- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Horror
Horror
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Het toeval wil dat ik zelf ook recentelijk eens naar zo'n reeksen op zoek ben gegaan. Misschien is de Creepshow reeks iets voor je Ajax&Litmanen1
Eerste film is trouwens met Leslie Nielsen en als mijn geheugen me niet in de steek laat, dan ben je daar wel voor te vinden.
Je hebt natuurlijk ook nog Tremors, Puppet Master, Candyman, Species, Whishmaster, Leprechaun (met een jonge Jeniffer Aniston!), Phantasm, Critters, House, Sleepaway Camp, Prom Night...
Bij mij is het echter nog steeds gebleven bij wilde plannen om dit soort reeksen te gaan zien dus ik sta niet garant voor de kwaliteit
Ik ben bovendien ook niet enorm bekend met het genre dus eigenlijk geen idee of dit de bekendere reeksen zijn of niet.
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
De Amerikanen gaan weer eens proberen of ze een nog dieper dieptepunt in het horrorgenre kunnen bedenken. 
Gene Simmons, WWE Teaming for Horror Movies | Variety
Ik hoop nog een beetje op "so bad it's good".
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Horror is dood zo te zien.
Verre van maar er wordt op dit forum zelf niet zo veel over gesproken althans niet in het algemeen, meer bij horrorfilms zelf maar dan vooral de bekende die ik vaak niet zo geweldig vind. Ik mis op moviemeter eigenlijk wel een echte levendige horrorsectie. Als ik over horror wil babbelen ga ik op imdb.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Ik ben eigenlijk nooit op IMDB, heb mijn handen al vol aan MovieMeter 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik ben eigenlijk nooit op IMDB, heb mijn handen al vol aan MovieMeter
Buiten de games valt er voor mij hier anders niet zo verschrikkelijk veel te beleven, maar dat zal wel aan mijn interessegebied liggen zeker? Er wordt hier wel genoeg gediscussieerd maar vaak over dingen die me niet zo boeien.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Buiten de games valt er voor mij hier anders niet zo verschrikkelijk veel te beleven, maar dat zal wel aan mijn interessegebied liggen zeker? Er wordt hier wel genoeg gediscussieerd maar vaak over dingen die me niet zo boeien.
Ja dat kan. De games vind ik leuk, verslavend en zo kom je nog eens een film tegen waar je nog nooit van hebt gehoord. Zoals tijdens de KO's. Dus rondhangen op MM levert ook inspiratie op.
Ik vind het verder ook leuk om meningen van anderen te lezen en zelf ook mijn ongezouten mening te geven.
In discussies heb ik vaak geen zin, moet in mijn werk al veel te veel zinloze discussies voeren 
Vermoeiend.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
De games mogen jou dan wel inspiratie opleveren een poster zegt niets over de film. Meningen van anderen lezen kan helpen maar ik vertrouw toch vooral op mijn eigen smaak en in die zin vraag ik dan ook om aanbevelingen (meestal niet hier, want dan krijg ik vaak degene die ik al ken ofwel geen respons). Maar ik mis echt wel discussies over horror in het algemeen hier.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ik merk ook dat het tegenwoordig wat minder goed gesteld is met de horror-georiënteerde gebruikers, of althans; inhoudelijk lijkt er maar weinig te halen. Veel gewaardeerde gebruikers (gebruik de term wat losjes, spreek uiteraard vanuit eigen interesse) zijn niet meer actief of wat meer op de achtergrond. Het zijn veelal dezelfde one-liners die uiteindelijk neerkomen op een simpel goed/fout conclusietje. Voorheen discussieerde ik daarom ook een stuk meer en gretiger. Als je dat nu probeert (met de gebruikers die zich vaak laten zien/horen) dan is het een opstapeling van dooddoeners. We worden er in ieder geval niet wijzer van.
Gelukkig heb ik nog een flinke lijst met gebruikers die ik (wat betreft horror) heel graag volg en waardeer. Het geven van tips e.d gaat gewoon via PB. Met gelijkgezinde is discussiëren sowieso iet wat lastig. Daarom vind ik een topic a la Film >> Toplijsten en favorieten >> Mochizuki Rokuro presenteert zijn persoonlijke toplijst van Japanse Films een énorme aanwinst. Dat zou binnenkort voor een bepaalde stroming binnen de horror (of gewoon in het algemeen) ook wel welkom zijn. Misschien zet het bepaalde users aan om zich er wat in te verdiepen. Wie weet voelt iemand zich bij deze geroepen om er werk van te maken... 
