• 178.414 movies
  • 12.235 shows
  • 34.017 seasons
  • 647.724 actors
  • 9.378.849 votes
Profile

Ergernissen in de bioscoop

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

rose wrote:

(quote)
Dan hebben die ouders ook weinig verstand...
Door kun kinderen een 16+ film te laten zien of begrijp ik dat verkeerd. Snap niet waarom een kind van 12 geen 16+ film mag zien. Ligt natuurlijk aan het inlevingsvermogen van het kind, maar van mij zouden kinderen best een 16+ film mogen zien.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Die Hard,Willis wrote:

(quote)
Door kun kinderen een 16+ film te laten zien of begrijp ik dat verkeerd. Snap niet waarom een kind van 12 geen 16+ film mag zien. Ligt natuurlijk aan het inlevingsvermogen van het kind, maar van mij zouden kinderen best een 16+ film mogen zien.
Nee, dat bedoelde ik niet. Door er niets van te zeggen.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

rose wrote:

(quote)
Nee, dat bedoelde ik niet. Door er niets van te zeggen.
Dan had ik je inderdaad verkeerd begrepen.

LEIDENAAR187

• 993 messages
  • 0 votes

rose wrote:

Ik heb ook een hekel aan pauze. Gelukkig hebben ze dat bij Pathe niet...

Op zich kan pauze weleens handig zijn.

Benen strekken,sigaretje roken,drinken halen,pissen,schijten...

Een hele film doorzitten kan lang zijn,zeker bij films als lord of the rings.

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 messages
  • 5451 votes

Niks zo irritant als een pauze, dat breekt de film enorm. Ga voordien naar de wc of drank halen. Als je dat geen 2 uur kan volhouden, scheelt er toch iets.

DaanVG

• 91 messages
  • 396 votes

waar ik woon heb je een bioscoop waar je op zo'n knopje moet drukken om iets te bestellen, dat vind ik heel erg irritant.

en ook dat je tafeltje aan de rugleuning zit van de persoon die voor je zit, dus als hun gaan bewegen, is de kans groot dat je je cola op je schoot krijgt.

LEIDENAAR187

• 993 messages
  • 0 votes

DaanVG wrote:

waar ik woon heb je een bioscoop waar je op zo'n knopje moet drukken om iets te bestellen, dat vind ik heel erg irritant.

en ook dat je tafeltje aan de rugleuning zit van de persoon die voor je zit, dus als hun gaan bewegen, is de kans groot dat je je cola op je schoot krijgt.

Wat is er irritant aan om een knopje te hebben om te bestellen?

Lopen er dan obers door je beeld de hele tijd?

Ik ben nog nooit in zo'n bioscoop geweest,klinkt wel grappig.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ben ooit in Delft in zo'n bios geweest. Is toch net iets lichter in de zaal dan gebruikelijk. Ben geen voorstander. Wat is de moeite om gewoon voldoende (Sixpack of zo ) mee te nemen aan het begin van de film?

DaanVG

• 91 messages
  • 396 votes

LEIDENAAR187 wrote:

Lopen er dan obers door je beeld de hele tijd?

Nee dat niet, maar het is gewoon een dom systeem.

Reinbo wrote:

Wat is de moeite om gewoon voldoende (Sixpack of zo ) mee te nemen aan het begin van de film?

Precies, gewoon van te voren wat mee nemen, net als in pathé, of andere bioscopen waar geen pauzes komen.

en je mist ook dingen van de film met het bestellen en betalen.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik ben deze avond naar een vertoning geweest van een naar mijn mening erg goeie film; Angels and Demons, alwaar ik de ultieme nummer 1 van ergernissen in de bioscoop ben tegengekomen. Normaal is de betreffende ergernis vervelend, maar nu was het niet uit te houden.

