• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.030 votes
Profile

Ergernissen in de bioscoop

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Idd zonder die mensen heb jij niets te downloaden TheShadowking

Hoe kom je daar in godsnaam bij? Ik download geen cam versies...

Maareh ik zeg niet dat mensen moeten gaan downloaden ipv naar de bios, ik vraag me af of het niet zonde is van je geld om zon waslijst aan films in de bios te gaan kijken waarvan het grootste deel ook redelijk slechte films zijn.

Bijvoorbeeld The Smurfs zou ik NOOOIT van men leven voor betalen.

ibendb

• 5037 messages
  • 3220 votes

Ik zie graag films in de bios. De sfeer is veel beter. Vooral als de zaal volledig vol zit. Ik kan daar echt van genieten. Oké, je betaalt wel meer, maar het is gezellig en je komt eens onder de mensen. Zo helemaal alleen in de living zitten terwijl je kan uitgaan vind ik niet leuk.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

TheShadowking wrote:

(quote)

Maareh ik zeg niet dat mensen moeten gaan downloaden ipv naar de bios, ik vraag me af of het niet zonde is van je geld om zon waslijst aan films in de bios te gaan kijken waarvan het grootste deel ook redelijk slechte films zijn.

Maar dat is ook gewoon weer een kwestie van smaak en daarover valt niet te twisten.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

TheShadowking wrote:

(quote)

Ahahaaha! Nee man, ik bedoelde dat zonder betalende mensen maakt Hollywood geen films meer. Die kan jij dan niet meer downloaden

Vandaar dat je het niet hoeft te begrijpen, maar je moet het wel waarderen.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

TheShadowking wrote:

Ik woon gelukkig alleen en heb daar geen last van. Maar voor echt goeie films ga ik ook naar de bioscoop hoor.

Het is niet waar dat een goeie blueray versie pas na een paar maanden te vinden is op internet. Ligt aan de film maar meestal als een film in de bios draait in Nederland kan ik wel een DVD versie op het internet vinden. 1 of 2 weken later HD versie. In beide gevallen betere kwaliteit als die achterhaalde technologie als in de bios.

De opmerking over het geld was een opmerking op de lange lijsten van films die mensen in de bios hadden gezien.

De vergelijking tussen 18 euro en de prijs van een cinema set loopt scheef want 18 euro betaal je per maand en een set is een eenmalige investering. Sowiezo als je kijkt wat er in 1 maand aan films in de bioscoop komt kun je je eens goed achter je euro krabben of je niet beter alles kunt downloaden en alleen de films waar je echt op zit wachten in de bioscoop gaat kijken. Net of je niet een paar weken kunt wachten op de meeste films, het gros wat uitkomt is gewoon niks als je een beetje kritisch bent.

Verder hoeft de beleving in de bios helemaal niet beter te zijn, laatst zat ik op de eerst rij nou daar werd ik echt moe van en zat van links naar rechts te draaien met mijn hoofd. Of er zit bijvoorbeeld iemand voor je waar je niet overheen kunt kijken dat soort dingen. Ook als je naar de WC moet mis je een stuk en telefoons heb je in een bioscoop nog meer last van als thuis hoor!

Mwa de meeste bioscopen hebben een digitale projector tegenwoordig van 2k. of 35mm gelijk aan 4k. Dat heb je nevernooit thuis. Dus het is op zijn minst beter dan jij thuis hebt. Geluid zal ook niet veel beter zijn. Helemaal als je ooit Imax hebt meegemaakt zul je dat niet durven beweren. Vele films zul je ook niet zo snel vinden in goede kwaliteit. Helemaal als je beweert dat het zo goed is bij je thuis moet je toch minimaal een goede blu-ray versie hebben. Eens dat bioscopen wel sneller met sommige films moeten komen. Maar zijn nog steeds genoeg films waar je nog wel een paar maanden op moet wachten die nu draaien. Rise of the Apes, Final Des. 5, Captain America om er een paar te noemen. Maar ook arthouse films als Tree of Life of Melancholia zul je nog wel tot 2012 op moeten wachten. Komt best veel aardigs langs hoor. Maar kan me voorstellen dat als je geen alleseter bent je het niet altijd weet.

En de 18 euro is natuurlijk ook na 24 maanden nog steeds goedkoper dan een blu-ray speler/mediaspeler/bigasshdtv en een sweet harman kardon audio set. Volgens mij kun je voor die prijs de komende 10 jaar voor 18 euro alle films zien die wilt. Vind het niet onaardig. Lijk wel een verkoper. Ben ik overigens erg groot fan van thuis films kijken hoor. Maar de bioscoop is ook fijn!