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ik zou zeggen, begin aan een mooie toplijst (moderne) horror/pulp, jeroentjuhhhhh. Ik heb daar zelf vrij veel interesse in (vooral 80s/90s horrorpulp), maar heb nog niet zo'n diepe kennis van zaken als bijvoorbeeld jij wel lijkt te hebben.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Wie weet voelt iemand zich bij deze geroepen om er werk van te maken...
Ja...begin maar vast 
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2551 votes
Wat mij betreft ben ik wel geïnteresseerd in jouw persoonlijke toplijst van horrorfilms jeroentjuhhhhh.
De huidige stilte rondom horrorfilms klopt op zich wel. Vaak zie je inderdaad de vaste gebruikers die zich op deze pagina's laten zien, maar zelf zou ik ook graag mijn steentje willen bijdragen. Helaas kom ik wegens drukte daar weinig aan toe. Hoewel ik nu wel weer in de positie ben om vaker een horror op te zetten.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Je was inderdaad opvallend lang stil, Shinobi
Tijd voor een comeback! We Are Still Here (2015) is misschien leuk als opwarmertje!
Wat betreft een lijstje van mijn kant, pfoeh.. Dan moet ik er deze zomer wel érg veel werk van maken om bepaalde gaatjes in te vullen. Mis voor mijn gevoel nog veel essentiële titels. En het gebied van de jaren 70 of 80 durf ik ook niet zo snel te betreden, daar zijn (veel) andere users toch een stuk bekender mee
90's of later pulp zou eerder mogelijk zijn. Ik moet het nu ook uit slechts 2200 stemmen halen, dus vooralsnog sla ik even over. Misschien stiekem aan werken en van de vakantie gebruik maken om eens doelgericht mijn lijst af te werken. Sommige titels liggen al jaren op de planken..
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
danuz, Shinobi, jeroentjuhhhhh
Ik ben heel zeker te vinden voor toplijstjes van horror in de stijl zoals Mochi daar bezig is met Japanse films al heb ik het dan weer niet zo op "persoonlijke" lijst. Ik zou dan liever iets zien waar iedereen die er kennis van heeft aan mee kan bijdragen. En ja een indeling in periode dat kan, maar logischer vind ik dan weer per subgenre. Als je je vooral op het nieuwere werk zou gaan richten dan zit je alweer snel in hetzelfde straatje, kennen we al, uitgemolken stuff etc...
Maar als iemand het initiatief wil nemen ben er zeker van dat er genoeg bijdragers zijn. Denk dat het echt wel een populair genre is ook hier ondanks dat het in de schaduw lijkt te staan van andere genres maar de liefhebbers van die genres lijken gewoon actiever te zijn hier.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2551 votes
Misschien is het handig om hier wekelijks/maandelijks (wat het beste uitkomt) een lijst van nieuwe horrorfilms die uitkomen neer te plempen. Dit topic staat dan meer in de spotlight en op deze manier krijgen nieuwkomers, maar ook vaste gebruikers een handig overzicht te zien. Vaak wil het nogal eens voorkomen dat een aantal titels je gewoonweg ontglippen of niet op je radar staan.
Tevens zou de discussie weer op gang gebracht kunnen worden.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Goed idee. Voor mij zijn dit een beetje de hoogtepunten van deze week:
Hellmouth (2014) is net verschenen.
Geschreven door Tony Burgess! Nogmaals met de Deruchies als special effects team ( Septic Man (2013) , óók door Burgess). Ze ontpoppen zich wel tot 'groepje' (+ o.a Jesse T. Cook) om rekening mee te houden.
Zombie Massacre 2: Reich of the Dead (2015) want er zijn nog niet genoeg nazi-zombie films
Van Boni en Ristori. Erg goedkoop dus, maar wel geinig vermaak. Eaters was wel aardig, al is het diep graven om een goede zombiefilm te vinden. Dan neem je al wat sneller genoegen met dit niveau.
