• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.574 votes
Profile

Horror

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The Exorcist: Believer (Film, 2023) - vanaf 12 oktober in de bioscoop

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

john mcclane 2

• 3489 messages
  • 6576 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Saw X (Film, 2023) - vanaf 19 oktober in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Ik houd mijn verwachtingen bescheiden, maar visueel hebben ze wel hun best gedaan zo te zien. Wil ik best zien deze winter.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

The 200 Best Horror Movies of All Time; IndieWire Leuke lijst (wel jammer dat het geen lijst is van 200 t/m 1).

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Lowbudget horrorfilm Talk To Me passeert opbrengst 50 miljoen dollar | RTL Boulevard - rtlboulevard.nl

RTL Boulevard wrote:

De Australische horrorfilm Talk To Me doet het wereldwijd goed in de bioscopen. De lowbudget productie, die iets meer dan 4 miljoen dollar kostte, heeft inmiddels het twaalfvoudige opgeleverd. De mijlpaal van 50 miljoen dollar werd vrijdag gepasseerd, melden Amerikaanse media.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nieuwe Eli Roth:

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

All Fun and Games (Film, 2023) - vanaf 23 november in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nieuwe Eli Roth:

Thanksgiving (Film, 2023) - vanaf 30 november in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Hermana Muerte (Film, 2023) - vanaf 27 oktober te zien op Netflix

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Schokkend nieuws omtrent Mr. Horror's Halloween Horrorshow • Activiteiten - de Nachtvlinders

Dat is jammer! De spreekwoordelijke kogel is door de kerk: de landelijke Mr. Horror’s Halloween Horrorshow gaat dit jaar niet door. Het jaarlijkse evenement -waar veel horrorliefhebbers toch echt wel naar uitkijken- kan niet de hoge kwaliteit die de films die normaliter in het programma zitten, garanderen. Daardoor hebben Mr. Horror Jan Doense en de Nederlandse bioscoop Kinepolis besloten het evenement niet landelijk door te laten gaan.

UmbraVitae

• 4317 messages
  • 4023 votes

Als über horror-fan en mn liefde vr de zeer uiteenlopende subgenres die horror te bieden heeft, gaat mijn liefde voornamelijk naar onderstaande 4 subgenres:

1. Gore and Disturbing

1.a. Torture (Martyrs, Saw, Hostel, The Devil's Rejects, I Spit on Your Grave, Gurotesuku, Wolf Creek, Funny Games, Ôdishon,...)

1.b. Splatter, Extreme and Exploitation (Adam Chaplin, A Serbian Film, Terrifier, Melancholie der Engel, Ichi the Killer, Cannibal Holocaust, The Human Centipede, Salò o Le 120 Giornate di Sodoma, ReGOREgitated Sacrifice,...)

2. Paranormal, zowel Ghosts & Spirits, Possession, Demons, Hell, Haunted House, Occult, (Ringu, Chakushin Ari, Paranormal Activity, The Conjuring, Sinister, Insidious, The Exorcist, Smile, The Omen, Silent Hill...)

3. Scifi and Cosmic/Lovecraftian (The Void, Color out of Space, Mandy, The Thing, Alien, Nope, Prey, The Mist, Infinity Pool, M3GAN,...)

4. Games of Death and Survival (Batoru Rowaiaru, Saw, Cube, Escape Room, The Belko Experiment,...)

5. Folk Horror (Midsommar, The VVitch, Hereditary, Apostle, Sleepy Hollow, The Wailing, Antlers,...)

6. Films die het horror label niet dragen, maar er zo op kunnen inhakken, dat het wel als pure horror binnenkomt. Oa een dramafilm kan dit effect wel eens hebben, zoals de biografie-misdaad-dramafilm An American Crime (2007).

Of vb een bikkelharde revenge actie-misdaadfilm.

En de meest weerzinwekkende ever is Melancholie der Engel, waar films als Cannibal Holocaust, Salò o Le 120 Giornate di Sodoma, The Human Centipede II en A Serbian Film eerder deze plaats mochten innemen. En waarbij ik met A Serbian Film wel dacht, de ziekste shit op film wel gezien te hebben...dan krijg je op een dag, Melancholie der Engel uit 2009 van Marian Dora voorgeschoteld, wat ook nog eens de extended version van 2015 bleek, met een fijne speelduur van 2u45 (165min). Letterlijk elke film verbleekt volledig na het kijken van deze film. En liet mij horror ervaren als nooit tevoren. Moest ie hierop staan (blijkbaar té bloot), stond ie sowieso in mijn top10.

En dan zijn onderstaande horror subgenres veelal minder mijn ding:

1. Monster, Animal and Nature Horror zoals Jaws, An American Werewolf in London, Cujo, Primeval, Anaconda, 47 Meters Down, Rogue, Prey (2007), The Wolfman...Dergelijke films doen meestal bitter weinig met me en is bij mij het horror-gevoel eerder ver tot heel ver weg. En "horrorfilms" met dieren die ik wel goed vind zoals ern Orca (1977) en The Shallows (2016), voelen totaal niet als horror aan, eerder als thriller-drama.

2. Comedy Horror, dat mij als tweede het minst heeft weten bekoren, maar waarbij ik nog wel paar goede tot toppers heb, zl zijn ze op 1 hand te tellen.

Tucker and Dale vs. Evil, is zowat de enige echte topper (met 9/10) in het horror-comedy genre vd laatste 25-30j en met The Final Girls (2015) en Totally Killer (2023), heb ik nog 2 goeie in het genre, met beide een 7/10.

En nog verder terug naar 1992 met Braindead (10/10) en naar 1987 met Bad Taste (9/10), heb ik nog 2 mega vermakelijke en pure cultfilms, maar dat is het voor dit subgenre wel zowat.

De mismatch zitm vooral in het feit dat ik in horror net dé ergste gruwel, kwellingen, pijn, verderf en pure angst enzo zoek.

3. Slashers, ja daar heb ik zowat een haat-liefde relatie mee, want veelal de slasher classics zoals Halloween, Friday the 13th, Candyman, A Nightmare on Elm Street (1984),...vind ik echt maar matig tot echt pover. En verkies ik eerder de heftigere psycho stuff en/of mét vette gore, zoals X, Pearl, Malignant, Wrong Turn (2003), The New York Ripper, Terrifier 1 en 2,...waarbij laatste twee al meer pure splatter en gore zijn.

Dat was dat

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nieuwe Blumhouse:

Imaginary (Film, 2024)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The Piper (Film, 2023) - vanaf 25 januari in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

It's a Wonderful Knife (Film, 2023) - vanaf 21 december in de bioscoop

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Holy Shit!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Night Swim (Film, 2024) - vanaf 4 januari in de bioscoop

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Slotherhouse (Film, 2023) - vanaf 18 januari in de bioscoop

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.