- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
bart007bond
-
- 1443 messages
- 350 votes
Bij Schone Handen:
Ik baal zo ontzettend van de bioscoopketen Pathe in Amsterdam.
Deze film word natuurlijk alleen maar 's avonds laat vertoond.
Echt, het is een Nederlandse film, die goed gepromoot word, waarom overdag programeren, komt toch geen hond.
1 van de weinige films die ik echt graag wil zien, maar die kans word me weer ontnomen.
Kan me daar zo kwaad over maken, eindelijk weer een goede Nederlandse film, maar ja, het is Nederlands he.
De grootste baggerfilms uit Amerika, worden 5 6 x per dag vertoond, maar een Nederlandse film, die hoeft maar 1 x laat gedraaid te worden.
En vervolgens zeuren dat er niemand naar een Nederlandse film komt kijken.
SCHANDE VAN PATHE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kom niet uit Amsterdam, dus voordat ik thuis zou zijn, laatste bus weg, uur lopen, is het na 1 uur.
PATHE, HARTELIJK DANK DAT JULLIE OOK AAN MENSEN BUITEN AMSTERDAM DENKEN. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fortune
-
- 4316 messages
- 2772 votes
PATHE, HARTELIJK DANK DAT JULLIE OOK AAN MENSEN BUITEN AMSTERDAM DENKEN. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Moviemeter en Pathe hebben toch niks met elkaar te maken? Je kan dit beter op Facebook schrijven op de Pathe pagina. Misschien doen ze er dan wel iets aan..
bart007bond
-
- 1443 messages
- 350 votes
Ik zou niet weten waarom dit hier niet gemeld hoeft te worden.
Lees op Moviemeter ook vaak genoeg klachten over bioscopen bij films.
Lastig publiek, slechte kwaliteit beeld en geluid.
Dat zou dan het zelfde zijn.
En ik vind het oprecht een schande voor Nederland dat Nederlandse films weggemoffeld worden.
Heb geen facebook, dus kan ook niets plaatsen.
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
Genummerde plaatsen zijn ook echt zo moeilijk ... je krijgt een nummertje, je gaat er zitten.
In een redelijk lege zaal ga ik ook gewoon zitten waar ik wil,ongeacht het nummertje.
Verdere ergernissen mensen die gaan klappen als de held een moeilijke taak heeft volbracht.
luid praten,popcorn geknauw, slurpen,en de evident te duidelijk hoge prijzen voor slappe popcorn/drank en adnere snaaierijen
Overigens vind ik dat er weer wat meer gerookt mag worden,en dat er een rook zaal mag komen. Bij sommige broeierige fims heeft zn rookgordijn wel wat.En nee, ik rook zelf niet. nooit gedaan ook.Ik wou dat ik t deed,het heeft wel iets, maar krijg koppijn van nicotinegebruik
bart007bond
-
- 1443 messages
- 350 votes
bericht gestuurd via contactformulier naar Pathe.
Mijn ongenoegen zwaar laten blijken.
Hoop dat ze hem als nog in de middag gaan draaien.
Anders vind ik het ongelofelijk slecht.
Pathe laat mensen die liever 's avonds laat niet naar de film willen gaan in de kou staan.
En dat voor een Nederlandse misdaadfilm.
Alleen die duffe romantische (geef mij maar een telitje) films worden standaard de hele dag gedraaid.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dat is beter. Het is geen klachtentopic maar een ergernissen-topic.
Ik zou niet weten waarom dit hier niet gemeld hoeft te worden.
Lees op Moviemeter ook vaak genoeg klachten over bioscopen bij films.
Lastig publiek, slechte kwaliteit beeld en geluid.
Lastig publiek, slechte kwaliteit beeld en geluid zijn wel ergernissen. Maar wat doe je er tegen? (naar een bioscoop gaan waar geen lastig publiek is en het beeld en geluid goed.
)
(een klacht kan worden opgelost, als éénling begin je niet veel, wel als meerdere mensen erover klagen)
Daenelia
-
- 210 messages
- 178 votes
Zijn er echt mensen die klappen in de bioscoop, joyce.b? Ben ik nog nooit tegengekomen (behalve misschien bij een premiere of einde van een marathon), zou ik ook heel vreemd vinden!
Ik heb geaccepteerd dat je nou eenmaal met andere mensen in de zaal zit, die er andere gewoontes op na houden. Maar toch zou ik graag zien dat meiden van een jaar of 12-14 in een aparte zaal worden ondergebracht, zodat ze ongestoord de film kunnen becommentarieren onder elkaar.
Ook vervelend: 'weetje, ik heb deze film al gezien. Hij (hoofdpersoon) gaat dood in deze film, hoor!' ... Echt. Niet een vreemde. Maar de persoon die mee ging naar de film. De schat 
(Gelukkig ben ik oud genoeg om dit ook onmiddellijk weer te kunnen vergeten, maar toch ...)
