• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.991 actors
  • 9.370.972 votes
Profile

Film noir

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

matthijs_013 wrote:

Ik zie een femme fatale juist als een Gene Tierney/Veronica Lake/Lizabeth Scott-achtige 'sexpot' die haar uiterlijk en charmes gebruikt om mannen te manipuleren. Oké, je hoeft niet persé aantrekkelijk te zijn om seksueel vrijgevochten te zijn, maar je moet wel een type zijn waar mannen als een blok voor vallen. Het uiterlijk speelt toch wel een van de grootste rollen bij een femme fatale, al was het alleen om de functie die ze hebben.

Dat vonden de makers ook van de neo-Noirs BODY HEAT en THE HOT SPOT.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

rokkenjager wrote:

(quote)

Wah?

Reaktie maker gevraagd; quote: The actresses who aren't as well-known as the big-name movie stars are from films that are cult classics among Film-Noir aficionados. ("Film-Noir" means those cynical, shadowy crime dramas made by Hollywood in the decade or so after WW-II.). I had originally intended to limit my clips to only Noir films (they seemed to go best with the song), but when the other clips appeared to work, I decided to use them as well.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik vind het nog steeds nergens op slaan. Als je een clip maakt over noirs ga je toch geen andere films gebruiken, omdat ze er op een of andere manier tussen passen. Ik denk in ieder geval niet dat iemand kan verdedigen dat de twee vrouwen uit Persona femme fatales zijn, laat staan dat Persona een film-noir is.

stephan73

• 6269 messages
  • 14441 votes

Voor de liefhebbers van goede post-Noirs.

Maandag 16 Maart zend de ARD om 1:05 de film An Einem Freitag Um Halb Zwölf uit. Één van de beste misdaadfilms die ik de laatste tijd heb gezien en zeer de moeite waard voor liefhebbers van de betere noirs.

An einem Freitag um Halb Zwölf (1961)

Het is een Duitse film, dus nou niet gaan zeuren dat het na-gesynchroniseerd is en gewoon gaan kijken of opnemen!

Miron

• 744 messages
  • 74 votes

Ik ben nieuw in dit genre en zou het fijn vinden als iemand mij een paar goede, typische film noirs kan aanraden

donkere straatjes, rook, misdaad, sombere jazz etc.

Humphrey Bogart films heb ik al gezien btw..

stephan73

• 6269 messages
  • 14441 votes

The Third Man is zeker een aanrader!

Maar het vreemde is dat Jazz altijd in één adem wordt genoemd met Film Noir, terwijl er maar bar weinig Noirs zijn met een Jazz-soundtrack. Meestal gewoon een normale score!

Miron

• 744 messages
  • 74 votes

The Third Men gaat in m'n lijstje

Jazz komt idd in weinig Noirs voor maar ik vind wel dat het de film een geweldige sfeer kan geven.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Miron wrote:

The Third Men gaat in m'n lijstje

Jazz komt idd in weinig Noirs voor maar ik vind wel dat het de film een geweldige sfeer kan geven.

Dan zeker ON DANGEROUS GROUND uit '52 op lijstje zetten.

interista2001

• 254 messages
  • 3866 votes

The Lady From Shanghai

Laura

Gilda

The Killers

Out of the Past

Kiss me Deadly

Gun Crazy

Kiss of Death

The BIg Heat

Pickup on Southstreet

The Woman in the Window

Where the Sidewalk Ends

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

interista2001 wrote:

The Lady From Shanghai, Laura, Gilda, The Killers, Out of the Past, Kiss me Deadly, Gun Crazy, Kiss of Death, The Big Heat, Pickup on Southstreet, The Woman in the Window, Where the Sidewalk Ends

Criss Cross mag in dit rijtje zeker niet ontbreken!

Binnenkort:

(afbeelding)

Bron 1: Amazon.com: Golden Age Noir: Golden Age Noir: Movies & TV - tinyurl.com ; Bron 2: "Four Star Playhouse" (1952) - imdb.com

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Quote: "It isn't official yet but Glenn Erickson from the DVD Savant at dvdtalk.com believes the 5 titles for for the upcoming Sony Film-Noir boxset are:

- The Sniper

- The Big Heat

- Five Against the House

- The Lineup

- Murder by Contract

The Big Heat is a re-release, but the rest are new to dvd.'

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Film-Noir zo als Film-Noir hoort te zijn: clip uit 'Moonlighting (season 2-4)': HOT(EL).

PS

Let ook es op 't HOTEL-sign, dat steeds op HOT knippert (bekent uit o.a. Film Noir FALLEN ANGEL'45).

Femme-fatale Cybill Shepherd...

(afbeelding)

Bron: IMDB.

stephan73

• 6269 messages
  • 14441 votes

Zeer goed nieuws via de DVDbeaver mailinglist!

Glenn Erickson (DVDSavant) posted this:

“I've received a report of a rumor that I believe is probably true: Sony is preparing a really terrific-sounding Noir boxed set, their first. It contains five great titles: Edward Dymtryk's The Sniper with Arthur Franz, Fritz Lang's The Big Heat with Glenn Ford and Gloria Grahame, Phil Karlson's Five Against the House with Kim Novak and Brian Keith, Don Siegel's The Lineup with Eli Wallach and Irving Lerner's Murder by Contract with Vince Edwards. Only The Big Heat has seen a previous release; all of them are gems.”

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

stephan73 wrote:

Zeer goed nieuws via de DVDbeaver mailinglist!

(quote)
Dubbele info; zie mijn post in deze thread van 26/4 j.l.

stephan73

• 6269 messages
  • 14441 votes

Dogie_Hogan wrote:

(quote)
Dubbele info; zie mijn post in deze thread van 26/4 j.l.

