- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
Mensen die bij het minste of geringste al mensen het zwijgen gaan opleggen. Zijn die mensen zelf dan ook stil tijdens de hele film als ze thuis zelf een dvd'tje kijken denk ik dan bij mezelf.
ja 
Gwen80
-
- 226 messages
- 521 votes
Niet echt een ergenis, maar ik vind het altijd irritant als een film een heel lange of moeilijk uitspreekbare titel heeft en ik daar dan een kaartje voor wil kopen bij de kassa.
Ik ga dan terwijl ik naar de kassa loop die titel een paar keer in mijn hoofd oefenen, waardoor het nog raarder lijkt te klinken als ik die dan uitspreek bij de kassa. 
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Weet niet of dit het juiste topic is maar ik wou hierop nog even reageren.
Dat klinkt voor Kechiche toch wel bijzonder. Zijn vorige films waren misschien wel laagdrempelig op papier, maar bleken in het echt harde noten. Liepen bij beide films toen mensen weg tijdens de voorstellingen in LHC, dat maak je buiten festivals om toch maar zelden mee.
Dit maak ik dus maandelijks mee. Laatste keer was vorige week nog met een stel bejaarden bij L'écume des Jours (Michel Gondry). Die hielden het nog geen half uur vol! De week ervoor was het met Only God Forgives (Nicolas Winding Refn) raak. Vanaf minuut vijf gingen de bezoekers van de Filmbeurs al lopen. Andere legendarische voorstellingen:
Het drie uur durende Aurora (Cristi Puiu) gingen moeder en dochter op de helft weg en bij elke voorstelling van The Tree of Life (Terrence Malick) liepen er mensen weg. Bij Killing Them Softly (Andrew Dominik) vorig jaar liepen ook behoorlijk wat jongeren weg omdat de film vooral focust op dialogen. En Faust van Aleksandr Sokurov liet mensen in slaap vallen of weglopen.
Ben zelf ook wel eens weggelopen uit een voorstelling. Onder andere Visage (Tsai Ming-liang). 
Franza
-
- 276 messages
- 472 votes
Hele tijd die lichten en dat gepingel van die mobieltjes zijn heel erg irritant.
Kan toch wel ff een paar uur zonder ofniet...
Maargoed daaraan erger ik me ook wel ooit buiten de bios.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Massale wegloop, ontzettend storend. Net ook weer bij Before Midnight.
niethie
-
- 7319 messages
- 7244 votes
Afgelopen weekend weer eens een bezoekje gebracht aan Pathe de Kuip en het werd me meteen weer duidelijk waarom ik daar al sinds 2005 niet meer was geweest. Zelden zo'n irritant publiek meegemaakt. Overdreven gillende meisjes (het was een horror) die zich gedroegen als jaren 50 huisvrouwen (die al flauw vielen bij het zien van een druppetje bloed, zo reageerde hun op elk voorspelbaar schrikmoment) 14/15 jarige gastjes die blijkbaar om de 5 minuten de twitter/facebook status bij moesten werken op hun veels te dure smartphone en dat zelfde ding meerde malen al multitaskent gebruikte als zaklamp toen #mattie 4 een ongeindentificeerd object naar het hoofd van #mattie 2 gooide.... Nou was het gelukkig geen al te hoogstaande film, maar ik waande me eerder in een jungle dan in de bioscoop en dat lijkt me niet de bedoeling, zeker niet als je bijna een tientje voor je kaartje hebt neergeteld?
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Erg herkenbaar. En laat dat nou de bioscoop zijn waar ik het meest kom 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Rotterdammers zijn dan ook zwaar onderontwikkeld. Erg opvallend dat het gekloot altijd in Rotterdam is.
niethie
-
- 7319 messages
- 7244 votes
Ik zal niet meteen zeggen dat ik me aangesproken voel want in de meeste gevallen heb je groot gelijk, bovendien blijft het gewoon een verpauperde kutbuurt (en dat komt van iemand die er, zoals je weet, niet ver vanaf woont) maar als het om irritante jongeren gaat is dat volgens mij universeel in de Pathe biossen. Die keren in Amsterdam en Groningen vond ik het niet veel minder... Of het ligt aan mij?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik ben waarschijnlijk nog steeds boos door die pauper tijdens Spring Breakers die zijn telefoon 8 keer liet overgaan
.
Heb zelf in de Pathe in Amsterdam hele goede ervaringen en gaat het in Rotterdam om één of andere reden altijd mis. Jij hoef je niet aangesproken te voelen trouwens. In het algemeen gesproken, al kom jij niet echt overeen met de rotterdammers waar ik het over heb.
niethie
-
- 7319 messages
- 7244 votes
Gelukkig maar!
Al snap ik je dilemma verder wel, sterker nog: ik begon er zelf over. 
Edit: Een van mijn weinige ervaringen met Pathe Tuschinski was tijdens de Night of Terror. Ook niet helemaal eerlijk dus, zo'n vergelijking aangezien bijna iedereen wel weet dat ''HOER'' en/of ''HOMO'' iets is wat om de vijf minuten geroepen dient te worden. Hehe!
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Ligt er bij mij vooral aan naar welke bioscoop + genre ik ga. Zo walg ik van Lido (leiden) maar vind ik het Trianon een top biscoop.
