• 178.383 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.600 actors
  • 9.378.049 votes
Profile

Ergernissen in de bioscoop

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

otherfool wrote:

Huh? En 'tieners' is geen bevolkingsgroep?

Ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel maar dat je persé in discussie wil gaan. Ik zal proberen om duidelijker uit te leggen wat voor mij het verschil is tussen het gebruik van het woord tieners en het woord Marokkanen.

Tieners is een algemene omschrijving.

Als je het woord Marokkanen gebruikt, dan wijs je één bepaalde nationaliteit aan. De Marokkanen verpesten het in de bioscoop dus voor iedereen. Alsof de Belgen, Italianen, Turken, Nederlanders, Grieken of wie dan ook zich altijd zo geweldig goed gedragen en nooit iets verkeerd doen.

Kom op otherfool, ik denk dat je toch wel verstandig genoeg bent om in te zien dat men niet met de vinger naar één bepaalde nationaliteit mag wijzen. Overal heb je rotte appels tussenzitten.

En dat het hier over Marokkanen gaat boeit me verder weinig. Ging het hier over een andere nationaliteit, dan zou ik ook reageren.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ik kan slechts kort zijn: ik begrijp *niet* wat je bedoelt. Ik zie *niet* het verschil in het algemeniseren naar sexe, geloof, leeftijd, afkomst, nationaliteit of sociale klasse. Een opmerking over een bevolkingsgroep in algemene zin wil *niet* iets zeggen over individuen. Ik snap *niet* hoe je erbij komt dat iets zeggen over rellende Marokkanen in de bios impliceert dat Nederlanders 'nooit iets verkeerd doen'. Die implicatie bedenk je er gewoon bij, om iemand anders ermee om de oren te slaan.

Ik vind het echt raar dat jij het onderscheid tussen kenmerken van bevolkingsgroepen wel maakt. Dat meen ik echt, ik hoef er geen discussie over. Vind jij dan eigenlijk ook een opmerking als 'Amerikaanse toeristen zijn vervelend' of 'Franse mannen zijn notoire vreemdgangers' ook niet kunnen? Dat gaat tenslotte ook om nationaliteit.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Er staat toch letterlijk "IK ERGER MIJ AAN DIE MAROKKANEN".

Het gaat niet enkel over jongeren die keet schoppen. Hier wordt een volledige bevolkingsgroep op basis van hun nationaliteit met de vinger gewezen.

Wat is er nou zo moeilijk aan om te begrijpen dat dit NIET hoort.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ik ga hierbij uit van het goede in Goodkat, dat hij het niet als racistische opmerking bedoelde. Hij zegt er ook achteraan 'kunnen nooit hun mond zwijgen'. Ik haal daaruit dat hij een aantal slechte ervaringen met juist die bevolkingsgroep heeft gehad. Dat kan. Het lijkt me niet dat-ie daarmee een hekel heeft aan elke Marokkaan.

Mocht dat wel zo zijn, dan komen we al een stuk nader. Maar dan nog zie ik geen verschil tussen het woord 'Marokkaan', 'vrouw', 'voetbalsupporter' of 'hondenbezitter'.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

otherfool wrote:

Ik ga hierbij uit van het goede in Goodkat, dat hij het niet als racistische opmerking bedoelde.

Normaal zou ik er hetzelfde over denken. Maar dit is al de tweede keer. Zoals ik al eerder zei maakte hij laatst een soortgelijke opmerking, maar toen gebruikte hij het woord makakken.

Dan begin ik toch te twijfelen aan de goede bedoelingen van zijn opmerking.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

marokkanen beleven een bioscoop uitje gewoon anders, zijn wat luidruchtiger en leven meer mee met de film.

vaak genoeg meegemaakt maar overdrijven is ook een vak want zo erg is het allemaal niet.

schram101

• 16684 messages
  • 2293 votes

Zo erg is het niet? In een bioscoop dient iedereen zijn ** te houden en te kijken naar de film.

Mischien als tip voor Pathe: naast: mobiele telefoons uit svp -> muilen dicht svp.

En het inderdaad wel erg vaak een 'bepaalde' bevolkingsgroep.

yeyo

• 6352 messages
  • 4616 votes

combi wrote:

marokkanen beleven een bioscoop uitje gewoon anders, zijn wat luidruchtiger en leven meer mee met de film.

Wat heb je in godsnaam aan een film als je er niet eens je aandacht bijhoudt?

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

Toch heeft combi zeker gelijk. Niet alleen in Marokko maar ook in Zuid-Europa is een bioscoopuitje geregeld heel anders dan hier, al is dat ook rap aan het veranderen.

Komt ook door de heel andere setting, vaak openlucht bioscopen die al wat rumoeriger van zichzelf zijn. Maar veel mensen en jongeren komen daar vaak samen om voor het stappen even een filmpje mee te pikken en vooral wat te ouwehoeren.

