- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
John Barry
-
- 3410 messages
- 638 votes
Over het algemeen ben ik ook niet zo van pauzes gediend. Ik wil het liefst een film zonder onderbrekingen in een keer zien. Aan de andere kant er zijn films die wel 3 uur of nog langer duren. Als je dan naar de toilet moet en je wil niets van de film missen is 3 uur wel lang, een pauze is dan wel handig. En ik zelf vind het niet erg om 3 uur achterelkaar naar een film te kijken, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die na 90 minuten even op adem willen komen.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Dat wel ja! Maar Godzilla is 2 uur, als je dan alweer moet plassen, moet je even langs de dokter of geen bier drinken 
nakada
-
- 2203 messages
- 1666 votes
Wat hebben wij dan een fijne bioscoop in Helmond. Geen pauzes !!
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Ik wist niet dat er nog bioscopen bestaan met pauzes. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Was dat maar zo
. Helaas is hier is de lokale bios ook een pauze bios.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Alle drie bioscoop zalen hier in de buurt hebben pauzes.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Kinepolis heeft er tegenwoordig ook weer zin in: zowel tijdens X-Men Days of Future Past en Godzilla halverwege een pauze gehad. Bij Godzilla was het vreselijk slecht getimed, maar met X-Men viel het nog wel mee. Al blijf ik het redelijk nutteloos vinden in een film van 2 uur.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 messages
- 4517 votes
Vorige week in Zwolle geen pauze bij X-Men, heerlijk. Twee dagen later in het filmhuis Gigant in Apeldoorn bij een wielerdocu van krap 90 minuten wel een pauze. De regisseur die erbij zat viel ook van zijn stoel van verbazing.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Vandaag bij The Purge 2: drie jochies, die wiet hadden gerookt. Hartstikke leuk ofzo, maar het leken in het begin drie giechelende meisjes. Één van de drie, een getinte jongeman die een behoorlijke portie straattaal gebruikte, was verreweg de vervelendste. Na nog geen vijf minuten ging hij de zaal uit, bier halen. Hij kwam terug met popcorn, want het jochie kreeg waarschijnlijk geen bier mee. Ik denk dat hij daarna door de hitte bevangen is en dat de joint hem niet goed was gevallen, want daarna wankelde hij twee keer naar beneden, ik vermoed om te kotsen. Met veel bravoure kwam hij de zaal terug in. De derde keer bleef hij weg en gingen zijn ettervriendjes ook met een rotvaart naar beneden, nadat een van de twee even had zitten bellen, w.s. met stonerboy die de zaal niet meer in mocht. Vreselijk irritant.
Na afloop van de film bleek dat de stoner ook de vloer had volgekotst.
Leuk man, even met je matties een filmpje pakken.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Deze week had ik een bezoek aan de bioscoop gebracht en zat af en toe een kleine jonge achter mij af en toe luidop iets te vragen aan zijn vader tijdens de film. Omdat hij verhaal misschien niet goed had gevolgd of zo waarschijnlijk. Mijn verstand zegt gelukkig wel 'Het is maar een kind, die doet dat ook niet expres of zo' maar toch had even het moment van 'is dat nu de moment, ik wil van mijn film genieten...'
Een kleine en snel te vergeven ergernis dus.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3665 votes
Als je op een festival een tijd hebt tussen 20h15 en 22h30 om een filmvertoning te tonen van 111min + een kortfilm van 26 min vooraf dan zit je met een probleem zeker als je het kwartier durende publiciteits blok maar start op de tijd dat de voorstelling moet beginnen. Dan zit je met een volle zaal die nooit hun volgende film kunnen halen.
Is er dan bij niemand een belletje gaan rinkelen om eventueel het publiciteits blok te vertonen voor 20h15?
Ook een steeds terugkerend probleem is de amateuristische bijvoeging van de ondertiteling van films.
Voordeel was dat zowel de kortfilm en zeker de film goed tot heel goed waren.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 messages
- 4517 votes
Wat mij vaak opvalt bij de JT in Apeldoorn is dat zo vlak voor de pauze en ook vlak voordat de aftiteling begint, dus als de laatste scène nog draait, men de deuren al opendoet (je ziet een hoek van het beeld oplichten) en er al al iemand in de hoek van de zaal gaat staan om je gedag te wensen. Dan ben je gewoon niet goed. Buiten dat, je hebt dubbele deuren, hoe krijg je het voor elkaar beide deuren alvast wagenwijd open te zetten? Is dat nu zo belangrijk dat je overdreven vriendelijk (dus eng) mensen een gedag wenst?
