- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- De Aziatische film
De Aziatische film
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik heb ook wel in Japan gekocht. Over het algemeen versturen ze het heel snel (de afstand Japan-Utrecht lijkt korter dan Groot-Britaanië-Utrecht als het om internetaankopen gaat), maar de prijzen van yesasia en cdjapan en zo is echt té goritg de laatste tijd. Of ik zoek de verkeerde dingen. Bij een paar dingen neem ik nu mijn toevlucht tot goedkopere HK, Korea of Maleisiche alternatieven, maar daarvan is de kwaliteit twijfelachtig. Bij Shura met een eBay/fan-rip. Het scheelt voor die film toch snel al 50US$ (!).
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
HK en (zeker) Korea releases zijn kwalitatief gewoon goed. Trouwens, niet veel duurder dan dat het 4, 5 jaar geleden was.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Misschien vind ik er wel de animatiefilm "Paprika" die ik vandaag gezien heb of "Dolls" van Kitano, nummer 1 van mijn verlanglijstje. Dit soort films zul je in zaken zoals FRS en Van Leest niet tegenkomen.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
4 versies lijkt het zelfs.
Dolls is moeilijker op het moment, tenminste, toen ik hem zocht.
Heb hem kunnen ruilen met iemand.
edit:
Oh, de unkut versie!
Music Store - DVD EROTIEK ASIAN DOLLS UNCUT 01 - musicstore.nl
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
De NL-se Dolls is volgens mij OOP inderdaad.
HK, KOrea en Maleisië zijn inderdaad goedkoop. Ook niet duurder dan 4 jaar terug, mocht ik dat gesuggereerd hebben. De prijzen bij Yesasia en cdjapan die ik bij hou lopen alleen maar op. En daar bovenop is de wisselkoers met de dollar blijkbaar aan het verslechteren. Wat vorig jaar met 34 dollar al duur was is nu 53 dollar om maar wat te noemen.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Dan ligt het toch misschien aan de titels die je in het oog houdt, want ik merk eigenlijk maar weinig prijsverschillen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Deze bijvoorbeeld Strawberry Shortcakes
Of deze: Eli Eli Lema Sabachthani
Zijn nu 53US$ oftwel €39, dat was vorig jaar op zijn minst 30% minder.
Of deze Heart Beating in the Dark Goedkoper, maar zelfde prijsstijging.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Meevallertje 
In een winkel in Nijmegen met een enorm CD aanbod maar een zeer gering DVD-film aanbod zag ik toevallig een box liggen met de titel Cinema Asia Volume 1
Deze bevatte o.a. de volgende films;
1. Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring - Kim Ki-duk
2. In the Mood for Love - Wong Kar Wai
3. Dolls - Takeshi Kitano 
4. The Blue Kite - Tian Zhuangzhuang
en dat allemaal voor de prijs van € 10,00
Alleen 2. heb ik nu dubbel. Voor 1. had ik de aanschaf alsmaar uitgesteld (Achteraf maar goed ook.
) en 4. is mooi meegnomen.
Tja en 3. (Dolls) die is voor mij alleen al € 10,00 waard.
Ik ben nog even langs "Boudisque" in Nijmegen gegaan, maar die zat dicht, net zoals gisteren. Zouden ze failliet zijn?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat schijnt zo te zijn ja. 
J.T.O
-
- 791 messages
- 1048 votes
Baggerman:
Ik denk wat Onderhond zei, dat Japanse DVD's zowieso erg prijzig zijn. Maar ik denk dat de kwaliteit wel dik in orde is en vaak heb je dan ook nog wat leuke extra's. Al is de kwaliteit en prijs verhouding toch lichtjes minder als je kijkt naar de Hong Kongse of Koreaanse DVD's. Tevens zijn Japanse albums en films niet zo uitgebreid verkrijgbaar in HK. Sommige dingen blijven ook liever in JP zelf denk ik persoonlijk: net zoals die bloedmooie sony ericsson, ze hebben daar exclusieve versie's dammnit!
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Boudisque heeft een nieuwe eigenaar en zit in ieder geval weer on-line.
