- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Horror
Horror
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Een horrorfilm topic! Goed initiatief!
Goed bedacht in 2004, inderdaad 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Gezien de plotse toevloed aan reacties wisten blijbaar weinigen dat dit al topic bestond daarom dat ik een ander wilde maken, maar de mods hebben ze toch samengevoegd. Hopelijk dat we de voorgestelde werkwijze kunnen toepassen. Het topic bestond wel al maar niet op die manier dat we het zouden willen.
Mag de titel dan aangepast worden op die manier? "Horrorfilm discussie en nominatie topic". Veel mensen hebben van galaxy een pm gekregen en gaan nu misschien zoeken naar een topic dat niet meer bestaat.
Ik heb dat overzicht niet opgesteld, er zullen nog wel andere manieren zijn om in te delen het is gewoon een leidraad.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Nou, ik geef wel de aftrap al is het het hoe en wat me nog niet helemaal helder 
Ik kies voor "Aandacht besteden aan de wat minder bekende horrorfilms". En aangezien het zomer en vakantietijd is kies ik voor een horror waar een Engelse koppel op vakantie gaat naar een Spaans eiland. De Spaanse horror http://www.moviemeter.nl/film/19467]Who Can Kill a Child? (1976)
[url=http://www.moviemeter.nl/film/19467[/url]
Eenmaal op het eiland aangekomen blijken er helemaal geen volwassenen te zijn, en lopen er alleen kinderen rond. Dit is een (cult)horror/mysterythriller met de subgenres: Creepy Kid, Isolation, en een tikkeltje Slasher (al gebeurt het slashen volgens mij steeds buitenbeeld). Het deed mij wat aan Hitchcock en Stephen King denken, al is het niet van hen. De film kent een vrij rustig tempo (past prima bij zo'n zomervakantiefilmpje). Het is een van die handvol horrors die zich in het daglicht afspelen en niet in het donker.
Een WAARSCHUWING wat de intro betreft: de eerste minuten bevatten écht schokkende beelden waar de sterkste magen zich van omdraaien. Namelijk echte beelden van de gruwelijkheden die volwassenen zoal met kinderen hebben uitgehaald (zo uit het hoofd geloof ik dat het beelden waren o.a. van Vietnam, Mengele, e.d.). Ik interpreteer die intro als een aanklacht van de regisseur op het gemak waarmee kinderen het slachtoffer van volwassenen worden, bijvoorbeeld in oorlogssituaties e.d. Want in de film zullen we zien dat de volwassenen het helemaal niet zo makkelijk vinden om kinderen te doden, terwijl in het echt met het grootste gemak honderdduizenden kinderen het slachtoffer zijn geworden van volwassenen. Met die intro zien we het antwoord van de regisseur op de vraag uit de titel: Who Can Kill a Child? Wie dat allemaal niet wil zien kan de eerste minuten beter doorspoelen
.
http://oi62.tinypic.com/2n7f3eo.jpg
Zelf heb ik deze film op 3,5* ster staan, een goede (cult)horror dus wat mij betreft. Het MM-gemiddelde ligt op 3,4*, best hoog voor een horror. Het is niet mijn lievelingshorror, maar dan zouden we bij de bekendere titels terechtkomen, en dat wou ik nu juist niet doen. Bovendien is dit dus een film die prima bij past bij deze periode van het jaar
.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Bedankt voor die bijdrage. Het hoeft niet zo uitgebreid wat mij betreft maar iedereen mag kiezen hoe ie het doet zolang het geen leeg lijstje is. Ik heb deze film ook gezien, zit zelfs in mijn collectie en past helemaal bij deze tijd van het jaar. Heb je die collages zelf gemaakt? Vind ik wel knap en een leuk idee al wil ik niemand verplichten om dat zo te doen natuurlijk 
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Het is wel wat werk, maar ik vind het ook wel leuk om te doen. Zo af en toe moet dat best kunnen 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
Mag de titel dan aangepast worden op die manier? "Horrorfilm discussie en nominatie topic". Veel mensen hebben van galaxy een pm gekregen en gaan nu misschien zoeken naar een topic dat niet meer bestaat.
