- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Heb ook ooit een keer de fout gemaakt door tijdens Suikerfeest naar de bios te gaan. Nou, NOOIT meer. Er werd de hele tijd gekloot en van de film heb ik echt weinig mee kunnen krijgen. Superirritant. Was overigens ook in De Munt...
Dat schijnt elk jaar met het Suikerfeest te zijn. Ik snap niet dat ze niet allang hebben besloten om die ene dag per jaar dicht te gaan, dan ben je van het gezeik af. De kosten die ze mislopen wegen waarschijnlijk niet op tegen de kosten die ze elk jaar weer moeten maken door die rellen.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Klinkt toch een beetje als zwichten voor terreur eigenlijk... Hetzelfde als Aboutaleb die doodleuk meldt 'dan maar geen feesten meer in Rotterdam' te houden...
Enfin, die ergernis van mij is enigszins off topic 
neo
-
- 15435 messages
- 10038 votes
Hou svp bij die ene opmerking, want anders ontaardt dit in een politieke discussies.
Ervoor zwichten zou ik zeker niet doen. Ik zie meer toekomst in het draaien van speciale voorstellingen voor vierders van het suikerfeest. Daar zou toch wel animo voor moeten zijn? Het proberen waard lijkt mij.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Maar dan valt er weinig te rellen en zoeken ze wel een andere film op waar ze dat lekker kunnen voortzetten. Het rellen ontstaat heus niet omdat ze films te zien krijgen die niet aansluiten op het suikerfeest. Ik denk niet dat daar de oplossing zit. Pure wishful thinking. Vroeger had je tegenover de Tuschinski nog de riksbioscoop. Vieze bios waar toch niemand serieus een film kwam kijken. Als dat nou nog had bestaan 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Hehe ik begin die Von Trier steeds interessanter te vinden. En dan heb ik Antichrist nog niet gezien! 
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Klinkt toch een beetje als zwichten voor terreur eigenlijk...
Alsof er een of ander masterplan is van die jongeren met als doel dat de bioscopen op die dag dichtgaan.
Lijkt me niet. En dus zwicht je ook niet als je de bioscopen sluit. Je ziet gewoon de realiteit onder ogen.
Vind dat hele zwichtargument altijd een beetje misplaatst. Lijkt meer bedoeld om financiele verliezen te vermijden. Aanslagen in New York? Nee, vooral de Champions Leage door laten gaan, anders zwicht je voor de terroristen! 
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
Ken het hele verhaal niet, maar wat CL te maken heeft met een aanslag in NY?
Verder is het ook gewoon wat zwichten ja. Een aanslag wordt gepleegd en jij sluit je evenementje. Zo heeft zo'n aanslag dus maximaal nut en is het meteen ook een aanzet tot soortgelijke zaken. Want zo heb je dus best snel macht.
Waarom zouden mensen op een bepaalde datum niet gewoon naar een bios kunnen? Omdat er wat relschoppertjes zijn? Heh?
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Ken het hele verhaal niet, maar wat CL te maken heeft met een aanslag in NY?
Je weet wel, dat met die Twin Towers enzo. 3000 mensen omgekomen. Traumatische ervaring voor de VS. Belangrijk historisch moment, onder andere aanzet tot de oorlog in Afghanistan en Irak.
Zwichten voor terroristen is toegeven aan hun doel. Het doel van een ETA-lid bijvoorbeeld is niet om een voetbalwedstrijd wel of niet door te laten gaan maar om autonomie te krijgen.
Daarnaast zijn dit soort relschoppers geen terroristen en hebben ze zelfs zo'n doel niet. Het gaat waarschijnlijk meer om, tsja, rel schoppen. En als je dan weet dat ze zich vaak op een bios richten dan lijkt het mij niet zo'n rare stap om de bios op die dag te sluiten. Niet ideaal misschien, wel realistisch.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Daarnaast zijn dit soort relschoppers geen terroristen en hebben ze zelfs zo'n doel niet.
Merkwaardig onderscheid. Dus als ik aankondig elk jaar met mijn vrienden op pakhembeet 15 december vervelend te gaan doen in de V&D van Groningen, dan moet de V&D die dag maar sluiten? Onder het mom van 'niet ideaal, wel realistisch'?
