• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.369 votes
Profile

Ergernissen in de bioscoop

Graaf Machine

• 9794 messages
  • 1412 votes

Tussen 2000 en 2014 is de prijs van een bioscoopkaartje gemiddeld met iets minder dan 40 procent gestegen (omgerekend in euro's 6,72 in 2000 en 9,31 in 2014).

De gemiddelde inflatie per jaar was in die periode ongeveer 1,94. Dat ga ik niet helemaal uitrekenen maar zal in die 14 jaar dan iets boven de 30 procent totaal liggen denk ik. Dus ja, de prijs is meer gestegen dan de gemiddelde inflatie, maar zo schofterig als het wordt voorgesteld is het nou ook weer niet.

Edit: Ik heb zelf overigens een 5-strippenkaart voor 30 euro. En dan zit daar nog een gratis drankje bij ook. 6 euro voor twee uurtjes vermaak, veel goedkoper kun je je niet vermaken, of je moet naar de speeltuin gaan.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Ligt er ook aan of je de bios ziet als avondje uit of gewoon een film die je wil zien. Ik meestal dat tweede en dan ga ik alleen en neem überhaupt niets mee. Die drie uur inclusief pauze en fietstijd red ik wel zonder. Maar ga ik samen dan drink ik rustig een paar biertjes weg, al doe ik dat net zo vaak in de pub tegenover, met dat bocht van Bavaria bij JT. Maar gewoon een avondje uit, of je nu alleen drinkt of ook danst, poolt of gaat bowlen kost al snel vrij veel, zo niet meer dan de film.

Kan verschillen. Soms ga ik na mijn werk, dan is het gewoon een filmpje pakken. Soms ga ik in het weekend, dan ga ik daarna nog de kroeg in of stappen. Ik ga sowieso nooit alleen naar een film, al veroordeel ik dat niet hoor. Maar ik vind ''een filmpje pakken'' gewoon een dure grap worden, als je het goed doet (IMAX of 3D of beiden, drinken, iets te eten) dat ik manieren zoek om er wat geld op te kunnen besparen. Ze knijpen je als bios al genoeg uit. Al koop ik wel regelmatig een popcorn. Ik hoef dan niet die kleffe zooi van de supermarkt

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ik moet zeggen dat mijn ergernissen in de bioscoop de laatste tijd behoorlijk zijn gedaald. Waarschijnlijk omdat ik over het algemeen de wat rustigere screening (matinée's) weet uit te kiezen, en de "overstap" van Pathé Rembrandt (Utrecht) naar Pathe Arena (Amsterdam) helpt ook zeker mee. Heerlijk zitten, giga schermen, hard geluid (dus weinig geluidsoverlast) en over het algemeen behoorlijk rustig (just the way I like it). Natuurlijk zit ik af en toe nog naast kletsende mensen, blijf ik me irriteren aan de overdreven krakers en popcorngrijpers. Maar ik heb veel vaker dan voorheen heel prettige voorstellingen

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

danuz wrote:

de "overstap" van Pathé Rembrandt (Utrecht) naar Pathe Arena (Amsterdam) helpt ook zeker mee.

Ik ben dit jaar vijf keer* in Rembrandt geweest volgens mij (kinder voorstellingen niet meegerekend), ik ga vrijwel zonder uitzondering naar de eerste voorstelling op een dag, vaak vrijdag. Dat is dan 11u30 of 12u30 of zo. 't Is dan eigenlijk altijd uitgestorven, hooguit twintig man, meestal 'eenlingen'. Prima te doen.

In Utrecht mijd ik sowieso Catharijne en City kom ik eigenlijk nooit omdat Rembrandt prima bevalt.

*Blackhat, Mad Max, Jurassic World, Martian, Spectre. Kidsvoorstellingen: Minions en Inside Out waren ook prima te doen.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8281 votes

Ik zat laatst in de bioscoop met hoogop 10-15 andere mensen en mijn vrouw en schoonzus rechts naast me. Iedereen had een eigen rij en er waren zat rijen nog helemaal vrij. Wij zaten ook een beetje in het midden van het midden. Kwamen er een groepje mensen (vier personen) binnen (Engels sprekend), zo'n 10 seconden voor het begin van de film. Staan te teuten waar te zitten (kan dus overal!).

Gaan ze DIRECT links naast mij zitten! (niet eens een stoel er tussen)

WTF?

Ik ging bijna kijken waar de camera hing of waar Fransie Bauer verscholen zat!

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ja, dergelijke ervaringen heb ik zo af en toe ook Baggerman. Dat er echterin een hoop mensen zitten, voorin helemaal leeg. Ga je op rij 3 zitten, helemaal happy. Komen er last minute nog een paar mensen binnen die dan precies achter je, of vlak naast je gaan zitten...