Ik begrijp het, maar alle algemene genretopics hebben een uniforme titel op MM. Dat willen we graag zo houden.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Kijken
.
Toegankelijke cult-classic met een authentieke, broeierige sfeer. Heeft met Come Out and Play (2012) een (blijkbaar) redelijk verdienstelijke remake gekregen. Staat nog op het lijstje. Het ''origineel'' heeft jaren terug een prima release in de Mr. Horror reeks van Jan Doense gekregen. Een must.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik wist niet dat de film een remake had, bedankt voor die info jeroen. Ik vond het origineel al sterk genoeg dus die remake hoeft voor mij niet meteen. Ik heb nog genoeg andere horrors op mijn watchlist staan.
Namiddag ga ik enkele van mijn keuzes toelichten. Ik ga elke dag enkele proberen te doen.
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Mijn Spaanse-horror-to-see-bucketlist word steeds langer en langer 
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Het origineel heb ik in de reeks van Mr horror presents, maar nog nooit gezien. De remake daarentegen wel, dus vergelijken kan ik niet. Maar wat mij betreft kan je die best laten voor wat het is alexspyforever. Mij is het heel erg tegengevallen.
Ik weet misschien voor jou ook nog wel een tip. De film The Pool, een Duitse productie uit 2001. Dit is een slasher, waarin een groep jongeren na het behalen van hun diploma besluiten om in een zwembad in te breken. Het is vooral een standaard film in het slashergenre.
Die film heeft pas 100 stemmen hier, dus kan wat mij betreft gezien worden als een film die nauwelijks bekend is. Ik heb me er in ieder geval mee vermaakt.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ben stiekem wel een beetje benieuwd naar die remake, puur uit nieuwsgierigheid. Zeker geen prioriteit maar ik zal het ook niet uit de weg gaan als ik het ergens tegenkom, al lees ik zo dat het wel minder goed dan het origineel is.
Left4Dead
-
- 3240 messages
- 3691 votes
Kijken
.
Toegankelijke cult-classic met een authentieke, broeierige sfeer. Heeft met Come Out and Play (2012) een (blijkbaar) redelijk verdienstelijke remake gekregen. Staat nog op het lijstje. Het ''origineel'' heeft jaren terug een prima release in de Mr. Horror reeks van Jan Doense gekregen. Een must.
Jep de remake is leuk. Dat komt door het verhaal, heb het origineel niet gezien. Zal eens kijken of ik die kan bemachtigen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zo heb al een hoop pm's verstuurd met de url naar dit topic zodat de mensen niet meer moeten zoeken naar een topic dat niet meer bestaat. Ik of galaxy zullen de andere helft later versturen.
Galaxy is er mee bezig ondertussen 
OK ik heb eens mijn lijstje bekeken. Ik heb wel iets met horror met evil of probleemkinderen of waarin kinderen een belangrijke rol spelen. Dit soort films zullen dan wel vaker bij mij passeren.
Dit is trouwens mijn DVD-versie van "Who can Kill a Child?"
Dit is de versie waar Gang_Star het over had, heeft dus Nederlandse subs. Spaans gesproken maar het is een Engels koppel en die spreken dus wel degelijk Engels onder elkaar.
Om even in de Spaanse sfeer te blijven, is er de film
Ondanks de Spaanse titel en regisseur zijn 2 hoofdrolspelers zeker Engelstalig (Zelda Rubinstein en Michael Lerner) en de film heb ik ook niet in het Spaans kunnen vinden. Gezien de namen van de minder bekende acteurs lijken er wel een aantal Spaanstalige tussen te zitten en die werden wellicht later gedubd. Dat mag de pret niet drukken want de film is een mindfuck van jewelste! Het verhaal lijkt simpel een man (Lerner) die onder de hypnotische kracht van zijn dominante moeder (Rubinstein, de psychic uit Poltergeist) ogen verwijdert van zijn slachtoffers. Wat de film bijzonder maakt is dat 15 minuten later blijk je als kijker naar een cinemazaal te zien waar ze de avonturen van die gestoorde man zitten te volgen. Een film in een film! Wanneer Lerners karakter een bios binnengaat en in de bios waarnaar ze de film aan het bekijken zijn ook iemand aan het moorden gaat, wordt het totale chaos want je vraagt je dan vaak af euh naar welke van de 2 films ben ik nu aan het kijken
De DVD-versie die ik heb heeft helaas geen subs. HIj zal vooral te krijgen zijn onder de Engelse titel "Anguish".