Niet verder gekeken. Maar toch blijft dit fantastisch nieuws!

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Nog meer fantastisch Noir-nieuws:

De bioscooprelease (eindelijk) van de neo-Noir GHOSTS OF THE HEARTLAND.

Quote: .'..screens May 22 - May 28, 2009 @ the Quad Cinema (34 W. 13th Street, New York, NY 10011)'.

- Website,

- Trailer (of Youtube) , | - clip,

- posters (2x).

(afbeelding)

"A compelling drama of Americana that stylistically matches its setting and time." -- Moving Pictures Magazine

It's 1952 and big city reporter, Roland Lu, returns to his hometown of Millville to track a hot story. Finding a town ravaged by fear, he uncovers a plot to persecute the foreign residents of the town. Though afraid for their lives, the townspeople are wary of Roland's muckraking. The last time he stirred up unrest, somebody turned up dead in a mysterious hunting accident... Worse yet, Roland's old nemesis, Frank Dugan (Michael Santoro), is now the town mayor. A McCarthyite thug, Frank would just as soon kill the smooth-talking Chinese reporter as look at him. Knowing his life is in peril, Roland decides to stay. There is a story here, and that's just what he needs to get back on top - even if it means losing the woman he loves. He can always find another one of those... The clock is ticking, and Millville offers Roland just one guarantee: Somebody is going to die.

Shot in black and white, GHOSTS OF THE HEARTLAND is a Film-Noir mystery that illuminates a dark era of political paranoia and racial tension in the United States.

(wacht op MM-approval)

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Info ClassicFlix, quote:

'VCI has announced a June 30th 2009 release date for British Cinema - 'Crime and Noir'. It will contain:

Blackout (1950), Bond of Fear (1956), Home To Danger (1951), Meet Mr. Callaghan (1954), No Trace (1950) and Recoil (1953).

Van de laatste 4 films uit deze 2DVD geen (MM-proof) posters/stills gevonden.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Warner Archive heeft 4 'Noirs' aan hun DVD-R programma toegevoegd:

Castle on the Hudson,

Fallen Sparrow,

Johnny Eager,

Party Girl (1958)

(**Bron.)

Voor liefhebbers van 'Japanse 'Noir'':

(afbeelding)

Bron: Eclipse Series 17:Nikkatsu Noir - The Criterion Collection

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Verwacht: Sony Film Noir Vol.2,

met:

- Pushover,

- Nightfall,

- The Brothers Rico,

- City of Fear

- In a Lonely Place (re-release)

stephan73

• 6269 messages
  • 14441 votes

Dogie Hogan wrote:

Warner Archive heeft 4 'Noirs' aan hun DVD-R programma toegevoegd:

Castle on the Hudson,

Fallen Sparrow,

Johnny Eager,

Party Girl (1958)

Alleen jammer dat je dan wel iemand moet kennen in de VS, die de films wil ontvangen en wil doorsturen, want ze verzenden niet buiten de VS.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

De ARD start de juni maand met 2 prima Film-Noirs: tussen 01.05u. en 04.20u.:

- THE WOMAN IN THE WINDOW (1944)

en

- THE TWO MRS. CARROLLS (1947).

Deerect2007

• 127 messages
  • 1179 votes

vandaag city of chance (1940) binnen gekregen. overgezet van een 16 mm film print. zelfs op imdb heeft deze film nog geen stemmen gekregen. iemand hier toevallig deze gezien?

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Deerect2007 wrote:

vandaag city of chance (1940) binnen gekregen. overgezet van een 16 mm film print. zelfs op imdb heeft deze film nog geen stemmen gekregen. iemand hier toevallig deze gezien?

Nee, maar hoe is deze korte (57 min.) Noir?

(afbeelding)

(Trouwens, toevoeging MM loopt.)

Deerect2007

• 127 messages
  • 1179 votes

ik zal hem vanavond of morgen kijken, ik laat het wel even weten hoe ie is.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Deerect2007 wrote:

ik zal hem vanavond of morgen kijken, ik laat het wel even weten hoe ie is.

Ingediend plot by the way:

De Texaanse journaliste Julie Reynolds reist naar New York City. Ze gaat daar undercover werken bij een bende gokkers. Ze komt bij deze bende haar jeugdvriend Steve Walker tegen, die haar herkend. Steve is nog steeds verliefd op haar en wil zijn oude relatie met haar hervatten. Hier is zijn mentor 'The Judge' niet blij mee, maar Steve is standvastig. The Judge wil Julie en Steve uit de weg ruimen en schakelt hiervoor de gangster Marty Connors in.

Deerect2007

• 127 messages
  • 1179 votes

city of chance is een goeie noir film, wat aan de korte kant maar wel origineel qua insteek. zeker de moeite waard om een keer te bekijken, 4 sterren

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Mbt Warner Archive, die ook Film-Noirs op DVD-R's uitgeeft en niet levert buiten de VS.

Er is nu een mogelijk, dat laatste te omzeilen. Amazon.com levert nu ook deze -te dure- DVD-R's.

Voorbeeld: The Unsuspected

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Deerect2007 wrote:

city of chance is een goeie noir film, wat aan de korte kant maar wel origineel qua insteek. zeker de moeite waard om een keer te bekijken, 4 sterren

Je kunt stemmen: City of Chance (1940)

Deerect2007

• 127 messages
  • 1179 votes

ok dan dank je wel

Deerect2007

• 127 messages
  • 1179 votes

hoe je dat trouwens, want ik wil hodet over vannet (1993)

Hodet over vannet (1993) - imdb.com

graag in mn top 10 opnemen maar hij staat niet op moviemeter :S

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.