- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Horror
Horror
mikey
-
- 28993 messages
- 5142 votes
Knock Knock is gebaseerd op Death Game (1977) met Colleen Camp, die ook in Knock Knock een rolletje heeft. Wel Home invasion maar geen Evil kids.
Eden Lake is een Deliverance met hierin boerse kinderen i.p.v. hillbillies. Survival flick die tamelijk gewelddadig is. Peopletoys nooit gezien, lijkt wel aardig.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3848 votes
Death game heb ik nog niet gezien maar in deze lijn is Secuestrados wel een aanrader. Schokkend met een 'in youre face' einde. Je voelt de angst van de personages, ik voelde me heel ongemakkelijk bij het kijken hiervan.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Death game heb ik nog niet gezien maar in deze lijn is Secuestrados wel een aanrader. Schokkend met een 'in youre face' einde. Je voelt de angst van de personages, ik voelde me heel ongemakkelijk bij het kijken hiervan.
Prima home-invasion horror/thriller inderdaad.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Dan zou ik eerder voor
The Children (1980) maar zoals ik al zei heel campy en low budget, typich Troma.
Maar als je een echte klassieker wil:
Sci-fi horror gebaseerd op een novelle. De kinderen kunnen hun wil opleggen aan anderen door een vorm van hypnose met hun ogen. Ze zijn daarbij heel intelligent en een gevaar voor het mensdom. En ja ze zijn heel creepy.
The Children heb ik al in mijn nog zien lijstje (weliswaar geen prioriteit), en Village of the Damned is als klassieker ook verplichte kost dus ook die zal bij mij ooit aan de beurt komen 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik ben eigenlijk niet meer zo tuk op die Home Invasion films. Deze vond ik dan wel nog OK in deze stijl:
Hier komt een ex-patiënt van een psychologe haar en haar familie op hun vakantieverblijf lastig vallen met psychologische spelletjes. Is wel gewelddadig bij momenten meer uitdagen wel.
En dan is er nog
Die is wel vrij bekend leuk om 1 keer te zien, een 2de keer vond ik die al heel wat minder. Is echt wel een thriller geen horror.
Ik bedacht nog net deze in de horror comedy, hoewel meer een black comedy dan horror
Ik heb die indertijd nog in de bios gezien. Hoe verder de film evolueert hoe dommer het wordt. Wel vermakelijk voor een keer. Het verhaal is ook flinterdun.
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
http://www.moviemeter.nl/user/132439
eli rotch is erg goed. mee eens.
rob zombie heeft een paar erg sterke films op zijn naam staan.
Mijn eerste horror film was Halloween (1978)
Toen ik de remakes zag vond ik deel een ( ondanks ik een remake niet zag zitten) achteraf gezien veel meer een psychologische benadering van Micheal .En heftig,maar niet slecht. Deel 2 haakte ik af.
Maar zombi heeft met
echt een heel sterke horror film gemaakt.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Als je een user wil taggen moet je op het icoon van het mannetje klikken en dan de naam typen
Dit gezegd zijnde misschien niet echt Home Invasion maar het plot van Death Game en Secuestrados doen me erg denken aan
Eigenlijk ook hier een dun verhaal. Basically een jongen die een onpopulair meisje op school afwijst om met haar mee naar het eindbal te gaan. Vervolgens wordt hij door de vader van dit meisje ontvoerd en onderwerpen vader en dochter hem aan psychologische en fysieke folteringen. Diepgaand vond ik het allemaal niet.
john mcclane 2
-
- 3489 messages
- 6576 votes
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3848 votes
Very bad things toen ook ik de bios gezien en the loved ones heb ik hier ook liggen. Het gaat moeilijk zijn me een horror/comedy voor te stellen die ik nog niet gezien heb. 