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13471 messages
- 1308 votes
Bij Babadook, The (2014):
Ach ik zit thuis op mijn bank toch lekkerder!
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2564 votes
Antonev
-
- 1804 messages
- 1186 votes
De 'klote' stoelen in de bioscoop kan ik nog wel 90 minuten pruimen, de verstoringen in de zaal echter niet. Wij hebben in mijn woonplaats zo'n schattige 'service' bioscoop, wat voor mij dus gelijk staat aan een sfeer-breker.
Om de meter zijn de stoelen voorzien van een schemerlamp, zodat de gasten de menukaart kunnen lezen. De zalen zijn daardoor vrij licht, wat voor mij al een afknapper is gedurende een goede horrorfilm. Daarnaast loopt er continu personeel rond met hapjes en drankjes en om bestellingen op te nemen. Hierdoor is er continu geroezemoes en personeel dat storend in de weg loopt. Als klap op de vuurpijl kun je ook nog hapjes en drankjes door gaan geven wanneer je aan de wandzijde zit.
Misschien ben ik een zeikerd, maar ik vind dat een horrorfilm gewoon niet goed tot zijn recht komt in zo'n bioscoop. Lekker thuis op de bank in de ideale omstandigheden heeft dan ook mijn voorkeur.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2564 votes
Hahahaha dat is lang geleden dat ik in zo,n bioscoop heb gezeten...weet je nog HALVE TAMME.?
Ja maar inderdaad ik kijk ook liever horror thuis vanaf het bankie 
-
- 13471 messages
- 1308 votes
Hahahaha dat is lang geleden dat ik in zo,n bioscoop heb gezeten...weet je nog HALVE TAMME.?
Yep, de oude bioscoop van Almere / Lelystad waren ook voorzien van schemerlampjes 
& menukaarten
.
Een beter idee, maar wel een dure investering:
Schemerlampjes uit en het personeel + bioscoopbezoekers uitrusten met infrarood kijkers,
de bioscoopbezoekers kunnen de menukaart dan gewoon lezen en het personeel kan
de bestellingen dan gewoon opnemen en uitvoeren.
Tevens wordt de bioscoopbezoeker niet gestoord / afgeleid door het licht.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2564 votes
Toen kon je ook nog gerust een sigaretje tijdens de film opsteken 
-
- 13471 messages
- 1308 votes
Vind jij een bioscoopstoel nog te pruimen bij bijvoorbeeld de volgende films: Interstellar (2014) of The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014).
Antonev
-
- 1804 messages
- 1186 votes
Vind jij een bioscoopstoel nog te pruimen bij bijvoorbeeld de volhende films: Interstellar (2014) of The Hobbit: The Battle of the Five Armies (2014).
Grote kans van niet 
-
- 13471 messages
- 1308 votes
Niets verslaat bij mij: Lekker onderuit op de bank
.
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Het had wel zijn charmes zo'n service bioscoop (m.u.v. het roken dan). Een film kijken met een halve liter bier in een glazen bierpul en daarbij een portie partysnacks
Tegenwoordig regel ik dat thuis zelf als ik een film bekijk op vrijdag en zaterdagnacht 
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Het had wel zijn charmes zo'n service bioscoop (m.u.v. het roken dan). Een film kijken met een halve liter bier in een glazen bierpul en daarbij een portie partysnacks
Tegenwoordig regel ik dat thuis zelf als ik een film bekijk op vrijdag en zaterdagnacht
Iedereen voortaan op de zaterdagavond naar Theunissen voor de service-voorstelling 
Maar zonder gekheid, lijkt mij ook zeer storend zo'n servicebioscoop. Ik moet er niet aan denken!
Ik ben alleen bekend met het prossecco arrangement in de grote zaal Tuschinski. Maar dan zit je apart in een afgesloten balkon en krijg je je hapje en drankje voordat de film begint.
