• 178.087 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.459 votes
Profile

Ergernissen in de bioscoop

Richardus

• 2128 messages
  • 1196 votes

Zo'n mooie onderbroek?!

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Bizar, ik ben gewoon voor de tweede keer deze week onbeschoft behandeld door het (hogere) personeel van Pathé Utrecht Leidsche Rijn.

Ik ging vanavond naar de sneak preview, in de verwachting (zoals velen) dat het The Mule zou zijn. Blijft natuurlijk een gok, en dat kan verkeerd uitpakken. Zo ook hier; er bleek een stoffige politieke film te draaien.

Niks aan de hand. Direct met 5 andere Unlimitedhouders stilletjes de zaal uit en vriendelijk gevraagd of we ons kaartje mochten omruilen voor Happy Death Day. Niet helemaal de bedoeling natuurlijk, maar met 140 (!) vrije stoelen en 2 minuten tot aanvang van de reclames te gaan ging die zaal natuurlijk nooit uitverkopen. Kon vast wel een uitzondering worden gemaakt.

Daar was het vestigingshoofd het duidelijk niet mee eens. Met een zuur, verontwaardigd hoofd ging hij uitleggen dat je volgens het reglement niet bij twee films tegelijk mag zijn (...) en, zo voegde hij er direct aan toe, "dit gesprek is nu afgelopen". Punt. Klaar. Wegwezen.

Echt, zo ga je toch niet met trouwe klanten om? Ook al zou hij gelijk hebben (wat niet zo is, hij kan in zo'n geval best een uitzondering maken), dan nog communiceer je dat toch vriendelijk naar je trouwe klanten? Dat, in combinatie met de "We willen de Unlimited-houders opvoeden"-uitspraak van een paar dagen geleden doet vermoeden dat er daar iets heel erg fout zit qua houding. Ik ben dat ook niet van Pathé gewend en ga dit zeker melden bij het moederbedrijf.

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Daarom zijn grote ketens ook kut.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Ja, maar zelfs dan. Ik ben al in zeker acht andere Pathévestigingen geweest waar het personeel vriendelijk was. Vervolgens verhuis ik naar deze regio en word ik in drie dagen tijd twee keer zo behandeld bij LR. Dat past gewoon niet bij het imago van de keten. Je voelt dat het daar niet goed zit qua houding.

mjk87 (moderator films)

• 14515 messages
  • 4513 votes

Zelfs in grote ketens moet je weten: klant is koning. Dit gunnen, en de klant blijft of komt terug. Dan heb je dat gewoon niet helemaal begrepen als chef.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Ik ging eind jaren '90/begin 2000 bijna iedere week naar de Sneak Preview in afwisselend Bergen op Zoom en Roosendaal en wanneer je een film echt niks vond, mocht je (na bijbetaling, de Sneak was wat goedkoper dan een normale voorstelling) gewoon naar een andere film. Snap het probleem ook niet?

Rvdz

• 633 messages
  • 2693 votes

Wel vreemd dat Pathé zo met de sneak aan het rommelen is, in De Kuip was het wél gewoon The Mule. Wat fijn was, want The Front Runner heb ik al lang gezien (en is een bijzonder matige film sowieso).

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Zwolle84 wrote:

Direct met 5 andere Unlimitedhouders stilletjes de zaal uit en vriendelijk gevraagd of we ons kaartje mochten omruilen voor Happy Death Day.

Als ik zo behandeld zou worden in Breda had ik inmiddels mijn abonnement wel stop gezet, dit nog nooit meegemaakt, hooguit personeel wat het weinig interesseert maar ach dat is nog niet een heel groot probleem.

Belachelijk dat ze zo omgaan met hun vaste klanten, op die manier is de bioscoop in kwestie geen leuk uitje meer maar eerder een opeenstapeling van irritaties.

Ik had gerust nog in discussie gegaan met deze persoon, zeker als je met 5 man sterk staat dan maakt het toch net even wat meer indruk.