De zaal zat vol, met voor mij een man met iets wat overgewicht, en bril op en een wat kalend hoofd. Deze man had enorm last van lijf geur. Ofwel, zweet stank. Dit was zo erg dat ik af en toe moest voelen of mijn wenkbrauwen niet waren weg geschroeid en of mijn buurvrouw nog bij bewust zijn was. Het was niet uit te houden. En om nou de gehele film met mijn neus in mijn eigen T shirt te zitten vond ik ook geen doen. Ik heb even na zitten denken en heb besloten deze man aan te spreken. Maar wat moet je nu tegen zo'n man zeggen? Op dat moment kon ik niet met een voorstel komen en hij kon er ook niets aan doen op dat moment. Van te voren had hij een schoon shirt aan moeten trekken en een luchtje en veeeeel deo op moeten spuiten. Ik wist echt niet wat ik moest zeggen maar had hem al aan getikt. Ik zei: Meneer, ik heb enorm last van uw zweet lucht. Voor ik het wist was het er uit. Toen ik steun kreeg van mede slachtoffers die mij allemaal gelijk gaven, begon ik een beetje spijt te krijgen van mijn daad. Deze man nam het heel sportief op en verliet totaal onverwacht en met een rood hoofd de zaal. Hij heeft de film dus niet af kunnen kijken.

Dus mocht iemand dit lezen en zich er in herkennen: Sorry

Maar het is je eigen schuld...

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

IcU wrote:

Ik ben deze avond naar een vertoning geweest van een naar mijn mening erg goeie film; Angels and Demons, alwaar ik de ultieme nummer 1 van ergernissen in de bioscoop ben tegengekomen. Normaal is de betreffende ergernis vervelend, maar nu was het niet uit te houden.

De zaal zat vol, met voor mij een man met iets wat overgewicht, en bril op en een wat kalend hoofd. Deze man had enorm last van lijf geur. Ofwel, zweet stank. Dit was zo erg dat ik af en toe moest voelen of mijn wenkbrauwen niet waren weg geschroeid en of mijn buurvrouw nog bij bewust zijn was. Het was niet uit te houden. En om nou de gehele film met mijn neus in mijn eigen T shirt te zitten vond ik ook geen doen. Ik heb even na zitten denken en heb besloten deze man aan te spreken. Maar wat moet je nu tegen zo'n man zeggen? Op dat moment kon ik niet met een voorstel komen en hij kon er ook niets aan doen op dat moment. Van te voren had hij een schoon shirt aan moeten trekken en een luchtje en veeeeel deo op moeten spuiten. Ik wist echt niet wat ik moest zeggen maar had hem al aan getikt. Ik zei: Meneer, ik heb enorm last van uw zweet lucht. Voor ik het wist was het er uit. Toen ik steun kreeg van mede slachtoffers die mij allemaal gelijk gaven, begon ik een beetje spijt te krijgen van mijn daad. Deze man nam het heel sportief op en verliet totaal onverwacht en met een rood hoofd de zaal. Hij heeft de film dus niet af kunnen kijken.

Voor hetzelfde geld had je een Efteling incident gekregen...

Moest wel lachen om je verhaal. Kan idd erg irritant zijn.

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

Ik vind het goed van je dat je het op een nette manier toch hebt gezegd. Opmerkelijk dat zo iemand dat zelf dan helemaal niet in de gaten heeft. Overigens kan ik té veel aftershave of parfum ook heel smerig vinden in de bios (of welke besloten ruimte dan ook)

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

IcU wrote:

Hoax! Het is donker in de zaal wanneer de film begint dus je had helemaal niet kunnen zien of hij een rooie kop had!

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Volgens mij is er een grote lamp van tig-KW met een reflectiescherm in de zaal.

Fail.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

IcU wrote:

Lijkt me niet. Die persoon kan er hoogstwaarschijnlijk NIETS aan doen.

Zelf voel ik me niet aangesproken ofzo, maar er zijn mensen die er niets aan kunnen doen.

Erg kortzichtig om dan zomaar te zeggen "het is je eigen schuld".

Dus als jij overgewicht hebt door een slecht functionerende schildklier, dan is het ook maar je eigen schuld?

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Hahahaha.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Overgewicht en stank vind ik toch wel iets anders. Als je van jezelf weet dat je snel zweet neem dan altijd een busje deodorant mee.