Pernicious (2015) nieuwe release van Bressack. Niet een regisseur die zichzelf in de kijker heeft weten te spelen zoals ik in 2011 voorspelde na het zien van My Pure Joy (2011) , maar ik blijf hem met veel plezier volgen. Dit lijkt toch wel z'n meest interessante project tot nu toe.
leatherhead
-
- 3556 messages
- 1813 votes
Leuk initiatief. Zodra ik iets tegen kom zal ik me er niet van weerhouden wat neer te pennen. Hier alvast een onlangs bekeken werkje dat wat meer aandacht verdiend:
Horsehead (2014). Aardig Frans horrortje, beetje vis noch vlees wellicht en het verhaaltje is wat triviaal, maar nochtans beslist geen onplezierig zitje. Prima te behappen sfeertje en visueel soms om je vingers bij af te likken. Beetje Argento-esque, welhaast.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik ben zelf een liefhebber van horror films uit de jaren 80 en begin 90. Het onderstaande is wat ik zo'n beetje heb alleen lang niet alles nog gezien. 
Amityville 2: the possession
Amityville curse, the
Amityville horror, the
An american haunting
April fool's day
Army of darkness
Baron blood
Basket case
Beetlejuice
Being, the
Believers, the
Beyond, the
Black christmas
Black sabbath
Black sunday
Blob, the
Body bags
Braindead
Brainscan
Bride of re-animator
Brood, the
Burbs, the
Burning moon, the
Cameron's closet
Candyman
Carrie
Castle freak
Cat's eye
Cemetery of terror
Changeling, the
City of lost children, the
City of the dead, the
City of the living dead
Convent, the
Creepozoids
Creepshow 1
Creepshow 2
Critters 1 t/m 4
Cubbyhouse
Curse, the
Dagon
Dance of the dead
Dawn of the dead
Day of the dead
Dead next door, the
Dead zone, the
Death becomes her
Death spa
Deathwatch
Deep red
Demon house
Demon seed
Demonic toys
Demons 1 & 2
Desperation
Diary of ellen rimbauer, the
Donnie darko
Don't look now
Dracula has risen from the grave
Dreamscape
Encounters of the spooky kind
Evil dead 2
Evil dead, the
Evil ed
Exorcist III (legion), the
Exorcist, the
Fall of the house of usher, the
Fearless vampire killers, the
Fly 1 & 2, the
Fright night
Frighteners, the
Frogs
Funhouse, the
Garden of love
Gate, the
Ghosthouse
Ghoulies 1 & 2
Gothic
Graverobbers / dead mate
Graveyard disturbance
Graveyard shift
Griebels, the
Halloween 1 t/m 6
Happiness of the katakuris, the
Haunted honeymoon
Haunted mansion
Haunting of hell house, the
Hell night
Hellgate
Hellraiser 1 t/m 4
High spirits
Hound of the baskervilles, the
Hound of the baskervilles, the
House 1 t/m 4
House by the cemetery
House of 1000 corpses
House of exorcism, the
House of the dead 2: dead aim
Howling, the
I sell the dead
Idle hands
Inferno
Intruder
IT
Kindred, the / anthony - experiment des todes
La horde
Lamp, the
Legend of hell house, the
Legend of the 7 golden vampires, the
Leprechaun 1 & 2
Link
Lord of illusions
Lost boys, the
Lurking fear
Macabre
Mangler, the
Man-thing
Mausoleum
Maximum overdrive
Mephisto waltz, the
Misery
Mist, the
Monkey shines
Monster squad, the / monster busters
Mr. vampire
Mutant / night shadows
Needful things
Night flier, the
Night of the demons
Night of the living dead
Nightmare concert
Nightmare on elmstreet 1 t/m 7, a
Of unknown origin
Ogre, the
Pet sematary 1 & 2
Phantasm 1 t/m 4
Phenomena / Creepers
Pin
Plague of the zombies, the
Pledge night
Poltergeist 1 & 2
Premature burial, the
Premutos
Prince of darkness
Prison
Pumpkinhead
Quicksilver highway
Rabid
Rabid grannies
Raising cain
Return of the killer tomatoes
Return of the living dead part 2
Return of the living dead, the
Rose red
Rumpelstiltskin
Salem's lot
Scanners
Serpent and the rainbow, the
Shocker
Silver bullit
Skeleton key
Sleepy hallow
Slither
Slugs
Society
Sometimes they come back… again
Spontaneous combustion
Spookies
Stand, the
Storm of the century
Street trash
Stuff, the
Suspiria
Swamp thing
Tales from the darkside
Terror firmer
Thir13en Ghosts
Torture garden
Toxic avenger
Trick 'r treat
Troll 1 & 2
Two evil eyes
Unholy, the
Until death
Videodrome
Viper
Watcher in the woods, the
Wax mask
Waxwork 2
Weird science
What lies beneath
Xtro
Zombie 2
Zombie 3
Zombie 4: after death
Zombie holocaust
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Berichten verplaatst naar Film > Toplijsten en favorieten > Beste horrorfilms
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Deze week gezien / opvallend / ''de moeite waard'':
Reversal (2015) Aanrader, fraaie revenge flick!
