- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
NRT
-
- 813 messages
- 484 votes
Green Book, Bohemian Rhapsody, A Star is Born, The Hate U Give krijgen allemaal goede kritieken. The Favourite, Mid90’s, At Eternity’s Gate en shoplifters zien er ook interessant uit. Climax is naar mijn mening één van de betere films die ik in de bioscoop heb gezien. Draait wel genoeg volgens mij, misschien niet jouw smaak toevallig?
Bij ons draaien The hate U Give, A Star is Born en Climax niet meer in de bioscoop. Bohemian Rhapsody is niet zo mijn ding. Green Book zou ik wel eens een kans kunnen geven. Dat lijkt me inderdaad nog wel wat. Zeer beperkt aanbod bij Euroscoop in Maasmechelen.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Bij Alita
Desondanks is Alita alsnog het bioscooptochtje waard voor liefhebbers van goed uitziende sci-fi met fijn production design. Het was dan ook jammer dat op zaterdagmiddag een film als Alita toch óók een klein beetje 'het kaalgeschorenkoptrainingspakpubliek' aantrok, het type dat zich weinig lijkt aan te trekken van de mensen om zich heen. Zelfs een 2d versie kon ons daar niet van redden... Helaas is JM zelf de Panzerkunst niet machtig.
Tsja, het gaat steeds minder verbazen helaas. We hadden het van tevoren al gezegd tegen elkaar: Happy Death Day 2U (2019) om 11:10 uur zal wel goed gaan gezien het tijdstip, maar Alita om 14 uur gaan we wel wat overlast krijgen. Het is niet altijd leuk om gelijk te hebben. Gelukkig was het nog enigszins te doen.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Hoe lang doen jullie erover om je baard te kammen in een bioscoopzaal? Bij mij zat er iemand helemaal vooraan de zaal tijdens de Berlinale uitgebreid en met grote gebaren zijn baard dus te kammen. En niet een paar minuten maar gewoon een half uur. Hoe verzin je het?
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Het kan altijd erger, zoals iemand die zijn nagels knipt in de zaal. Lekker hygienisch. Je zal er maar in de buurt zitten met je bak popcorn.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Beiden echt bizar onvoorstelbare scenario's. Mensen.
Shadowed
-
- 11364 messages
- 6689 votes
Nagels knippen in de zaal, hoe verzin je het? Gelukkig nog nooit zoiets dergelijks gehad, je zal er inderdaad maar naast zitten..
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Het kan altijd erger, zoals iemand die zijn nagels knipt in de zaal. Lekker hygienisch. Je zal er maar in de buurt zitten met je bak popcorn.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Laten we hopen dat persoonlijke verzorging tijdens de film geen nieuwe trend wordt
.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik hoop niet zo streng dat ze plotseling gaan zien dat ik 20 kilo lijk te zijn aangekomen terwijl ik een XL zak chips naar binnen mee smokkel
.
NRT
-
- 813 messages
- 484 votes
Dan moet je toch gewoon opgenomen worden. Ik snap echt niet wat in sommige mensen rond gaat.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
De Morgen - Kinepolis-CEO: “Hotdogs in cinema, waarom niet?"
Walgelijk. Onlangs vond ik het net een goeie zet dat in de Antwerpse (Borgerhoutse) concertzaal De Roma een tekst in de zaal wordt gehangen om mensen die heel de tijd praten tijdens een concert, te vragen om dat dan in de foyer te doen zodat de rest kan genieten van het optreden. Kinepolis volgt duidelijk die trend niet, en gaat eerder voor de beleving dan voor het genieten van de film zelf. Na de geur van popcorn, de plakkerige vloer van cola en de zakjes chips krijgen we nu de dampen van de hotdogs in de zaal. Binnenkort met de hond naar de cinema? Of een ober die langs loopt en tijdens de film vraagt of iemand iets moet drinken? Daarom blijf ik al enkele jaren weg van Kinepolis. Niet echt de plek voor een filmliefhebber.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Het nieuwe beleid van Pathé Leidsche Rijn om voor elke film, ongeacht de zaalvulling, je Unlimited-reservering er 10 minuten voor aanvang uit te gooien. "Dat doen we om de abonnementhouders op te voeden" zei het menneke dat net droog achter z'n oren is me doodleuk bij een film met 200+ vrije stoelen.
Pardon? Opvoeden? Ik ben een trouwe klant bij jullie. Heb een abonnement. Kijk anders even naar de reden waarom ik er niet 10 minuten van tevoren wil zijn: dat maakt 30 minuten verloren tijd inclusief de reclames.
