- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik vermoed dat ze geen oppas hebben. Ik merk dit soort dingen steeds vaker, dat kinderen overal naar toe worden genomen.
nakada
-
- 2203 messages
- 1666 votes
Onder begeleiding mag hij er naar toe, maar 7 is inderdaad wel erg jong. En maak hem van te voren duidelijk dat je in een bioscoop stil moet zijn.
Ik vind niet het gebrek aan een oppas zo irritant, maar het gebrek aan een opvoeding.
Karl van H.
-
- 2812 messages
- 2254 votes
Kan het twaalfjarigen voortaan verboden worden naar de bioscoop te gaan zonder begeleiding? Bij de première van Spectre was zo'n groepje aanwezig dat het nodig vond echt een teringzooi achter te laten op hun plek (popcorn, frisdrank). Ook konden ze tijdens de film hun bek niet houden en gingen ze tegen het einde toe - maar nog voordat de aftiteling rolde! - op zo'n ironische manier klappen. Wie heeft deze misbaksels opgevoed?
Maarten0402
-
- 802 messages
- 533 votes
Zoiets heb ik ook een keer meegemaakt. Een bende maken tijdens de film, hard praten en schreeuwen om elke actie die in de film voorkomt en dat er cola door de zaal werd gegooid...
Ik vind het niet eens uitmaken wat voor leeftijd je hebt. Het is gewoon ronduit asociaal.
En dat er dan ook niks van gezegd wordt. Of het nou in bepaalde gevallen de ouders zijn of een medewerker van de bios zelf.
De bioscoop is een plek waar meerdere mensen heengaan voor hun plezier dus moet je rekening houden met anderen, want je bent niet thuis in je eentje achter je tv een film aan het kijken, maar sommigen gedragen zich wel zo.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Zoiets heb ik ook al een paar meegemaakt. Eén groep heb ik het filmhuis (Revanche | Lumière) uit laten zetten en bij die andere twee was ik zo uit mijn slof geschoten dat ze uit eigen beweging verdwenen (The Wrestler | Foroxity) of zo stil werden (Lincoln | Maxim) dat ik het weer verdacht begon te vinden.
Maar mensen lopen wel vaker het filmhuis / bioscoop uit als ik ze correct maar intimiderend vraag of ze hun mond willen houden. Vorige week nog. 
Maarten0402
-
- 802 messages
- 533 votes
Goedzo Verhoeven.
Maar blijft toch jammer. Ook al zijn ze de bios uitgetrapt of zelf weggegaan, door zo'n situatie ben jijzelf ook gelijk een deel uit de film. Als het een film is waar je echt voor komt dan is dat gewoon heel irritant.
Toen ik dat meemaakte kon ik me echt niet meer concentreren. Duurde een tijd voordat het ophield en door de irritatie was ik echt helemaal de concentratie kwijt.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Vind hierin optreden belangrijker dan dat mensen hun gang maar gaan en voor anderen de film vergallen.
Maarten0402
-
- 802 messages
- 533 votes
Ja dat is ook zo. Het kan dan nog erger worden en vaker voorkomen dan nodig.
Graaf Machine
-
- 9794 messages
- 1412 votes
Vind hierin optreden belangrijker dan dat mensen hun gang maar gaan en voor anderen de film vergallen.
En reken maar dat er mensen in de zaal zijn die hun mond houden, maar jou wel dankbaar zijn. Niet iedereen is assertief genoeg (of imponerend genoeg) om er iets van te durven zeggen.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Zoiets heb ik ook al een paar meegemaakt. Eén groep heb ik het filmhuis (Revanche | Lumière) uit laten zetten en bij die andere twee was ik zo uit mijn slof geschoten dat ze uit eigen beweging verdwenen (The Wrestler | Foroxity) of zo stil werden (Lincoln | Maxim) dat ik het weer verdacht begon te vinden.
Maar mensen lopen wel vaker het filmhuis / bioscoop uit als ik ze correct maar intimiderend vraag of ze hun mond willen houden. Vorige week nog.
Overdrijven is ook een vak. Uit je slof schieten... dat is dus een opeenstapeling aan frustraties? Grijp dan eerder in op een normalere manier. Het blijven kinderen, dat die praten in een bioscoop in verband brengen met een slechte opvoeding vind ik wel heel ver gaan, je was zelf toch ook niet zo stil als een boomstam toen je kind was, of dat nou in je klaslokaal of de bioscoop was.
Graaf Machine
-
- 9794 messages
- 1412 votes
je was zelf toch ook niet zo stil als een boomstam toen je kind was, of dat nou in je klaslokaal of de bioscoop was.