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Klopt Macmanus de kwaliteit in een bios kan je thuis nooit bereiken. Grootste nadeel van de bioscoop is wat Shadow daar zegt dat je de film niet even op pauze kan zetten. Maar beiden hebben hun voor en nadelen. Als je echt in een film wil zitten gaat er echt wel niks boven de cinema, maar voor de gezelligheid is er niks zo gezellig als thuis. Hangt af in wat voor bui ik ben.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Ja maar dan vraag ik me af wat beter is. 2048×1556 over een bioscoop scherm of 1920 x 1080 thuis op je TV?

Het duurt trouwens niet lang meer voor er Ultra HD TV's op de markt komen. Ik vraag me trouwens af wat de standaard nu is in bioscopen?

Die films die je noemt kunnen trouwens wel even wachten, behalve The Tree of Life die heb ik gister in de bioscoop gezien.

Het is een beetje krom om de prijs van je hardware thuis met een jaar bioscoop te vergelijken want je kijkt sowieso films thuis en ook TV.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Neem niet aan dat je een home cinema set gaat kopen om "de wereld draait door" met 5.1 geluid en full hd te gaan kijken. Dus koop je voor 18 euro een pathe pas en hou je beeldbuis voor de tv ben je nog steeds een aanzienlijker bedrag minder kwijt. Maar goed denk dat de meeste mensen die een beetje werken al beide kunnen betalen. Ultra HD tv's zullen nog wel even duren en dan neem je toch tot die tijd zo een pas (als ik nu geen reclame geld krijg van pathe weet ik het ook niet meer)

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Je hebt niet perse een home cinema set nodig, HD TV kan sowiezo geen kwaad en computer heb je eigenlijk ook gewoon nodig. Geldt ook voor fatsoenlijk geluid.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

TheShadowking wrote:

(quote)

Dat JIJ nou nooit voor The Smurfs zou betalen moet JIJ weten. Anderen willen daar blijkbaar WEL voor betalen. Dat JIJ dat nou niet snapt.. Tja, daar kunnen die anderen ook neits aan doen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Niks tegen de Smurfen, die zijn cool.

Speaking of, afgelopen weekend samen met mijn PGB kindje er heen geweest, en er zaten een opa en oma met de kleinkids voor ons. Op zich niets mis mee, maar ze hadden een grote zaklamp meegenomen. Juist, een zaklamp. De jongste koter was haar 3D bril kwijt, gingen ze in het donker even over de vloer zoeken met de zaklamp. Oke, kan ik nog inkomen, maar na 5 minuten zou je door moeten hebben dat 'ie dr niet ligt als je hem niet meer kunt vinden.

Halverwege de film begon datzelfde meiske met haar zaklamp onder de banken te schijnen, op zoek naar snoepjes die gevallen waren (oud of nieuw, I don't know) en opa en oma zeiden er niks van. Licht scheen steeds in mijn gezicht, dus na een tijdje heb ik oma maar eens op dr schoudertje geklopt of dat ding uit mocht.

Zucht, waarom zaklampen meenemen..

jazzzz

• 579 messages
  • 870 votes

Ik ga niet vaak naar de bios, maar laatst ging ik weer een keer naar Harry Potter. De hele zaal muisstil zoals het hoort. Op een gegeven moment fluister ik wat naar een maat van mij, en krijg gelijk een trap tegen m'n stoel. Daar kan ik me dus aan ergeren.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

schram101 wrote:

(quote)

Dat JIJ nou nooit voor The Smurfs zou betalen moet JIJ weten. Anderen willen daar blijkbaar WEL voor betalen. Dat JIJ dat nou niet snapt.. Tja, daar kunnen die anderen ook neits aan doen.

Ja dat snap ik wel, het was een voorbeeld in mijn geval..

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

petey wrote:

2: Popcorn etende mensen, ik wordt gek van dat geknars en gekraak

Popcorn maakt toch geen geluid? Chips daarentegen

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

@Jazzz

Gewoon iets van zeggen, kan echt wel helpen. Zelf had ik het zitten met Harry Potter dat er een man van pakweg 17 jaar met zijn vriendinnetje (of hij hoopte dat het zijn vriendinnetje ging worden) heel de film zat uit te leggen. Harry vindt de Ressurection Stone, kerel zegt: dat is de Ressurection Stone en een minuut later zegt het hoofdpersonage hetzelfde. Vrij vervelend en op de moment dat ik er iets van wou zeggen hoor ik het meisje tegen hem zeggen dat hij nu eindelijk eens zijn bek moest houden. Ik denk dat de date toch niet zo goed is verlopen.