J.T.O
-
- 791 messages
- 1048 votes
http://rutube.ru/tracks2003396.html?v=a7acb2d55e108fcce8c9a20a8a9ea380
Een wuxia set in Western? Hhm..interessant, trailer zag er best wel tof uit op bepaalde momenten, maar ik heb beetje dubbelgevoel, want Shinobi was het 120% crap. Ohja, trailer was eerst op youtube, maar de producers hebben 't weg gehaald, dus ik weet niet hoelang de bovenste link volhoudt..
Edit: link doet het niet meer, jammer...Misschien update ik het later wel als ik video preview kan vinden..
J.T.O
-
- 791 messages
- 1048 votes
Trailer ziet er naar uit dat het wellicht weer een spektakel wuxia kan worden. Het oogt een beetje naar het oude OUATIC
TRAILER:
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Iemand bekend met de Amasia (DFW) films? Welke kunnen jullie me aanraden en wat is de kwaliteit van de dvd's?
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Wat ik schijtirritant vind is dat er helemaal geen Nederlandse Amasia-site is. Zodat je helemaal nergens kan zien wat er uitkomt of uitgekomen is.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
De dvd-hoezen zijn in ieder geval spuuglelijk.....
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Vind het jammer dat het weer zo'n "reeks" moet zijn. Waarom een film niet gewoon z'n eigen cover geven? Nu lijkt het allemaal al eenheidsworst te zijn.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Sommige films zijn toch ook verschenen met een gewone cover.
Zo heb ik hier Princess Aurora liggen, ook uitgebracht door datzelfde Amasia, maar dan met een normale cover.
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
Vind het jammer dat het weer zo'n "reeks" moet zijn. Waarom een film niet gewoon z'n eigen cover geven? Nu lijkt het allemaal al eenheidsworst te zijn.
Dat is nou het kloten aan wanneer de Distributie rechten van eigenaar veranderen.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Dus niemand is bekend met de films maar wel met de ''schijt'' dvd-hoezen?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
In mijn geval wel. De reden mag ondertussen duidelijk zijn 
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Het is vooral veel Koreaan´s werk, dus dan weet je wat je ongeveer kunt verwachten toch?
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
Dus niemand is bekend met de films maar wel met de ''schijt'' dvd-hoezen?
Ik heb er nog niks van, maar ik ga binnenkort denk ik KillerLady en Ong Bak II uit de reeks aanschaffen.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Eerlijk gezegd niet. Dus als iemand me zou kunnen helpen dan zou ik dat heel fijn vinden. Dit zijn de eerste negen films dat op het AMASIA label is uitgegeven. Wie heeft wat gezien en wat vond die ervan?
The Restless
Bloody Tie
Gang Fight
Dirty Carnival
Killerlady
Art Of Revenge
Silent Killer
Blood Rain
Arahan
J.T.O
-
- 791 messages
- 1048 votes
Dirty Carnival -> bijna efven goed of zelfs beter dan Bitter Sweet Life.
Arahan is wel leuk voor tussendoor, maar niets gemist. Restless was een dure productie film gebaseerd op een serie of iets dergelijks? Beetje wuxia achtig, maar dan in het Koreaans en ik vond het barslecht. De rest ken ik helaas niet.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
De rest mag je zelf doen.
Robjepopje
-
- 11 messages
- 3 votes
Ben wel hardcore Asian cinema fan. Ben blij dat ze nu in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht "The Chaser" in de bios draaien. Over het algemeen ben ik dus ook hater van de remakes uit Amerika, alleen The Ring vond ik wel interessant geremaked, niet zo direct gefaked als bijvoorbeeld The Grudge.
Wie een vage Japanse film wil zien moet eens "Funky Forest" kijken. Echt het toppunt van vaagheid.
Ben ook naar Japan geweest en dacht ik ga daar eens lekker wat films kopen, maarja natuurlijk hebben ze daar weer geen ondertiteling -_-' ik dacht er is vast wel wat te vinden met Engelse subs, maar helemaal niks kunnen vinden 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Wie heeft wat gezien en wat vond die ervan?
Misschien bedoeld Verhoeven de (beeld)kwaliteit van de dvd's?
lantana
-
- 119 messages
- 0 votes