• 178.167 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.037 votes
Profile

Ergernissen in de bioscoop

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

The Oceanic Six wrote:

12 personen en jij in de zaal en het komt dan niet in je op om op te staan en verderop een andere stoel te kiezen zodat je op je gemakje de film af kunt kijken zonder irritaties?

Ik snap je gedachte hoor, maar dat is wat ik dus juist niet van plan was. Laat die meneer zich gewoon gedragen... De enige optie was bovendien om nog meer richting de zijkant te gaan zitten aangezien ik anders nog dichter bij hem zat. In de rijen voor of achter me zat ook iedereen (al die 12 mensen ) vrijwel in het midden. Om er naast te gaan zitten in zo'n lege bioscoop zou ook best creepy zijn geweest. Een compleet andere plek was geen keuze aangezien ik een perfectionistische lul ben als het aankomt op het goed zitten voor een film.

Bij een pauze had ik het sowieso gedaan, maar die was er niet bij TH8, die bijna 3 uur duurt. Ook al zoiets frappants.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

(verwijderd) wrote:

(quote)

Ik snap je gedachte hoor, maar dat is wat ik dus juist niet van plan was. Laat die meneer zich gewoon gedragen... De enige optie was bovendien om nog meer richting de zijkant te gaan zitten aangezien ik anders nog dichter bij hem zat. In de rijen voor of achter me zat ook iedereen (al die 12 mensen ) vrijwel in het midden. Om er naast te gaan zitten in zo'n lege bioscoop zou ook best creepy zijn geweest. Een compleet andere plek was geen keuze aangezien ik een perfectionistische lul ben als het aankomt op het goed zitten voor een film.

Bij een pauze had ik het sowieso gedaan, maar die was er niet bij TH8, die bijna 3 uur duurt. Ook al zoiets frappants.

Ik snap de irritatie en het voelt fout om weg te lopen, maar een hele film lang geïrriteerd kijken is ook niks. Als de zaal dan bijna leeg is had ik het wel geweten (na eerst een paar keer boos om te kijken inderdaad). Zonde van je geld om op een vervelende wijze te kijken.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Ja het zou zo vernederend zijn snap je. In het ergste scenario had hij een tik waar hij niets aan kan doen of weet ik het, en ja, zo hard tikte hij steeds tegen de stoelen aan voor mijn gevoel. Gelukkig was de trilling naar mijn stoel minimaal door al die stoelen er nog tussen, maar toch.

Basto

• 11938 messages
  • 7406 votes

Bij The Revenant:

Theunissen wrote:

gisteren in een uitverkochte bioscoopzaal gezien.

(ik was op een gegeven moment zelfs regelmatig op mijn smartphone aan het kijken

Goed dat je niet bij mij in de zaal zat, want ik had je met smartphone en al die bioscoop uitgetimmerd. Als ik ergens een hekel aan heb, zijn het wel aan dat soort asocialen, die doodleuk op hun lichtbak kijken.

En dan hierboven nog de film bekritiseren, terwijl je gewoon duidelijk niet heb zitten opletten.

Theunissen

• 12271 messages
  • 5514 votes

Basto wrote:

Goed dat je niet bij mij in de zaal zat, want ik had je met smartphone en al die bioscoop uitgetimmerd.

(waar jij je druk om maakt).

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Het is echt zwaar irritant als mensen in een donkere zaal op hun schermpjes gaan kijken. Dat is wel degelijk enorm storend voor andere kijkers. Dus ik zou dat ook niet meer doen als ik jou was en een beetje respect voor de andere kijkers hebt.

Je cijfer verbaast me overigens wel. Ben benieuwd wat jij voor soort topfilm had verwacht toen je er vooraf heen ging.

Basto

• 11938 messages
  • 7406 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Niks zo irritant als iemand die in een donkere bioscoopzaal zo'n lichtgevend scherm tevoorschijn haalt.

Wat doe jij hier eigenlijk op de site? Want een filmliefhebber ben je overduidelijk niet, dat je dat niet eens begrijpt.

mjk87 (moderator films)

• 14517 messages
  • 4515 votes

Volledig eens met Basto. In de bios zit je ook om je even af te sluiten, en zit je lekker in de film gaat er zo'n fel licht voor je aan. Erger nog dan praten.

Theunissen

• 12271 messages
  • 5514 votes

mjk87 wrote:

In de bios zit je ook om je even af te sluiten

Dat vind ik wel een aparte opmerking, want in de bioscoop zit je juist omringd door (was gisteren zelfs uitverkocht met ruim 200 personen) andere personen en kan je juist niet afsluiten !

Ook kan je niet verwachten van de anderen in de zaal, dat ze film op dezelfde manier bekijken als jij. Wil je je afsluiten en de film bekijken op je eigen manier, dan moet je juist een film alleen thuis bekijken. Dat is natuurlijk niet dezelfde beleving als in de bioscoop (groot scherm en fantastisch geluid), maar dan ben je wel niet omringd door andere personen waaraan je je kan storen (Smartphone, praten, eet-geluiden, personen die in je beeldveld lopen, etc.).