Ik hoop dat het publiek morgen bij Eighth Grade wat relaxter is, hoef niet nog eens irritante tienermeisjes achter of voor mij te hebben.

Cinsault

• 243 messages
  • 516 votes

Zwolle84 wrote:

Vervolgens verhuis ik naar deze regio

Is het dan binnenkort Utrecht84?

Belachelijk trouwens hoe dat management in Pathe LR reageert...

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Ja, maar zelfs dan. Ik ben al in zeker acht andere Pathévestigingen geweest waar het personeel vriendelijk was. Vervolgens verhuis ik naar deze regio en word ik in drie dagen tijd twee keer zo behandeld bij LR. Dat past gewoon niet bij het imago van de keten. Je voelt dat het daar niet goed zit qua houding.

Klinkt bij mij als een manager die een managementstijl toepast die niet in Nederland werkt (nergens eigenlijk), namelijk dat van "ik ben de baas, ik ben hier om geld te verdienen, jij hebt al betaald dus hou jij je mond maar". Gewoon doorzetten met je klacht bij het hoofdkantoor, vraag maar om compensatie voor je verpeste filmavond, dan nemen ze het wat serieuzer, en meld het vorige incident ook, dat zegt genoeg over de tekortschietende houding van het management. Als het geen portemonnee raakt liggen grote bedrijven daar niet wakker van. Als niemand klaagt doet ook niemand er wat aan...

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Vervelend man.

Ik ben daar tot nog toe altijd goed geholpen wanneer ik iets had, of toen ik een klacht meldde. Gelijk vouchers voor gratis bezoek en popcorn, andere keer toen ik het via de site meldde, werd ik opgebeld door webcare medewerker die me aanhoorde, het met me eens was en een Bongo bon voor ergens hapjes en borrel doen toestuurde.

Dit hoort idd niet, melding van maken. Zelfs een nee hoort niet zo gecommuniceerd te worden. Helemaal niet tegen beleefde, trouwe klanten.

Bizar.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

John Milton wrote:

Zelfs een nee hoort niet zo gecommuniceerd te worden.

Vooral dit dan.

Maar naar de sneak gaan en er dan weer uit als de film toch niet bevalt, om dan nog iets anders te gaan kijken … kan ik wel begrijpen dat ze daar gewoon een njet op geven.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kos wrote:

Kom al jaren bij Pathé, nog nooit slecht behandeld. In tegendeel.

Wat Zwolle overkomen is, is gewoon schandalig. Ik zou dan direct denk ik mijn abonnement stop hebben gezet. Anderzijds zal het hun worst wezen en heb je je er vooral jezelf mee.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Vooral dit dan.

Maar naar de sneak gaan en er dan weer uit als de film toch niet bevalt, om dan nog iets anders te gaan kijken … kan ik wel begrijpen dat ze daar gewoon een njet op geven.

Helemaal niet mee eens. Kan toch een keer gebeuren dat je een film niks vind? Het kost de Pathé verder niks en ik vind buiten dat, dat je je pashouders juist met extra respect moet behandelen. Zij leveren je elke maand een gegarandeerd inkomen op. Zij komen altijd opdagen. Dan moet een keer van film switchen (waarbij de andere film nog moet beginnen zelfs) gewoon kunnen. Je bent wel een ongestelde zuurpruim van een manager als je dat weigert.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Vooral dit dan.

Het lijkt wel of mensen de bioscoopzaal als hun eigen huiskamer beschouwen. Meedenken met klanten, prima en natuurlijk noodzakelijk. Maar allerlei privileges opeisen omdat je toevallig een unlimited pas hebt gaat wel erg ver.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Splinters wrote:

(quote)

Het lijkt wel of mensen de bioscoopzaal als hun eigen huiskamer beschouwen. Meedenken met klanten, prima en natuurlijk noodzakelijk. Maar allerlei privileges opeisen omdat je toevallig een unlimited pas hebt gaat wel erg ver.