Parlor (2015) 50/50 , heeft toffe elementen maar vervalt in clichés.
Charlie's Farm (2014) Standaard flasher.
Ghoul (2015) Standaard found footage.
The Atticus Institute (2015) Nog meer standaard found footage / possession zooi
Ik lees vooral veel negatiefs over dit horrorjaar, maar kan me er nauwelijks in vinden. Ben wel benieuwd of sommige al een (kort) lijstje kunnen maken met de beste horrorfilms van dit jaar tot nu toe, want mijn bron begint uitgeput te raken
Tot nu toe:
4.5* The Human Centipede III (Final Sequence) (2015)
4.5* Wyrmwood (2014)
4.0* Reversal (2015)
3.5* Digging Up the Marrow (2014)
3.5* It Follows (2014)
3.5* Hellmouth (2014)
3.5* It Follows (2014)
3.0* Cybernatural (2014)
3.0* Parlor (2015)
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Vind het ook een prima initiatief om goede horrors uit te lichten. Jammer genoeg heb ik na productiejaar 2013 geen één meer gezien (geen goede bedoel ik), vandaar dat ik nog geen bijdrage heb geleverd aan deze discussie. Mijn voorkeur gaat uit naar subtiele horrors, bovennatuurlijk, spoken, horrors met een verhaal, en geen gore e.d. Dingen als The Others, Sixth Sense, Låt den Rätte Komma In / Let Me In, bevallen mij wel, dingen als The Descent bevallen me minder. Gore mag bij mij, maar het moet niet dé kracht van de film zijn want dan vind ik het niets aan. Ik hou ook wel van leuke films met scares zoals Paranormal Activity 3, geen meesterwerk maar wel geinig als je kunt lachen als je wel van de scares schrikt. Humor en horror, oftewel luchtige horrors zoals Warm Bodies bevallen me ook goed, evenals dat ik scifi en horror wel een geslaagde combinatie vind. Spaanse & Spaanstalige horrors bevallen me over het algemeen ook goed.
Alleen de vraag, waar moeten we deze "discussie" voeren, hier bij "Genres en Landen / Horror", of bij Toplijsten en favorieten / Beste horrorfilms. Nu is het allemaal versnipperd.
Ik denk dat we moeten kiezen. Zo af en toe leuke horrors uitlichten (zou hier kunnen) of het gebruikelijke lijstjesgebeuren (zou in het andere topic moeten), maar volgens mij was het idee om juist niet met lijstjes te komen, maar met een toelichting van een of enkele goede horrors die je gezien hebt? Het uitlichten van horrors kan overigens in beide forums, en kan altijd in Toplijsten en favorieten, dus misschien dat we de hele discussie daar moeten voeren?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
In Film > Genres en landen > Horrorfilm discussie en nominatie topic:
Beste horrorliefhebbers
Ondanks dat er in algemene toplijstjes weinig horrorfilms voorkomen, merk ik keer op keer dat horror een heel populair genre is misschien wel het meest populair genre van allemaal. Daarom is er bij galaxydriver32 en mezelf het idee gerezen om een nieuw topic te maken waar we kunnen discussiëren over horrorfilms en onze horrorervaringen met elkaar delen. Hopelijk dat we op die manier een soort horrorcommunity kunnen starten.
Wat zijn onze doelstellingen?
* Ervaringen delen met anderen over horrorfilms die we hebben gezien, dit hoeven daarom geen films te zijn die je recencentelijk hebt gezien, een positieve of negatieve ervaring het helpt allemaal om te weten te komen waar je van houdt en wat je niet moet.
* Discussiëren over horror en horrorfilms in het algemeen, op die manier kunnen we elkaars voorkeuren (en afkeuren) leren kennen, aanbevelingen doen of vragen.
* Aandacht besteden aan de wat minder bekende horrorfilms, ervaring heeft me geleerd dat hier vaak echte pareltjes tussen kunnen zitten. De gedachtewijze onbekend is ongeliefd kunnen we beter laten varen. Openstaan voor onbekend werk of subgenres waar je niet mee vertrouwd bent, zo kom je misschien wel er achter dat je wel van bepaalde dingen houdt waar je geen weet van had.