Basto

• 11938 messages
  • 7406 votes

Theunissen wrote:

(quote)

Dat vind ik wel een aparte opmerking, want in de bioscoop zit je juist omringd door (was gisteren zelfs uitverkocht met ruim 200 personen) andere personen en kan je juist niet afsluiten !

Ook kan je niet verwachten van de anderen in de zaal, dat ze film op dezelfde manier bekijken als jij. Wil je je afsluiten en de film bekijken op je eigen manier, dan moet je juist een film alleen thuis bekijken. Dat is natuurlijk niet dezelfde beleving als in de bioscoop (groot scherm en fantastisch geluid), maar dan ben je wel niet omringd door andere personen waaraan je je kan storen (Smartphone, praten, eet-geluiden, personen die in je beeldveld lopen, etc.).

Wat een idiote reactie. Hoe mensen de film beleven kun je inderdaad niks van zeggen, maar als je naar de bioscoop gaat, heb je je wel sociaal te gedragen. Dus praten en met je smartphone spelen is gewoon not done!

En ja, dat kraken is ook vervelend, maar popcorn eten valt nu eenmaal wel binnen de normen van normaal sociaal gedrag.

[EDIT moderator: persoonlijke aanval verwijderd]

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

Smartphone in bioscoop is echt slecht. Dat ding blijft tijdens de film gewoon uit. Wordt zelfs voor de film gevraagd. Respectloos als je op dat ding ligt te emmeren dus.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Nou inderdaad, ik heb liever 10 gillende tienermeisjes op de rij achter me dan 1 eikel die op z'n schermpje zit te turen voor me. Het is me wel gebeurd en dan zeg ik er ook wel (niet zo vriendelijk) iets van, maar als het 3 rijen verder is gaat dat al niet meer. Dat soort mensen mag je van mij bovenaan de zwarte lijst zetten, misschien nog wel de belangrijkste reden om de bios te mijden.

YouDrunkGoHome

• 401 messages
  • 635 votes

Nou ik vind dat mensen ook met eten wel een beetje mogen opletten. Gisteren zat er eentje naast me in z'n bak popcorn te graaien alsof die bij lingo zat. Zeker op rustige momenten haalt dit me wel degelijk uit de film.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3844 votes

Ik let er in ieder geval op. Als ik chips aan het eten ben tijdens de film zal ik, tijdens de momenten als het spannend is en dus muisstil in de zaal, even stoppen met eten.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Het stomme met chipszak krakende en hardop lachende gebouwtje naast me dat na afloop van The Revenant, nadat Leo 2,5 uur lang elke mogelijke mentale én fysieke marteling heeft ondergaan, dan eindelijk zijn enige overgebleven doel behaalt, in een dagdroom zijn overleden vrouw ziet en uiteindelijk duidelijk hoorbaar zijn laatste adem uitblaast, zegt: "Hè bah, een open einde."

...

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Ja godver. Ga inderdaad lekker films verklappen in andere topics.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

RuudC wrote:

Ja godver. Ga inderdaad lekker films verklappen in andere topics.

Alles staat toch tussen spoilertags? Met de filmtitel ervoor. Ala je dan nóg gaat klikken terwijl je de film wilt zien is dat niet echt slim.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12844 votes

YouDrunkGoHome wrote:

Gisteren zat er eentje naast me in z'n bak popcorn te graaien alsof die bij lingo zat.

Hadden we laatst bij The Boy ook, of hoe je 100 minuten kan doen over één bakje popcorn.

John Milton

• 24226 messages
  • 13389 votes

Popcorn kan irritant zijn, al heb ik daar in de bioscopen waar ik doorgaans kom (snob alert!) geen last van, aangezien de filmhuizen in Utrecht geen van alle popcorn verkopen. Maar aangezien ik daar met mijn 35 jaren een jonge ziel ben, is het geluid van de perkament club die non-stop zuurtjes uit hun snoeppapiertjes probeert te halen, een zeer aanwezig verschijnsel. Door het zacht proberen te doen, duurt het feest nog extra lang ook. En als het even kan wachten ze tot de film begint, om op dat moment het zelf meegebrachte eten te zoeken in hun tassen, want dan ziet de rest het in ieder geval niet.

Gisteren bij El Boton de Nacar wel even genoten. Twee dames keuvelden rustig door terwijl de begintitels al over het scherm begonnen te lopen, en terwijl bij mij de ergernis-o-meter eerst rustig begon te lopen, draaide de vrouw naast hen zich direct om en zei kalm, doch uiterst gedecideerd en hard genoeg dat veel mensen het konden horen: "ZEG, kunt u nu alstublieft ophouden met praten?"