Ook weer niet zo erg dat de film voor anderen niet meer te volgen is, maar zoals hier in de bioscoop is het zeker niet.

schram101

• 16684 messages
  • 2293 votes

kos wrote:

Niet alleen in Marokko maar ook in Zuid-Europa is een bioscoopuitje geregeld heel anders dan hier, al is dat ook rap aan het veranderen.

Net wat je zegt het is rap aan het veranderen.. Waarom? Hier is het traditie op gewoon je mond te houden en te genieten van de film. Wanneer een bepaalde groep mensen een film graag op een zo'n manier wilt beleven neemt men maar een ticketje 'Marokko of Zuid-Europa'. Kom op zeg..

Sorry maar ik kan hier echt niet bij..!

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

schram101 wrote:

(quote)

Sorry maar ik kan hier echt niet bij..!

dat noemen we multiculti nederland. dus dat word emigreren voor je.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Heb mij in Slovenië behoorlijk geërgerd in de bioscoop. Heb nog nooit zo'n rumoerige zaal meegemaakt. Bij elk lief iets was het met z'n allen 'Ahhh' en bij elk eng moment was het gegiechel en gegrinnik. Aangezien de hele zaal het deed ging ik er maar vanuit dat dat normaal was daar. Heb me er na een uur maar bij neergelegd. Met een ticketprijs van 3,50 gaat dat ook een stuk makkelijker. Maar dat dat in Zuid-Europa een gewoonte is, prima. Veel van de rellenschoppers die ik hier heb meegemaakt spraken uitstekend Nederlands, dus gaat dat argument voor mij niet op.

domkey

• 780 messages
  • 0 votes

Ergernissen in de bioscoop:

Suikerfeestgangers!

Liefst groepjes van +-5 (personen)

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

domkey wrote:

Suikerfeestgangers!

domkey

• 780 messages
  • 0 votes

multiculti!

Zegt genoeg, elk jaar weer een gedoe na de ramadan in metropolis Antwerpen!

Ga toch ergens anders (Agadir) bv, een film bekijken .

Het gapen zal u vergaan men beste.

namingway24

• 1117 messages
  • 1403 votes

Bij Sorority Row (2009):

Proberen de bisocopen het nou voor iedereen te verpesten?

Drie minuten voor aanvang was de zaal nog steeds niet schoon. Toen de film had moeten beginnen kregen we pas een teken dat we naar binnen konden. Wij stonden weer braaf in de rij. Een paar gasten (Marokkanen in dit geval) kropen stiekem helemaal vooraan in de rij en wij besloten ook naar de voorkant van rij te gaan. Je raad het al: we mochten er niet langs van de jongen die de kaartjes scheurde en de bewaker (beide Marokkanen in dit geval).

Hadden we dan weer in de rij moeten gaan staan terwijl we keurig op tijd waren, om zo alsnog het begin van de film te missen? Nee, dan heb ik er ook geen zin meer in.

Deze film zal ik op DVD moeten gaan zien, want de film draait wegens werk op voor mij onmogelijke tijden. Als ik de score hier zo zie mis ik niet veel, maar met mij weet je het maar nooit.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik erger me in een bioscoop vooral aan mensen die duidelijk geen humor hebben en dus beter een baan als lach-machine-acteur/actrice kunnen gaan naleven. Echt, als er bij tenenkrommende slechte grapjes wordt gelachen door (sorry dames) vooral meiden die werkelijk lijken te zijn ingehuurd door de regisseur om de film grappig te laten lijken, erger ik me echt groen en geel. Humor is niet universeel, maar kom op om elke scheet lachen gaat te ver.

Verder ergerde ik me vroeger vooral aan alle trailers. Dan dacht ik ok, hij begint en ja hoor was weer een trailertje. En dat ging dan zo'n 10 minuten door.

En verder erger ik me aan mensen die met alles bezig zijn, behalve de film kijken. Als vers stelletje ga je maar lekker je gang. Daar ga je de eerste keer namelijk voor naar de bios samen. Maar gewoon stelletjes die hun dag lijken door te nemen tijdens een film of groepen die lopen te schreeuwen, eten gooien, de film belachelijk maken om erbij te horen(ook bij goede films waar ze thuis waarschijnlijk alleen om lopen te janken).

nachtbraker

• 276 messages
  • 0 votes

moviemafketel wrote:

Verder ergerde ik me vroeger vooral aan alle trailers. Dan dacht ik ok, hij begint en ja hoor was weer een trailertje. En dat ging dan zo'n 10 minuten door.

Oh,dat vind ik juist totaal niet.

Ik ben altijd teleurgesteld als er voor een film geen trailers komen,ik wil ook altijd op tijd zijn voor de trailers.