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Het had echt wel zijn voordelen:
- Geen pauze in de film;
- Knopje drukken en er kwam iemand langs voor de bestelling op te nemen (duurde soms wel eventjes);
- 1/2 liter bier in een glas (welke je daarna kon gebruiken om in te plassen
);
- Warme snacks zoals partysnacks, portie bitterballen of portie mini-frikandellen.
De nadelen waren:
- Er mocht gerookt worden in de zaal (dus soms zag je een rookgordijn voor je
) terwijl ik zelf niet rook;
- Schemerlampje (wel heel laag wattage) op de tafel (was wel niet echt storend);
- Als er iemand kwam om de bestelling op te nemen werd je eventjes afgeleidt van de film (de truc was dan ook om direct te bestellen voordat de echte film begon) en uiteraard als de bestelling werd afgeleverd en je moest afrekenen;
- Als je moest plassen, dan moest je de zaal eventjes verlaten omdat er namelijk geen pauze was.
Ging er vroeger geregeld naar toe, maar omdat de kwaliteit van de zalen te wensen overliet (in de zomer bloedheet, bepaalde zalen waren piepklein en zat je naar een filmdoek te kijken van hoogstens 2 a 3 meter breed, onderhoudt liet te wensen over en soms zat je in een defecte stoel zonder armleuning of versleten zitvlak) ben ik er al jaren niet meer geweest.
Nu moet ik het doen met een bioscoop waar ze koude piepschuim als zoute popcorn verkopen, waar je kunt kiezen uit naturel, paprika, bolognese of doritos als chips. En als drank hebben ze frisdrank aangelegd met water, die ze dan verkopen als Cola, Sinas, Sprite en Cassis. En neem je zelf iets te eten mee naar binnen en men ziet het (zelfs als je het in de jas hebt verstopt en je haalt het vlak voor aanvang uit de jas), dan rennen ze naar je toe en nemen ze het af (dat is me dus echt al een keer overkomen toen ik een blikje "Shandy" bij me had). Geef je het niet af, dan wordt je vriendelijk verzocht om de zaal te verlaten.
Dus ik heb een service bioscoop (was ook wel geinig want men startte daar regelmatig de film eerder dan werd aangegeven wat altijd geweldige reacties opleverde als er personen binnenkwamen, of de film was totaal uit focus en dacht je dat je scheel was) ingeruild voor een Gestapo bioscoop 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De bioscoopergernissen van Dick Maas:
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2791 votes
Theunissen Bij de bios in Etten Leur (Cineservice) is dat nog steeds hoor (muv het roken). Tafeltje voor je neus met een klein lampje, en menukaart. Op het belletje drukken en je kan een frietje en portie bitterballen met een biertje bestellen. Vind het wel makkelijk!
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ik ben opgegroeid met de service-bioscoop. Toen ik voor het eerst in een bioscoop kwam waar dat niet het geval was, was ik geschokt. Zelf eten en drinken halen, en reclame (pauze), leek wel alsof ik thuis was
Scherm was inderdaad wel groter, een pluspunt.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Pauzes! aargh!!
We hebben eindelijk een moderne bioscoop in Hilversum, van JT (met echt prachtig geluid in zaal 1) maar dan zit je halverwege Interstellar en krijg je ineens een pauze voorgeschoteld...
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ik erger me aan het steeds hardere geluid in de bioscopen, ik kom het steeds vaker tegen dat in de zaal het geluid véél te hoog staat afgesteld, dusdanig dat het letterlijk pijn doet in je oren, en zelfs als diverse mensen klagen doen ze het geluid niet omlaag. Ik woon in Spanje, geen idee hoe het in Nederland is, maar hier had ik onlangs 1 dag na een bioscoopbezoek nog piepende oren... Het wordt een beetje te gek zo, en als het zo doorgaat ook een reden om niet meer naar de bioscoop te gaan. Ik hoef niet doof te worden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 messages
- 4517 votes
Pauzes! aargh!!
We hebben eindelijk een moderne bioscoop in Hilversum, van JT (met echt prachtig geluid in zaal 1) maar dan zit je halverwege Interstellar en krijg je ineens een pauze voorgeschoteld...
Tja, ik heb ook een JT in Apeldoorn. Standaard pauze. Ik stel me er maar op in, maar het is altijd weer een verademing in een Pathé te zitten. Alleen bij Gravity vorig jaar, op de vroege middag, had ik er geen. Zal wel iets mis zijn gegaan dan.