- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
Tot nu toe alleen nog maar in De Kuip, Schouwburgplein en De Munt geweest van de Pathe's. Eerstgenoemde is daarvan veruit de beste, alleen al qua meubilering.
Zalen die geen cupholders hebben, vreselijk irritant.
Bij Schouwburgplein zitten ze bij je voeten, vind ik maar niks.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Bekijk het meer per zaal. Gaat niets boven Pathe Imax op het schouwburgplein (Ken Arena niet, maar die schijnt kleiner te zijn.) Je moet natuurlijk wel ergens tussen rij 7 en 12 in het midden zitten. Vind eigenlijk alle zalen daar erg ok, net als bij de Kuip, hoewel die me als complex te veel aan een supermarkt en shopping mall doet denken... Maar ik ga voor de film. Voor sfeer en ambiance moet je natuurlijk bij Lantaarn/Venster zijn (Mooiste complex van Nederland) of Cinerama (Lekkerste oude bios vibe). Verder ken ik nog een hoop zalen in Adam en Utrecht, maar weinig om enthousiast van te worden. Pathe de munt heeft prima zalen, maar vind ik een onprettig complex (Rommelige indeling) en Tushinski idemdito. De foyer is mooi, maar zaal 1 (ken ik enkel van voor de verbouwing) heeft een postzegeldoek. Arena ken ik niet, maar die lijkt me qua opzet (ken wel de trappen) best ok.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Beste. Reglement. Ooit.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Bij Schouwburgplein zitten ze bij je voeten, vind ik maar niks.
Ik heb ook voorkeur voor de leuning al ben ik al tevreden als ze er zijn.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
ibendb
-
- 5038 messages
- 3221 votes
Je gaat naar de bioscoop om een film te zien waar je al lang naar uitkeek. Je hebt zeer goede plaatsen in het midden van de zaal. Tot er plots een lange meneer voor je gaat zitten waardoor je de ondertiteling niet ziet. Valt nog mee. Ik heb mij aangepast en een beetje naar voor geleund.
Nog niet erg. En dan komt er nog een koppeltje een paar stoelen verder zitten waarvan één iemand de film al heeft gezien. En die dan bij elk schrikmoment zegt: Niet schrikken! Er gaat dit gebeuren. En dan begint ze nog te zeggen wat er gaat gebeuren!!! Ze zegt wat er gebeurt met de hoofdpersonen, wanneer mensen dood gaan,...
Zo frustrerend!!!
(Bij Pirahna 3D)
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Lang geleden dat ik naar de bioscoop ben geweest om even te bedenken wat mij kan irriteren.
Alles is zo-ongeveer al gezegd; trappen tegen je stoel en luidruchtige kinderen en volwassenen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Je gaat naar de bioscoop om een film te zien waar je al lang naar uitkeek. Je hebt zeer goede plaatsen in het midden van de zaal. Tot er plots een lange meneer voor je gaat zitten waardoor je de ondertiteling niet ziet.
schram101
-
- 16684 messages
- 2293 votes
Ik erger me kapot aan mensen die praten/roepen/extreem debiel lachen tijdens de film. Kom op he! En het is steeds vaker de laatste tijd in Rotterdam. Misschien ga ik op de verkeerde tijden naar de bioscoop, maar ik kan niet anders dan s avonds naar de film ivm werk. En wanneer je er iets van zegt kijken ze je raar aan en brullen gewoon door. Vroeger waren het alleen kinderen maar tegenwoordig denken de jongeren van een jaar of 20 ook (nog) dat het stoer is andere mensen te irriteren.
Erger me dood hieraan.
ibendb
-
- 5038 messages
- 3221 votes
Ik ben al groot voor mijn leeftijd.
15 jaar en ik ben 1m 74 toen ik mij het laatst gemeten heb. (CLB)
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
Ik ben al groot voor mijn leeftijd.
15 jaar en ik ben 1m 74 toen ik mij het laatst gemeten heb. (CLB)

Het ambetantste aan naar de bioscoop gaan voor mij is het kiezen van een plaats, aangezien ik tamelijk groot ben probeer ik altijd ergens te zitten waar niemand achter me zit, want ik blok niet graag iemand zijn zicht en verplaats me nog minder graag tijdens het midden van een film.
ibendb
-
- 5038 messages
- 3221 votes
Wat ik ook irritant vind, zijn voeten op de leuning.
