- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
xalvador
-
- 2 messages
- 0 votes
Had bijna een geheel eigen topic aangemaakt hierover maar denk dat ik het prima hierin weg kan stoppen.
Vandaag ben ik samen met mijn vriendin naar de bioscoop gegaan. Normaal gesproken gaan wij naar Pathé Spuimarkt in Den Haag.
Maar omdat we daar vaak nare ervaringen hebben dit varieert van mensen die hun mobiel blijven gebruiken om te sms, whatsappen facebooken en alle andere vormen van communicatie die je maar kan bedenken.
Daarnaast de mensen die de hele film door praten. Ook dit kan variëren tot praten over de film de film uitleggen aan een familie lid, vriend of vriendin.
Daarin vallen ook de groep mensen in die lachen cq giechelen en/of andere geluiden maken. (opzicht niet een probleem lachen gieren en brullen mag tijdens de komische stukken maar niet terwijl er een onwijs teder en mooi moment gaande is)
Als laatste zijn er ook de groep mensen die hun voeten maar niet stil kunnen houden dus tegen je stoel schoppen intentioneel of onbewust.
Maar goed we zijn dus flink een tijdje niet naar de bioscoop geweest door dit soort praktijken. Vandaag besloten we naar Pathé Buitenhof te gaan waar het ticket duurder (één euro of zo) is dan Pathe Spui en daardoor filter je al een groot deel van het tuig weg en zit je wel met echte liefhebbers. Meestal is het publiek ook 30+, meestal een heel stuk minder aso, en dus rustiger.
Dat was overigens het antwoord op onze vraag aan de caissière toen we vroegen waarom ons kaartje duurder is voor de zelfde film dat bij een andere bioscoop op een veel groter scherm goedkoper is.
Wij hadden op dat moment zoiets van laten we gewoon weer eens lekker gaan en dachten ook wat ouder publiek zien voorbij komen en dachten zie er uit al beschaafd volk.
Onze keus was gevallen op Les Misérables en dat valt bij die bioscoop onder het label PAC.
Ik heb het zelf even moeten opzoeken en dat staat voor "Pathé Alternative Cinema"
Op hun eigen website staat het wat uitgebreider namelijk:
Pathé Alternative Cinema speelt in op de groeiende behoefte naar kwaliteitsfilms. PAC selecteert mooie films die iets extra's brengen; met diepgang, adembenemende achtergronden en een verhaal dat lang blijft hangen.
Klinkt goed toch? Een groot scherm met de charme van een filmhuis?! Ik zeg op z'n minst proberen.
Dus daar zitten we dan.
Voor ons zaten twee meiden ze waren met elkaar aan het kletsen. Maar niet erg hard. Ze waren aan het whatsappen en aan het facebooken.
De een had geld problemen en probeerde 100 euro van haar vader te lenen maar het gesprek verliep niet echt soepel blijkbaar via whatsapp. En de ander ging op facebook plaatsen dat ze naar Les Misérables gingen.
(geloof mij ik heb alles in mn macht gedaan om niet te zien wat er op haar scherm gebeurde maar ze had een Samsung Galaxy Note met best een groot scherm waar licht van af kwam niet normaal zo fel.)
Maar goed het was reclame dus denk ik laat ze lekker maar ze houden vast wel op wanneer de film begint nee hoor dwars door alle mooie scènes van de film gingen ze dus hun Facebook berichten beantwoorden. Dit ging zo'n 3 kwartier door totdat ik ze aansprak. Zonder problemen "oh sorry meneer" mooi zou je denken in alle rust de film kijken.
Begint er iemand twee rijen voor hun ook met hun telefoon te spelen denken die meiden die film is zo saai ik snap er niets van en waarom mag hij het wel en wij niet.... Dus pakken ze weer kun mobiel erbij en gaan ze verder met waar ze mee bezig waren.
Om het nog leuker te maken waren er dus twee andere meiden in precies dezelfde rij als de twee die met hun mobiel aan het appen en doen waren. Geen telefoon bij hun te bekennen alleen steeds lachen en giechelen tijdens de echt ontroerende scènes. Onbegrijpelijk!
De vrouw achter hun vroeg niet eens of ze stil wilde zijn die vroeg hun alleen of ze op z'n minst naar achter konden leunen en normaal op hun stoel wilden gaan zitten. Want ze zaten ver naar voren voor over gebogen waardoor de vrouw erachter hinder van had. Ook dit deden ze even schudden hun hoofd naar elkaar en dachten belachelijk wij zijn toch de enige die mogen genieten van de film.
158 minuten later....
De twee voor ons begonnen al een kwartier voor tijd hun jas aan te doen. Zodat zodra de aftiteling in beeld kwam konden weg gaan.