Wel een Spaans gesproken film is deze, met name uit Mexico
Ook wel bekend onder de Engelse titel "Posion for the Fairies".
Aanvankelijk dacht ik dat de film een beetje zoals The Craft zou zijn maar dan met twee jonge meisjes van 10 jaar dus nog geen tieners. En The Craft heeft nogal wat grafische horrorlementen. De hekserij die hier wordt beoefend is hier eerder van psychologische aard. Veronica weet haar rijke en eenzame klasgenootje Flavia te overtuigen dat ze een heks is. Flavia gelooft het niet, maar als Veronica een satanisch ritueel uitvoert (een soort voodo) om Veronica's pianolerares weg te sturen en de lerares overlijdt, is Flavia overtuigd dat Veronica over duistere magische krachten beschikt. Als Flavia voelt zich schuldig want ze wilde haar lerares niet dood en ook angst voor Veronica. Veronica maakt hier handig gebruik van om Flavia verder te manipuleren. Krachtig psychologisch spel met een erg verrassend en toch schokkend einde. Misschien saai voor de liefhebber van meer grafische horror. Ook knap dat ze alles vanuit het gezichtspunt van de kinderen hebben gefilmd, de gezichten van de volwassenen krijg je bijna nooit te zien.
De DVD-versie die ik heb is Spaans geproken met Engelse subs, is wel een regio 1.
De film is echter ook in zijn geheel op youtube te vinden met Engelse subs.
Ik had eerder al over Zelda Rubinstein gesproken die ik het beste vond aan het voor mij overgewaardeerde Poltergeist. Een film die onterecht in de schaduw van Poltergeist staat is namelijk:
Wat special effects betreft moet het zeker niet onderdoen maar het verhaal en de karakters hebben meer een eigen smoel gekregen waar ze bij Poltergeist nogal vlak bleven en het meer om het visuele spektakel ging. Ik vond de chemie tussen de drie kinderen heel goed, leuke back story betreffende de poort en de wezens die erin zaten. Enkele sterke emotionele momenten zelfs.
http://i1343.photobucket.com/albums/o787/Johan_Louwet/DVD%20covers/Suspense/Gate_zpsr0i0uyay.jpg
Deze DVD-versie is regio 2 met Nederlandse subs
Last but not least een film die op korte tijd in mijn persoonlijke top 10 is geslopen en er niet zo vlug meer uit zal gaan:
Het gekke is dat ik helemaal niet zo wild ben van killer doll films. Zo heeft de Child's Play reeks me nooit kunnen bekoren. Dolls was er ook ietsje eerder dan Chucky en vond het dreigende dat er van die poppen uitging met behulp van stop motion effects een stuk overtuigender. Een aantal kills of verwondingen die de poppen aan de gasten aanbrengen zijn nogal grafisch, maar toch zit er ook wel degelijk humor in. De poppen kiezen hun slachtoffers ook niet willekeurig, de mensen die niet aardig zijn zullen het geweten hebben. Daarom laten ze de kleine Judy ongemoeid die zelf wel graag op onderzoek uitgaat. Zij is net zoals Ralph (de volwassene met het kinderhart) wel respectvol naar het speelgoed toe. Ze vormen een mooi duo als ze samen door de gangen van het landhuis gaan. Je kan deze gerust klasseren onder dark fairy tale.
http://i1343.photobucket.com/albums/o787/Johan_Louwet/DVD%20covers/Suspense/Dolls_zpsy0lfjfip.jpg
Ik had eerst de DVD maar nu dus een blu-ray (regio A dan wel), Engelse subs en een hoop extra's waaronder ook audio commentaar van de acteurs die Judy en Ralph en die de stiefmoeder en vader van Judy speelden. Helaas is de acteur die Ralph speelde (Stephen Lee) vorig jaar overleden.
