• 178.170 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.148 votes
Profile

Ergernissen in de bioscoop

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3844 votes

Persoonlijk denk ik dat je aan de zijkant juist minder last hebt van andere mensen. Minder kans dat er iemand voor je komt zitten en bijgevolg minder last geluidsoverlast van andere. (Toch ga ik ook altijd in het middels zitten hoor )

thunderball

• 5880 messages
  • 1414 votes

Om die reden ga ik dus nooit in het midden zitten. Ging vroeger altijd helemaal achterin zitten, zodat er ook niemand achter me kan komen te zitten (lawaai, tegen stoel trappen etc.), maar sinds mensen blijkbaar niet onder de film van hun mobieltjes kunnen afblijven en er soms in het donker een zee ontstaat van lichtgevende telefoontjes is dat ook niet meer ideaal.

Ik ga tegenwoordig bijna alleen nog in Metropolis te Antwerpen en dan ga ik voor het horizontale middenpad zitten. Bijna niemand gaat vooraan zitten, dus heb eigenlijk nooit iemand voor me zitten en er kan ook niemand achter mij komen te zitten. Je zit dan aardig geïsoleerd. Geen last van wie dan ook meer.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3844 votes

Om het met een filmquote te zeggen: everything in life is location location location

Flat Eric

• 6443 messages
  • 1026 votes

Dat zei mijn makelaar ook

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3844 votes

Wat mij vooral stoort is de pauze. Is een film net lekker op gang, gaat het licht aan. Hoe moeilijk kan het zijn om 2uur te blijven zitten. Nog een voordeel van de bioscoop hier in de buurt. Als er niet veel volk is, vragen ze voor de film begint of de mensen pauze willen. Meestal draaien ze hem dan aan één stuk door.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Mee eens. Dat er anno 2015 uberhaupt nog bioscopen zijn die dit doen is een misdaad .

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Wel gekkere dingen mee gemaakt in mijn bioscooptijd

Nooit in me opgekomen dat dat nieuwswaardig was. Alhoewel, het is wel AD natuurlijk...

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Met stip op 1: bejaarden! En dan vooral vrouwen. Dat gezwets en gezwatel de hele film door - om gek van te worden.

Naar Suffragette gaan is, los van de kwaliteit (kuch) van de film zelf, natuurlijk vragen om moeilijkheden, maar bonter dan dit zullen ze het niet maken. Maar 't is bij Corn Island en dat soort films vaak net zo erg.

't Is prima dat vrouwen stemrecht kregen, maar een bioscoopverbod voor dames van boven de 50 lijkt me wel iets om de barricades voor op te gaan.

Ben benieuwd hoeveel Carrie Fisher-fans op leeftijd we woensdag voor ons kiezen krijgen bij Star Wars.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Ik ga Suffragette morgen zien, als tegenprestatie voor Steve Jobs die we ervoor gaan kijken

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

Ik heb meer te doen met diegene die tegen zijn/haar zin Steve Jobs moet kijken

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Mensen die, terwijl de zaal bijna leeg is en er nog legio plaatsen beschikbaar zijn, toch recht voor je bakkes gaan zitten. En dat zijn ook nooit de kleine mensen, nee - bij voorkeur moet het natuurlijk weer zo'n lange slungel met één of ander pleeborstel-kapsel zijn.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Onderhond wrote:

Ik heb meer te doen met diegene die tegen zijn/haar zin Steve Jobs moet kijken

hehe, Ja maar die is er niet echt, ze is dol op Fassbender, and I converted her into one of the Pod People

Ebenezer Scrooge

• 2150 messages
  • 3092 votes

Bij dit topic moest ik meteen denken aan de roman Chaos en Rumoer van Joost Zwagerman, waarin ruim 2 pagina's lang de hoofdfiguur vertelt over zijn tegen een fobie aangrenzende afkeer van overvolle theaters en bioscoopzalen:

Om nog maar te zwijgen over de wel zeer nabije achterhoofden en nekken waar hij de hele avond tegenaan zat te kijken. Het verontrustend zicht op dunnend haar, schilferende hoofdhuid of een krans van puisten in de nek; zoiets moest je jezelf niet aandoen. En wat al die speknekken en haardossen en plukkende vingers allemaal achterlieten op die stoelen! Met name die rugleuningen moesten enorme bacteriehaarden zijn.