Privileges, my god. Je kan het ook in het extreme trekken. Je loopt even van de ene naar de andere zaal. Wat een afschuwelijke eisen heeft die Zwolle dan zeg.

Sterker, hij had ook gewoon zonder zich te melden naar de andere zaal kunnen lopen. Dan had Pathé het niet eens gemerkt. Hij komt het tenminste nog melden.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Splinters wrote:

(quote)

Volgens mij heb je niet het hele verhaal gelezen. Ik gaf al aan dat de 'nee' niet het probleem is, al is het wat kinderachtig bij 140 lege stoelen. Het gaat om de manier waarop.

Maar ik ben gisteren gelijk goed geholpen door de Pathé webcare. Ze hebben de klacht doorgezet naar de vestiging.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Privileges, my god. Je kan het ook in het extreme trekken. Je loopt even van de ene naar de andere zaal. Wat een afschuwelijke eisen heeft die Zwolle dan zeg.

Nee heb je, ja kun je krijgen. Daarbij neem jij zelf en niemand anders het risico door een sneak te bezoeken. Zwolle had ook geduld kunnen betrachten om een week later the mule te bezoeken.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Volgens mij heb je niet het hele verhaal gelezen. Ik gaf al aan dat de 'nee' niet het probleem is, al is het wat kinderachtig bij 140 lege stoelen. Het gaat om de manier waarop.

Duidelijk. ?

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

The Oceanic Six wrote:

Sterker, hij had ook gewoon zonder zich te melden naar de andere zaal kunnen lopen. Dan had Pathé het niet eens gemerkt. Hij komt het tenminste nog melden.

Dat is ook de manier die ik zou kiezen om "de bioscoop op te voeden". Gewoon de term sneak wat ruimer interpreteren .

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

arno74 wrote:

Gewoon de term sneak wat ruimer interpreteren .

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Je kunt ook zelf je biertje uit de koelkast pakken als een medewerker met z'n rug naar je toestaat. Nogmaals, je neemt zelf een risico. Zwolle84 heeft al gezegd dat de nee het probleem niet is, maar de manier waarop. Daar kunnen we vanaf hier niet over oordelen, maar feit blijft dat je ergens te gast bent en dat je jezelf ook als zodanig dient te gedragen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

The Oceanic Six wrote:

Helemaal niet mee eens. Kan toch een keer gebeuren dat je een film niks vind?

Kan ja … soms sta je ook al eens bij een rood licht te wachten terwijl er helemaal geen verkeer komt. Kan je best oversteken, maar als er dan een agent staat heb je gewoon niet veel in de pap te brokken.

Het idee achter zo'n Sneak is nu eenmaal dat je een gok waagt. Je krijgt een film vroeger dan de rest, soms heb je dan de pech dat hij niet bevalt, dat hoort nu eenmaal bij de formule. Om dan maar weer weg te lopen en afhankelijk van drukte (heb je stoelen in beslag genomen van een volle sneak of niet - zijn er bij de andere vertoning stoelen over) maar weer iets anders te gaan kijken is niet echt een werkbaar systeem. Krijg je ook weer dat "maar zij mochten dat toen wel, meester" gezaag als het niet kan.

Gewoon duidelijk regels, heb je je verder aan te houden. Hoef je ook niet lastig over te doen. De voordelen van zo'n pas zijn dat je minder betaalt als je veel gaat, niet dat je als één of andere redder van het bedrijf behandeld wordt.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Niet zo overdrijven, mensen. In al mijn keren dat ik een sneak bezocht ben ik één keer eerder opgestapt. In een voor nog geen kwart gevulde zaal, heel stilletjes zonder anderen tot last te zijn. En dan nog alleen maar omdat het soort film draaide waar ik écht niet naar kan kijken: de politieke film. Vervolgens vraag ik netjes of er een uitzondering gemaakt kan worden, begrip hebbend voor een mogelijk 'nee' als antwoord.