De film is trouwens in zijn geheel op youtube te vinden.
Voor die wat het zich nog herinneren, de avatar die ik bij de horroravatar KO heb gebruikt en daarna nog een tijd heb aangehouden kwam uit deze film.
Excuses voor de matige kwaliteit van de afbeeldingen, ik had die dag nogal wat last van de belichting toen ik een foto ervan nam.
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
http://www.moviemeter.nl/user/130627
ik ga op zoek naar die film,die je aanbeveelde.
hoop dat ik hem kan vinden.
het probleem met minder doorsnee mainstream films is dat ze moeilijk te krijgen zijn .
leuke topic 
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
natuurlijk mag Children of the Corn (1984)
niet ontbreken.
dit vind ik ook een goed voorbeeld.
ik weet dat het een grote moderne klasieker in het genre is maar ik vond lake eden onprettig.
das het vreemde soms komt een film er mee weg.maar ik vond dit dus zo realistisch en naar ( moet wel toegeven dat ik de film 2 keer gezien heb.en ik weet dat ik zeer in de minderheid ben want erg sterke film,
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3848 votes
Ik geloof dat ik dolls hier ook ergens heb liggen, maar heb hem nog steeds niet bekeken. Ik hou wel van horror met humor in. Jammer genoeg zijn er niet zo superveel horror/comedy's te vinden. De meeste heb ik ondertussen wel al gezien. Maar als iemand nog suggesties heeft, in de lijn van Doghouse, zou dat welkom zijn. 
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3848 votes
Eden Lake is ergens ook wel onprettig. Volgens mij gewoon omdat het in deze tijd niet eens zo ver gezocht is denk ik. Dit zou je zo in de krant kunnen lezen. Als je de link legt "wat als dit mij zou gebeuren" of "dit kan mij gebeuren" voelt het altijd wat onprettig aan.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Als je die goed vond kan ik je misschien deze aanbevelen
Hoewel de kinderen hier meer zombies zijn geworden die de volwassenen aanvallen door ze te omhelzen en alzo brandplekken te bezorgen (het is Troma dus laag budget en campy) is het wel eens de moeite om te zien waar die nieuwe versie zijn inspiratie haalde. Karakterontwikkeling is erg laag en het duurt niet lang voordat de kinderen in actie komen de 2008 versie kende een lange opbouw en het werd me nooit echt duidelijk waar dat virus nu juist vandaan kwam. Dan vond ik "Who can Kill a Child" een pak beter.
Children of the Corn vind ik niet meteen een klassieke status verdienen, ken ook weinig mensen die deze leuk vinden. Wellicht dat het boek een heel ander licht hier op laat schijnen.
Amazon is zeker een goede manier om aan stuff te komen die je onze apenlandjes niet zo makkelijk vindt 
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Children of the Corn (1984) moet ik zelf nog steeds zien john mcclane 2, verplichte kost inderdaad, en het heeft wel raakvlakken met Who Can Kill a Child volgens mij. Geldt ook wel voor The Children (2008), die zag ik ook, vond daar vooral het creepy-imago van de kinderen erg geslaagd.
Veneno para las Hadas - Poison for the Ferries (1984) heb ik ook gezien alexspyforever, aardige en aparte film. Het begon alsof het een soort kinderfilm was, aanvankelijk leek het even wennen, maar naarmate het spel tussen de twee meisjes meer macaber wordt merk je dat het helemaal geen kinderfilm is. Die (Mexicaanse) film won trouwens dat jaar bij de "Mexicaanse Oscars", 5 stuks maar liefst inclusief beste regie en beste film. Het sterkste vond ik het spel tussen de twee meisjes waarbij Flavia (de "heks") het ander meisje steeds verder weet te overtuigen van haar "krachten", en ook de sfeer en de fraaie beelden waren de moeite waard.
