- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
nakada
-
- 2203 messages
- 1666 votes
Pissen. Voor. De. Film. En het is geen probleem meer. Zelfs niet met een liter cola.
nakada
-
- 2203 messages
- 1666 votes
sean-penn
-
- 159 messages
- 110 votes
Nog nooit van luiers gehoord? Tegenwoordig zijn ze ook in XXL formaat.
Grootste ergernis is als iemand van 2meter bij 2meter precies voor je gaat zitten en klaarblijkelijk een week niet heeft gedoucht. Niks gezien v/d film en kwam misselijk thuis.
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Persoon naast je met een niet al te fijne lichaamsgeur. (En dan vooral als de zaal vol is, en je niet kunt verplaatsen).
Betaald of niet, ik ben dan toch echt pleiten!
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Of mensen achter je die zich voor de film even goed ingedronken hebben en dan de alcohollucht in je nuchtere nek en neus gaan uitademen...
Geldt ook voor verkouden bioscoopgangers die hun tanden niet gepoetst hebben...
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
@jarno74. Heb je geld nog terug gekregen (lijkt me sterk), om het hier even te vragen. Het is toch een ergernis.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
@jarno74. Heb je geld nog terug gekregen (lijkt me sterk), om het hier even te vragen. Het is toch een ergernis.
Nee, niet gekregen. Ik mocht wel een andere zaal in gaan maar er draaide niets wat ik niet gezien had of nog wou zien. Dat was dus wel een ergernis ja.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2863 votes
Mensen die aan hun nieuwe vriendin de werking van The Hobbit vertellen rechts achter je xD. Die kerel zat me toch hard te praten tegen haar over de goblins en weet ik het wel niet allemaal XD!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Is de Nationale Bioscoopbon niet meer het leukste cadeau in het donker? - NRC Q - nrcq.nl
Pathé stopt ermee...
Donkerwoud
-
- 8666 messages
- 3942 votes
Mensen die aan hun nieuwe vriendin de werking van The Hobbit vertellen rechts achter je xD. Die kerel zat me toch hard te praten tegen haar over de goblins en weet ik het wel niet allemaal XD!
Ooit eens gehad bij The Simpsons Movie. Pa wilde zijn kind van een jaartje of vijf meenemen naar de Engelse versie, maar vervolgens moest elke regel ondertiteling uitgelegd worden. En natuurlijk snoeihard meeschateren op ongepaste momenten. Zelfs de grootste kindervriend wordt wel eens aangezet tot het haten van dat kleine gespuis.
Awasiku
-
- 102 messages
- 0 votes
Ik ga graag naar de Bios en vanwege mijn onregelmatig-(werk)-diensten meestal een ( weekends ) ochten - of ( doordeweeks ) een middagvoorstelling . Een stukgoedkoper voor de entree en minder "ergenis" van kleine ( Jeugd-) en grote (Volwassen-) Pubers
. En heel soms kom er een film uit en ik kan gewoon niet wachten om het te zien ...en raap ik mijn geduld op en pak ik een avondvoorstelling .
Mijn ergenis in de BIOS ;
-Mensen die "luid" praten tijdens de film 
-Mensen die hun "stinkende zweet" voeten met zo'n "penetrerende" geur (dat het in je ogen brandt hahahahah
) of smerige schoenen op de stoelleuningen zetten ( doe je gewoon thuis "hakken" op tafel ) . Erger ...je spreek ze hierop aan ...worden ze ook nog boos ....
koekkoek.....
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Mijn ergernissen zijn:
Luid pratende mensen.
Giechelende mensen (puberaal gedrag).
Voeten of knieën tegen mijn rugleuning.
Mensen die zeiken dat je op hun stoel zit vanwege nummers maar er is ruimte voor iedereen.
Het bestel knopje (als je wat wilt bestellen doe dat op thuisbezorgd.nl)
Zeer hoge volumes van bios zelf maar gelukkig zit ik daar nooit zonder oordoppen.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12845 votes
Mensen die zeiken dat je op hun stoel zit vanwege nummers maar er is ruimte voor iedereen
Genummerde plaatsen zijn ook echt zo moeilijk ... je krijgt een nummertje, je gaat er zitten.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Genummerde plaatsen zijn ook echt zo moeilijk ... je krijgt een nummertje, je gaat er zitten.
In een volle zaal snap ik dat en zeker bij grote releases maar als er genoeg plek is niet zeuren
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12845 votes
Wij kiezen onze plaatsen steeds uit. Gewoon gaan zitten op het nummertje dat op je ticket staat.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Mee eens. Ik zoek die nummers niet voor niets uit als ik reserveer of kaartjes koop. Dus gewoon op je eigen nummertje gaan zitten. 
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
In een volle zaal snap ik dat en zeker bij grote releases maar als er genoeg plek is niet zeuren
thunderball
-
- 5880 messages
- 1414 votes
Idd. Ik kies al jaren in Metropolis Antwerpen ook altijd van te voren de plaatsen uit en dan vooral waarvan ik vermoed dat ik daar het minst last zal hebben van geklets, telefoontjes etc.
Het is er daar sowieso niet meer bij dat je zomaar ergens kunt gaan zitten, want wanneer je niet zelf via de computer kiest krijg je automatisch een stoelnummer aangewezen op je kaartje en kun je dus gaan zitten waar de bioscoop wilt dat je gaat zitten en da's meestal in de drukte.