De andere twee meiden bleven zitten ze waren blijkbaar met hun ouders mee. Giechelen nog wat en dan hoor je ze praten
nou is dit het eind ik snap het niet hoor zegt de ander ja maar er zat ook niet echt veel verhaal in.
Nou ben ik echt niet zo pretentieus om te denken zodra je een film niet begrijp dat je dan dom bent maar ze missen in ieder geval een stukje fatsoen. Keken boos nog een keer naar achteren naar de vrouw die het hun vroeg of ze even normaal wilden zitten en gingen toen.
Nogmaals dit is niets vergeleken met de dingen die ik/wij meemaken in Pathé Spuimarkt.
Punt is genoeg is genoeg! Ik had al extra betaald voor een kaartje verwachtend dat iedereen muis stil en fatsoenlijk naar elkaar zou zijn en niets is minder waar klootzakken zijn er echt overal.
Jammer ik ga dus echt nooit meer.
Maar wat doet Pathé om dit soort problemen op te lossen? Je kan tegenwoordig gaan smsen naar een nummer van Pathé en aangeven welke klacht je hebt. TOF dus je kan anderen weer gaan hinderen dat je gehinderd word. Logisch toch?
Maar goed terug naar de films als iemand de film zo dom vind waarom lopen ze niet gewoon weg?
Het is een erg lang verhaal ik weet het maar moest het even van me afschrijven/typen.
Ik ben tevens benieuwd naar jullie mening hierover
Maar ook zou ik van jullie willen weten wat zou de Pathé realistisch gezien wel zou kunnen doen om overlast te elimineren.
ESIS
-
- 11 messages
- 82 votes
De bioscoopzalen in die mate isoleren dat niemand nog een mobiel signaal kan ontvangen lijkt mij een eerste stap. Dat verdomde gedoe ook altijd met die mobiele telefoon. Je zou haast denken dat men niet meer zonder kan. Wanneer je er dan wat van zegt wordt je veelal gewoon uitgelachen of genegeerd.
John Lee Hooker
-
- 14934 messages
- 1625 votes
Blijft toch iets lastigs en het is verschrikkelijk maar je kunt de schuld niet bij de bioscoop leggen omdat je net één euro meer hebt betaald. En waarom heb je de sms-functie niet gebruikt? Ik weet niet of het werkt maar het is het proberen wel waard lijkt me.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Laatst bij Django Unchained kwamen er mensen een kwatier te laat binnen lopen. Het hele intro gemist. Kun je net zo goed wegblijven.
Karl van H.
-
- 2812 messages
- 2255 votes
Dat soort dingen kunnen buiten je eigen schuld om gebeuren, hoor. Ik heb de intro van The Expendables 2 deels gemist omdat er een ontzettend lange rij bij de kassa stond voor Ted, die een halfuurtje later begon. We konden zo de zaal binnenlopen, zonder dat ons kaartje werd gecontroleerd of wat dan ook (logisch, want de film was al begonnen en dan zet je natuurlijk niemand meer voor de deur, maar toch); wat natuurlijk een goede les biedt voor de volgende keer 
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Laatst werd ik in Rotterdam (De Kuip) ook bijna neergestoken doordat ik aan een (getinte) mafkees vroeg of ie iets stiller wilde zijn. Na een hoop k*nk*r en nog meer grof gescheld hield ie toch zn mond maar uiteindelijk zit je niet meer zo relaxed de film uit.
xalvador
-
- 2 messages
- 0 votes
@John Lee Hooker omdat ze die service niet aanbieden bij Pathé Buitenhof enkel bij Pathé Spuimarkt.
Waarschijnlijk omdat ze bij Pathé Spuimarkt er standaard vanuit gaan dat er iets van overlast zal plaats vinden. Anders zou ik het zeker wel hebben overwogen om er gebruik van te maken.
Alleen vind ik dat ook uiteindelijk niet de ultieme oplossing.
Ben het eigenlijk meer met ESIS eens gewoon het signaal blo keren wat mobiel verkeer toelaat. Maar daar is zeer veel verzet tegen!
tukkerstein
-
- 2219 messages
- 3468 votes
Vind het zelf storend dat mensen hun voeten op de stoelen voor hen leggen, op zich niet zo'n groot probleem maar als je dan in de rij ervoor zit trillen die stoelen mee. Heb zelf enige tijd bij een bioscoop gewerkt en ik zei er regelmatig wat van.
nakada
-
- 2203 messages
- 1666 votes
@ xalvador
Gelukkig hebben 'wij op het platteland' daar nauwelijks last van.
Misschien moet je afwijkende tijden proberen ? Dinsdagavond of zo.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Laatst werd ik in Rotterdam (De Kuip) ook bijna neergestoken doordat ik aan een (getinte) mafkees vroeg of ie iets stiller wilde zijn. Na een hoop k*nk*r en nog meer grof gescheld hield ie toch zn mond maar uiteindelijk zit je niet meer zo relaxed de film uit.