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
Zijn er echt mensen die klappen in de bioscoop, joyce.b? Ben ik nog nooit tegengekomen (behalve misschien bij een premiere of einde van een marathon), zou ik ook heel vreemd vinden!
Ik heb het 2 keer meegemaakt, en de eerste keer vraag je je af of je het echt goed hebt gehoord,bij de tweede keer hoop je dat ze na de film buiten goed opgevangen worden.
(ik heb het niet over premieres,films waarbij de regisseur aanwezig is,of andere echte film gelegenheden)
Daar zeg je best iets.aardigs.. Aparte zalen voor specifiek publiek. Rokers, meiden van 12-14, jongens van 16-22, ouderen (praten toegstraan) ,zalen voor verliefde stelletjes ( propvol loveseats) ,
Ik denk als ene bioscoop dat goed aanpakt,er ook nog wel grond voor zal zijn.
Fortune
-
- 4316 messages
- 2772 votes
bericht gestuurd via contactformulier naar Pathe.
Mijn ongenoegen zwaar laten blijken.
Ah hier ja dat bedoel ik. Pathe leest (waarschijnlijk) geen Moviemeter en jij bent gewoon een klant met een klacht en nu wordt er misschien wel iets mee gedaan. Je hebt iig je ongenoegen laten blijken.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Laatst bij Sinister 2 in Pathé Arnhem. Zit je gewoon in een zaal vol met idioten. Popcorn gooien, schreeuwen... Maar goed, dat krijg je met dat volk uit Arnhem. Betwijfel of iemand daar 'Kees' of 'Jan' heette. Klacht gestuurd en dan krijg je de volgende keer wat gratis te eten en drinken
Alsof ik nog ga...
Daenelia
-
- 210 messages
- 178 votes
joyce.b, zou mooi zijn, he? Ik weet wel dat Tuschinsky in Amsterdam iets dergelijks aan verliefde stellen aanbood, waarbij je een loge met champagne kon huren. Geen gebruik van gemaakt, en weet ook niet of ze dat nog steeds doen.
Maar ja, net zoals er soms 'speciale' voorstellingen zijn waarbij je je hond mag meenemen (om een hondenfilm te promoten).
Ik heb wel eens iemand met een baby van nog geen 6 maanden de zaal binnen zien lopen. Daar erger ik me pas aan als zo;n baby het op een krijsen zet, maar werkelijk: wie neemt er nou een baby mee??
bart007bond
-
- 1443 messages
- 350 votes
bericht teruggekregen.
hij draait deze week in de grote zaal van tuschinski op een normaal tidstip.
laatst nog een nare ervaring in de munt.
eerst muizenplaag en afgelopen zondag bij American Ultra.
had een kaartje voor de achterste rij, ik netjes op mijn nummer.
komt er een man, bierlucht om zich heen naar me toe, dat is mijn plaats. HIer wil ik zitten.
dat ik een kaartje met dat nummer had, maakte hem niets uit.
juliie **** nederlanders denken maar altijd dat jullie op MIJN stoel kunnen gaan zitten.
maar ergens anders gaan zitten om escalatie te voorkomen, maar krijg wel in de gaten dat ik de Munt steeds minder ga waarderen.
heel vaak rumoer in de zaal.
bij Tushinski nooit last van.
bart007bond
-
- 1443 messages
- 350 votes
dit heb ik tot nu toe alleen maar meegemaakt bij de Munt.
voortaan, als ik de keus heb, ga ik niet naar de Munt.
de Munt, net een fabriek.
comely
-
- 310 messages
- 60 votes
Mensen die troep gooien, of nooit met hun voeten stil zitten. Voor je het weet zitten ze aan je hoofd met hun schoenen...
En ongevraagd op je plek zitten kom je ook vaak tegen.
Oh ja, als ze hele tijd praten...of naast je zitten te vrijen. Als ik triootje wil doe ik dat wel thuis.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Tienermeisjes die om de 5 seconden 'ahmygoh' zeggen tijdens de stille aanloop naar een 'schrikmoment' in een goedkope horror.
nummer2
-
- 447 messages
- 29 votes
Mensen die meerdere malen gewaarschuwd zijn door de verkoopster dat het misschien niet helemaal een film is naar hun smaak, er vervolgens toch heengaan en tijdens de film overdreven gaan zuchten omdat ze het zo saai en slecht vinden (maar dat dan weer net te weinig en irritant doen om er echt wat van te kunnen zeggen, maar toch wel storend. Het leek een buitengewoon goed uitgedokterd plan om onze avond te verstoren).
