- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
Walter S.
-
- 1704 messages
- 1361 votes
Ik ga vrij vaak op zaterdag naar de late voorstelling en dat gaat zelfs vrijwel altijd goed.
Maar ik klop het al af, vorige periode dat ik een unltd pas has postte ik ook dat Ik vrijwel geen ergernissen had, de eerste de beste film daarna zat ik prompt naast een stinkende kletsmajoor.
Maar ik kan wel zeggen dat ik vrij weinig ergernissen heb in "mijn" Pathé. Rellende pubers ben ik bijvoorbeeld nog nooit tegen gekomen.
Klopt opnieuw af!
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Geen ergernis in maar een verwondering over (en ook in) de bioscoop: de website en app van Pathé liggen/lagen sinds vanmiddag nagenoeg plat omdat... de verkoop van Endgame is gestart. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Geen ergernis in maar een verwondering over (en ook in) de bioscoop: de website en app van Pathé liggen/lagen sinds vanmiddag nagenoeg plat omdat... de verkoop van Endgame is gestart.
Het verwondert je dat men massaal kaarten wil of dat Pathé z'n zaakjes niet voor elkaar heeft? Dit hadden ze aan kunnen zijn komen. Rondom Star Wars komende december hetzelfde.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Pathé Hengelo heeft 5 zalen. Dat is niet veel, maar meer is het niet.
Nu draait daar al sinds donderdag 1 november Bohemian Rhapsody. Dat is dus al vijf maanden.

O nee, A Star Is Born is nog maar net geschrapt zie ik, heeft in ieder geval erg lang gedraaid.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Het verwondert je dat men massaal kaarten wil of dat Pathé z'n zaakjes niet voor elkaar heeft? Dit hadden ze aan kunnen zijn komen. Rondom Star Wars komende december hetzelfde.
Dat hun servers een beetje drukte op de site urenlang niet aan kunnen.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Een bepaalde thuis- en uitwedstrijd van een sport die hier niet mag worden genoemd wordt overigens in Pathé Arena vertoond. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat hun servers een beetje drukte op de site urenlang niet aan kunnen.
Ah zo. Ja, erg matig. Je weet dat het een gekkenhuis zal zijn bij de release.
Een bepaalde thuis- en uitwedstrijd van een sport die hier niet mag worden genoemd wordt overigens in Pathé Arena vertoond.
Zag ik ook staan op de site. Erg gaaf. Jammer genoeg alleen bij Pathé ArenA.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Levert me wel een gratis bak popcorn op, lees ik net in een mail van Pathé. 
nummer2
-
- 447 messages
- 29 votes
Bij deze wil ik het publiek dat gisteravond bij BIFFF (festival in Brussel) naar The Beach Bum kwam kijken uitroepen tot het meest verschrikkelijke, ondraaglijke klote publiek dat er maar bestaat. Werkelijk onvoorstelbaar.
1: alle journalisten in de zaal werden voor aanvang 1 voor 1 bij naam genoemd, waarna het publiek massaal begint te applaudisseren.
2: er heerst op het festival een idee dat een film kijken een interactieve gebeurtenis is. Wanneer een personage op een kruispunt is beland, begint het publiek massaal te roepen: "A Gaucheeeee!!!!' --- 'A Droit!!!'
3: wanneer de soundtrack naar voren komt in de film, gaat het publiek op de maat mee klappen. Ongeveer zoals bij een concert van Frans Bauer.
4: Men lacht om werkelijk de meest suffe dingen. Maar dan niet een spontane lach. Eerder een lach om aandacht te genereren.
5: Men denkt zelf ook grappig te moeten zijn. Wanneer Moondog op het podium voor een microfoon staat maken toch zeker een tiental mensen hetzelfde grapje: "Un chanson!!!!"
Ik weet niet of dit representatief is voor de Franstalige Brusselenaren, of dat het een in-crowd sfeer is die bij dat festival hoort, maar het was werkelijk een marteling. Gelukkig vond het merendeel van deze barbaren de film helemaal niks, dus werd het vanaf halverwege de film toch iets rustiger. Een hel die ik moest doorstaan omdat men in België pas eind juli The Beach Bum gaat draaien in de reguliere cinema.
Dit nooit meer.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4514 votes
3: wanneer de soundtrack naar voren komt in de film, gaat het publiek op de maat mee klappen. Ongeveer zoals bij een concert van Frans Bauer.
Dit vind ik ook in het theater een gruwel, dat ritmisch geklap dat men spontaan 'leuk' begint uit te voeren.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Nou zie ik de laatste weken weer een reclame van Bio Vakantieoord in de bioscoop.
Daar erger ik me niet meer aan dan aan andere reclames, maar het doet me denken aan de jaren '80 (en eerder), toen er voor films een reclame van Bio Vakantieoord werd gedraaid, met een intimiderende kraai, die de bezoekers opdroeg te betalen, en dan werd er een collectebus (meerdere waarschijnlijk) door de bioscoopzaal doorgegeven. Vreselijk irritant.
Weet iemand wanneer dat gestopt is ? In de jaren '90 ben ik bijna niet naar de bioscoop geweest, en deze eeuw heb ik het niet meer meegemaakt.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Bij deze wil ik het publiek dat gisteravond bij BIFFF (festival in Brussel) naar The Beach Bum kwam kijken uitroepen tot het meest verschrikkelijke, ondraaglijke klote publiek dat er maar bestaat. Werkelijk onvoorstelbaar.