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Een piepklein poepie laten doet ook wonderen.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Nomak wrote:

(quote)

Lijkt me niet. Die persoon kan er hoogstwaarschijnlijk NIETS aan doen.

Zeker wel. Ik kan me niet voorstellen dat je je zelf niet ruikt. Vooral niet als het zo'n sterke lucht is. Als je jezelf ruikt zorg je er toch voor dat dit weg of in ieder geval minder is, door inderdaad een deotje mee te nemen of vlak voor dat je naar de bios gaat even een ander shirt aan te trekken. Als hij dit toch gedaan heeft, en hij ruikt nog steeds zo enorm sterk, moet hij eigenlijk eens naar de dokter gaan.

En hij wist ook dat hij in een zaal vol met mensen zou zitten, dus dan moet je daar zoiezo een beetje rekening mee houden, vind ik.

U-96

• 11875 messages
  • 2081 votes

Eens met IcU. Mensen die dusdanig stinken dat anderen er last van hebben, zorgen gewoon voor overlast.

Zo heb je ze in het OV ook weleens, gatverdamme.

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2638 votes

Kan ik me ook nog wel eens aan ergeren. Mensen die stinken. Of het nu in de bios, bus of in de klas is.

sinterklaas wrote:

Een piepklein poepie laten doet ook wonderen.

Als er iets vies is, is het dat wel. Zit je in de bios, zit er eentje naast je te schijten. Hoewel het best lekker is als je er zelf 1 uit knalt.

doodah

• 1538 messages
  • 1233 votes

Ik kan me ernorm ergeren aan mensen die constant zitten te kraken met hun shipszak ofzo.

U-96

• 11875 messages
  • 2081 votes

Gisteren in de bioscoop wel iets heel opmerkelijks gezien. Angels & Demons was al minuten bezig, komt er een plotseling een tweetal jongens aan en ging twee stoelen van mij en m'n vriendin verwijderd plaatsnemen.

Uiteraard gebruikelijk dat mensen laat binnen komen kakken, maar dat eentje z'n schoenen uittrok en met z'n ranzige zweetvoeten op de stoelen ging hangen, was toch wel storend. En STINKEN. Zat ie met z'n poot op 10 cm afstand van een meisje een rij voor hem.

Wou hem nog aanspreken aan het einde van de film, maar zul je net weer zien dat ie weg was.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Ja, zul je net zien. Held.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Nou, incidenten met odeurs heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Ik blijf me vooralsnog vooral ergeren aan lawaaimakers. Gisteren in de sneak was het ook weer raak. Twee geblondeerde dames van middelbare leeftijd kwamen te laat binnen en namen - uiteraard - achter ons plaats. Letterlijk elke scène ging gepaard met commentaar. En zo luid dat iedereen in de kleine maar best volle zaal het kon horen. Al na vijf minuten riepen ze 'Ik snap er niks van'. Er valt nog weinig te snappen als de film net begonnen is. Ik heb een paar keer een boze blik naar achteren geworpen en opzichtig zitten zuchten als ze weer eens begonnen te ouwehoeren, maar het mocht niet baten...

Na de pauze konden we gelukkig een rij naar voren opschuiven. Prompt bleven die kakelende kippen nu stil. Alleen nu waren het drie giebelmeisjes op de voorste rij die ons kijkplezier bedierven door constant en om niks te lachen. Een man die voor hen zat heeft er wat van gezegd en gelukkig hielden ze uiteindelijk op. Maar toen was de film al bijna afgelopen.

Ik snap waarom mensen die zo'n film niks aan vinden toch blijven zitten en het voor anderen, die de film wel willen zien, verpesten. Ga dan toch lekker weg!

Dstalker8

• 211 messages
  • 689 votes

Ik erger me aan die kneusjes die naar de bios gaan om het juist te verpesten voor anderen. Een tijd terug zaten er 5 jongens achterin constant te praten en ook nog iedereen bekogelen met popcorn. Alle ander biosgangers bleven wel kalm maar ongeveer na 40min. brak er een ruzie uit. Hele bios ervaring verpest voor iedereen die er was.