In de bioscoop ik wel hoor. Ik vond film iets magisch om op groot doek te zien en genoot zonder er door heen te kletsen. En in het klaslokaal maakte de leraar toch altijd wel goed duidelijk wanneer het tijd was de mond dicht te houden. Maar ja, dat was toen, in de zeventiger jaren...
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
.... ja toen.
Zelfs in de stilte-coupé zijn mensen nog hele gesprekken aan het voeren met hun mobieltje. Die had je toen niet, geen stilte-coupés en ook geen mobieltjes.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
In de bioscoop ik wel hoor. Ik vond film iets magisch om op groot doek te zien en genoot zonder er door heen te kletsen. En in het klaslokaal maakte de leraar toch altijd wel goed duidelijk wanneer het tijd was de mond dicht te houden. Maar ja, dat was toen, in de zeventiger jaren...
Daar zit wat in. Weet nog dat ik de eerste Ice Age ook zo geweldig vond in de bios destijds. Maar ik kan me ook van die verplichte kijkbeurten herinneren met school bijvoorbeeld. Dat was helaas andere koek.
nakada
-
- 2203 messages
- 1666 votes
Overdrijven is ook een vak. Uit je slof schieten... dat is dus een opeenstapeling aan frustraties? Grijp dan eerder in op een normalere manier. Het blijven kinderen, dat die praten in een bioscoop in verband brengen met een slechte opvoeding vind ik wel heel ver gaan, je was zelf toch ook niet zo stil als een boomstam toen je kind was, of dat nou in je klaslokaal of de bioscoop was.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Ik weet nog dat ik in groep 8 ofzo met klasgenootjes (zonder leraar) 's avonds naar de bioscoop gingen. Zo voor het eerst zonder begeleiders (ouders of leraren) werd natuurlijk benut om baldadig te doen. Ik was niet zo'n bengel, maar als al je klasgenoten toch al met popcorn gooien gooi jij ook maar even een popcorntje. Ik snap het dus wel dat er soms van die irritante kinderen aanwezig zijn. En ik ben heus wel goed opgevoed hoor.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Het genoemde voorbeeld is als een onbekende voor de kinderen en niet hun vader, en het gaat dan ook om kinderen van 10-13 jaar zonder begeleiding, die hebben lak aan wat de meesten van hen is aangeleerd.
nakada
-
- 2203 messages
- 1666 votes
Het eerste voorbeeld waar ik op reageerde ging over een gezin.
Kinderen van 13 jaar nog normen en waarden bij gaan brengen is inderdaad niet gemakkelijk, maar opvoeden begint al bij de geboorte. Baldadigheid is misschien niet helemaal te voorkomen en daarom blijft aanspreken op hun gedrag belangrijk. Eerlijk gezegd ben ik blij dat er mensen als Verhoeven zijn die niet schromen om dat te doen.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
In mijn geval gaat om pubers tot en met senioren. Die laatste groep mensen denken altijd dat ze alleen zitten en alles wat ze zien en horen hardop moeten uitspreken. Enorm vervelend.
Moet trouwens bekennen dat mijn lach dusdanig hard - en soms ook totaal misplaatst - is dat er aantal broers niet graag naast me zitten. Ook al een paar keer op aangesproken / aangekeken worden door andere bezoekers. Soms heb ik het in bedwang maar af en toe wil het nog wel eens misgaan.
John Milton
-
- 24226 messages
- 13390 votes
Ik had een mooie van de week (7 nov, ok) bij Spectre.
Er is net een nieuwe bioscoop geopend in Utrecht Leidsche Rijn, Cinemec.
Voor mijn vriendin en ik die in Woerden wonen potentieel praktisch, want daar komen we bijna iedere dag langs met de trein, en dat is dus bereikbaarder dan de Pathé en Wolff in Utrecht. We hebben Cineville passen, maar daar hadden we voor Spectre in Utrecht weinig aan en aangezien we niet meerdere films wilden zien in Amsterdam die dag, kon het tripje niet uit. Mooie kans die nieuwe Multiplex te zien.
Ik schrok me in de eerste instantie compleet de ongenuanceerde takketering van de prijzen. I shit you not. Ze verschilden euro's per voorstelling, en onze incourante 18.30 uur voorstelling van Spectre (niet 3D uiteraard in Spectre's geval) was 27.50 voor zijn tweetjes (student zijn van vriendin hielp niet op die dag) plus 0.80 cent transactiekosten (kook! kook!). 28,30 euro voor 2 kaartjes dus. "Toto, I've a feeling we're not in Kansas anymore."