Timtim
-
- 98 messages
- 299 votes
Net weer iets nieuws meegemaakt in de bios, wilde ik even delen. Ik was in een wat kleiner zaaltje van pathe groningen en zit er een paar stoelen voor ons een man regelmatig schijnbare rook uit te blazen. Ik zit me hier over te verbazen tot ik me realiseer dat hij zo'n electrische sigaret met waterdamp gebruikt. de damp klaart snel op en het ruikt niet dus het hindert me verder niet bij het kijken van de film. Totdat een vrouw begint te brommen en de man aanspreekt, waarop de man begint uit te leggen wat hij aan het doen is, waarop een hele discussie ontstaat die pas stopt totdat de hele zaal 'Zitten!!' en 'sssst' roept. De vrouw gaat maar weer zitten, maar de man dampt vrolijk verder. Paar minuten later komt er een werknemer van pathé binnen, de vrouwhad waarschijnlijk gebruik gemaakt van een van die overlasts-smsjes (leuk om te weten dat het dus werkt), waarna de hele discussie opnieuw opwaait. Needless to say, de film was vrij verpest. Al was het 'The Purge', dus was al niet al te best
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Bizar.. Wordt de film dus op zo'n moment niet een minuut of 10 terug gespoeld?
Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Ik snap sommige mensen toch ook niet hoor. Is het nu zo moeilijk om een uur of twee gewoon in een zetel te zitten en te kijken? Zonder te knabbelen, sms-en, roken (!), babbelen,...
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Zonder te knabbelen, sms-en, roken (!), babbelen,...
Ik lees hier ergernissen, en inderdaad.... Andere zaken eten, babbelen, roken zijn volgens mij al zo oud al de bioscoop zelf. Mobieltjes is wel iets van deze tijd en welgemanierdheid, boeren en scheten, dat soort zaken zal vroeger ook wel aanzienlijk minder zijn geweest, in die zin dat mensen wat meer rekening hielden met elkaar.
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Iedereen ook de ramadan weer overleefd? Dit jaar viel het dankzij het draaien van minder films, het niet uitverkopen van zalen en een identificatieplicht mee las ik. Blij dat ik niet meer in de de geïslamiseerde randstad woon!
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Ik zat vandaag in de buurt van iemand die zijn darmkanaal echt niet gesloten kon houden. Godsallemachtig zeg...
dimi303
-
- 3418 messages
- 3665 votes
Eerste dag op het filmfestival van Gent en we moeten ons al weer ergeren aan kinderen die meerdere malen tijdens de film in en uit de zaal lopen. Getuigd van weinig respect voor de andere bioscoop bezoekers die wel naar het festival komen om de film te zien.
Gentlepeople
-
- 24 messages
- 94 votes
Zodra het donker wordt, gaan ze roken.
Ergerlijk.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Roken in de bios?! Haha, heb al veel meegemaakt, maar dat nog niet!
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Gisteren in Arnhem naar de bioscoop (nieuwe Paranormal Activity). Een zaal vol achterlijke tokkies draagt niet bepaald bij aan de ervaring van de film. Te dom om te poepen
Naïef van me om het überhaupt te proberen, maar goed...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Gisteren was het weer zover hoor. Lekker biosje pakken, best druk maar wat geeft het. Ook nu weer gaat er uitgerekend iemand met nacho's naast mij zitten. Op het moment dat de saus open gaat en je neusholtes aangerand worden door die vreselijke bucht. W-T-F to that. Wanneer grijpen biosketens eens in in deze grote stoorfactoren die je bioservaring enorm verstoren, en verbannen ze die dingen naar de krochten van de vuilnisbak.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Tja, extra kassa, daar draait het om, zeker in een tijd dat het toch moeilijker is om meer mensen naar de bios te krijgen. (downloaders, crisis)
Daarnaast vinden ook veel mensen cola, nacho's, popcorn e.d. erbij horen als ze een avondje uitgaan naar de bioscoop.
Gewoon andere beleving van bioscoop bezoek.
Op filmtotaal was laatst een poll over ergernissen. Nav daarvan zouden grote ketens iets doen. Bij JT liep nu een grote security meneer rond.
POLL: De bioscoopbezoekers en hun gedrag... - FilmTotaal filmnieuws
Uitslag:
Bioscoopbezoekers willen ?uitsmijters? [UPDATE] - FilmTotaal filmnieuws
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Nee, dan wordt het gezellig met van die agressieve sportschooltypes erbij. Zit je rustig naar Sense & Sensibility te kijken krijg je ineens een klap op je bek omdat je zakje chips te hard kraakt.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Nee, dan wordt het gezellig met van die agressieve sportschooltypes erbij. Zit je rustig naar Sense & Sensibility te kijken krijg je ineens een klap op je bek omdat je zakje chips te hard kraakt.
Als het aan NW ligt gebeurt dat dan ook echt. 
Zo'n security zou dan moeten optreden bij excessen uiteraard.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Op het moment dat de saus open gaat en je neusholtes aangerand worden door die vreselijke bucht. W-T-F to that.
Zo inderdaad, ik snap niet hoe mensen die troep eten; te smerig voor woorden. Gelukkig kom ik zulke personen zelden tegen als ik naar de bios ga.
stfuympos
-
- 13360 messages
- 731 votes
Gisteren was het weer zover hoor. Lekker biosje pakken, best druk maar wat geeft het. Ook nu weer gaat er uitgerekend iemand met nacho's naast mij zitten. Op het moment dat de saus open gaat en je neusholtes aangerand worden door die vreselijke bucht. W-T-F to that. Wanneer grijpen biosketens eens in in deze grote stoorfactoren die je bioservaring enorm verstoren, en verbannen ze die dingen naar de krochten van de vuilnisbak.

Ja verschrikkelijk.
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Die kaassaus is idd verschrikkelijk, ja, die pittige heb je geen last van.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Als het aan NW ligt gebeurt dat dan ook echt. 
Zo'n security zou dan moeten optreden bij excessen uiteraard.
Nou ja, ik denk dat iemand als Fred Teeven dit plan wel zal steunen.