Met groot beeld en mooi geluid de nieuwe trailers zien vind ik heerlijk.

nachtbraker

• 276 messages
  • 0 votes

Om op de discussie van hieronder in te gaan ben ik het er mee eens dat marocs net als op een kermis ook in een bioscoopzaal vaak hun bek niet kunnen houden alsof ze een soort ADHD hebben.

Doel wel op jonge tiener marocs,want de gasten van ong 24 en ouder heb ik geen last van gehad maar zodra het tieners zijn en ze zijn in groepjes(verassend) zijn ze aardig irritant.

Moet er wel bij zeggen dat het echt alleen jongens zijn en nooit vrouwen maar in die cultuur mogen vrouwen ook niks want heb ook nog nooit een vrouw met een hoofddoek in een bioscoop gezien terwijl het vaak hele sympathieke vriendelijke meiden zijn.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik zit me altijd af te vragen hoe het toch zou zijn als wij in de bioscopen in Marokko met vreten zouden gooien, hard zouden schreeuwen of doen alsof de zaal van ons is. Juist, dan zullen we vast een kopje kleiner worden gemaakt. En niks, dat geleuter van dat hoort bij hun cultuur om lekker te schreeuwen tijdens een film. Er is nog zoiets als good old West Europees Fatsoen. Of als we allemaal katholieke kerken gaan neerzetten met priesters die moslims gaan neerzetten als lager dan varkens bijvoorbeeld. En nee, niet alle Marokkanen zijn over 1 kam te scheren, maar waarom kan ik toch nooit een goed voorbeeldig gedragende groep Marokkanen tegenkomen. Met Turken heb ik nooit problemen. Spreken vaak goed Nederlands, werken voor hun centen en tonen nog een soort van respect voor Nederland.

Maar goed, dit bericht zal wel offtopic worden verklaard of worden uitgelegd als racistisch. Heerlijk toch als je altijd maar met dat woord kan zwaaien als je een discussie uit de weg wil gaan.

Popeye Doyle

• 276 messages
  • 0 votes

Gepraat tijdens het kijken van de film, rotzooi in het gangpad e.d. Dat is toch wel de belangrijkste reden waarom ik niet vaak in de bios wordt gesignaleerd!

kos

• 46695 messages
  • 8852 votes

Nou dat gebeurt nooit waar ik zit.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

Bij mij ook niet. En ik kom in redelijk wat verschillende bioscopen: Take Ten in Uden, Pathé in Eindhoven, Utopolis in Oss, Lux in Nijmegen, Euro Cinema en Verkadefabriek in Den Bosch. Het ergste wat ik heb meegemaakt was tijdens Austin Powers: Goldmember waar iemand het niet kon laten sommige grappen proberen te voorspellen (en nu gaat hij zeker bij Mini-Me op de schouders staan!!).

Dat was eigenlijk nog best grappig ook omdat het zo dom was.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2596 votes

Zat onlangs in de Pathé Rotterdam (Schouwburgplein) in een zaaltje die tot aan de nokken toe gevuld was met zo'n 200 toeschouwers (als het niet meer was)? Zat ergens bovenin en de airconditioning werkte niet. Nooit zo naar het einde van een film verlangd..

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Zat laatst bij Up met een fors 3D-brilletje, maar dat is als brildrager behoorlijk dubbelop en zit tamelijk irritant.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2314 votes

In de plaatselijke bioscoop (Cinema Capitole te Aalter) vind ik het nogal een ellendig systeem. Je wacht in een ruimte waar te weinig stoelen staan, dan zou de kassier moeten komen, eens je in de zaal bent vertonen ze een kwartier voorfilms en dan is het nog een kwartier pauze, en dan nog 5 minuten voorfilms. Dus je zit daar al langer dan een halfuur te wachten eer de voorstelling begint, en je kan er niet vanuit.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Gisteren bij 2012 zat er zo'n leuk persoon die om alles keihard weet te lachen, ookal is het totaal niet grappig.

Eerst lach ik er om, na 2uur en 90 keer random hard gelach verder word het toch best irritant

U-96

• 11875 messages
  • 2081 votes

Gisteren bij 2012 zat er zo'n leuk persoon die om alles keihard weet te lachen, ookal is het totaal niet grappig.

Van mensen die tijdens een film om de meest kleine dingen al krom liggen vind ik sowieso dat ze een onderontwikkeld humorniveau hebben.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ze zijn er wel trots op, ze laten het iedereen weten..

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2636 votes

Drs. DAJA wrote:

Zat laatst bij Up met een fors 3D-brilletje, maar dat is als brildrager behoorlijk dubbelop en zit tamelijk irritant.

Klopt, zit best irritant Nu heb ik meestal lenzen in, maar films kijk ik graag met een bril op. Zo ook een keer bij Coraline, ook in 3D. En dat zit inderdaad behoorlijk irritand 2 brillen over elkaar. Maargoed, ik kijk 3D films voortaan met lenzen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.