En Mochizuki Rokuro, ik heb best een paar fijne voorstellingen in Rembrandt gehad hoor, maar Arena is (tot nu toe) altijd heel prettig.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Doet me denken aan parkeren. Heel leeg parkeerterrein, gaan ze naast je staan. Mensen zijn echt schapen. Bèhh

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Heel herkenbaar ja, en inderdaad irritant. Of ze gaan in een lege zaal recht voor je neus zitten zodat je zelf een plaatsje op moet schuiven.

Karl van H.

• 2812 messages
  • 2254 votes

Ik ging een keer met een vriend van me naar Only God Forgives. Hooguit tien, vijftien man in de zaal. Mijn vriend en ik waren als eerste binnen, dus wij zochten een mooi plekje in het midden uit. Vijf minuten voor aanvang van de film komen een stel mensen: 'Jullie zitten op onze plek.'

Kijk, strikt genomen hebben ze gelijk, natuurlijk. Maar het is een bijna uitgestorven zaal, en dan denk je toch: kom op nou...

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Oh jee, ik zou me dan weer mateloos ergeren aan mensen die op mijn plek zitten en het vreemd vinden dat ik daar iets van zeg omdat ik god-betere-het 'pas' vijf minuten voor aanvang aanwezig ben...

Waarom ga je er überhaupt zitten als er toch aangewezen plaatsen zijn?

Graaf Machine

• 9794 messages
  • 1412 votes

arno74 wrote:

Heel herkenbaar ja, en inderdaad irritant. Of ze gaan in een lege zaal recht voor je neus zitten zodat je zelf een plaatsje op moet schuiven.

Het lijkt me ergerlijk dat je in een zaal zit waar je blijkbaar de film niet goed kunt zien als er iemand in de stoel voor je zit. Ik zou zo'n bioscoop mijden, stel je voor dat het druk is.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Karl van H. wrote:

Ik ging een keer met een vriend van me naar Only God Forgives. Hooguit tien, vijftien man in de zaal. Mijn vriend en ik waren als eerste binnen, dus wij zochten een mooi plekje in het midden uit. Vijf minuten voor aanvang van de film komen een stel mensen: 'Jullie zitten op onze plek.'

Kijk, strikt genomen hebben ze gelijk, natuurlijk. Maar het is een bijna uitgestorven zaal, en dan denk je toch: kom op nou...

Dan had je die plekken maar van tevoren moeten reserveren. Niet zo moeilijk toch om op je eigen plek te zitten die je nota bene zelf kan selecteren.

mjk87 (moderator films)

• 14518 messages
  • 4516 votes

Ik kies ook niet voor niets een bepaalde plek uit, dan wil daar ook graag zitten. Volledig terecht als men er wat van zegt. Voordeel van reserveren is daarnaast dat je ook pas vijf minuten (of minder) van tevoren aanwezig hoeft te zijn.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

(Giechelende) Tieners.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

AGE-411 wrote:

(Giechelende) Tieners.

Dus zelfs als iemand van 16 de zaal in loopt, keurig en netjes, niemand tot last maar dan erger jij je er wel aan?

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Kondoro wrote:

(quote)

Dus zelfs als iemand van 16 de zaal in loopt, keurig en netjes, niemand tot last maar dan erger jij je er wel aan?

Ik wist eigenlijk dat deze reactie zou komen. Ik heb er al spijt van dat ik 'giechelende' tussen haakjes zette

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

AGE-411 wrote:

(quote)

Ik wist eigenlijk dat deze reactie zou komen. Ik heb er al spijt van dat ik 'giechelende' tussen haakjes zette

Nee geeft niet hoor, maar was even benieuwd haha . Ook al zit ik nog in de tiener jaren, ik erger en schaam me zelfs soms voor mijn leeftijds / tiener genoten .

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3844 votes

Ik heb het geluk vlakbij een piepkleine bioscoop te wonen. 3 kleine zaaltjes, als het druk is is er 50 man. Maar meestal zit je er met 5-6 personen. Geen last dus van ergernissen. Zalig!

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Karl van H. wrote:

Misschien hebben mensen die plek wel bewust gekozen. Als er toch nog zoveel vrij is, kan je van tevoren misschien ook een betere plek uitzoeken.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3844 votes

Hier bij ons in België moet je bijbetalen om je eigen plek te mogen kiezen dus als ik extra betaal ervoor, dan wil ik die plek ook hebben. Maar eigenlijk doe ik dat nooit. Maakt niet uit waar ik zit, eens de film begint ga ik er toch zo in op dat de wereld rondom mij verdwijnt

