• 178.169 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.070 votes
Profile

De Nederlandse film

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Quido wrote:

(quote)
Ik snap de relevantie van je link ook niet ...

Op deze volgende reactie:

Tegenover een 3.89 op MovieMeter en jouw eigen 4.0 (!).

Heel relevante link dus waarin ik (ergens onderaan die blz.) beschrijf hoe het puntensysteem werkt waarbij iemand inderdaad een hoger punt dan het gemiddelde geeft maar de film toch geoverwaardeerd vind m.b.t. de top 250.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

deLeeuw wrote:

Heel relevante link dus waarin ik (ergens onderaan die blz.) beschrijf hoe het puntensysteem werkt waarbij iemand inderdaad een hoger punt dan het gemiddelde geeft maar de film toch geoverwaardeerd vind m.b.t. de top 250.

Is mij nu al te ingewikkeld....

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

deLeeuw wrote:

Volgende keer dus een discussie ''helemaal'' lezen voordat je er in mee wilt doen.

Pardon? Ik heb je link gevolgd en gelezen alvorens te reageren.

Tip 1 van het voeren van discussie's.

Nee, tip 1 is duidelijk communiceren over wat je bedoelt.

Op de door jou gegeven link lees ik onderaan:

deLeeuw wrote:

Ik vind hem een 4 waard. En de film zal ook een 4 gemiddeld moeten hebben.

Maar zoals ANIME misschien al zei, het gaat mij over de plaats in de top 250.

Er zijn veel verschillende films die 5 sterren verdienen; van de 47.772 films op deze site geloof ik ook echt wel dat er op z'n minst 250 klasse-films tussen zitten (ofwel 5 sterren-films)

Deze film hoort er echter NIET in thuis.. (want hij verdiend naar mijn mening een 4.0)

(Zelfs de top 10, in de top 250, is te laag gewaardeerd, alleen er zijn nu eenmaal mensen die deze films een 0,5 geven omdat ze een andere film liever bovenaan hebben staan, dat is wel jammer..)

Dus nog 1 keer:

het gaat mij over de plaats in de top 250
en

Daarbij doel ik expres niet op de plaats in de top 250

Ik vind dat allemaal niet zo helder. Maar misschien dat mijn site-voorkeuren me bij een andere posting brengen dan jij bedoelt.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Met ''doel ik niet op de top250'' bedoelde ik dus dat ik de discussie op het forum wou houden en niet zoals nu, zoals altijd wanneer het woordje top250 voorkomt, een hele discussie wordt verplaatst.

En ja ik geef Zwartboek een 4.0 ook al verhoogd dat het cijfer, alleen betekent dat niet dat ik hem een plaats in de top250 gun.

Eigenlijk nog flauw om daar op te reageren maar: Tip 1 van het voeren van discussie's is weldegelijk je eerst in het onderwerp te verdiepen alvorens te reageren en daarbij natuurlijk goed te communiceren.

Maar als jij je prettiger voelt met jouw manier moet je dat natuurlijk zelf weten en doen.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Wat jij wil.

Nederlandse films kunnen heel leuk zijn. Je hebt ze in alle soorten en maten. De ene spreekt an en de ander niet. Maar een film van Nederlandse Superhelden? Dat belooft wat. Maar eindelijk kan nu gezegd worden dat dit mogelijk is omdat het boek de Z Mannen bestaat. Zoal;s ik je eerder vertelde gaat dit over Nederlandse Superhelden

Meer over weten? Ik heb een kalender over gemaakt en misschien vind je het leuk. Die is op mijn site.

http://www.mijnalbum.nl/Album=N6BHVEMV

Wie weet komt eerder dan we denken een film van.

Beste mensen,

Ik ben Marco Mel de schrijver van het eerste boek met Nederlandse Superhelden de Z Mannen. Ik maakte trouwens ook een kalender hiermee en deze vertelt iets over het verhaal. Misschien dat mensen aanspreekt en we ooit een film van zien.

Kalender 2009 Nederlandse Superhelden

http://www.mijnalbum.nl/Album=N6BHVEMV

Marco Mel is her en der op google te vinden de Z Mannen ook en ook op youtube mijn superheldenkalender.