Rob Zombie heeft het bij mij wat verknald bij de laatste halloween films. Dat was echt niet nodig om zo een cult film zo te veranderen. De stijl in de film bevalt me niks. Met zo een films heb ik graag dat ze trouw blijven aan het origineel. Beetje herzelfde als de childs play serie. Tot en met de bride zijn ze prima, maar ceed of chucky...niks voor mij! De laatste curse of chucky is dan weer beter. Weer meer naar de oorsprong. Al had ik de veranderig van het uiterlijk van chucky dan weer liever niet gehad.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3848 votes
Dead silence was inderdaad zeer goed. Zeker het einde das goed. Mooie twist. Zo heb ik mijn films graag.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dead Silence vond ik ook wel best goed. Vond vooral de scènes met de buiksprekerdame goed, creepy lady amai. En dan dat einde, echt wel fucked up
Maar wel schitterend bedacht had ik totaal niet zien aankomen.
Grappig dat ik Dead Silence ook net gebruikte in link de films game 
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Het gaat moeilijk zijn me een horror/comedy voor te stellen die ik nog niet gezien heb.
Dan ben ik benieuwd of je de volgende titel al hebt gezien, anders zou ik dat zeker doen.
Cockneys vs Zombies (2012)
De scene waarin een oude man met rollator door een zombie word achtervolgt is geniaal .
Slechts 183 stemmen, maar best een leuke film.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3848 votes
Nog niet gezien, maar ziet er erg leuk uit. Ik ga er meteen naar op zoek. Thx voor de tip! 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Cockney is verschrikkelijk. Waarschijnlijk één van de slechtste zombie(komedie)films van de laatste jaren. Typerend voor de staat van dienst van de Britse horror momenteel. Pijnlijk on-grappig en compleet fantasieloos brouwsel zonder feeling voor het genre.
Juan de los Muertos (2011) heeft van alles meer, al is ook dit nog niet écht geweldig.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Daar zie je maar dat meningen soms behoorlijk kunnen verschillen, ik heb me er wel mee vermaakt.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Zopas The Call (2013)
bekeken met mijn nichtje. Zij vond het alvast heel spannend. Ik had em al eens gezien, blijft toch wel zeer genietbaar. Meer een thriller maar met een aantal goede horrorelementen. Het motief van de dader was best wel ziekelijk.
thriller97
-
- 101 messages
- 44 votes
The Thing (1982) en Alien (1979) vind ik beiden geweldige horror films; heerlijk claustrofobisch sfeertje, lekker spanning, goed verhaal, goed acteerwerk...wat wil je nog meer 
The Excorcist (1973) vind ik nog altijd één van de engste horror films. Heb hem toen als kind gezien en het blijft je gewoon bij.
The Blair Witch Project (1999), Ju-On: The Curse (2000), Dead Silence (2007), [REC] (2007), Insidious (2010), The Woman in Black (2012), The Conjuring (2011) zijn ook films die ik echt ''eng'' vond.
Ik was vorig jaar zéér verrast door Deliver Us from Evil (2014). Zeker weten een prima horror film!
Nog even een tip; het is misschien niet zozeer een horror film, maar The Wicker Man (1973) geeft je zeker weten wel een vreemd (misschien toch zelfs angstig) gevoel. De sfeer zat er wat mij betreft in ieder geval prima in 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dat is leuk thriller97 en bedankt voor die contributie. Het zijn films die de meeste natuurlijk wel kennen of gezien hebben en waarover al heel veel is gezegd en besproken.
De minst bekende uit je rijtje is wellicht The Wicker Man, die wellicht heeft te lijden onder de afschuwelijke remake met Nicolas Cage.
Smaken verschillen natuurlijk maar die passen voor mij in het rijtje van saaie jump scare filmpjes. Die doen mij helemaal niets meer, maar er is blijkbaar wel een (groot?) publiek die verlekkerd is op dit type films. Geef mij dan toch maar de ouderwetse haunted house films met meer suggestie en meer sfeer.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3848 votes
The exorcist is zo een film die voor de meeste super eng is. Ik snap dat niet echt. Voor mij is der niks griezelig aan. Misschien is mijn generatie te veel verwend met special effects dat het niet meer snel eng is. Jammer eigenlijk.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Het gaat moeilijk zijn me een horror/comedy voor te stellen die ik nog niet gezien heb.