Uiteindelijk werden er 3 van de 5 gearresteerd (als ik het me goed kan herinneren) en mochten de andere biosgangers de volgende film naar keuze gratis bekijken of geld terug. Gellukig voor de bios waren er maar zo'n 20-30 mensen in de zaal.

PEN15

• 1281 messages
  • 637 votes

Ik vind het irritant dat de volume altijd zo hoog staat. En de tonen zijn ook te hoog opgeschroefd.

Lang geleden, ik denk 1994 of 1995 ging ik naar True Lies kijken in een klein bioscoopje op de mauritsweg in Rotterdam die er al lange tijd meer is.

Op een gegeven moment slaat Jamie Lee Curtis een van die slechteriken in zijn kruis, en je hoorde keihard *BOFFFF* met heel veel basss. Dat was echt te zwaar overdreven.

Ik stoor me in wat mindere mate aan mensen die excessief lachen om flauwe grapjes, mensen die bellen gaat nog wel.. dat moeten ze zelf maar weten, het geluid staat toch al zo hard.. knappe jongens die zich nog verstaanbaar kunnen maken.

oh wacht wacht wacht ik bedenk me nog iets..

wat ik toch echt het allerergste vind, zijn die verdomde reclames. Elke keer weer probeer ik later dan aanvang binnen te lopen, maar NOG ben ik dan pas bij de reclames.. en dan krijg je die filmvoorproefjes nog. GRRRRRRRRRR. Ik bedoel, wat voor effect heeft het nou, ik laat me echt niet beinvloeden door rommelige trailers waar ze zowiezo de beste fragmenten van die hele film laten zien.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

PEN15 wrote:

Ik vind het irritant dat de volume altijd zo hoog staat. En de tonen zijn ook te hoog opgeschroefd.

Lang geleden, ik denk 1994 of 1995 ging ik naar True Lies kijken in een klein bioscoopje op de mauritsweg in Rotterdam die er al lange tijd meer is.

Op een gegeven moment slaat Jamie Lee Curtis een van die slechteriken in zijn kruis, en je hoorde keihard *BOFFFF* met heel veel basss. Dat was echt te zwaar overdreven.

Ik stoor me in wat mindere mate aan mensen die excessief lachen om flauwe grapjes, mensen die bellen gaat nog wel.. dat moeten ze zelf maar weten, het geluid staat toch al zo hard.. knappe jongens die zich nog verstaanbaar kunnen maken.

oh wacht wacht wacht ik bedenk me nog iets..

wat ik toch echt het allerergste vind, zijn die verdomde reclames. Elke keer weer probeer ik later dan aanvang binnen te lopen, maar NOG ben ik dan pas bij de reclames.. en dan krijg je die filmvoorproefjes nog. GRRRRRRRRRR. Ik bedoel, wat voor effect heeft het nou, ik laat me echt niet beinvloeden door rommelige trailers waar ze zowiezo de beste fragmenten van die hele film laten zien.

Logisch dat die bioscopen reclames laten zien.

1. Ze krijgen er voor betaald.

2. Als ze een trailer laten zien en die spreekt mensen aan, dan komen ze terug naar die bioscoop.

En zo lang duren die reclames niet, amper 5 minuten. Dan begint de film toch wel meteen.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Als je je aan al die dingen waar je weinig aan kunt doen ergert, kun je eigenlijk beter niet naar de bios gaan, of op heel rustige tijdstippen. Het filmhuis heeft over het algemeen een wat rustiger en beschaafder publiek, is wel een verademing in vergelijking met een Hollywoodfilm in Pathe. Toch heb ik zelf zelfs met Pathe weinig slechte ervaringen, hoewel ik makkelijk te irriteren ben

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 messages
  • 5451 votes

Meestal vallen de zalen wel mee bij bioscopen. Veel ergernissen komen van bezoekers die met popcorn gooien, gsm laten rinkelen, praten of onsmakelijk lachen tijdens een film, te laat komen en door het beeld lopen, ... Daarnaast is de meest irritante eigenchap bij sommige bioscopen wel een pauze tijdens de film. Alsof ze in een restaurant halverwege je bord komen weghalen om 5 minuten terug voor je neus te zetten.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.