Groetjes iedereen

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Intendanten kennen maakgeld toe

8 december 2008

De beleidsveranderingen bij het Intendantenbureau gingen in 2008 in bij het aantreden van Ate de Jong en Jan Eilander als nieuwe Commercieel en Artistiek Intendant. Beiden kregen meer maakgeld te verdelen en de opdracht om minder te ontwikkelen. Ieder heeft voor twee jaar 4 ton ontwikkelbudget en 3 miljoen euro realiseringsbudget. De selectiecriteria zijn hierop aangepast. Bij Ate de Jong kunnen makers online gebruik maken van de barometer en idee-check. Jan Eilander heeft geparticipeerd in Makers voor Makers en ging op zoek naar maatschappijkritische en geëngageerde films. Beiden beoordelen en selecteren projecten tot en met december 2009. Tot nu toe is het volgende realiseringsgeld toegekend:

Artistiek Intendant

Hunting & Zn, 345.000 euro, regie: Sander Burger, scenario: Sander Burger, Dragan Bakema, Maria Kraakman, producent: NFI

P.O.V., 350.000 euro, regie: Paul Ruven, scenario: Paul Ruven en Marian Batavier, producent: Talent United - René Huybrechtse en Paul Ruven

Commercieel Intendant

Spangas' Werkweek, 300.000 euro, regie: Diede in ‘t Veld, scenario: Anya Koek, producent: NL Film

De Hel van ’63, 550.000 euro, regie: Steven de Jong, scenario: Maarten Lebens, Jean Ummels, producent: Two Young Rights

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

De enigste goeie ervaringen (maar dan ook echt goed!) die ik voorlopig heb met de Nederlandse film zijn:

- Simon

- Zwartboek

Nog andere aanraders?

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Karakter

Turks fruit

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Oorlogswinter, draait nu in de bioscoop.

Als je iets met jeugdfilms zoekt, raad ik zeker de Slee verfilmingen Timboektoe en Radeloos aan.

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Ik ben laatst een keer aan "Guernsey" begonnen.

Was toch wel de één van de lelijkste films die ik dit jaar gezien heb.

Na 3 kwartier zelfs uitgezet, heb me nog nooit zó erg gestoord aan de montage in deze film. Echt spuuglelijk allemaal.

Verder is "Blind" de mooiste Nederlandse film ooit, tot nu toe.

Kwijlen!

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

Blind zou ik ook graag willen zien, maar is hier helaas niet te huur.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

soom wrote:

Oorlogswinter, draait nu in de bioscoop.

Als je iets met jeugdfilms zoekt, raad ik zeker de Slee verfilmingen Timboektoe en Radeloos aan.

Ik niet. Als ik zie welke films hij mooi vindt, denk ik niet dat deze bij hem in het rijtje passen. ( maar kan me vergissen)

WhoKnowZ

• 5336 messages
  • 2208 votes

Bedankt.

Volgende films zet ik alvast op mijn to see list:

Karakter

Oorlogswinter

Blind

Rodehaan

• 221 messages
  • 13 votes

Bij Wit Licht (2008):

Quido wrote:

Dus je loze uitspraak enkele berichten hierboven is nergens op gebaseerd, weten we dat ook weer.

Niet helemaal waar want ik ken namelijk mensen

uit categorie 2 die me al ruim 20 adviseren en

tot nu toe hebben ze het goed dat op een paar

uitzonderingen na de Nederlandse film nooit

iets was en nooit iets zal worden.

xangadix

• 1618 messages
  • 4501 votes

Rodehaan wrote:

Niet helemaal waar want ik ken namelijk mensen uit categorie 2 die me al ruim 20 adviseren en tot nu toe hebben ze het goed dat op een paar uitzonderingen na de Nederlandse film nooit iets was en nooit iets zal worden.

Ik zou zelf eens gaan bepalen welke films ik zou gaan kijken. Dan gaat er waarschijnlijk een wereld voor je open.

De Mees

• 558 messages
  • 64 votes

Vervelend hoor voor die mensen uit categorie 2 om telkens weer naar een Nederlandse film te moeten kijken en volgend jaar zullen ze toch weer zeker een stuk of 20 NL films moeten kijken waarvan zij op voorhand al zeggen het is toch niks. Plus dat ze waarschijnlijk ook nog naar slechte buitenlandse films (en die zijn er) moeten kijken, zou zeggen tegen die mensen zoek ander werk.

En die adviseren jou. Pfff.

Rodehaan

• 221 messages
  • 13 votes

Je heb inderdaad uithoudingsvermogen nodig zeker als je

naar de Nederlandse film gaat kijken maar gelukkig komt er naar regen zonneschijn en geniet je

van een buitenlandse film en ben je al snel de pulp die ze in Nederland maken vergeten.

De Mees

• 558 messages
  • 64 votes

Vraag me toch af welke Nederlandse films je gezien hebt.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Deze discussie heeft helemaal niks met de film van doen en is alleen maar bedoeld om te trollen. Triest gedoe. Ga lekker op het forum janken dan.

Jeauhan

• 879 messages
  • 0 votes

De Mees wrote:

Vraag me toch af welke Nederlands films je gezien hebt.

Zo te zien alleen Het Wapen Van Geldrop! Dat is inderdaad een goede graadmeter zeg...

Rodehaan

• 221 messages
  • 13 votes

Pastichio Rocker wrote:

Deze discussie heeft helemaal niks met de film van doen en is alleen maar bedoeld om te trollen. Triest gedoe. Ga lekker op het forum janken dan.