Er waren echter geen goede plaatsen. Tot ik opeens zag dat Cinemec niet aan stoelnummers deed, alleen rijnummers. Aanschuiven kan gevraagd worden, maar je reserveert voor een rij. OK!
Dus ik double check dat, en ja hoor, das het beleid. En reserveer twee stoelen aan weerszijden van de rij, want kaartjes zijn kaartjes en als we op tijd zijn kunnen we alsnog midden-midden zitten (wat ik dus belangrijk vind). We komen daar drie kwartier van tevoren, ik koop een Neubourg biertje voor 3 euro nog wat, mijn vriendin thee en snoepjes (een zakje kleiner dan haar vuist, maar dan van 4,50 euro). teller: ergens tegen de 40 euro. En toen zei de portier: 'goedenavond, rij 14 stoel 2 en stoel 24'
In the quiet words of the virgin mary: come again?
"Ja, dat ongeplaceerd reserveren hebben we van de week afgeschaft, dat werkte niet" (Werk je website bij, KUT!). "Gaat u maar even naar de kassa." Bij de kassa bleek het geen probleem. Tuurlijk kunt u naast elkaar zitten, meneer. Er is nog voldoende ruimte op rij 1. Uiteraard had debatteren geen zin, en ik weet dat kwaad worden niet helpt, want die meisjes zijn gebonden aan hun reserveringssysteem, maar dat ze dat dan niet even corrigeren op de website is beyond me. Dan sta je daar, 40 euro out of pocket met de keuze op de allereerste rij te gaan zitten of je verlies van reizen en dure consumpties te slikken. Ik vond mezelf minstens een held van Bond kaliber dat ik mijn kalmte bewaarde.
Er bleek echter nog een andere optie, het kleinere zaaltje, 4 rij van voren, net iets naast het midden van de rij maar gezien de situatie doable, maar dan moesten we rennen. Kregen we nog een paar euro terug ook, want die zaal was blijkbaar een 'paar euro minder' ervaring. Whatever. Ik heb fatsoenlijk gemeld dat ik snapte dat zij er niets aan konden doen, maar dat het wel bere-irritant was en dat aanbod geaccepteerd. 4-5 trappen op gerend, sprintje naar de w.c. (want Spectre had geen pauze, wat ik normaal op prijs stel, maar ik was nu onvoorbereid en 'bebierd' (The Lobster was vlak ervoor)) en we konden beginnen. Klotsend zweet is bonus, ladies and gentlemen. Het beeld was prima, maar het klonk echt alsof ik alleen de front left hoorde van alle luidsprekers (daar zat ik ook wel bij in de buurt). GVD! Om deze reden reserveer ik!
Als Cherry on top bleek de 150 kg wegende jongeman naast me een behoorlijke wiebelaar en 'wrijver' die geen moment stil kon zitten. Nu heb ik een behoorlijke frons, zware stem, 1,85 en meer dan 85 kilo, maar dat ging ik niet redden. Dus ik heb het uitgezeten deze keer, aangezien hij niet in de stemming leek voor rationele bezwaren.
Maar de grote frustratie in dit geval was niet de wiebelende antilliaan (die net zo goed een wiebelende tokkie had kunnen zijn), maar de foutieve informatie over het reserveringsproces op de website van Cinemec die mijn zorgvuldige planning in het honderd stuurde.
Dat soort kutgein heb ik dus bij mijn filmhuistheatertjes nog nooit gehad.
*end rant mode*
Maar ik geef het wel door aan ze.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
En hoe was de film ?? 
Ben nog niet in Cinemec geweest, omdat er geen Cineville geldig is, het voor mij niet naast de deur is en ik de uitbater - vanwege "vroeger" - de centen niet gun.
Keten heeft nochtans een prijs gewonnen als beste bios, ook qua service. Ben benieuwd wat je terug hoort. Bond in de stad, Rembrandt, was ook ineens duurder: tien euro.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
[..]en ik de uitbater - vanwege "vroeger" - de centen niet gun.
