het fenomeen 'reclame' niet zou kennen, om maar te zwijgen over de aanmatigende generalisaties waaruit maar weer eens blijkt dat je beter kunt zwijgen over zaken als je daar geen verstand van hebt.

Het woord 'AfrikaantJES' alleen al. Bah.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

dragje wrote:

(quote)

Wat een ongehoord infantiele suggestie dat in Afrika men het fenomeen 'reclame' niet zou kennen, om maar te zwijgen over de aanmatigende generalisaties waaruit maar weer eens blijkt dat je beter kunt zwijgen over zaken als je daar geen verstand van hebt.

Eh.. ik ben 16, dat weet je hé?

Dus nu even in het Nederlands

PS: Bij dit berichtje laat ik het, anders gaan we wel heel erg off-topic.

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Des te meer een reden om voorzichtig om te springen met boute uitspraken Bart Simpson. Generalisaties resulteren vrijwel altijd tot consternatie (opschudding) en je moet maar denken: klopt het echt wat ik stel?

Voor de rest is 'afrika' inderdaad off topic dus verder irrelevant.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Mijn grootste ergenissen blijven toch:

Reclame's vooraf.

(en allemaal zijn ze kut!)

Pauze's.

(Alleen bij films van ruim 2 uur aub. Waarom pauze bij een normale speelduur? Haalt je uit de sfeer vd film. Ik snap dat het verdiend omdat mensen eten en drinken halen maar het irriteert goed.)

Irritante groepjes in je buurt die maar blijven ouwehoeren.

(ga dan niet met je vrienden naar de film! Vooral een groep opgeschoten pubers is kut)

Te kleine leuningen tussen stoelen.

(Je mag toch aannemen dat als je meteen naast elkaar zit, je allebei je arm op de leuning wil leggen zondag dat je meteen op de andere ligt).

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Offtopic / beledigende post + reacties verwijderd.

Dit topic gaat over Ergernissen in de bioscoop!

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

The Oceanic Six wrote:

Mijn grootste ergenissen blijven toch:

Reclame's vooraf.

(en allemaal zijn ze kut!)

Dat valt wel mee hoor:

YouTube - Bacardi Mojito Ad

YouTube - adidas Originals House Party

YouTube - International Film Festival Rotterdam 2009

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Over dat reclame kan ik het wel begrijpen maar hier in Nederland valt dat in een bioscoop toch wel mee. Hooguit 5 minuten ofzo. Ik was 2 jaar geleden eens in een bioscoop in Duitsland: HALF UUR reclame. Met tussen die reclameblok door nog 5 minuten pauze en hopeta weer de andere helft van een kwartier. Dus het kan nog veel erger.

• 31154 messages
  • 5451 votes

sinterklaas wrote:

Over dat reclame kan ik het wel begrijpen maar hier in Nederland valt dat in een bioscoop toch wel mee. Hooguit 5 minuten ofzo. Ik was 2 jaar geleden eens in een bioscoop in Duitsland: HALF UUR reclame. Met tussen die reclameblok door nog 5 minuten pauze en hopeta weer de andere helft van een kwartier. Dus het kan nog veel erger.

Met andere woorden wordt de reclame even onderbroken voor een stuk film... Net als Amerikaanse programma's die om de 5 minuten een reclameblok hebben. Enorm irritant en ook de hoofdreden om niet naar die films of programma's te kijken. Voor of na maakt mij niet uit, maar tijdens haalt het de drive altijd weg uit de film.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.