Wat wil je dat mensen alleen maar goede dingen zeggen over

deze film en als je kritiek hebt je maar moet ophoepelen dit

het censuur dacht ik

Maar ik ben al weg ik wil niet in het vaarwater van Marco fans komen

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Rodehaan wrote:

(quote)

Wat wil je dat mensen alleen maar goede dingen zeggen over

deze film en als je kritiek hebt je maar moet ophoepelen dit

het censuur dacht ik

Maar ik ben al weg ik wil niet in het vaarwater van Marco fans komen

Ik ben geen Borsato-fan en ik heb het ook niet echt op Nederlandse films, maar om een discussie daarover te gaan voeren heeft gewoon niks met de film te maken en kun je beter op het forum doen.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Ik denk dat 15 van de 20 pagina's zo naar een nieuw te openen forum topic kunnen. Wat een vervuiling.

deTuinman

• 1186 messages
  • 0 votes

Bij Wit Licht (2008):

Stephan wrote:

Waar hebben de mensen toch moeite mee? Moet film dan alleen maar door wazige kunstenaars gemaakt worden? Met subsidiegeld kleine meesterwerkjes maken waar geen hond naar komt kijken?

Wat een kortzichtige beredenatie. Je mag best arthouse wazig vinden, daar ben je dan te simpel voor, maar zie het niet als het tegenovergestelde van dit gedrocht waarin Marco Borsato speelt.

Deze film gaat voor het geld terwijl ze tegen het publiek zeggen iets te willen betekenen. Dat is diefstal van de simpele zieltjes van Nederland.

Dat er mensen zijn die hier niet hun ogen willen sluiten, moet je maar geluk mee hebben, want dankzij de critici waagt het product Marco Borsato zich niet aan nog een film en houdt zich weer lekker bezig met z'n 2e rangs nietzeggende nummers en videoclips die alleen op kinderzenders als tmf te zien zullen zijn.

Om over de sbs6 programma's nog maar te zwijgen.....

Jeauhan

• 879 messages
  • 0 votes

Gelaagdheid van de maatschappij en verschillende doelgroepen etc. is jou duidelijk vreemd...

Deze film heeft 7 miljoen gekost...moet nog zien of ze er ook maar iets aan over gaan houden aangezien ook nog eens veel kaartjes zijn weggegeven...en dan zeggen dat ze voor het grote geld gaan...m'n reet

En over Stephan zeggen dat hij te simpel voor arthouse is...man bekijk z'n profiel en je weet beter.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

deTuinman wrote:

Wat een kortzichtige beredenatie.

daar ben je dan te simpel voor
van dit gedrocht waarin Marco Borsato speelt.

Je beticht iemand van een 'kortzichtige beredenatie' en komt in dezelfde zin nog met een persoonlijke aanval, vooroordelen én nul argumenten ...

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

deTuinman wrote:

[

Deze film gaat voor het geld terwijl ze tegen het publiek zeggen iets te willen betekenen. Dat is diefstal van de simpele zieltjes van Nederland.

En dat zeg je zonder de film gezien te hebben? Man, wat kortzichtig.

Dat er mensen zijn die hier niet hun ogen willen sluiten, moet je maar geluk mee hebben, want dankzij de critici waagt het product Marco Borsato zich niet aan nog een film

Kom nou. Jij dacht dat critici daar invloed op hebben? Wat een overschatting.

De tegenvallende box office zou een reden kunnen zijn, maar die slechte recensies zeker niet.

Dat een bekende zanger in een film speelt is zou oud als de weg naar Rome. Vaak is het ook uitstekend gegaan. Als je kritiek hebt op zijn acteerprestatie: prima. Maar je hebt de film niet eens gezien, man.

Dan volstaat het te zeggen dat je er geen zin in hebt; alle verdere conclusies zijn potsierlijk.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11908 messages
  • 5310 votes

deTuinman wrote:

(quote)

Wat een kortzichtige beredenatie. Je mag best arthouse wazig vinden, daar ben je dan te simpel voor, maar zie het niet als het tegenovergestelde van dit gedrocht waarin Marco Borsato speelt.

Allemachtig, en dan noem jij Stephan kortzichtig? Kijk 's mans films en bekijk 's mans stemmen en zie dat jij een heeeeeele domme opmerking maakt. Enne... kortzichtig? Je oordeelt voordat je de film nog maar gezien hebt!

Zonder iets te zeggen over de kwaliteit van de film - dat doe ik namelijk niet als ik de film niet gezien heb!!!!! - lijkt dat me helemaal niet erg. Geld verdienen én samen met een publieksgeliefde zanger 'het volk' bewust maken van een serieus probleem. Niets mis mee.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.