(...)
Ik weet niet of dit representatief is voor de Franstalige Brusselenaren, of dat het een in-crowd sfeer is die bij dat festival hoort, maar het was werkelijk een marteling.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Ik weet niet of dit representatief is voor de Franstalige Brusselenaren, of dat het een in-crowd sfeer is die bij dat festival hoort, maar het was werkelijk een marteling. Gelukkig vond het merendeel van deze barbaren de film helemaal niks, dus werd het vanaf halverwege de film toch iets rustiger. Een hel die ik moest doorstaan omdat men in België pas eind juli The Beach Bum gaat draaien in de reguliere cinema.
Soortgelijke ervaring gehad bij Vital, sindsdien ook nooit meer geweest. Maar ik heb de indruk dat het publiek bij film fests wel vaker vervelend is. Gelukkig zelden dit soort taferelen, maar echt aangenaam een film kijken is er ook niet al te vaak bij.
kos
-
- 46690 messages
- 8847 votes
Bijna vergeten.
Nu ben ik sowieso al geen fan van dat 3d brillen geneuzel maar bij die laatste Avengers was het wel echt heel erg.
Wat een klotebril kregen we, dat ding spiegelde enorm aan de zijkanten, werd er gek van.
Heb achteraf bij het inleveren ook zitten mekkeren tegen dat meisje wat een kutbrillen het zijn maar kennelijk had verder niemand er last van of zo. Niet te doen gewoon.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Moet je ook echt doen tegen zo'n kind dat daar brillen staat te verzamelen. ?
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Dat arme schaap zit vast nog in een hoekje uit te huilen.
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Was het bij Dolby Cinema, toevallig kos? Daar heb ik namelijk last van precies hetzelfde.
kos
-
- 46690 messages
- 8847 votes
Moet je ook echt doen tegen zo'n kind dat daar brillen staat te verzamelen. ?
Hoezo, ik zei alleen dat het kutbrillen waren en of ze dat niet vaker had gehoord. Het is niet alsof ik tegen haar uitviel of zo.
kos
-
- 46690 messages
- 8847 votes
Was het bij Dolby Cinema, toevallig kos? Daar heb ik namelijk last van precies hetzelfde.
Ja.
Shadowed
-
- 11364 messages
- 6689 votes
Hoezo, ik zei alleen dat het kutbrillen waren en of ze dat niet vaker had gehoord. Het is niet alsof ik tegen haar uitviel of zo.
Ik snap je frustratie wel, ik zal ook wel geïrriteerd zijn als ik voor Dolby betaal en dan zo'n ervaring krijg. Alleen denk ik niet dat dat kind er veel aan kan doen. Ik zal eerder naar de klachten service toegaan daarvoor. Maar ik neem aan dat je dat al hebt gedaan.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik zoek (mede) om die reden specifiek een 2D voorstelling uit, zo ook bij The Avengers gisteren. Jammer dat het soms niet anders kan
skinny_tie
-
- 1227 messages
- 3648 votes
Heb 3 keer Dolby Cinema geprobeerd met 3D en alle drie de keren had ik er last van. Met IMAX 3D of RealD heb ik het dus niet.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik had bij Hotel Mumbai echt van die filmhuis-bejaarden bij me in de buurt zitten. Van die 60-plus stelletjes die opzichtig zaten te smakken met het eten van hun snacks, overdreven zaten te lachen en constant met elkaar kort scene's aan het bespreken waren. Hou gewoon je klep dicht en doe dit na afloop met een kop koffie ofzo. Het is echt niet dat jongeren veel irritanter dan ouderen in een bioscoop zijn. En nee, ik zat dus niet in het filmhuis.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Heb je voor alle vakanties uit nog een keertje oppas gepland, vliegt uitgerekend vanmorgen de bioscoop in de brand. Gelukkig een mini binnenbrandje - dat maakt het 'slechts' een ergernis; de bios is de rest van de dag dicht vanwege opruimwerkzaamheden. Wat een timing weer. ?
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik wou kaassaus bij mijn nachos en dat was op, verdomme VUE!
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Ja, leuk.
Minder leuk is het dat men tijdens de voorstelling de toegangsdeuren tot het theater wagenwijd open houdt, en jan en alleman naar binnen kan lopen in die 'stijlvolle foyer' (5 bij 5 meter), waar de filmzaal direct achter ligt.
Zo kuierde deze woensdagavond halverwege de film (Hou's Dust in the Wind) één of andere paradijsvogel naar binnen die zich posteerde tegen de kennelijk flinterdunne achterwand van de foyer (die ook de achterwand van de filmzaal is), en het vervolgens op een luid en duidelijk ouwehoeren zette.
Na een minuut of twintig onafgebroken gekwebbel had ik er genoeg van, de dienstdoende student even gemeld dat ik niks snapte van de film, waarna ik het historische pand verliet.
Romantisch theater inderdaad, maar qua accommodatie en management zijn er wel wat verbeterpuntjes.
Edit: ik bedenk mij opeens dat er in het begin van de film een scène zit die zich bij een filmzaal afspeelt, waarin een aantal jongeren gemaand wordt wat minder luid te praten, omdat dat in de zaal te horen zou zijn.
Verdomd, het was gewoon onderdeel van de voorstelling! 
Flavio
-
- 4896 messages
- 5228 votes
Berichten verplaatst naar Film > Video on Demand > Netflix