Waar ik zelf echt pissig van kan worden is dat ik ineens naar de wc moet tijdens de film. Ik zit een halfuur naar reclame te zien en niets aan de hand maar toen Harry Potter begon kreeg ik ineens verschrikkelijke krampen. Naar buiten gevallen en snel naar het wc gelopen in de hoop zo min mogelijk te missen.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

TheShadowking wrote:

Het is een beetje krom om de prijs van je hardware thuis met een jaar bioscoop te vergelijken want je kijkt sowieso films thuis en ook TV.

Ach de kostprijs is allemaal zo relatief. In mijn geval bijvoorbeeld, ik had een flatscreen TV gekocht een 5tal jaar geleden en plots werkte het ding niet meer. Idem dito met mijn PS3 (die dienst doet als DVD/Blu Ray speler). Resultaat: 2450 euro op 5 jaar tijd naar moeder paraplu (+ weer nieuwe investeringen). Voor dat geld had ik beter elke dag naar de cinema geweest om een film te zien met dat 18 euro pm tarief, en dan een kleiner schermpje aangeschaft voor wat TV te gapen. Dan had ik zelfs met verplaatsingskosten en al meegerekend een pak geld uitgespaard.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12848 votes

Leuk als je tijd teveel hebt inderdaad. Of het niet zo nauw neemt (als groots filmliefhebber) met de beperkte keuze, matige kwaliteit en storend publiek.

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Ik erger me vaak als mensen, incl. de persoon met wie ik ben gegaan, overal opmerkingen over gaan maken. Dat begint dat bij de reclames vaak al.

Trouwens ik ben de afgelopen weer 3 keer naar een klein bioscoopje hier in de buurt geweest omdat dat de enige bioscoop was waar The tree of life draaide in de buurt.

Godsamme wat een zeik regels. de eerst keer moest mijn vriendin naar de plee en mochten we niet meer naar binnen omdat we een minuut te laat was. Dit was een regel onder het mom van het is storend voor andere. Verder ook geen pauze, dat kan maar je mag ook niet naar de WC onder de film. En eten en drinken mag ook niet. Vond het grote onzin dus ik heb gewoon blikken bier meegenomen en was ondertussen naar de WC gegaan. Toen ik terugkomt was de zaal weer hermetisch afgesloten en moest ik zowat het vrouwtje dat de boel in de gaten hield bedreigen om weer naar binnen te mogen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

TheShadowking wrote:

Ja maar dan vraag ik me af wat beter is. 2048×1556 over een bioscoop scherm of 1920 x 1080 thuis op je TV?

Het duurt trouwens niet lang meer voor er Ultra HD TV's op de markt komen. Ik vraag me trouwens af wat de standaard nu is in bioscopen?

Die films die je noemt kunnen trouwens wel even wachten, behalve The Tree of Life die heb ik gister in de bioscoop gezien.

35 mm is vergelijkbaar met 4K ofterwel 3820*2160 pixels. Imax projectoren werken ook met 4k projecties. Een kleiner scherm kan waarschijnlijk ook wel met 2K af, maar naast resolutie zijn er nog meer belangrijke factoren die de beeldkwaliteit bepalen, zoals refreshrate en contrast.

Als ik de kosten van mijn thuisbios over de films die ik kijk zou afschrijven ben ik een stuk goedkoper uit als ik enkel naar de bioscoop zou gaan. Maar dat wordt wel weer gecompenseerd lekkerder op de bank dan in zo'n biosstoel en is het aanbod vele malen beter. 3D is voor mij een van de belangrijkste redenen om naar de bios te gaan. Dat het het geluid.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Leuk als je tijd teveel hebt inderdaad. Of het niet zo nauw neemt (als groots filmliefhebber) met de beperkte keuze, matige kwaliteit en storend publiek.

De keuze is dan wel beperkt inderdaad. Al zijn er filmhuizen ook. Storend publiek heb ik eerlijk gezegd niet zoveel last meer van de laatste tijd. Wellicht hangt het af van de buurt waar de bioscoop gelegen is enzo?