Als de zaal vol is, heb ik er overigens alle begrip voor. Dan verlies je potentieel geld omdat anderen jouw stoel willen kopen en je zelf mogelijk niet komt opdagen. Maar kom niet met zo'n zwartwitbeleid waarbij je de trouwste klanten het gevoel geeft ongewenst te zijn.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Bij Pathe Hengelo vervallen de annuleringen niet 10 minuten voor aanvang, maar daar zijn ze doorgaans al blij als er 5 bezoekers in de zaal zitten. Inderdaad is zo'n toontje van zo'n ventje behoorlijk ergerlijk, maar misschien is dat gewoon hoe hem geleerd is te reageren op mensen die er vragen over stellen.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Dit was voorheen nooit, hoor. Ik weet niet of het toen al in de gebruiksvoorwaarden stond, maar er werd altijd gekeken naar de situatie: gaat jouw eventuele absentie zorgen voor onverkochte stoelen. Zoals het in mijn ogen ook zou moeten zijn.
Is het een twijfelgeval, dan heb ik er alle begrip voor dat ik eruit geknikkerd word. Maar doe dat niet bij +200 vrije stoelen op een dood moment van de week en kom dan al helemaal niet met zo'n bijdehand verhaaltje aanzetten.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat van die 10 minuten is standaard bij Pathé ja. Vervelend is het wel. Als je geregeld gaat dan kan je beter een kwartiertje na aanvang binnen lopen, als de nutteloze reclames en dezelfde trailers die je al 20 keer hebt gezien bijna klaar zijn. Pathé zou richting hun cardhouders juist wat gastvrijer moeten zijn. Zij zijn je vaste maandelijkse inkomsten. Mensen met zo'n card zijn trouwe filmkijkers, die komen over het algemeen wel.
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 messages
- 4513 votes
Bij de Vue niet, daar kom ik meestal net op of na de aanvang binnen. Want eerst is er nog 5 minuten niks en dan als de deuren sluiten nog reclame en trailers. Maar m’n reservering via de movie pass wordt gewoon gescand. Vue heeft dan weer een pauze, dan toch liever 10 minuten te vroeg.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Inderdaad, bij Vue in Deventer nooit last van gehad..
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ook best kut. Kom je drie minuten voor aanvang bij de kaartautomaat met je ingestudeerde protest op je tong, staat de reservering er nog gewoon in.
remorz
-
- 2497 messages
- 2739 votes
Misschien leest die medewerker hier wel gewoon mee.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Misschien leest die medewerker hier wel gewoon mee.
Zou wat zijn. Wil je gewoon lekker klagen, gaan ze het oplossen.
Richardus
-
- 2128 messages
- 1196 votes
Er gaat nu net eentje 3 plaatsen linksvoor me zitten, en hangt haar jas aan de stoel naast haar (dus hangend voor de voeten van een nu nog afwezige gast erachter). Deze dame heeft dus drie plaatsen voor zich nodig!
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Er gaat nu net eentje 3 plaatsen linksvoor me zitten, en hangt haar jas aan de stoel naast haar (dus hangend voor de voeten van een nu nog afwezige gast erachter). Deze dame heeft dus drie plaatsen voor zich nodig!
Ik hang meestal mijn jas aan de stoel voor mij, zet mijn tas op de stoel links van mij, en mijn blikje drinken en zak drop op de stoel rechts naast me. Probaat middel tegen nabijzitters.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik hang meestal mijn jas aan de stoel voor mij, zet mijn tas op de stoel links van mij, en mijn blikje drinken en zak drop op de stoel rechts naast me. Probaat middel tegen nabijzitters.
In de trein ga ik altijd expres naast dat soort mensen zitten. Even kijken waar een tas op een stoel staat en/of iemand zo halsstarrig mogelijk uit het raam tuurt wanneer mensen binnen komen en mijn plek is geselecteerd. 
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
In de trein ga ik altijd expres naast dat soort mensen zitten. Even kijken waar een tas op een stoel staat en/of iemand zo halsstarrig mogelijk uit het raam tuurt wanneer mensen binnen komen en mijn plek is geselecteerd.
Moet je doen, trek ik mijn schoenen uit. ?
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Trek ik m’n broek uit.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik denk dat er dan een hoop klachten in dit topic gaan komen, Zwolle.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Vooral een mix van complimenten en jaloerse reacties, verwacht ik.