• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.663 votes
Profile

Ergernissen in de bioscoop

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Dat worden we zeker niet nee, als je dat soort bizarre voorbeelden erbij pakt om je punt te willen maken.

Je moest eens weten wat ik allemaal vind. ? Overigens heeft niemand het over stelen gehad. Je kunt zelf je biertje pakken, dat is gezegd en meer niet. De rest vul je zelf in. Je kunt m meenemen zonder te betalen, maar je kunt evengoed zelf geld in de kassa stoppen. Die zelfservice levert pathe niet, net zoals de sneak een specifieke bedoeling heeft.

Veel fanatieke bezoekers hier, das duidelijk. Maar ook fanatieke bezoekers hebben zich aan de huisregels te houden.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Graaf Machine wrote:

Dat is toch een vergelijking van Jan Boerefluitjes. Zwolle gaat niet stiekem in een andere zaal zitten en wordt dan gesnapt, maar hij houdt zich keurig aan de regels. In jouw geval overtreedt iemand de regels en wordt daarop gepakt. Komop Onderhond, je kunt beter.

Ik zeg ook niet dat hij niet mag opstappen en mag vragen ergens anders te gaan zitten. Vragen staat vrij. Maar de regels zijn blijkbaar wél duidelijk dat het niet mag (en compleet begrijpelijk ook), dus is die njet de normaalste zaak van de wereld.

Verder heb ik ook al aangegeven dat het dan wel op een nette manier mag gecommuniceerd worden, daar gaat het helemaal niet over.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

The Oceanic Six wrote:

Van zaal wisselen met een geldige Pathé pas is gewoon iets onschuldigs.

Door het rood oversteken als er geen verkeer is ook. Kan er echt letterlijk niks gebeuren, of je moest gek vallen, je enkel verzwikken én compleet niet meer aan de overkant geraken. Dan pas wordt het gevaarlijk.

Het gaat ook niet over onschuldig of niet, het gaat over regels en de zooi die interpretatie en uitzonderingen met zich meebrengen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Door het rood oversteken als er geen verkeer is ook. Kan er echt letterlijk niks gebeuren, of je moest gek vallen, je enkel verzwikken én compleet niet meer aan de overkant geraken. Dan pas wordt het gevaarlijk.

Het gaat ook niet over onschuldig of niet, het gaat over regels en de zooi die interpretatie en uitzonderingen met zich meebrengen.

Door rood rijden is bij wet verboden. Nogmaals.

Benieuwd naar de huisregels van de Pathé waarin staat dat je als abonnementhouder niet een zaal uit mag lopen naar een andere film die nog moet beginnen.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Ik zeg ook niet dat hij niet mag opstappen en mag vragen ergens anders te gaan zitten. Vragen staat vrij.

Dan moet je dus eerst aan de agent vragen of je door rood mag rijden, maar dat is niet wat jij er van maakt. Verder niet belangrijk, en je mening is duidelijk en begrijpelijk, maar je vergelijking klopt gewoon niet. En een idioot als ik ergert zich aan dat soort dingen. Dat is dan mijn probleem.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Zwolle84 wrote:

Daar was het vestigingshoofd het duidelijk niet mee eens. Met een zuur, verontwaardigd hoofd ging hij uitleggen dat je volgens het reglement niet bij twee films tegelijk mag zijn

Daar zeker ... ik ken dat regelement ook niet, maar blijkbaar is het wel zo.

Verder is een wet ook maar een regel.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Door rood rijden is bij wet verboden. Nogmaals.

Benieuwd naar de huisregels van de Pathé waarin staat dat je als abonnementhouder niet een zaal uit mag lopen naar een andere film die nog moet beginnen.

Opstaan als een film net is begonnen kan tot irritatie leiden bij andere bezoekers, laat staan als iedereen dat gaat doen. En dat terwijl jijzelf degene bent die met z'n volle verstand voor een sneak heeft gekozen.

Verder mag pathe zich uiteraard in de handen wrijven met zoveel mensen die zichzelf behoorlijk thuisvoelen in de bioscoop. ?

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Ik denk dat het statement wat Zwolle wilde maken inmiddels al lang gemaakt is.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Mescaline wrote:

Ik denk dat het statement wat Zwolle wilde maken inmiddels al lang gemaakt is.