(...)

O, al die keren dat hij stram van weerzin naar de pauze had verlangd... Maar zelfs de pauzes bleken beproevingen. Er kwam geen einde aan het doelloos gehang in een rokerige foyer, waar je altijd een vage bekende tegenkwam die in de zaal recht achter je bleek te zitten, zodat je na de pauze verstijfd in je stoel zat in het besef dat die ander in de gelegenheid was om uitgebreid jouw achterhoofd en nek te begluren.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Biosguru

• 1557 messages
  • 5096 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Met stip op 1: bejaarden! En dan vooral vrouwen. Dat gezwets en gezwatel de hele film door - om gek van te worden.

Naar Suffragette gaan is, los van de kwaliteit (kuch) van de film zelf, natuurlijk vragen om moeilijkheden, maar bonter dan dit zullen ze het niet maken. Maar 't is bij Corn Island en dat soort films vaak net zo erg.

't Is prima dat vrouwen stemrecht kregen, maar een bioscoopverbod voor dames van boven de 50 lijkt me wel iets om de barricades voor op te gaan.

Op mij kun je rekenen als je de barricades opgaat. Dit is echt filmhuis probleem nr 1. Continue letterlijk aan elkaar melden wat er in beeld te zien is. "He kijk een paard, nah wat doet ie nou dan? en zo verder, en zo verder"

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Haha zo herkenbaar dat van die filmhuizen en oudere mensen (inderdaad vaak vrouwen). Heb recentelijk nog eens aan zo'n vrouw voor me gevraagd of ze door had dat ze in een bioscoopzaal zat en niet thuis op de bank... Manman, vreselijk kan dat zijn.

Of om de 10 seconden keihard lachen, de hele film door. Komedie of niet, grappig (bedoeld) of niet: je bent nou eenmaal een avondje uit, je zal en je moet lachen!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Kleine ergernis: Er is iets mis gegaan met mijn reservering van Star Wars, dus ik sta nu hier in de bios maar heb geen plek... Balen, nu een kaartje voor morgen, hoef geen 3D toeslag te betalen en heb een gratis drankje. Dan maar naar Steve Jobs, ben ik tenminste niet voor niets door de regen hierheen gelopen...

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Bij Corn Island zat ik helemaal alleen in de zaal. Genieten geblazen joh.

Verder helemaal eens met M.R.

Jusstinb

• 73 messages
  • 404 votes

De reclames bij Pathé lijken verlengt van 15min naar 20min!!

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Volgens mij verschilt het per film en de animo daarvoor. Zo zat ik vorige week donderdag bij 'The Force Awakens' gewoon een half uur lang te wachten voordat alle reclames en trailers erdoorheen waren gejaagd.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3844 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Ben benieuwd hoeveel Carrie Fisher-fans op leeftijd we woensdag voor ons kiezen krijgen bij Star Wars.

Nog liever bejaarden dan tienermeisjes. Dan heb je pas echt een probleem. De hele tijd praten, gegiechel en dan de hele tijd oplichtende gsm schermen. Vreselijk!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Shinobi wrote:

Volgens mij verschilt het per film en de animo daarvoor. Zo zat ik vorige week donderdag bij 'The Force Awakens' gewoon een half uur lang te wachten voordat alle reclames en trailers erdoorheen waren gejaagd.