Poeh, poeh, wat gedraag je je dan schandalig.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Gaat inderdaad om de manier waarop, klant hoort nog steeds koning te zijn en dus hoort een nee ook een vriendelijke nee te zijn en desnoods met onderbouwing als de klant daarnaar vraagt.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Splinters wrote:

(quote)

Je kunt ook zelf je biertje uit de koelkast pakken als een medewerker met z'n rug naar je toestaat. Nogmaals, je neemt zelf een risico. Zwolle84 heeft al gezegd dat de nee het probleem niet is, maar de manier waarop. Daar kunnen we vanaf hier niet over oordelen, maar feit blijft dat je ergens te gast bent en dat je jezelf ook als zodanig dient te gedragen.

Wat een vreselijk slecht voorbeeld. Dat is stelen. Zwolle heeft al betaald en mag gewoon elke film die hij wil zien bezoeken. Dus dan laat je hem even die andere zaal in.

En als je het over te gast zijn hebt....je hoort je gasten juist met respect en waardering te behandelen.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Kan ja … soms sta je ook al eens bij een rood licht te wachten terwijl er helemaal geen verkeer komt. Kan je best oversteken, maar als er dan een agent staat heb je gewoon niet veel in de pap te brokken.

Dat is toch een vergelijking van Jan Boerefluitjes. Zwolle gaat niet stiekem in een andere zaal zitten en wordt dan gesnapt, maar hij houdt zich keurig aan de regels. In jouw geval overtreedt iemand de regels en wordt daarop gepakt. Komop Onderhond, je kunt beter.

Splinters

• 2620 messages
  • 1391 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Wat een vreselijk slecht voorbeeld. Dat is stelen. Zwolle heeft al betaalt en mag gewoon elke film die hij wil zien bezoeken. Dus dan laat je hem even die andere zaal in.

En als je het over te gast zijn hebt....je hoort je gasten juist met respect en waardering te behandelen.

Ik denk niet dat wij het hier eens worden. Verder: wat onderhond zegt.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Het idee achter zo'n Sneak is nu eenmaal dat je een gok waagt. Je krijgt een film vroeger dan de rest, soms heb je dan de pech dat hij niet bevalt, dat hoort nu eenmaal bij de formule. Om dan maar weer weg te lopen en afhankelijk van drukte (heb je stoelen in beslag genomen van een volle sneak of niet - zijn er bij de andere vertoning stoelen over) maar weer iets anders te gaan kijken is niet echt een werkbaar systeem. Krijg je ook weer dat "maar zij mochten dat toen wel, meester" gezaag als het niet kan.

Gewoon duidelijk regels, heb je je verder aan te houden. Hoef je ook niet lastig over te doen. De voordelen van zo'n pas zijn dat je minder betaalt als je veel gaat, niet dat je als één of andere redder van het bedrijf behandeld wordt.

Net als dat idiote stelen voorbeeld van een andere user; ook hier: door rood rijden is bij de wet verboden.

Van zaal wisselen met een geldige Pathé pas is gewoon iets onschuldigs.

Bij een Sneak waag je de gok, klopt. Hij klaagt ook niet over de film he. Daar verlaat hij gewoon netjes de zaal bij. Hij wil alleen naar een andere film die nog moet beginnen en die nog ruim 100 lege plekken heeft die nooit gevuld worden. Als je dat weigert, dan ben je gewoon ongeschikt als manager en gastheer.

Ben benieuwd hoe dit af zal lopen. Een excuus aan Zwolle zou het minste zijn.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Splinters wrote:

(quote)

Ik denk niet dat wij het hier eens worden. Verder: wat onderhond zegt.

Dat worden we zeker niet nee, als je dat soort bizarre voorbeelden erbij pakt om je punt te willen maken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.