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
De politie moet dat natuurlijk aanpakken. Daar gaat het niet om. Het gaat erom of de V&D baas zou zwichten als hij de V&D die dag sluit.
Dat is mijns inziens alleen maar zo als jij en je vrienden daadwerkelijk het doel hebben om de V&D op die dag te laten sluiten óf die keten op andere manier schade te laten lijden.
Als het er bijvoorbeeld mee te maken heeft dat op die dag de bekerfinale wordt gespeeld en het bier rijkelijk zal vloeien, dan zwicht de V&D directeur nergens voor wanneer hij het pand sluit.
(Wat overigens jammer zou zijn, want je hebt een mooi uitzicht vanaf de V&D in Groningen.
)
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
De politie moet dat natuurlijk aanpakken. Daar gaat het niet om. Het gaat erom of de V&D baas zou zwichten als hij de V&D die dag sluit.
Dat is mijns inziens alleen maar zo als jij en je vrienden daadwerkelijk het doel hebben om de V&D op die dag te laten sluiten óf die keten op andere manier schade te laten lijden.
Je onderscheid doet mijn brein ontploffen. Het is er één van de letter, niet van het gevoel. In beide gevallen bloedt de gemeenschap voor wangedrag van enkelen. In beide gevallen 'zwicht' de baas voor de angst van overlast.
Een hele verhandeling over of ik of die suikergasten volgens de letter der wet terroristen zijn is volstrekt irrelevant, in mijn ogen.
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Hoop dat je de stukjes brein inmiddels weer bij elkaar hebt geveegd. 
Maar wat je lijkt te vergeten is dat de gemeenschap en de baas sowieso boeten voor het wangedrag van anderen. Namelijk door dat wangedrag als zodanig.
En soms is het goed om je niet te baseren op een onderscheid van het gevoel...
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
Maar wat je lijkt te vergeten is dat de gemeenschap en de baas sowieso boeten voor het wangedrag van anderen. Namelijk door dat wangedrag als zodanig.
Vraag is dus dan of je dat wangedrag aanpakt of de gemeente en de baas belemmerd in hun vrijheid.
En die tweede optie is toch echt waar die gasten op uitzijn.
eRCee
-
- 13443 messages
- 1978 votes
Het moet sowieso worden aangepakt. Maar de vraag is of dat altijd helemaal afdoende is. Het is ook niet echt een optie om in elke bioscoopzaal 5 agenten neer te zetten vermoed ik. Dus dan kan een bioscoopbaas toch pragmatisch zijn en de tent dichtdoen lijkt me.
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
Lijkt me een onwenselijk precedent.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2866 votes
Zoiets is een tijd terug toch ook echt gebeurd? In Amerika werd er dacht ik iemand neergeschoten omdat hij zijn mond niet wou houden tijdens een film. Vreselijk natuurlijk, al kon ik het niet helpen te glimlachen bij het feit dat de dader de film gewoon nog schijnt te hebben uitgekeken.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 messages
- 5451 votes
Zoiets is een tijd terug toch ook echt gebeurd? In Amerika werd er dacht ik iemand neergeschoten omdat hij zijn mond niet wou houden tijdens een film. Vreselijk natuurlijk, al kon ik het niet helpen te glimlachen bij het feit dat de dader de film gewoon nog schijnt te hebben uitgekeken.
Elke 'terrorist' wil z'n doel bereiken, niet waar? 
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Hebben ze dan zo veel honger? Misschien was er in die bioscoop dan wel een popcorn oorlog ...
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
Ik erger mij nogal in een bioscoop vooral aan die Marokkanen in feite, kunnen nooit hun mond zwijgen. Of dat iemand ineens wordt gebeld en doodleuk staat te praten ertegen.
Daarom ga ik veel liever naar Metropolis op een doordeweekse dag, is het lekker stil en leeg 
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
Bij Figi (in Zeist), zal je nooit een marokkaan aantreffen. Ik heb er nog nooit 1 gezien.