Angustia (1987) kende ik niet, maar de regisseur Bigas Luna is wel een bekende in Spanje, en zo te zien is dit i.i.g. op MM zijn hoogst gewaardeerde film. Van die regisseur zag ik wel twee andere films (geen horrors).
mikey
-
- 28993 messages
- 5142 votes
Bloody Birthday (1981) is toch nog steeds een favorietje. Jaren 80, zwaar geïnspireerd door Halloween, soms schokkend en gedateerd. 3 kids geboren tijdens een maffe astrologische nacht veroorzaken 10 jaar na dato een killing spree. Andere leuke, minder bekenden: Bad Ronald (1974) zo slecht dat het leuk blijft. Knul woont in de muren van een eng huis waar drie mooie tienerdochters gaan wonen. Dat vraagt om problemen natuurlijk.. En Mikey (1992) (zonder dollen) een bijzonder naar jochie in een brute film met expliciete moorden. Zo kan je als stiefmoeder maar beter je badkamerdeur op slot doen. De urban legend luidt: banned is diverse landen.
Erg goed/ artisitiekerig: Joshua. Met het camerawerk van een beroemd figuur..
De oudste: The Bad Seed... grappig met name door overacting.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dolls nog niet bekeken, shame on you
Zorg er wel voor dat het de 1987 versie is niet die van 2002 want dat is een heel ander genre. Horrorcomedy nou ja ik zie dat je bij deze geen bericht hebt geplaatst, die mag echt niet ontbreken, maar voor mij de allerbeste in horrorcomedy
Deze is dan een parodie op Dawn of the Dead, maar vond hem nogal dom. Misschien omdat ik een fan ben van de orginele Romero trilogie
En deze nuja wordt geen horror comedy genoemd maar de killer zegt altijd wel iets onnozel voor hij iemand ombrengt. Lekker campy.
Deze wordt ook geen comedy genoemd maar de overdrevenheid van de splatter druipt er zo af dat het grappig wordt.
Return of the Living Dead heb je al gezien, goed zo 
En als ik het echt ver ga zoeken, Insidious maar dat ik die lachwekkend vond was wellicht niet de bedoeling van de film
Ik vond die dus bagger, The Conjuring al niet veel beter.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3848 votes
De eerste drie heb ik al gezien. De laatste niet, maar die ga ik zeker eens bekijken. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Children of the Corn (1984) moet ik zelf nog steeds zien john mcclane 2, verplichte kost inderdaad, en het heeft wel raakvlakken met Who Can Kill a Child volgens mij. Geldt ook wel voor The Children (2008), die zag ik ook, vond daar vooral het creepy-imago van de kinderen erg geslaagd.
Veneno para las Hadas - Poison for the Ferries (1984) heb ik ook gezien alexspyforever, aardige en aparte film. Het begon alsof het een soort kinderfilm was, aanvankelijk leek het even wennen, maar naarmate het spel tussen de twee meisjes meer macaber wordt merk je dat het helemaal geen kinderfilm is. Die (Mexicaanse) film won trouwens dat jaar bij de "Mexicaanse Oscars", 5 stuks maar liefst inclusief beste regie en beste film. Het sterkste vond ik het spel tussen de twee meisjes waarbij Flavia (de "heks") het ander meisje steeds verder weet te overtuigen van haar "krachten", en ook de sfeer en de fraaie beelden waren de moeite waard.
Angustia (1987) kende ik niet, maar de regisseur Bigas Luna is wel een bekende in Spanje, en zo te zien is dit i.i.g. op MM zijn hoogst gewaardeerde film. Van die regisseur zag ik wel twee andere films (geen horrors).
Als je echt killer kids wilt dan vind ik Children of the Corn niet aan te raden. Dan zou ik eerder voor
The Children (1980) maar zoals ik al zei heel campy en low budget, typich Troma.
Maar als je een echte klassieker wil:
Sci-fi horror gebaseerd op een novelle. De kinderen kunnen hun wil opleggen aan anderen door een vorm van hypnose met hun ogen. Ze zijn daarbij heel intelligent en een gevaar voor het mensdom. En ja ze zijn heel creepy.
