- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Film noir
Film noir
stephan73
-
- 6269 messages
- 14441 votes
hoe je dat trouwens, want ik wil hodet over vannet (1993)
Hodet over vannet (1993) - imdb.com
graag in mn top 10 opnemen maar hij staat niet op moviemeter :S
Ik heb hem even toegevoegd, maar alle info staat in de Wiki! 
stephan73
-
- 6269 messages
- 14441 votes
Er is nog niet een releasedatum bekend, maar dit jaar komt Sony met een Samuel Fuller box.
Naast een drietal niet Noirs, zitten er de volgende films in.
Shockproof (1949) regie: Douglas Sirk
Scandal Sheet (1952) regie: Phil Karlson
The Crimson Kimono (1959) regie: Sam Fuller
Underword U.S.A. (1961) regie: Sam Fuller
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Bij Wehkamp.nl kun je nu heel veel film-noir films kopen voor extreem lage prijzen. Sommige voor €4,50 en andere voor €8,-. Dat lijkt mij best goedkoop, als ik zie wat er wel eens voor een film-noir betaald wordt..
stephan73
-
- 6269 messages
- 14441 votes
Bij Wehkamp.nl kun je nu heel veel film-noir films kopen voor extreem lage prijzen. Sommige voor €4,50 en andere voor €8,-. Dat lijkt mij best goedkoop, als ik zie wat er wel eens voor een film-noir betaald wordt..
Misschien handig als je wat titels noemt, want dan is het makkelijker zoeken!
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Is er interesse dan?
Hier een paar:
- Somewhere in the Night - €4,50
- Sweet Smell of Succes - €4,50
- The Dark Corner - €4,50
- Thieves' Highway - €4,50
- The Street With No Name - €4,50
- The Maltese Falcon - €7,99
Misschien dat het allemaal prut is of niet interessant, maar ik heb het toch even opgezocht en geplaatst.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14441 votes
Is er interesse dan?
Hier een paar:
- Somewhere in the Night - €4,50
- Sweet Smell of Succes - €4,50
- The Dark Corner - €4,50
- Thieves' Highway - €4,50
- The Street With No Name - €4,50
- The Maltese Falcon - €7,99
Misschien dat het allemaal prut is of niet interessant, maar ik heb het toch even opgezocht en geplaatst.
Allemaal goede noirs, alleen is van de laatste een veel betere versie (3 disc set) te krijgen in Amerika. Prijzen verschillen volgens mij niet met die op het internet!
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Warner Archive heeft weer enige Film-Noirs op (te) dure DVD-R's gezet: link.
(Laden pagina kan wat traag zijn voor IE6 gebruikers).
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
De laatste Warner DVD-R releases: New Releases: WBshop.com - The Official Online Store of Warner Bros. Studios
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik moet Party Girl hebben, maar die is veel te duur.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14441 votes
Eindelijk is bekend geworden wat er in de Columbia Noir box deel 1 komt te zitten aan extra's.
DVD Times - Columbia Pictures Film Noir Classics 1 (R1) in November - dvdtimes.co.uk
Ziet er heel erg goed uit!
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Laat maar komen! Vooral benieuwd naar The Sniper.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
2010 begint goed voor de (te weinige) Film-Noir fans onder ons! Sony/Columbia pland:
'The Bad Girls of Noir boxed-set'
Met:
- Over-Exposed
- The Glass Wall
- One Girl's Confession
- Two of a Kind
- Bad for Each Other
- The Killer that Stalked New York
De 'bad girls' zijn o.a: de voluptueuze Cleo Moore en de blondine Lizabeth 'Liz' Scott.
** Bron
--------------------
Daarnaast komt Warner in 2010 met een 5e Film-Noir boxset!!
Quote:
'Film -Noir fans will be glad to know that the previously-promised fifth volume of titles is definitely a go for a pressed DVD release.
The format will be 10 films on 5 DVDs with commentaries and other extras included. Titles have not yet been revealed and exact release timing has not been finalized either.'
stephan73
-
- 6269 messages
- 14441 votes
Tja, dat worden dus verplichte aankopen!
Trouwens Sony is heel erg goed bezig, wat niet gezegd kan worden van de meesten andere grote DVD maatschappijen!
stephan73
-
- 6269 messages
- 14441 votes
Niet echt bijzonder, maar voor degene die deze films nog niet hebben is het zeker de moeite waard!
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Niet echt bijzonder, maar voor degene die deze films nog niet hebben is het zeker de moeite waard!
De meesten zitten al in de Fox Film Noir reeks (met Eng. subs).
stephan73
-
- 6269 messages
- 14441 votes
Ik bedoel ermee te zeggen dat het films zijn die allang uit zijn en daarom niet zo bijzonder. De films zelf zijn dat natuurlijk wel! 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ik bedoel ermee te zeggen dat het films zijn die allang uit zijn en daarom niet zo bijzonder. De films zelf zijn dat natuurlijk wel!
OK, inderdaad; en jammmer voor hen, die maar blijven vasthouden aan R-2, dat deze films geen subs hebben. Gelukkig hebben nog vrij veel DVD's, die buiten NL gekocht worden, minimaal Engelse subs, maar bij Blu-ray's, die buiten NL verschijnen, heb ik nog maar weinig films gezien met ondertiteling.
Het wordt trouwens tijd, dat Fox hun Film-Noir reeks weer eens uitbreidt.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14441 votes
Het wordt trouwens tijd, dat Fox hun Film-Noir reeks weer eens uitbreidt.
Ik heb liever dat Warner stopt met die belachlijk dure DVDr's van ze en weer een Film Noir collectie uitbrengen!
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Informatief, de Britse 'inbreng' mbt Film-Noir 'Footsteps and Fog: British Film Noir'.
"t programma: http://tinyurl.com/yh7z7mw
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
** DVDreview 'Columbia Pictures Film Noir Classics, Vol. 1' single-layered discs.

trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Leuk een Noir topic, maar eens volgen.
Laatst nog Film noir classic collection met o.a Asphalt Jungle gekocht.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Leuk een Noir topic, maar eens volgen.
Laatst nog Film noir classic collection met o.a Asphalt Jungle gekocht.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14441 votes
Knock on Any Door komt uit op DVD in Engeland!
Alleen wordt het door een (voor mij) onbekend label uitgebracht: Cornerstone Entertainment.
Ik heb hem wel in pre-order staan, maar verwacht weinig van de kwaliteit!
Edit: Het blijkt het Black Horse label te zijn, wat op zich aardige kwaliteit kan leveren, maar bij elke release wel fouten op hoezen weet te plaatsen. Zoals bij Raw Deal, waar de regiecredits niet naar Anthony Mann gingen maar naar Michael Mann.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes

** Programma: Lust and Larceny
Cry Danger (1951) gerestaureerd; misschien tzt een DVD release?
Quote:

Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Op 16 nov. j.l. verschenen in R-2:

Met: Otto Preminger's FALLEN ANGEL (1945), WHIRLPOOL (1949), WHERE THE SIDEWALK ENDS (1950),
en
Julie Dassin's NIGHT AND THE CITY (1950).
Cover-art is deel still uit FALLEN ANGEL:

Nog geen info mbt transfer-kwaliteit (BFI ?!) en subs.
Anders gewoon gaan voor de sublieme, restored en goedkope R-1 transfers met Engelse subs. De 3 Otto Premingers zitten n.l. ook in de 24-delige 'Fox Film-Noir' reeks.
Voor DVD reviews zie Gary Tooze's DVDBeaver.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
Naar aanleiding van het bericht bij Fallen Angel, iemand nog tips van noirs in de stijl van Pickup on South Street?
Ik vond het snelle stadsleven daarin wel interessant, volgens mij kwam dat ook in North by Northwest en An Affair to Remember ook terug (overigens geen noirs).
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Naar aanleiding van het bericht bij Fallen Angel, iemand nog tips van noirs in de stijl van Pickup on South Street?
Ik vond het snelle stadsleven daarin wel interessant, volgens mij kwam dat ook in North by Northwest en An Affair to Remember ook terug (overigens geen noirs).
Alvast:
The Asphalt Jungle
Gun Crazy
Night and the City
Where the Sidewalk Ends
D.O.A. (Death On Arrival), 1950
Detour
Road House
Crime Wave
L.A. Confidential
Kansas City Confidential
On Dangerous Ground
Black Angel (1946)
Border Incident
Dark Passage
The Killing
Nightmare Alley
Kiss me Deadly
Thieves' Highway
Street with no Name
They Drive by Night
etc.

stephan73
-
- 6269 messages
- 14441 votes
Volgens mij zijn dit dezelfde versies als de DVDs die al door de BFI zijn uitgebracht!
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
Bedankt voor de titels Dogie. Veel van Fox, altijd leuk. Ik zie ook veel bekende namen bij de titels, zoals Widmark, Tierney etc.