Het probleem bij Figi is, is dat je voor bv. Harry potter €9.50 betaalt.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Kan ik me toch ergeren aan bepaalde mensen hier. Vooral die laatste twee zielige berichten. Stop toch eens met iedereen over één kam te scheren. Alsof alle Marokkanen criminelen zijn die erop azen om jullie filmavond te verpesten.
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
Ik zie niet wat ik voor negatiefs in mijn bericht schrijf over marokkanen.
Heb nooit wat tegen ze gehad.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
@Nomak
Vervang Marokkanen door tieners en je valt er niet over. Terwijl dan tieners zogenaamd over één kam worden gescheerd. Het kan toch dat je slechte ervaringen hebt met Marokkanen in de bios? Ik heb dat persoonlijk niet, maar wie zijn wij om dat te bagatelliseren of weg te moffelen in 'het foute hoekje'?
Je laatste opmerking toont m.i. aan dat je te gevoelig reageert, dat wordt namelijk door geen van beide users gesteld. Ik erger me bijvoorbeeld bij het hardlopen aan hondenbezitters. Dat wil niet zeggen dat ik stel dat alle hondenbezitters criminelen zijn die erop azen mijn looprondje te verpesten.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ik reageer helemaal niet te gevoelig. En ok, toegegeven misschien had ik hier niet op 13woutie13 moeten reageren.
Het is vooral door het bericht van M.Goodkat dat ik hier reageer.
Waarom moet er naar één bepaalde bevolkingsgroep met de vinger worden gewezen? Dat is toch nergens voor nodig. Het feit dat dit de tweede keer is dat M.Goodkat een soortgelijk bericht hier neerzet stoort me. Vorige keer gebruikte hij het woord makakken. Toen heb ik ook gereageerd, maar blijkbaar is dat nu allemaal verwijderd door de moderators.
Vervang Marokkanen door tieners en je valt er niet over.
Dat vind ik dan toch ook wel een verschil. Tieners is een hele andere omschrijving.
Als je het over Marokkanen hebt, dan pik je één bepaalde bevolkingsgroep eruit. Dan komt het over alsof enkel deze bevolkingsgroep het verpest, en dan ook nog eens iedereen uit deze groep. Alsof de Belgen, Turken, Italianen, Nederlanders,........ nooit iets verkeerd doen.
Ik heb een hekel aan deze vorm van veralgemenen.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Bij Figi (in Zeist), zal je nooit een marokkaan aantreffen. Ik heb er nog nooit 1 gezien.
Het probleem bij Figi is, is dat je voor bv. Harry potter €9.50 betaalt.
Heb je dat bord niet gezien wat naast de schuifdeur hangt? die met: 'verboden voor relmocro's'?
Een ander probleem is, is dat ze meestal alleen maar kutfilms programmeren daar. En dat je geen beenruimte hebt.
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
Nooit last gehad van Marokkanen. Het waren hoogstens van die puberende stelletjes waarvan zo'n wicht der smoel niet gewoon kan houden of er allemaal van die 14 jarige jongetjes keihard gaan lopen lachen om niks en lopen te ouwehoeren.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Dat vind ik dan toch ook wel een verschil. Tieners is een hele andere omschrijving.
Als je het over Marokkanen hebt, dan pik je één bepaalde bevolkingsgroep eruit.
Huh? En 'tieners' is geen bevolkingsgroep?
Als ik zeg dat:
1. Tieners vaker vervelend zijn in de bios
2. Mannen vaker vervelend zijn in de bios
3. Marokkanen vaker vervelend zijn in de bios
Kan dat alledrie best waar zijn, maar alleen opmerking 3 kan dan niet door de beugel? Let op: dit zegt natuurlijk niks over een individuele mannelijke tiener van Marokkaanse afkomst, of welk ander individu dan ook.
Dat is jouw interpretatie dan, want volgens mij staat dat nergens. Zeer merkwaardig hoe hier altijd op gereageerd wordt.
Ik heb een hekel aan deze vorm van veralgemenen.
Dat doen we altijd. Net afgestudeerden hebben een laag moreel besef stond deze week nog in de krant. Mannen zijn vaker betrokken bij geweld. Jongeren veroorzaken meer verkeersongelukken. Enz. enz.