TheShadowking

• 403 messages
  • 0 votes

Maar wat zijn de standaarden op dit moment in normale bioscopen? 2048x1556 waar ik het over had is 2K had ik gevonden.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

TheShadowking wrote:

Je hebt niet perse een home cinema set nodig, HD TV kan sowiezo geen kwaad en computer heb je eigenlijk ook gewoon nodig. Geldt ook voor fatsoenlijk geluid.

Nog steeds redelijk duur. Maar goed laat ik wel even voor de duidelijkheid onderstrepen waar de discussie begon. En dat was dat je vond dat je met het geld dat je uitgeeft aan de bios ook iets leuks thuis kan neerzetten. Dat is dus in nederland gewoon onzin. Je reageerde op andermans hun bioscoop ervaring (mensen die vaak gaan en het aanbod kennelijk wel fijn vinden) dus niet op die van jezelf. Waarom je argumenten daarna alleen op jezelf slaan is wat vreemd. En maakt mijn punt ook minder duidelijk. Voor mensen die oude klassiekers kijken of kleine arthouse films is downloaden en thuis kijken uiteraard meer dan logisch. Maar die zullen ook nooit vaak naar de bios gaan. Dus besparen sowieso niets.

2k is in de gewone zalen van de pathe bioscopen de standaard. Maar wat reinbo al zegt zijn er meer dingen waar je rekening mee moet houden om het serieus met elkaar te vergelijken. 

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

TheShadowking wrote:

Maar wat zijn de standaarden op dit moment in normale bioscopen? 2048x1556 waar ik het over had is 2K had ik gevonden.

Dat is HD kwaliteit. Bios heeft een 4 (Max HD) a 16 (35 mm) keer zo'n hoge resolutie

Slam_Duck

• 115 messages
  • 113 votes

1)Vuile 3D brillen. 2x dat ik naar een bioscoop ga om in 3D te zien... wat krijg je daar een wazig brilletje dat je met niets kunt kuisen...

In het glas staan gewoon zodanig veel krassen dat je er een kak door zag, werkelijk dan betaal je er al zo veel voor en krijg je nog niet eens kwaliteit (had jammer genoeg wanneer ik het brilletje kreeg dit niet gecontroleerd).

2) Kapotte rugleuningen.... moet je op jouw nummer gaan zitten en is die stoel kapot!!! pff kan je pist van worden.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Goed nieuws voor de mede Pathe bezoekers

Laatkomers mogen voortaan Pathé-bios niet meer in - Film - AD

Eindelijk!

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Als er iemand een windje laat.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2536 votes

Gelukkig nooit meegemaakt. Volkomen asociaal en onbeschoft.

Ricochan38

• 347 messages
  • 509 votes

Van de week weer bij een film gehad dat er 2 van die kakelende kippen vlak naast mij zaten, normaal gesproken ga ik ook expres heel vroeg in de ochtend dan heb je daar bijna nooit last van maar nu ik dan weer eens een keer om 17.00 ging zat de bios redelijk vol en dan krijg je dus weer dit gezeik, en de hele tijd telefoontjes die oplichten van mensen die toch nog weer even moeten smsén..

Fucking irritant.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Jochies, die denken dat ze leuk zijn door me te begroeten met Ni hao tijdens de pauze. Laat me gewoon met rust zeg! Grr. En door de film heen praten, en met dingen gooien. Op momenten dat het serieus is, de acteurs op het doek nadoen. Erg vervelend.

(En ja, ik ben echt niet iemand die er wat van zegt, in de wetenschap dat ik het alleen maar voed, als ze ni hao zeggen.. - ze kunnen het wel aardig bedoelen, maar het is irritant. Dat was echt een ergernis bij de Heineken Ontvoering). En ik weet ook dat ik zelf weleens een losse opmerking maak/reageer tijdens iets wat kan gebeuren tijdens een film.. Maar over het algemeen genomen wil ik rustig kijken, zonder lawaai van anderen.

zinfandel

• 47 messages
  • 17 votes

Helaas zien veel anderen de bioscoop als een donker grand-café met iets van beeldflitsen op de achtergrond....

Vroeger ging ik wekelijks naar de bios. De laatste tijd even niet.

Ergernis: voornamelijk middleaged vrouwen die gaan zitten kletsen over van alles en nog wat. Zo ontzettend misselijkmakend.

vraag me altijd af of deze dames geen kaakpijn hebben aan het eind van hun dag....

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.