Niet alleen bij jou leuning, maar als er iemand van een rij voor je dit doet, stoort dit ook. Vind ik toch...
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
In De Site > Gebruikers > Hoe vaak ben je dit jaar naar de bios geweest?:
Dat mensen zoveel geld uitgeven aan de bios is me een raadsel, voor dat geld dat jullie eraan besteden kun je een thuis bioscoop inrichten. Heb je ook geen last van andere mensen, lees regelmatig berichten van overlast door andere mensen. Dan denk ik echt van zeur niet en kijk dan thuis.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Voor 18pm kun je al onbeperkt naar de bios. Denk ook dat de meeste wel een redelijke thuisbioscoop hebben.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Beetje onzin een maand kaart, er komen zelden bioscoop waardige films uit. Als iemand een thuis bioscoop heeft ga je toch thuis kijken en niet in de bioscoop? 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Plus daarbij, sommigen geven veel geld uit aan stappen, drank, uitgaan etc, dat zou dan ook zonde van het geld zijn.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Bwa ik ondervind toch nog altijd meerwaarde in de bioscoop. Home Cinema ok, maar ik denk dat er maar weinigen zijn die zich het geluid en laat staan formaat van een bioscoopscherm kunnen permitteren.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Plus daarbij, sommigen geven veel geld uit aan stappen, drank, uitgaan etc, dat zou dan ook zonde van het geld zijn.

Uitgaan doe je voor de gezelligheid, bioscoop vooral voor de film. Met zen vijven thuis gaan staan te dansen is lang niet zo leuk als in de kroeg natuurlijk. Thuis films kijken is net zo gezellig of misschien nog wel gezelliger als in de bioscoop.
Bwa ik ondervind toch nog altijd meerwaarde in de bioscoop. Home Cinema ok, maar ik denk dat er maar weinigen zijn die zich het geluid en laat staan formaat van een bioscoopscherm kunnen permitteren.
Ik ondervind vooral nadelen. Thuis kan je de film onderbreken wanneer je wilt, het is gratis, geen last van irritante mensen (meestal) en reclames, altijd goeie plaatsen etc etc. Daarbij je hebt thuis natuulijk niet zon groot scherm nodig als in de bios haha, de beeldkwaliteit is thuis gewoon beter en geluid misschien niet maar in de bios vind ik het geluid vaak zo hard staan. Dat is niet echt nodig, een subwoofer en dolby set volstaat prima.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ontkracht? Je ben eerst verbaast dat men zoveel geld uitgeeft, ik geef aan dat het niet duur hoeft te zijn. Een goede home cinema set is ook wel heel wat keer 18 euro waard. Dus voor jongere is zo een pas natuurlijk ideaal. Ook wil ik films waar ik naar uitkijk graag snel zien in goede kwaliteit. Een blurayrip is toch meestal pas een paar maanden later te vinden. Valt overigens best mee als je de vrijdag en zaterdag avond vermijd met het publiek.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ach, ieder zijn ding. Ik ga graag naar de bioscoop, maar ik ga niet vaak. Dit komt vooral omdat manlief meestal niet mee wil en gewoon liever thuis wil kijken. Ik begrijp het voordeel van thuis kijken ook wel (lekkere hapjes die je kan maken voor tijdens de film, minder duur, je kan gewoon pauzeren wanneer je wilt, etc), maar vind het ook gewoon heerlijk om naar de bioscoop te gaan. Het voelt dan echt aan als een leuk uitje en vooral als je al lang naar een film uitkijkt is het leuker om hem in de bioscoop te zien dan te gaan zitten wachten op de dvd-release.
Ook de beleving in de bioscoop vind ik 10 keer beter als thuis. Thuis kan ik door elk klein geluidje onderbroken worden, terwijl dat in de bioscoop niet zo is. Ben dan helemaal gefocust op de film en niet op alles wat er om me heen gebeurd (honden die aan het spelen zijn, manlief die moet plassen, telefoon die gaat, etc)
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Ik woon gelukkig alleen en heb daar geen last van. Maar voor echt goeie films ga ik ook naar de bioscoop hoor.