* Als we dit topic een beetje aan het rollen krijgen dan is het de bedoeling om elke week nominaties te doen voor een horrorfilm waarbij iemand door de randomizer aangeduid uiteindelijk de horrorfilm van de week te kiezen. Het leuke zou natuurlijk zijn dat iedereen die dan zou kijken.
Waar we niet naar streven:
* Het plaatsen van zogenaamde lege lijstjes, het plaatsen van een of meerdere titels, houdt dus in dat je er ook iets over vertelt, de bedoeling is dat we er over kunnen praten.
* Alle aandacht naar nieuwere of populaire titels, uiteindelijk krijgen die op andere plaatsen al genoeg aandacht zeker in het begin.
* Promotie maken voor films die nog moeten uitkomen daar zijn andere secties voor.
* Geen discussie over horrorseries, er zijn al genoeg films waar we over kunnen praten. Voor series is er al een aparte sectie.
* Het plaatsen van toplijstjes, ook daar is een andere sectie voor en zegt weinig over een persoon zijn/haar smaak tenzij je zo een grote kennis hebt van horror en elke film van dat lijstje wil gaan onderzoeken. De bedoeling is niet dat het snobbistisch wordt door op te scheppen over hoe geweldig je van jezelf vindt dat je toplijstje en/of smaak vindt. Als je de behoefte hebt om je toppers en favorieten in horror te delen, motiveer dan ook waarom plant niet gewoon een leeg lijstje neer. Het is niet de bedoeling dat het een community wordt van “experts”, iedereen is welkom en mag zijn/haar zegje doen.
* Discussies voeren wat is nu “echte” horror en wat niet. Wat ons afschrikt of shockeert is allemaal heel persoonlijk. Ik vind zelden nog horrorfilms die dat effect bij mij hebben, maar toch zijn er nog heel wat andere elementen die me blijven aantrekken tot het genre, nog veel meer dan andere genres.
Een andere goede reden voor een horrorcommunity is omdat het een erg breed genre is met veel subgenres. Veel films hebben sterke horrorelementen maar worden daarom niet steeds als horrorfilm aangeduid door moviemeter, imdb of andere filmsites. De lijn tussen horror en thriller is niet altijd zo duidelijk. We gaan daarom niet moeilijk doen als er thrillers tussen kunnen zitten, de discussie horror vs thriller gaan we hier dus niet voeren. Diverse pogingen zijn al ondernomen om alle subgenres van horror in kaart te brengen. Ik zou zelf niet meteen weten hoe er aan te beginnen, maar heb dankzij een aantal “kenners” waar ik vaak mee heb gecommuniceerd op imdb horror board volgend overzicht verkregen:
http://www.horroronscreen.com/wp-content/uploads/Horror_Genres7.png
Niet alles is hiermee gecoverd, bijvoorbeeld de found footage (zoals The Blair Witch Project) staat er niet op, maar geeft toch al een idee van de brede waaier aan mogelijkheden en kan een leuke leidraad vormen als je voor een bepaalde aanduiding zoekt voor een horrorfilm en aanbevelingen in een bepaald subgenre wil vragen of doen.
Zo dit lijkt me wel genoeg als introductie, ik hoop dat we er samen iets moois van kunnen maken 
Kondoro
-
- 11524 messages
- 2866 votes
alexspyforever, jij denkt dat ik dit helemaal ga lezen? Koekoek
Doe ik zo wel even in de auto
.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Hey Kondoro0614 bedoeling is dat we mensen ook via pm gaan uitnodigen om actief mee te doen. Ik wacht nog beetje op galaxy zijn feedback. Mijnheer heeft vakantie en tijd maar nu hoor ik weer ineens niet veel van hem 
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2567 votes
i spit on your grave hoort in het subgenre........rape vengeance!!!

FF snel maken nog 
xxERWINxx
-
- 1876 messages
- 985 votes
Child's play
i'm chucky do you wanna play?
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Inderdaad een beetje apart om I Spit on Your Grave onder Splatter te scharen.
Filmkonyn
-
- 163 messages
- 1251 votes
Goed idee.. komen weer veel herinneringen boven als ik het lijstje door loop. Veel al lang niet meer gezien 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Ik heb het topic "Horrorfilm discussie en nominatie topic" na overleg met de crew verplaatst naar het centrale Horror genretopic.
Dit is ook hoe het werkt bij andere genres. Zie bijvoorbeeld het Western topic.
De voorgestelde discussie kan gewoon hier plaatsvinden.