Oeh, ben benieuwd naar deze back story. Niet tevree over Ede?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Gerben Kuijpers exploiteerde eerst het Molenstraatheater in Wageningen (toen hij Cinemec begon heeft hij het van de hand gedaan, nu heet het Herenstraattheater geloof ik). Hij blokkeerde eindeloos veel titels die we met het Filmhuis in Wageningen (Movie W - toen nog op de zolder van Hotel De Wereld) niet konden draaien, want dat ging hij nog doen (not) - tot wel bijna een jaar aan toe soms. Hij dreigde dan bij distributeurs geen films meer af te nemen als wij de titel kregen. Er zijn zelfs nog kopieën die bij ons al klaar lagen in beslag genomen. Er waren talloze (ex-)vrijwilligers van het filmhuis die het Molenstraattheater boycotten (en nu Cinemec nog steeds) - weet ik. Ik heb nu een collega die ook vrijwilliger is geweest bij Movie W. Toen Cinemec Utrecht opende kwam gelijk dat verhaal weer boven. Ook zij zal niet naar die nieuwe 'Rode Doos' gaan in Leidsche Rijn. Was Movie W blijkbaar toch een factor van belang dat hij zich daar zo druk over maakte. We hadden maar 5 voorstellingen per week, geen idee waarom hij daar zo moeilijk over deed.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
'eigenzinnig' heet dat. 
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Klinkt als de Ryanair onder de bioscopen, maar dan peperduur. Ik zie dat parkeren bij hen ook nog eens geld kost!! Bouw je een bioscoop aan de snelweg, ga je vervolgens parkeergeld vragen! In hun WC's moet je zeker ook 70 cent betalen 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Gerben Kuijpers exploiteerde eerst het Molenstraatheater in Wageningen (toen hij Cinemec begon heeft hij het van de hand gedaan, nu heet het Herenstraattheater geloof ik). Hij blokkeerde eindeloos veel titels die we met het Filmhuis in Wageningen (Movie W - toen nog op de zolder van Hotel De Wereld) niet konden draaien, want dat ging hij nog doen (not) - tot wel bijna een jaar aan toe soms. Hij dreigde dan bij distributeurs geen films meer af te nemen als wij de titel kregen. Er zijn zelfs nog kopieën die bij ons al klaar lagen in beslag genomen. Er waren talloze (ex-)vrijwilligers van het filmhuis die het Molenstraattheater boycotten (en nu Cinemec nog steeds) - weet ik. Ik heb nu een collega die ook vrijwilliger is geweest bij Movie W. Toen Cinemec Utrecht opende kwam gelijk dat verhaal weer boven. Ook zij zal niet naar die nieuwe 'Rode Doos' gaan in Leidsche Rijn. Was Movie W blijkbaar toch een factor van belang dat hij zich daar zo druk over maakte. We hadden maar 5 voorstellingen per week, geen idee waarom hij daar zo moeilijk over deed.
Helder
Ik heb al eens eerder iets gehoord over zijn reputatie ja 
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Lol, voor 28,30 zou ik al lachend rechtsomkeerd maken. Zelfs als ik een miljoen op mijn rekening had staan, had ik het niet betaald.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Lol, voor 28,30 zou ik al lachend rechtsomkeerd maken. Zelfs als ik een miljoen op mijn rekening had staan, had ik het niet betaald.
Voor de nieuwe Star Wars in IMAX, en dan de zaal voor mijn vrouw en mij alleen had ik dat best betaald 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zijn gewoon vrij normale bioscoopprijzen (14,15 als ik het door 2 deel) helaas. Nouja, misschien dat dit aan de hoge kant is, maar 11 tot 12 Euro ben je tegenwoordig gewoon kwijt voor een simpele film met bijvoorbeeld die 3D ellende erbij. Weet niet hoe vaak je naar de bios gaat en of je losse kaartjes moet kopen? Het is overigens wel een enorme ergernis aan het worden, die prijzen. Vroeger betaalde je minder dan 10 Gulden, tegenwoordig ruim 10 Euro. En ja, tijden veranderen, inflatie erbij blabla, maar het is wel vrij schofterig ja.
Ik neem ook altijd zelf een flesje drinken en wat te eten uit de supermarkt mee naar binnen. Scheelt meestal zo 5 Euro.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 messages
- 4516 votes
Ik neem ook altijd zelf een flesje drinken en wat te eten uit de supermarkt mee naar binnen. Scheelt meestal zo 5 Euro.
Ligt er ook aan of je de bios ziet als avondje uit of gewoon een film die je wil zien. Ik meestal dat tweede en dan ga ik alleen en neem überhaupt niets mee. Die drie uur inclusief pauze en fietstijd red ik wel zonder. Maar ga ik samen dan drink ik rustig een paar biertjes weg, al doe ik dat net zo vaak in de pub tegenover, met dat bocht van Bavaria bij JT. Maar gewoon een avondje uit, of je nu alleen drinkt of ook danst, poolt of gaat bowlen kost al snel vrij veel, zo niet meer dan de film.