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Als iemand gereserveerd heeft, moet je weg, ook al is er plaats genoeg. Anders heeft reserveren geen enkele nut.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Gisteren naar Scouts Guide to the Zombie Apocalypse gegaan. Donderdagavond, dus €6 per kaartje voor studenten. Dat zijn leuke prijzen Én ook nog eens de zaal voor onszelf. Aan de ene kant zou ik dat het liefst altijd willen.... maar aan de andere kant is het ontzettend sneu dat zo'n film (na één week) geen bezoekers meer trekt. Als men iets niet 100x in de reclame heeft gezien, dan zal het wel niks zijn he

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Scouts Guide to the Zombie Apocalypse kwam ik wel tegen op een filmprogramma op televisie waar wel aandacht aan werd besteed maar voor de rest heb ik nergens iets gehoord van deze film. Denk niet dat véél reclame perse een goede zaak is voor deze film, het is toch een niche en dan moet je meer gaan kijken naar een specifiek publiek. In een podcast met Eli Roth had hij het erover dat ze tegenwoordig via internet reclame gaan maken voor een specifieke doelgroep om die naar de bioscoop te trekken.

Knock knock kreeg bijvoorbeeld geen bioscooprelease in Amerika terwijl Keanu Reeves erin zit omdat het schijnbaar 'aanstootgevend' kan zijn of dat het 'pedofilie' promoot. Dus het wordt steeds moeilijker om aparte of gewaagde films in de bioscoop te gaan kijken. Al vond ik Knock Knock niet eens aanstootgevend of echt gewaagd maar wel politiek incorrect. Politieke correctheid is een gigantische infectie aan het worden. Het is films aan het doodmaken. Er komen alleen goedgekeurde wollige knuffelbare aaibare regenboog pc scripts die de bioscoop gaan halen.

Behoorlijke angst ook tegenwoordig in Amerika om maar een andere mening te hebben of zelf een 'provocerende' outfit aan te doen met Halloween wat met Indianen te maken heeft, kan je gigantisch veel problemen opleveren. Ook studenten die tegen komieken gaan zeggen dat ze geen rascistische grappen meer mogen maken. Dus alle risico's qua film die niet de pc agenda promoten kan een Twitter haat campagne opleveren van (blanke) pc strijders.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Tonypulp wrote:

Gisteren naar Scouts Guide to the Zombie Apocalypse gegaan. Donderdagavond, dus €6 per kaartje voor studenten. Dat zijn leuke prijzen Én ook nog eens de zaal voor onszelf. Aan de ene kant zou ik dat het liefst altijd willen.... maar aan de andere kant is het ontzettend sneu dat zo'n film (na één week) geen bezoekers meer trekt. Als men iets niet 100x in de reclame heeft gezien, dan zal het wel niks zijn he

Als ik meer tijd had/heb, zou ik hem graag meepakken in Pathé Arena in de matinée. Vind het erg tof dat zo'n film in de bioscoop draait. Voelt namelijk net te klein/onbekend voor de grote bioscoop, maar te weinig "art" voor de filmhuizen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Heb je gelijk in Fortune! Het is ook meer een kwestie van gunnen. Vooral om de redenen die danuz aangeeft. Het is zo'n leuk, ''klein'' filmpje dat je het liever anders ziet.

Er komen alleen goedgekeurde wollige knuffelbare aaibare regenboog pc scripts die de bioscoop gaan halen.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ik wacht nog steeds op een filmhuis/bioscoop merge die gewoon alles draait wat tof is/kan zijn. Block buster, horror, arthouse, romcom etc etc.

Maargoed, nu gaan we off-topic

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Als dat er er was in Utrecht (onder Cineville) was ik niet naar de Cinemec gegaan, danuz. Dan was de wereld bovenstaande rant gespaard gebleven

Karl van H.

• 2812 messages
  • 2254 votes

Shinobi wrote:

(quote)

Dan had je die plekken maar van tevoren moeten reserveren. Niet zo moeilijk toch om op je eigen plek te zitten die je nota bene zelf kan selecteren.

Ik had mijn kaartjes gekocht aan de kassa, dus die plekken werden me gewoon toegewezen, het had niks met kiezen te maken. En als ik een lege bioscoopzaal inloop en ik kan kiezen tussen een plekje aan de rand of in het midden, dan kies ik voor het midden en hoop ik dat er niemand op die plek wil zitten. Is dat zo raar dan?

En voor de goede orde: toen ze me vroegen van die plek weg te gaan, ben ik niet moeilijk gaan doen, hoor. Ik weet best dat ze gelijk hebben, maar een beetje baal ik wel.

John Milton

• 24226 messages
  • 13390 votes

Je kunt bij de kassa gewoon vragen wat ik te allen tijde vraag: "2 kaartjes voor "vul maar in" alstublieft, en als het geplaceerd is, graag midden-midden"

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Als ik aan de kassa kaartjes koop vraag ik inderdaad wel even of ze me ergens vooraan en in het midden willen plaatsen

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.