Wanneer dan iemand toch op je plek blijkt te zitten, is dat vrij lomp en asociaal gedrag, maar tot nu toe staan ze dan wel op en gaan vervolgens toch weer lukraak ergens anders zitten.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ik vind dat ze het of volgens numerieke volgorde moeten doen of helemaal niet. Ik vind het net zo asociaal dat mensen van te voren de mooiste plaatsen kunnen uitzoeken.
Gelukkig kom ik er weinig. Ben meer een serie liefhebber.
Serpicos
-
- 1140 messages
- 4174 votes
Beter, zou niet willen dat je op mijn plaats komt zitten 
thunderball
-
- 5880 messages
- 1414 votes
Blijkbaar snap je het systeem van reserveren niet...
Wanneer je naar het theater of een concert gaat pak je toch ook niet de eerste de beste stoel om op te gaan zitten?
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 messages
- 4516 votes
Blijkbaar snap je het systeem van reserveren niet...
Wanneer je naar het theater of een concert gaat pak je toch ook niet de eerste de beste stoel om op te gaan zitten?
Het is überhaupt asociaal dat je kan reserveren voor een concert. Diegenen die niet op tijd zijn kunnen dan niet eens gaan.
Nee, dat reserveren is fantastisch. Zeker met 3D-films doordat op sommige plekken je niet goed kan kijken met een brilletje op. Moet mijn hoofd dan raar houden of heel actief zitten om het volle scherm te zijn. Kreeg ook van die bonnen voor de bios, zijn nu al bijna over tijd, puur omdat ik niet kan reserveren daarmee heb ik ze nog niet gebruikt. En de voorstellingen die ik pak zijn helaas niet zo rustig dat ik verzekerd ben van een fatsoenlijke plek.
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2863 votes
Nu weer een klacht. Het geluid. Gister bij Furious 7 stond het zo hard dat een voetstap al pijn aan je oren deed, haha!
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Helemaal mee eens. Het geluid in sommige bioscopen is echt een probleem aan het worden. Een tijd geleden had ik 3 dagen na een bioscoopbezoek nog steeds last van oorsuizen. Het is te gek voor woorden dat je met oordopjes erheen moet...
En dan lees ik in het nieuws dat 1 op de 4 jongeren gehoorschade heeft... vind het niet gek als dit de trend is.
thunderball
-
- 5880 messages
- 1414 votes
Of dat je in de ene zaal het geluid kunt horen van de zaal er naast, waar op dat moment het geluid keihard staat te dreunen.
n1d0
-
- 35 messages
- 646 votes
Mad Max: Fury Road (2015) laatst gezien. Gezien in 2D, met geweldig publiek! Na een tientallen minuten durende actie-scéne even een rustig moment: je kon enkel de mensen horen ademen. Bij de film The Drop (2014)had de hele zaal dan weer last van jonge *excuse my French* kutmarokkaantjes.
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Ik erger me inmiddels al niet meer in, maar aan de bioscoop. Ik ga er toch al zelden heen vanwege de dure kaartjes. Nu wil ik stiekem toch graag naar Jurassic World en ik heb nog een bioscoopbon liggen. De Pathe laat ik inmiddels links liggen vanwege gezeik "gratis kaartjes". In Eindhoven heb je al enige tijd de JT bioscoop, dus wilde vanmorgen via de website reserveren. Blijkt dat je voor twee personen maar liefst 24,50 kwijt bent. (brillen hebben we nog, anders was het 30,50 geworden). Toch ongelooflijk zot dat je zo'n schandalig bedrag moet betalen voor ongevraagde "extra's" en weet ik wat. Als je de welbekende omrekening naar guldens maakt, betekent het dat je ruim 55(!) gulden kwijt bent voor een oversized beamer en een knakker zonder diploma die op een knopje drukt.
Voor dat geld kun je eenvoudig de bluray aanschaffen en de film tot in den treure bekijken en geld overhouden of (nog beter) naar een optreden gaan van 2-3 bandjes waarvan de muzikanten jaren ervaring met hun instrumenten hebben en hun ziel en zaligheid blootleggen op het podium.
Ik vind het echt werkelijk een schande.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Klopt, prijzen zijn gewoon absurd. Bioscopen kunnen blijkbaar (helaas) overleven op de blockbusters, maar als je op een willekeurige doordeweekse avond een bioscoop binnen loopt, lijkt het wel een spookstad. Niemand gaat meer gewoon lekker naar de film. Uit interesse iets proberen. Het is wachten op dé hype van het jaar en dan de balans van de bioscopen weer rechttrekken.
Als een film 3D is, ga ik er ook sowieso niet meer heen. Extra betalen voor een mindere ervaring, lik m'n...
Karl van H.
-
- 2812 messages
- 2254 votes
't Is ook wel een beetje paradoxaal, natuurlijk. De bioscoop is te duur, dus je gaat alleen nog maar naar de grote blockbusters; omdat je alleen nog maar naar de grote blockbusters gaat, moet de prijs omhoog... Ik doe er zelf net zo hard aan mee, hoor: ik ben dit jaar naar Mad Max geweest en ga naar Spectre en Star Wars, verder staat er niks op het programma.
Niet wat de reguliere bioscoop betreft, in elk geval, want het filmhuis biedt een welkome uitkomst. In Nijmegen betaal je op vertoon van je studentenkaart maar vijf euro op maandagen en voor premières ben je hetzelfde kwijt. Dát zijn prijzen waarvoor je gewoon effetjes een film meepakt!
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
that's it. Geen Horrorfilms meer voor mij in de bioscoop. Bij Insidious 3 was het weer eens raak. Ik quote even Onderhond bij The Conjuring: