- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
En terecht. Herrie maken doe je maar thuis, niet in de bios.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Die kaassaus is idd verschrikkelijk, ja, die pittige heb je geen last van.
Die kaassaus idd. Vraag me ook af waarom je niet alleen de guacamole aanbiedt. Zoals het hoort bij nacho's.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
En terecht. Herrie maken doe je maar thuis, niet in de bios.
Nee inderdaad, hard aanpakken die herrieschoppers! Voor je 't weet slaan ze je een blauw oog.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11910 messages
- 5313 votes
Sorry jongens, ik heb me misschien weer te veel kwaad lopen maken, maar dit las ik net op het verkeerde moment nadat ik vandaag bij het prachtige La Belle & La Bete weer werd gestoord door zo'n klotetelefoon. Overigens, niethie, in Pathé De Kuip...
Richardus
-
- 2129 messages
- 1197 votes
Oh man, bij Tracks eergister nog zo'n joch naast me (type student, metro of homo) die elke seconde een of ander lichaamsdeel moest bewegen. Viel me mee dat 'ie nog niet ging zitten twitteren, zo'n add type, ongelooflijk. Was wel leuk om te merken dat hij bij de boeiender stukkies rustiger werd, maar zo gauw dat afnam begon hij weer te trillen en te schudden, grrr.
Ik heb trouwens sowieso een redelijke hekel aan volle zalen. De premières in Images/Forum zijn laatste tijden ook redelijk bezocht maar heb daar vaak ook met een tiental lui in een zaal gezeten, heeeerlijk vind ik dat.
Balotelli
-
- 177 messages
- 144 votes
In Film > Algemeen > Eten in de Bioscoop / Pathe Slavendrijvers:
Scene 1: Je komt aan de balie bij Pathe en koopt een kaartje voor een film die op het punt staat te beginnen en wil net weglopen.
Kassa-medewerker: 'Wil u er ook nog wat te eten of te drinken bij?'
Jij: ''Euuuhhh...
Scene 2: Je komt aan de balie bij Pathe en koopt een kaartje voor een film die pas over 3 uur begint
Kassa-medewerker: 'Wil u misschien wat te eten of drinken tijdens het wachten op de film?'
Jij: ''Eeeeeuuuuuhhhh....''
Scene 3: Combinatie van scene 1 en scene 2 met een meer brutale kassamedewerker
Kassamedewerker: ''We hebben trouwens Autodrop in de aanbieding, 2 zakken voor 2 euro.''
http://i59.tinypic.com/2jteet.gif
Even een samenvattend beeldvorming m.b.t. Pathe-medewerkers die op commercieel gebied als haaien worden opgeleid en getraind en zoveel mogelijk consumpties moeten verkopen omdat Pathe niet genoeg verdiend aan kaartjes ivm dure uitgaven.
Alsof een bioscoopkaartje al niet belachelijk duur genoeg is (11,- euro) en alsof de extra kosten voor 3D, een 3D-bril en ook nog IMAX al niet voldoende zijn (zelfs als je een Unlimited Card heb wordt je aangeslagen, alleen met de duurdere Goldcard kom je ongeschonden uit de strijd) zijn daar ook nog eens de belachelijk dure prijzen voor eten en drinken.
Hieronder een overzicht:
1. Kleine Cola - 2,50 (echt klein, drie slokken)
2. Gewone Cola - 2,90 (groter, maar bij de AH kan je er 3 kopen voor deze prijs)
3. Nacho klein met 1 dip - 4,00 (klein bakje met kapotte chips en kruimels, ben je zo doorheen)
4. Nacho groot met 2 dip - 6,00 (iets groter bakje met meer kapotte chips en meer kruimels, ben je minder snel doorheen, maar toch prijzig vergeleken met een zak Doritos blauw/rood/zwart die je voor 1,10 kan aanschaffen in de supermarkt waar ook veel meer in zit)
5. Popcorn klein met cola - 6,00 (piepkleine bak popcorn van gisteren, bewaard in grote vuilniszakken en 's ochtends weer verwarmd voor verkoop)
6. Popcorn middel met cola - 7,00 (normale bak popcorn van gisteren, bewaard in grote vuilniszakken en 's ochtends weer verwarmd voor verkoop)
7. Popcorn XL met cola - 8,00 (grote bak popcorn van gisteren, bewaard in grote vuilniszakken en 's ochtends weer verwarmd voor verkoop)
8. M & M's geel/bruin 4,50 (hier zeg je gewoon 'U' tegen)
9. Broodjes Hotdog (goedkoopste 3,50 en duurste 4,75 maar vooralsnog minder voedzaam en duurder dan een broodje Doner/Shoarma die je voor 2,50 kan kopen in de binnenstad)
10. Klein zakje autodrop 2,00 (schandalig klein zakje, soms is er dan wel een actie dat je er twee krijgt voor 2,00)
http://i58.tinypic.com/11qofnr.jpg
Zoals eerder aangegeven werkt een vriend van mij bij de Pathe, dus ik ben daar kind aan huis met mijn Gold Card waarmee je 25% korting krijgt op eten en drinken. En dat verhaal over die popcorn is ook waar - heb het met mijn eigen ogen gezien toen ik op bezoek kwam tijdens de afsluiting op vrijdagnacht. Alle overgebleven popcorn werd in blauwe vuilniszakken gedaan en bewaard tot de volgende dag. In de ochtend is het eerste wat ze doen, de popcornbakken vullen met de oude popcorn van de vorige dag en dan opwarmen. Dus het lijkt vers wat je eet, maar is misschien wel 3 dagen oud.
Nu heb ik zelf een 'bioscoopjas' - een hele oude lange jas van me (zo eentje die Bane aanhad in TDKR) met dubbele voeringen en extra binnen- en mouwzakken (laten maken bij de lokale kleermaker) en daar prop ik dus snacks, snoep en drinken in uit de supermarkt, dus die woekerprijzen bij Pathe raken mij niet.
Maar niet iedereen doet dit, want je ziet de rijen bij de balie alleen maar langer worden. Als je met je vrouw en twee kinderen een filmpje wil pakken ben je 80 euro kwijt voor 4 kaartjes en alle 4 eten en drinken en dat voor anderhalf uur. En dan moet je mazzel hebben dat het geen slechte film is. Voor dat geld kan je 3x naar Blijdorp of Duinrell en 2x naar de Efteling.
Terwijl, als ze de prijzen van eten en drinken omlaag zouden gooien er veel en veel meer verkocht zou worden, want nu zie ik honderden bioscoopgangers zonder met lege handen de zaal binnenlopen omdat ze niet zoveel geld kunnen/willen neerleggen voor een hapje en een drankje.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Dan vraag ik me af naar welke Pathé jij gaat. Ik heb die situaties namelijk nooit meegemaakt.
Overigens kan de prijs van het eten en drinken inderdaad naar beneden. Hoewel het voor mij persoonlijk niet veel uitmaakt, omdat ik geen behoefte heb aan eten en/of drinken tijdens een film.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Maar je kan toch gewoon nee, zeggen. In de winkels wordt me ook gevraagd heeft u misschien nog belangstelling voor dit of dat. Of momenteel is dit in aanbieding.
Dat kan vriendelijk en commercieel bedoeld zijn, niks mis mee. Daar kan je dan vriendelijk op reageren met "nee, bedankt".
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
En dat verhaal over die popcorn is ook waar - heb het met mijn eigen ogen gezien toen ik op bezoek kwam tijdens de afsluiting op vrijdagnacht. Alle overgebleven popcorn werd in blauwe vuilniszakken gedaan en bewaard tot de volgende dag. In de ochtend is het eerste wat ze doen, de popcornbakken vullen met de oude popcorn van de vorige dag en dan opwarmen. Dus het lijkt vers wat je eet, maar is misschien wel 3 dagen oud.

Ik kocht daar een keer een zak gele M&M's en toen kreeg ik een zakje Treets; dat lag daar kennelijk nog ergens in een la.
Balotelli
-
- 177 messages
- 144 votes
Dan geloof je het maar niet. Je denkt toch niet dat ze al het overgebleven popcorn aan het einde van de dag weggooien en volgende ochtend in alle enthousiasme nieuwe gaan bakken?
Er wordt daar niets verspild. Popcorn van een dag eerder wordt de volgende dag gebruikt. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien: BLAUWE VUILNISZAKKEN.
En als je thuis zelf popcorn bakt, dan proef je zo het verschil tussen oude en nieuwe.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Ik geloof je wel. Alleen bij de eerste vragen kun je toch gewoon nee antwoorden. Attractieparken zijn ook niet zo goedkoop, vooral als je met een gezin gaat, en dan nog patat en ijs erbij....
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2791 votes
Zondag naar Godzilla geweest en toen was ik zelf de ergernis in de zaal 
De film was net 10 minuten bezig gaat ineens mijn telefoon af, terwijl ik er altijd aan denk om hem uit te zetten. Zul je net zien vergeet ik het een keer gaat dat klereding af. 5 minuten later stoot ik mijn volle bus pringels van het tafeltje af, driekwart van die bus chips over de vloer.
Heb het na de film wel netjes gemeld, stelde voor om het zelf even op te vegen maar was niet nodig.
Gelukkig zat er maar een paar man in de zaal.
En toen viel de film ook nog tegen....
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Die popcorn bederft toch niet... beetje muffig..... 
@ Jarno:
dan moet je je " smart"phone zo instellen dat deze stil is als er een agenda punt begint. Dus als ik naar de bioscoop ga dan zet ik dat in de agenda. Dan kan ik kiezen tussen busy en available. Kies ik busy dan gaat mijn telefoon direct op stil tijdens die periode. En degene die belt krijgt een berichtje dat ik niet bereikbaar ben.

Balotelli
-
- 177 messages
- 144 votes
Dat klopt, maar volgens mij zijn vuilniszakken giftig. Die worden van bepaalde chemische stoffen gemaakt en het is niet goed als je daar voedsel in bewaard.
Op Youtube zie je dat de smaakpolitie in een bepaalde broodjeszaak voedsel in vuilniszakken vind, bewaard in de koelcel. Hij verteld erbij dat de zaak gesloten kan worden puur vanwege deze reden, omdat vuilniszakken giftige stoffen afscheiden.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Dat klopt, maar volgens mij zijn vuilniszakken giftig. Die worden van bepaalde chemische stoffen gemaakt en het is niet goed als je daar voedsel in bewaard.
Op Youtube zie je dat de smaakpolitie in een bepaalde broodjeszaak voedsel in vuilniszakken vind, bewaard in de koelcel. Hij verteld erbij dat de zaak gesloten kan worden puur vanwege deze reden, omdat vuilniszakken giftige stoffen afscheiden.
Dat klopt dan ook wel weer. Maar ach, de meeste mensen eten ook van dat goedkope vlees volgestouwd met smaakversterkers, kleurstoffen en antibiotica. 
Reinoir
-
- 682 messages
- 449 votes
Mensen die zich meteen na de film zich erg moeten uiten over de film. Houd je b*k en laat de film ff bezinken...
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Valt niets te bezinken als het een klotefilm is 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Ik was deze week naar Prince geweest en in de review in Humo maakte de schrijver zich ook kwaad voor de toeschouwers uit het VIP-blok die te laat binnen kwamen en daardoor mensen hun zicht belemmerden. En bovendien nog tijdens het optreden iedereen stoorden omdat ze even weg gingen om drinken te halen.... Iets waar ik me ook in erger bij bioscoopbezoeken. In grote bioscopen begint de film over het algemeen een kwartier later dan het officiële begin uur. Met het idee dat tegen dan iedereen z'n plaats heeft gevonden. Maar zelfs na dat kwartier komen er dan nog mensen binnen die op de eerste plaats de mensen van hun rij storen maar ook onrechtstreeks de aandacht en de sfeer wegnemen van de rest van de zaal. Kom toch gewoon op tijd!!
nakada
-
- 2203 messages
- 1666 votes
Bij Pathé in Helmond mag je na aanvang van de film niet meer naar binnen. ( Dacht ik ) Ik maak het in ieder geval nooit ( meer ) mee.
John Barry
-
- 3410 messages
- 638 votes
Dan heb jij geluk. Ik maak zo iets bijna elke keer mee als ik naar de bioscoop ga
.Ik deel de oproep van Film Pegasus tegen de laatkomers: Kom toch gewoon op tijd!!
nakada
-
- 2203 messages
- 1666 votes
Ik stoor me dan wel weer aan die mensen die 10 minuten voor het einde van de film nog even naar het toilet moeten. Zelfde storing en dan twee keer. Is dat dan echt niet meer even op te houden ?
John Barry
-
- 3410 messages
- 638 votes
Dat is inderdaad ook irritant. Waar ik me ook aan stoor zijn mensen die vlak voor je zitten en die het nodig vinden om de hele film door met elkaar te praten. En dan ook niet in fluistertoon, maar op zo manier dat je nog aardig kan opvangen wat ze bespreken. Ik heb dit een keer meegemaakt. Erg irritant.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
De trailer van Cineville: te lang, lelijk en nietszeggend.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12846 votes
Sinds een jaar of twee gaat de bioscoop ons een stuk beter af.
Hoewel je wel het geluk moet hebben dat de zaal groot genoeg is, is onze verhuis van achter/midden de zaal naar vooraan de beste keuze ooit geweest. Vooraan is het zowat altijd rustig, en als er daar dan meer mensen zitten is het vaak omdat ook zij vluchten van de drukte die eerder achteraan in de zaal heerst.
Bij Pathé Tilburg/Breda is het wat moeilijker omdat je daar vooraan iets te dicht tegen het scherm zit aan te hijgen, maar in Kinepolis A'pen is dat allesbehalve een probleem. Geen praters meer, geen overdrukke popcornvreters or rumoerige omzittenden. Aanradertje, je moet alleen je kindertijd (ik wil op de achterbank van de bus zitten) even opzij zetten.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ja, vooraan zitten is bij mij al sinds jaar en dag zowat de eninge optie om niet geirriteerd te raken. Alhoewel, zelfs daar zit je soms nog vlak voor een paar kletskouzen/popcorn-met-de-open-mond-vreters. Maar zo erg als in het midden of achteraan is het daar nooit (onlangs nog met vrienden in het midden gezeten tijdens de nieuwe Spiderman, dat was écht afzien!).
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12846 votes
Als je met een echt volle zaal zit dan gebeurt dat wel eens ja, maar da's eigenlijk zelden. En als er 3D aan te pas komt kan je soms ook beter net iets hoger gaan zitten, gelukkig laten we 3D toch meestal al links liggen.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Domste, irritantste, meest idiote blijft natuurlijk de....pauze! Tijdens Godzilla was het weer raak. De momenten die ze kiezen.. oh, de momenten..