Had ik ook. Bij Drive vroeg ik aan de hele grote surinamer naast me of hij zijn telefoon uit wou doen. Werd hij vrij link van, maar hij deed het gelukkig wel. Maar ook als ik een paar rijen verder een lampje zie, roep ik altijd luid door de zaal of ze die weg kunnen doen. Dst is beter dan als ze echt naast je zitten (rn twee koppen groter zijn) 
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Hehe. Ik ben ook niet zo'n held wat dat betreft maar als ik het dan probeer heb ik meestal direct zoiets.
Het is dan ook aan de orde van de in Rotterdam. Of het is praten, of het zijn telefoons of gewoon irritant lachen op de verkeerde momenten. Tenminste, in de Pathe bioscopen dan.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Pathé is sowieso een verschrikkelijke bioscoop. Was er al maanden niet meer geweest, tot vorige week bij Les Mis. Die hele bioscoop is een ergernis. Vervelend personeel, knoer- en knoerhard geluid, veel te hoge prijzen en het trekt vervelend volk aan. Prefereer België wat dat betreft.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Late voorstellingen mijd ik dan. Alleen filmhuizen, festivals en FbtS door het jaar heen bezoek ik dan op late tijdstippen, reguliere mainstream flicks het liefst bij wat socialere tijden. Het liefst corrigeer ik niet, wil nog wel eens uit de hand lopen inderdaad en mijn zelfbeheersing is nou ook niet wat het moet zijn.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik ga ook meestal op zondagochtend of s middags naar pathe. Dan is het best te doen.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Ik kies vooral uit gemakzucht voor Pathe. Het is bekend, het aanbod aan films op een avond is groot en Pathe de Kuip is makkelijk bereikbaar (incl gratis parkeren).
Omdat ik overdag werk ga ik vooral s avonds behalve natuurlijk de weekenden maar dan zit het juist weer vol met kinderen.
PietJ
-
- 1 messages
- 0 votes
Kan iemand me vertellen waar je gratis kan parkeren bij Pathe de Kuip ?
Ik kom er niet zo vaak en heb geen idee waar je gratis kan parkeren.
a.s. zaterdag is het zo ver en ik vindt het eigenlijk zonde geld zo goedkoop is parkeren niet meer tegenwoordig.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Gewoon het terrein voor het stadion, PietJ. Sta er zelf ook altijd. Het is de laatste tijd vaak erg druk, maar je zal er zeker een plekje kunnen vinden.
Dragon.
-
- 40 messages
- 0 votes
Ga regelmatig naar Pathé de Kuip of Pathé Schouwburgplein. Liever naar De Kuip stoelen zitten net wat fijner en niet geheel onbelangrijk je kan je drinken naast je zetten ipv op de grond bij je voeten. 
Waar ik me soms aan erger is het gebruik van mobieltjes tijdens de film,ik doe die van mij altijd al voor ik de zaal in loop al weg en na de film komt telefoon pas weer te voorschijn.
Mensen die gedurende de film elkaar veel interessanter vinden dan de film zelf die uit zich in veel praten,niet stil kunnen zitten dus de hele tijd voor je neus heen en weer wiebelen. Oh en mensen die tegen je rug leuning aan schoppen is ook best vervelend. 
Maar ik heb hier gelukkig niet zo heel vaak last van dus dat scheelt weer een hoop ergernis.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Mensen die bij het minste of geringste al mensen het zwijgen gaan opleggen. Zijn die mensen zelf dan ook stil tijdens de hele film als ze thuis zelf een dvd'tje kijken denk ik dan bij mezelf.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Wat heeft dat er nu mee te maken!? Thuis mag je doen wat je wilt, daar heeft niemand last van je, maar als je een film kijkt in een bioscoop heb je gewoon rekening te houden met anderen. En dat betekent onder andere dus dat je je mond moet houden tijdens de film.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Want het is heel erg natuurlijk als je vaag ergens achter je iemand een opmerking hoor maken.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Dat kan enorm irritant zijn, ja. Als je wil praten tijdens een film zet gewoon thuis een DVD op.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Sinds het aandoen van Kira Muratova tijdens het IFFR kan ik helaas ook mededelen dat een huilende baby in de zaal schijtirritant is.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik snap ook niet dat iemand het is zijn hoofd haalt om een baby mee te nemen naar de bioscoop (Cinemum uitgezonderd).
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Snap sowieso al niet dat ze iemand met een baby de zaal binnenlaten.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
nog ff en je mag je hond naar binnen nemen.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Mensen die bij het minste of geringste al mensen het zwijgen gaan opleggen. Zijn die mensen zelf dan ook stil tijdens de hele film als ze thuis zelf een dvd'tje kijken denk ik dan bij mezelf.