Yep. Ik waardeer de bijval zeker, maar wat mij betreft is het ook wel goed zo hoor. Ook omdat Pathé netjes de klacht heeft opgepakt.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

ben wel benieuwd of ik die vriendelijke vriend ook ken, die je zo hoffelijk te woord stond.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Yep. Ik waardeer de bijval zeker, maar wat mij betreft is het ook wel goed zo hoor. Ook omdat Pathé netjes de klacht heeft opgepakt.

Welkom in Utrecht in ieder geval Zwolle. Leuke stad met vriendelijke mensen, een mooi oud centrum en een overschot aan aantrekkelijke studentes .

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

IH88 wrote:

(quote)

Welkom in Utrecht in ieder geval Zwolle. Leuke stad met vriendelijke mensen, een mooi oud centrum en een overschot aan aantrekkelijke studentes .

Op dat vlak zeker geen ergernissen van mijn kant.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Nou, ik ben ook wel eens in Utrecht geweest, daar in die domtoren. Hoop klimmen, daar wordt je niet goed van, en dan het commentaar van die mensen... Je zou wensen dat je in Enschede was, en dat is ook al geen pretje.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

Zwolle84 wrote:

Niet zo overdrijven, mensen. In al mijn keren dat ik een sneak bezocht ben ik één keer eerder opgestapt. In een voor nog geen kwart gevulde zaal, heel stilletjes zonder anderen tot last te zijn. En dan nog alleen maar omdat het soort film draaide waar ik écht niet naar kan kijken: de politieke film. Vervolgens vraag ik netjes of er een uitzondering gemaakt kan worden, begrip hebbend voor een mogelijk 'nee' als antwoord.

Poeh, poeh, wat gedraag je je dan schandalig.

Na het rustig teruglezen van de discussie vermoed ik dat veel, zoniet alles, te maken heeft met het feit dat je net bent verhuisd naar Utrecht. Het personeel kent je daar (nog) niet en heeft zo te lezen regelmatig te maken met pashouders die er een zooitje van maken. En dan kom jij als onbekende binnen en sneak je direct de sneak uit. En uiteraard dient het personeel in dit geval fatsoenlijk 'nee' te verkopen en hoeft niemand te worden afgeblaft.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

In Bergen op Zoom en Roosendaal (die twee hoorden bij dezelfde eigenaar) vroegen ze uit zich zelf, wanneer je na een paar minuten uit de Sneak kwam en aan de bar ging zitten, of je misschien nog een andere film zou willen proberen. Ik was verder geen abonnee, of iets dergelijks, maar kwam er wel vaak. Het is voor mij persoonlijk overigens op een stuk of 70,80 keer maar één keer gebeurd in anderhalf jaar tijd en ben er toen niet op in gegaan en huiswaarts gekeerd, maar hoorde van een kameraad, dat hij zelf wel een paar keer een andere film was gaan zien.

SouthParkFan

• 218 messages
  • 1385 votes

Ik heb vorige week donderdag Alita: Battle Angel bezocht bij Kinepolis Enschede. Bewust gekozen voor de 2D versie en mooi op tijd binnen. Ik moest nogal lachen omdat mensen twee rijen voor ons van hun ‘illegale’ plek werden gebonjourd door een ander stel. Zaal was dan ook behoorlijk vol.

Anyway, reclames en trailers uitgezeten toen er ineens voor de trailer van Captain Marvel werd gevraagd om de 3D-bril op te zetten. Hmm, dat is vaag. Geroezemoes om me heen. Vervolgens begint de film ook in 3D. Door de hele zaal zie ik telefoons oplichten om de toegangsbewijzen te verlichten, hetgeen ik zelf ook heb gedaan. Het staat er toch echt; 2D. Vervolgens gaat de zaalverlichting aan en een medewerker deelt mee dat er iets fout is gegaan en dat het probleem zo snel mogelijk wordt verholpen. Ten minste ik denk dat ze dat zei want ik verstond het niet vanaf mijn plek middenin de zaal. Ongeveer 10 minuten later beginnen de reclames weer en daaropvolgend de trailers. Die kunnen ze blijkbaar niet overslaan. En zodoende begon de film meer dan een half uur te laat.

Hoe kan zoiets nou gebeuren? Gaat dat allemaal niet gewoon automatisch?

DiDa

• 3647 messages
  • 2796 votes

Ik zou heel graag Jordan Peele's Us gaan bekijken in de bios, maar ik ben nu al bang voor het irritante tienerpubliek dat vaak op horror afkomt....

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

DiDa wrote:

Ik zou heel graag Jordan Peele's Us gaan bekijken in de bios, maar ik ben nu al bang voor het irritante tienerpubliek dat vaak op horror afkomt....

wij gaan om die reden wellicht zaterdagmorgen om 9:30 uur.