Ja, dit was dus een stelletje dat 'super gek' wilde zijn door willekeurig een film uit te kiezen....nou, wat een succes voor de andere 5 mensen in de zaal die wel serieus wilden kijken.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Dat zou voor mij dan weer een klein ergernisje zijn, een verkoopster die mij gaat vertellen dat het misschien niet helemaal mijn ding is. Ik mag er dan wel uitzien als een saaie boerenlul, maar dat betekent niet dat ik niet heel gesofisticeerd ben en een dito filmsmaak heb. 
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Een verkoopster die jou gaat vertellen dat de film niks voor je is? Lol, het moet niet gekker worden.
nakada
-
- 2203 messages
- 1666 votes
Blijkbaar had ze toch wel enige mensenkennis.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Er zat laatst weer een muis op mijn rij in Tuschinski 1.
Maar ja, dat is niks nieuws. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Het verbaast me hoe erg mensen zich aan iets kunnen storen in de bios. De grootste ergernissen vind ik vooral zaken die aan de bioscoop zelf liggen (pauzes in films, een enorme rij bij de kaartverkoop of het eten of te weinig ruimte om je benen of armen comfortabel te laten). De keren dat ik me stoorde aan bezoekers is vrij laag. Af en toe heb je er wat die je plezier vergallen, maar dit komt weinig voor. En ik bezoek de bios maar heel weinig voor horrorfilms. Dat is typisch een genre dat in de bios meestal geen succes is. Horror kijk ik liever thuis, lampen uit, geluid hard en zonder anderen in de buurt die lawaai maken.
Vraag me trouwens altijd af of die Pathe meldingen dat je bij overlast een sms kunt sturen en hulp kan vragen van personeel nou echt werken. Als iemand vervelend doet, ga je dan nog weten wat je moet smsen?
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Heeft er iemand ooit weleens zo een sms gestuurd bij overlast vraag ik me nu af.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ik zie wel eens mensen op hun mobiel zitten. Het zijn echter altijd de mensen die juist de reden zijn om zo'n SMS te versturen. Betwijfel het dus 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 messages
- 4516 votes
Dit gaat eerder over klagende niet-bioscoopbezoekers. Terechte klachten als de muffe lucht van nacho's, het gekraak van zakken chips en kwebbelende tenaladies in het filmhuis worden niet benoemd.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat een enorm flutartikel zeg. Beetje alles goedpraten, terwijl bioscopen gigantische omzetten draaien. Het is not done om voor een drankje en een hapje tien Euro te moeten betalen. Of een ticket, zeker als het met dat debiele 3D is, voor 12 Euro, wat ooit een jaar of 10 - 15 terug nog iets van 8 of 9 Gulden was. Bioscopen knijpen de bezoekers goed uit. En dan is het ook niet verrassend dat dat artikel niks zegt over het gebrek aan comfort (krappe stoelen, beenruimte, warmte, irritante bezoekers etc) waardoor je voor al dat geld ook vaak nog eens moet afzien tijdens het kijken.
Ik blijf de bios wel bezoeken hoor, maar dit artikel is gewoon treurig.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Haha, wat een logica in dat artikel, je mag niet klagen over de prijs van de bioscoop want andere uitjes zijn nog duurder? Eh ja, het gaat om de waarde van je ervaring he, als die (ruim) onder de prijs ligt is 10 euro gewoon duur, en als de waarde er (ruim) boven ligt is 10 euro een schijntje, zo moeilijk is het allemaal niet, dat is namelijk met alles zo. En dan in 1 moeite door zelf gaan klagen over de prijs van het pretpark en de bowlingbaan, want dat zijn wel liefdadigheidsinstellingen natuurlijk 
DiDa
-
- 3648 messages
- 2800 votes
Ik had het onlangs toen ik naar Terminator: Genisys ging. Helemaal naar uitgekeken, want Arnold is toch mijn nostalgische held. Zit er een gezin (vader, moeder en zoontje van +- 7 jaar) achter me. Zoontje had nog nooit van Terminator of Schwarzenegger gehoord. Dus vader ging tijdens de film constant uitleg geven aan zijn zoontje.
En dan zoonlief met vragen als:
"Wie is dat papa? Is dat een robot? Is hij slecht? Wanneer gaan ze vechten? Wow! Cool! Zijn die verliefd papa?"
Echt heeeeeeeeeeeeeeel irritant!
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Ik had het onlangs toen ik naar Terminator: Genisys ging. Helemaal naar uitgekeken, want Arnold is toch mijn nostalgische held. Zit er een gezin (vader, moeder en zoontje van +- 7 jaar)
Een kind van deze leeftijd naar een Terminator film meenemen, vind ik op z'n minst twijfelachtig.
DiDa
-
- 3648 messages
- 2800 votes
Een kind van deze leeftijd naar een Terminator film meenemen, vind ik op z'n minst twijfelachtig.
Inderdaad, ging helemaal nergens over.