Oh en in Poison for the Fairies was Veronica de heks, Flavia was het meisje dat werd gemanipuleerd, ja heb de film niet zo lang geleden voor 2de maal gezien 
Angustia, aanrader als je van mindfucks houdt 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Bloody Birthday (1981) is toch nog steeds een favorietje. Jaren 80, zwaar geïnspireerd door Halloween, soms schokkend en gedateerd. 3 kids geboren tijdens een maffe astrologische nacht veroorzaken 10 jaar na dato een killing spree. Andere leuke, minder bekenden: Bad Ronald (1974) zo slecht dat het leuk blijft. Knul woont in de muren van een eng huis waar drie mooie tienerdochters gaan wonen. Dat vraagt om problemen natuurlijk.. En Mikey (1992) (zonder dollen) een bijzonder naar jochie in een brute film met expliciete moorden. Zo kan je als stiefmoeder maar beter je badkamerdeur op slot doen. De urban legend luidt: banned is diverse landen.
Erg goed/ artisitiekerig: Joshua. Met het camerawerk van een beroemd figuur..
De oudste: The Bad Seed... grappig met name door overacting.
Ik hou ook wel van Bloody Birthday. The Bad Seed mag dan wel overacting hebben, de meeste van de cast speelden ook mee in het toneelstuk dat er aan voorafging. Gebaseerd op een boek dat ik ook heb gelezen. Een pionier op het vlak van evil kids thema, zonder die film hadden we ook niet Bloody Birthday of al die andere soortgelijke films. Voor mij staat ie hoog in mijn toplijst.
Vraagje ivm de Mikey-film, is die vergelijkbaar met
The Good Son (1993) ?
In elk geval ga ik die toch op mijn interesse lijstje zetten.
Als je van zulke films houdt kan ik je zeker deze aanbevelen:
Daddy's Girl (1996): verhaal doet ook wel denken aan dat van Mikey in die zin dat ze een obsessie heeft voor haar pleegvader en iedereen die haar van hem weg wil houden kan beter uitkijken voor haar.
En dan deze low budget campy films:
Peopletoys (1974)
Beware: Children at Play (1989) (ook weer een Troma film)
Vooral het laatste half uur van Peopletoys is lekker creatief moorden door de kids. Die volwassenen zijn zo vreselijk dat je hen zo snel mogelijk dood wil.
mikey
-
- 28993 messages
- 5142 votes
Mikey is een wolf in schaapskleren film. Net als de film The Stepfather (van Ruben die ook de Good Son deed). Ik zou hem eerder daarmee willen vergelijken. Misschien Case 39.
The Bad Seed: het was wel een klucht hoor. Soort van een macabere John Lanting. Wel leuk hoor. Dan gaat de telefoon, hang je op. Meteen gaat de deurbel, opendoen. Voordeur dicht, dan staat er weer iemand in de keuken... enz enz Geen moment rust.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3848 votes
Is peopletoys iets in de lijn van Eden lake of funny games?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Is peopletoys iets in de lijn van Eden lake of funny games?
Ik heb Eden Lake niet gezien, maar als ik de uitleg lees bij de film lijkt Peopletoys mij veel simpeler van opzet. Je hebt een groep volwassenen, familieleden die in de winter voorbereidingen gaan treffen om hun zomerverblijf op orde te zetten. Terwijl zijn er een groep kinderen wiens bus door de sneeuw van de weg is geraakt. Een 5-tal kinderen overleeft het en ze komen terecht in het zomerverblijf. In het begin lijken ze nog aardig overweg te kunnen met de volwassenen. Niet alle volwassenen ontvangen hen echter met open armen. De film is een uur lang vrij moeilijk door te komen. Wat daarna komt is echter wel de moeite. De manier waarop ze de volwassenen in de val lokken om hun de hoek om te brengen is zeer creatief te noemen. Dat alleen maakte de film de moeite om toch eens een keer te zien. Als je wil ik heb nog wel ergens een versie liggen. De film is eigenlijk beter bekend als Devil Times Five.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3848 votes
Gaat zeker op mijn to see lijst, maar niet met prioriteit. Ik wil in dit genre eerst knock knock zien van Eli Roth. Al kan ik Keano Reeves niet zien of horen. Eli Roth is één van mijn favorieten.