#jemoeterwatvooroverhebben

DiDa

• 3647 messages
  • 2796 votes

John Milton wrote:

(quote)
wij gaan om die reden wellicht zaterdagmorgen om 9:30 uur.

#jemoeterwatvooroverhebben

Ja precies, ik denk dat ik ook maar op een ochtend of middag door de week ga.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Nog beter, als je die mogelijkheid hebt!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

DiDa wrote:

Eigenlijk kan je altijd gaan, behalve op vrijdag of zaterdagavond. Dan komen de paupertokkiepubers allemaal met hun matties chillen in de bios om het hip te zeggen. Het staat mij ook tegen als je bij een goede horrorfilm steeds zo geïrriteerd moet zijn door andere mensen in de zaal die het voor je verknallen.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Hoe anders is dat hier in Hengelo toch. Altijd rustig in de zalen. Echt altijd.

Vandaag bij "Us" weer slechts 6 bezoekers, en dan ook nog allemaal individuele bezoekers, dus geen groepjes. Die individuele bezoekers zijn toch altijd de rustigste die er zijn, want gaan niet kletsen of overdreven lachen.

Hooguit wat geluiden van nacho's die kraken tussen de kaken, maar dat moet je maar voor lief nemen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Vandaag is het ook donderdag. De meeste bioscoopbezoekers komen in het weekend. Uitgezonderd bij de echt grote blockbusters, waar Us niet onder valt.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

The Oceanic Six wrote:

Vandaag is het ook donderdag. De meeste bioscoopbezoekers komen in het weekend. Uitgezonderd bij de echt grote blockbusters, waar Us niet onder valt.

Maar ik ga ook vaak in het weekend. Alleen nooit op zaterdagavond. Hier in Hengelo maak ik louter rustige dagen mee. Uitzondering dan afgelopen oktober bij Bohemian Rhapsody. Toen waren er wel 25 luitjes.

Echt een heerlijk onrendabele bioscoop hier.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Kan niet duren, als ik jou zo hoor

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Uitgestorven zeker vanochtend, John Milton? Over onrendabele bioscopen gesproken.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik gok 6 man in zaal 1. Heerlijk.

Stilte bij een horrorfilm en Dolby Atmos. Ideaal voor een film als Us.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Niet helemaal een ergernis in een bioscoop, maar meer een ergernis over een bioscoop en een filmhuis.

Pathé Hengelo heeft 5 zalen. Dat is niet veel, maar meer is het niet.

Nu draait daar al sinds donderdag 1 november Bohemian Rhapsody. Dat is dus al vijf maanden, want in elk geval draait die volgende week nog, en dan hebben we 1 april al te pakken.

Ik kan me voorstellen dat een bioscoop een goedlopende film wil uitbuiten door die zo lang mogelijk te laten draaien. Maar ondertussen zijn er dus wel films die geen plaats krijgen omdat die blijft worden ingenomen door BR. En laten we wel wezen, na drie maanden heeft iedereen die deze film wil zien, en herzien, toch ruimschoots de kans gehad?

Eigenlijk heeft dit programmeerbeleid van Pathe Hengelo (weet niet of ze zelf over de programmering gaan, denk het niet eigenlijk) ondertussen al twee films de kop gekost die dus niet geprogrammeerd konden worden, want BR nam hun plaats in.

En dat terwijl ik notabene afgelopen week de DVD van BR al in de UITVERKOOP zag liggen bij het Kruidvat.

Klap op de vuurpijl, die mijn ergernis echt deed ontploffen, is dan de aankondiging van Filmhuis Hengelo, dat ze in mei 2019 de film Bohemian Rhapsody gaan draaien.

Tjezus, is er dan niks interessanters te vinden om in je Filmhuis te projecteren ? Op driehonderd meter afstand heeft die film net een half jaar gedraaid !!!

Zo, dit moest er even uit.

Walter S.

• 1704 messages
  • 1361 votes

DiDa wrote:

Ik heb hem zaterdag 23.45 gezien, geen last van medekijkers gehad terwijl de zaal goed gevuld was. Het kan dus wel.

DiDa

• 3647 messages
  • 2796 votes

Walter S. wrote:

(quote)

Ik heb hem zaterdag 23.45 gezien, geen last van medekijkers gehad terwijl de zaal goed gevuld was. Het kan dus wel.

Klopt, het gaat ook weleens goed....ha ha

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.