- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Horror
Horror
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Imaginary (Film, 2024) - vanaf 7 maart in de bioscoop
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Vervolg op de horror film Orphan: First Kill 2022
is aanstaande ! En dat is leuk

Orphan 3 - William Brent Bell is Actively Developing a Sequel
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Vorig jaar vervielen de auteursrechten op Winnie de Poeh en kwam er een horrorfilm! Dit jaar verval in de Verenigde Staten het copyright op de Mickey Mouse uit Steamboat Willie (1928) dus is de eerste-mickey-mouse-horrorfilm-op-komst-na-vervallen-copyright
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Vorig jaar vervielen de auteursrechten op Winnie de Poeh en kwam er een horrorfilm! Dit jaar verval in de Verenigde Staten het copyright op de Mickey Mouse uit Steamboat Willie (1928) dus eerste-mickey-mouse-horrorfilm-op-komst-na-vervallen-copyright
(embed)
Hahahaha geweldig! 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The First Omen (Film, 2024) - vanaf 11 april in de bioscoop
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Volgens mij moet deze nog toegevoegd worden .
En het lijkt mij een zieke film .
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Abigail (Film, 2024) - vanaf 18 april in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Inmiddels is er een derde teaser voor Longlegs (2024) van de mij zeer gewaardeerde Oz Perkins met in de hoofdrollen Maika Monroe, Nicolas Cage en Alicia Witt.
Het eerste filmpje
was al eerder gepost door john mcclane 2 Toen was het een zeer bijzonder en mysterieuze marketing voor de film! Het was nog niet duidelijk om welke release het ging! Inmiddels zijn er dus drie teasers, en weten we meer!
Hier ook nog even het tweede filmpje
Op deze film zit ik in ieder geval zeker te wachten!
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Mijn Podcast guy was vrij lyrisch over dit debuut wat op Sundance speelde: It's What's Inside (2024) directed by Greg Jardin • Letterboxd
De letterboxd reviews raden aan spoilers te vermijden, dus ik ga er zo blind mogelijk in, wanneer die eenmaal beschikbaar komt.
Hell yes, dat ziet er wel tof uit! Ik vond zijn korte stop motion film The Cat with Hands (2001) ook al de moeite (YouTube).
Op deze film zit ik in ieder geval zeker te wachten!
Ik ga die ook proberen zo blanco mogelijk te bekijken. 
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Een beetje wel inderdaad. Maar Sydney Sweeney in een habijt? 
Ik doorsta daar de doorzichtige jump scares en een wellicht niet bijster origineel script wel voor!
Zo simpel is JM dan ook wel weer.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Zo simpel is JM dan weer niet 
Meer het geheel. En ze kan acteren, in de juiste productie (Euphoria, Reality). Al vrees ik dat dit daar niet de film voor wordt. Net als Anyone But You, maar ook die ga ik wel een kans geven.
JM is van de brunetjes, maar ze is wel een prettige verschijning, wat mij betreft.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
John Milton It's What's Inside is aangekocht door Netflix voor aardig wat geld, dus dat wordt lekker thuis op de bank kijken.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13385 votes
Ik hoorde het idd! Voor mij wel zo makkelijk 

kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Tarot (Film, 2024) - vanaf 9 mei in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Sting (Film, 2024) - vanaf 25 april in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Nieuwe film van Ishana Shyamalan:
The Watchers (Film, 2024) - vanaf 6 juni in de bioscoop
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Zilveren Beer, uitzonderlijke artistieke bijdrage: Martin Gschlacht voor de cinematografie van Des Teufels Bad
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
JetLegs
-
- 14 messages
- 17 votes
Ik heb inmiddels al zoveel horror films gezien, dat ik bijna geen enkele horror film echt "eng" vindt, of eigenlijk nooit meer "schrik". Omdat ik al vaak van te voren weet wanneer er een "jump scare" in een film verschijnt..
Maar ik ben wel echt een liefhebber van horror films , omdat ik zulke films toch wel zo spannend vindt dat ik mijn aandacht volledig op een film kan richten. En bij andere films heb ik dat niet zo.
Vooral de spanning opbouw bij een horror film.vind ik leuk, of het lachwekkende van een creepy personage.
Nu heb ik inmiddels al aardig wat horror films bekeken, maar ik mis eigenlijk echt het "enge". Dat een film zo eng is dat je eigenlijk niet meer het licht durft uit te doen, of dat je dingen van de film verbeeld terwijl je in huis loopt ..
Dat soort dingen heb ik de laatste tijden nooit meer. Terwijl ik wel films heb gezien, waarvan ik.echt nachtmerries kreeg.. Paranormal Activity bijvoorbeeld. Zo simpel in elkaar gezet, maar toch zo creepy dat het echt lijkt..
Ik hou in ieder geval van horror films en ik ben nog even opzoek naar welke horror film ik morgen ga bekijken.
Dus als iemand nog een tip heeft van een horror film die echt eng, (,en niet zo fantasierijk) is,.dan hoor ik dat graag!
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
JetLegs, MovieMeter kent een behoorlijk grote Horror-following. Elk jaar is er bijvoorbeeld een challenge waarbij we zoveel mogelijk horrorfilms kijken in een dikke maand. De mensen die meedoen posten hun bevindingen en uit die berichten kun je talloze schatten, verborgen pareltjes of pure pulp vinden. Neus maar eens lekker rond in dit topic: Horrorfilm Challenge. Daar ga je heel veel tips vinden en films die je nog niet kent.
Ook in deze lijst ga je zeker genoeg moois vinden: Top 300 Horrorfilms volgens MovieMeter Users.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Strangers: Chapter 1 (Film, 2024) - vanaf 16 mei in de bioscoop