Not a peep for the rest of the film. Misschien moet ik me die assertiviteit toch eens eigen maken, om er direct iets van te zeggen, in plaats van te wachten tot mijn intonatie klinkt alsof het ieder moment zwart kan worden voor mijn ogen en ik op het punt balanceer om iemand bij kop en kont te pakken en de zaal uit te zetten, al dan niet met behoud van diens volledige gebit. Wat niet helemaal onwaar is, na langdurige bios ergernis. Maar dat is ook weer zoiets. Wees als de kortharige vrouw, JM.

Speak against speaking in cinemas.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Haha, heerlijk herenbaar, John. De 'dame' naast me probeerde ook heel beheerst een zak chips tevoorschijn te toveren die minstens even groot als haar handtas was. Duurde wel even, en toen moest ze nog beginnen met graaien en kauwen.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

3D brillen. Te lage stoelen met te rechte rugleuning. Stomme mensen die veel te rechtop zitten met hun grote hoofd. Mensen die eten... Ga zo maar door.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Mensen die te rechtop zitten?

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Mensen die geen rekening ermee houden dat er achter hen ook iemand zit. Bekende ergernis inderdaad.

Ik behoor trouwens ook tot diegenen die op de luidruchtige momenten wachten voor ze in een zak snoep graaien. Films met veel stiltes zijn dan een kwelling, dan behoor ik ook tot de groep die zachtjes minutenlang een snoepje geruisloos uit de zak probeert te halen

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Eerder andersom, van die lui die de hele tijd in je rug zitten te trappen. Dan ga ik altijd zo rechtop mogelijk zitten, dan moeten ze dat achter je ook.

Nog eentje in deze categorie: mensen met haar. Aaaargh, heb ik een hekel aan! Vooral van die gasten met een afro.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Oh, een keer omdraaien en boos aankijken helpt dan meestal wel, en anders nog een keer draaien en er wat van zeggen

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Een Pringles chipje in je muil stoppen en dan volgt er precies op dat moment een minutenlange stilte in de film, totdat het chipje helemaal vanzelf is opgelost in m'n mond. Genieten van je vreten!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Knisper wrote:

Mensen die te rechtop zitten?

Is best een irritatie ja. Van die te lange mensen die kaarsrecht gaan zitten zodat je net een stukje beeld mist. Erg irritant. Gelukkig vind niemand zo zitten erg fijn, dus meestal zakken ze wel weer onderuit.

Schitterend topic is dit trouwens, zo herkenbaar.

mjk87 (moderator films)

• 14517 messages
  • 4515 votes

Mensen die eten is al erg (de geur!) maar vooral diegenen die gaan Lingo spelen in hun bakje nachos of popcorn in plaats van gewoon de bovenste stukjes pakken.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

arno74 wrote:

Oh, een keer omdraaien en boos aankijken helpt dan meestal wel, en anders nog een keer draaien en er wat van zeggen

Ik ben ook zeker niet iemand die zich blijft ergeren en mensen niet aanspreekt - dat doe ik wel. Op het IFFR is de irritatiegrens trouwens op een of andere manier hoger en pik je meer van laatkomers, weglopers en zo.

Neemt niet weg dat ik drie keer mensen heb aangesproken afgelopen editie. Soms zijn mensen zich denk ik niet eens bewust van hun gedrag. De eerste keer was al op de eerste avond. Een man naast me zat de hele tijd met zijn been te wiebelen, zodat ik ook in mijn stoel zat te trillen alsof er beneden iemand met een hamerbeitel aan het werk was (maar dan zonder het geluid). Ik heb hem gevraagd om te stoppen, maar hij was zich van geen kwaad bewust. Het heeft wel geholpen, want de rest van de film geen last meer van gehad. De tweede keer was het "gewoon" gepraat (commentaar over wat er allemaal wel niet te zien was in beeld), maar na een opmerking (vriendelijk uiteraard) van mijn kant hield het voor de rest van de film op.

De derde keer was ook wel weer een leuke. Een vrouw naast me zat nog te appen bij de begintitels, maar ik dacht "niet gelijk wat van zeggen" - ze stuurt even iets weg en dan stopt ze. Maar nee hoor, ze ging doodleuk (nog steeds begingeneriek in beeld) een tweede discussie openen en daar ook nog zitten tikken. Toen heb ik gezegd: "de film is begonnen hoor". Ze zei "dat weet ik", maar ze bleef wel typen. Toen ik zei "u wilt toch niet dat ik uw telefoon afpak" lachte ze schamper, maar toen ik zei "try me" (stoer als ik ben, ik had ingeschat dat ik d'r wel aankon ) borg ze 'm toch weg. Twee-en-half uur geen last meer van gehad.

Als iemand zich herkent in deze verhalen, moeten ze maar aangeven of ik het (on)vriendelijk genoeg heb gevraagd. Er was ook nog een vierde gevalletje van smartphones op de rij voor me. Maar dat is voor een keertje in de kroeg...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.