Inderdaad, had ik ook. Echt vreselijk. Mijn popcorn was al bijna op voordat de film nog moest beginnen. Maar heb het met een andere film weer gehad dat de film vrij snel begon zonder de meeste van die ongein, dus stelselmatig een half uur na aanvang aankomen zodat je direct bij de start van de film zit gaat daarmee niet lukken. Klote. Eigenlijk best schandalig. Itt thuis op de bank kijkende naar een commerciële zender betaal je in de bios voor je film, dan moet je opzouten met zo'n tsunami aan reclame. Net als dat ik ook geen 5 trailers hoef te zien. 1 of 2 is voldoende. Een hele grote ergernis.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Inderdaad, had ik ook. Echt vreselijk. Mijn popcorn was al bijna op voordat de film nog moest beginnen. Maar heb het met een andere film weer gehad dat de film vrij snel begon zonder de meeste van die ongein, dus stelselmatig een half uur na aanvang aankomen zodat je direct bij de start van de film zit gaat daarmee niet lukken. Klote. Eigenlijk best schandalig. Itt thuis op de bank kijkende naar een commerciële zender betaal je in de bios voor je film, dan moet je opzouten met zo'n tsunami aan reclame. Net als dat ik ook geen 5 trailers hoef te zien. 1 of 2 is voldoende. Een hele grote ergernis.

Je zou er bijna screenertjes van gaan kijken

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Erwinner wrote:

(quote)

Je zou er bijna screenertjes van gaan kijken

Of zoals vroeger die dvd's met niet-skipbare intro's van Brein

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Of zoals vroeger die dvd's met niet-skipbare intro's van Brein

Dat was donders irritant. We wisten langzamerhand wel dat je niet moest gaan kopiëren LOL!

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Ik maakte net mijn debuut bij de nieuwe Pathé Arnhem, ten eerste: applaus. Prachtige bioscoop, handige locatie, erg mooie zaal (zaal 5, Dolby Atmos). Zelfs een TH8 t-shirt gratis bij het ticket.

Nu komt dus de ergernis: er zaten zo'n 12 personen in de zaal, en in de rij achter mij, zo'n 5 plaatsen naar de zijkant toe, zat me toch een hyperactief persoon. Trappen tegen de stoel voor hem (irriterend voelbaar), geluiden maken met alles wat in zijn buurt lag (jas, drinken, eten, etc) en na herhaaldelijk verbazende blikken van mijn kant bleef hij maar doorgaan, een kerel van zo'n 30 jaar. Het was echt verschrikkelijk. Gelukkig lukte het me de focus op de film te houden...

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Ja, inderdaad vervelend. Of mensen die een koffieklets doen bij Umimachi Diary.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

(verwijderd) wrote:

Nu komt dus de ergernis: er zaten zo'n 12 personen in de zaal, en in de rij achter mij, zo'n 5 plaatsen naar de zijkant toe, zat me toch een hyperactief persoon. Trappen tegen de stoel voor hem (irriterend voelbaar), geluiden maken met alles wat in zijn buurt lag (jas, drinken, eten, etc) en na herhaaldelijk verbazende blikken van mijn kant bleef hij maar doorgaan, een kerel van zo'n 30 jaar. Het was echt verschrikkelijk. Gelukkig lukte het me de focus op de film te houden...

12 personen en jij in de zaal en het komt dan niet in je op om op te staan en verderop een andere stoel te kiezen zodat je op je gemakje de film af kunt kijken zonder irritaties?

DBTim

• 854 messages
  • 1151 votes

Gisteren tijdens The Force Awakens in de Euroscoop in Tilburg begonnen mijn handen ook te jeuken. Een vriend en ik hadden drie rijen achter ons een groep van een stuk of 10 pubers zitten die vanaf de eerste seconde zaten te praten, schreeuwen, gillen en lachen. Het was zo storend en ik zat me zo te ergeren. Op een gegeven moment vraagt Rey hoe Finn heet en op dat moment roept er eentje uit het stel heel hard "Mohammed en ik zoek een bananenboot" door de zaal, waarop de 9 anderen weer moeten reageren. Dat was echt de druppel. In de pauze renden ze met z'n allen naar beneden en toen ze terug naar boven kwamen (M&M's gooiend naar elkaar) zei ik dat ze na de pauze stil moesten zijn omdat het zwaar storend is voor de rest die wel de film wil volgen. Eentje zei oké en de rest durfde me niet eens aan te kijken, maar het hielp want na de pauze was het rustiger. Toen het was afgelopen bleek dat ze er echt een gigantische bende van hadden gemaakt. Overal lag popcorn, M&M's, flesjes drinken. Man, man, man. Zo klote want het verpest de halve film en avond gewoon.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.