Het is niet waar dat een goeie blueray versie pas na een paar maanden te vinden is op internet. Ligt aan de film maar meestal als een film in de bios draait in Nederland kan ik wel een DVD versie op het internet vinden. 1 of 2 weken later HD versie. In beide gevallen betere kwaliteit als die achterhaalde technologie als in de bios.
De opmerking over het geld was een opmerking op de lange lijsten van films die mensen in de bios hadden gezien.
De vergelijking tussen 18 euro en de prijs van een cinema set loopt scheef want 18 euro betaal je per maand en een set is een eenmalige investering. Sowiezo als je kijkt wat er in 1 maand aan films in de bioscoop komt kun je je eens goed achter je euro krabben of je niet beter alles kunt downloaden en alleen de films waar je echt op zit wachten in de bioscoop gaat kijken. Net of je niet een paar weken kunt wachten op de meeste films, het gros wat uitkomt is gewoon niks als je een beetje kritisch bent.
Verder hoeft de beleving in de bios helemaal niet beter te zijn, laatst zat ik op de eerst rij nou daar werd ik echt moe van en zat van links naar rechts te draaien met mijn hoofd. Of er zit bijvoorbeeld iemand voor je waar je niet overheen kunt kijken dat soort dingen. Ook als je naar de WC moet mis je een stuk en telefoons heb je in een bioscoop nog meer last van als thuis hoor!
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Je gaat naar de bios omdat je een film in zijn volle glorie wil zien. Hoe je het ook went of keert, hoe tof je home cinema set ook is, films worden gemaakt om in de bioscoop te beleven. Ik heb nog nooit last gehad van anderen in een bioscoop. Plus vind ik het alleen maar fijn dat ik gedwongen wordt om de film af te kijken. Thuis zet ik hem veel te snel af. Daarnaast vind ik films vaak beter als ik ze in de bioscoop heb gezien. Daarnaast is het ook nog eens een toffe ervaring en ben ik verslaafd aan zoute popcorn. Thuis is het allemaal net wat minder.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
@TheShadowking: Er zijn ook mensen die liever kopen en naar de bios gaan als dat ze downloaden. Als ik écht krap bij kas zit en niet langer wil wachten ergens op dan download ik inderdaad ook, maar het is niet zo dat ik elke film die ik wil zien ga lopen downloaden. Maar goed, dit is weer een discussie voor in het dowload-topic.
Ben het verder met Angrod_Pallanén eens. De filmbeleving in de bioscoop is echt vele malen beter dan dat ie thuis is. Ik heb ook nog nooit last gehad van anderen in de bioscoop, maar misschien ligt dat aan de tijdstippen/dagen dat ik naar de bios gaat. Het is nooit druk dan en ik heb in de bios nog nooit 1 telefoontje af horen gaan oid. 1 keertje een negatieve ervaring gehad met kinderen die tijdens de film tikkertje gingen doen, maar verder nog nooit echt last gehad van anderen.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Downloaden vind ik ook zo iets goedkoops. Ik download alles dus daar hecht ik weinig waarde aan. De films die ik echt wil zien verdienen het imo om in de bios bekeken te worden waar nog een beetje aandacht aan besteed wordt. Plus, als ik even prekerig mag doen, de makers van die films verdienen mijn geld ook gewoon.
TheShadowking
-
- 403 messages
- 0 votes
Ik zei ook dat ik echt goeie films waar ik op zit te wachten in de bios gaan kijken, maar dat lijkt even aan jullie voorbij te gaan. Nu doen jullie net of ik dat nooit doe.
Mijn punt was dat het wel erg veel tijd, geld en moeite kost om naar zon waslijst aan films te gaan die mensen hiervoor postte en het merendeel daarvan nog bout films zijn ook die helemaal niet bioscoop waardig zijn naar mijn mening.
Zal idd even naar het download topic zoeken thx
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ik laat dat niet aan me voorbij gaan hoor, heb het gewoon gezien. Ik kan alleen de mensen met een pathé-pas gewoon wel goed begrijpen en jij niet. Kan toch? En tegen mensen zeggen die gewoon betalen om een film te kijken dat ze beter kunnen gaan downloaden vind ik een beetje vreemd. 
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Idd zonder die mensen heb jij niets te downloaden TheShadowking