Makkie hoor, ik schud deze zo uit mijn mouw: Warm Bodies (2013)
. Heerlijke zombiefilm/"romantische" komedie met een prima script en een geslaagde mix tussen humor en actie. Alleen echt eng is het allemaal niet, wel leuk. Heb m zelf op 4* staan, vond het echt genieten.
[embed]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cpu6EZf5IGk#t=0[/embed]
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Burnt Offerings is de laatste haunted house film die ik heb gezien en van onder de indruk was. Lekker OldSkool creepy.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Alternatieve titel: Zombie Twilight.
Valt heel erg mee, Twilight neemt zichzelf heel serieus, en Warm Bodies doet dat helemaal niet 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Vind het feit dat ze zombies romantiseren zwaarder tellen dan het wel/niet serieus nemen, dat verandert namelijk niks aan het concept (beide is het losjes horror georiënteerde tienerpulp). Warm Bodies neemt zichzelf (zijn eigen idee) natuurlijk gewoon serieus, alleen het zombiegenre / de zombies niet. De film werd/wordt om die reden bijna evenveel vervloekt als Twilight. Vind het zelf trouwens wel meevallen (kleine 2.5*), maar het is belangrijk om vooral géén zombiefilm te verwachten.
http://www.horror-movies.ca/wp-content/uploads/2013/02/Warm-Bodies-Meme1-350x351.jpg

arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Leuk plaatje
. Dat verklaart wellicht het relatief lage gemiddelde van Warm Bodies denk ik. Waarschijnlijk voelt de harde kern zombieliefhebbers zich beledigd door een romantische zombie (en romantisch tussen aanhalingstekens want ik vond het romancegehalte wel meevallen). Ik blijf het een heerlijke film vinden
.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2567 votes
Leuk plaatje
. Dat verklaart wellicht het relatief lage gemiddelde van Warm Bodies denk ik. Waarschijnlijk voelt de harde kern zombieliefhebbers zich beledigd door een romantische zombie (en romantisch tussen aanhalingstekens want ik vond het romancegehalte wel meevallen). Ik blijf het een heerlijke film vinden
.
Inderdaad niets is met die film......tis geen hoogvlieger maar tis zeker een origineel dingetje,
kijkt lekker weg en het is een goed verzorgde film.
Ik moet zeggen dat er in het zombie genre toch al niet veel vernieuwends is geweest de laatste jaren en ik vond dit wel een leuke toevoeging.
Bij mijzelf staat zombie subgenre niet in mijn top tien maar deze keek wel aardig weg.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
The exorcist is zo een film die voor de meeste super eng is. Ik snap dat niet echt. Voor mij is der niks griezelig aan. Misschien is mijn generatie te veel verwend met special effects dat het niet meer snel eng is. Jammer eigenlijk.
Welke films vind jij dan eng, ik kijk al lang geen horror meer omdat ik het eng zou vinden. Ik kan wel geniet van de old school creepy stuff zoals Burnt Offerings die Flat Eric opnoemde. Ik ben me ook de laatste jaren meer gaan verdiepen in oudere horror. De recentere horror zitten soms ook wel leuke dingen tussen maar vind het vaak bandwerk, teveel van hetzelfde.
Je spreekt van special effects, maakt dat een horrorfilm enger? Ik ken weinig horrorliefhebbers die gek zijn op special effects in horror, in tegendeel de meeste haten zelfs CGI. Ik spreek dan van de mensen waar ik veel mee discussieerde op imdb.
zombies romantiseren, tja hetzelfde hebben ze ervoor ook al met vampieren gedaan zelfs nog vóór Twilight. Sprookjes wilden ze ook terug donkerder maken, maar dan maken ze er halve actiefilms van met romantiek die vooral een tienerpubliek aanspreken.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Wat betreft het horror genre verdient Night of Fear (1972) wat mij betreft véél meer eer op moviemeter. Wordt bij de user reviews op IMDB zeer terecht wel gewaardeerd. Uitermate vreemd Australisch exploitation filmpje (zonder dialoog, wat opvallend genoeg niet storend was). Vertoont veel gelijkenissen met The Texas Chain Saw Massacre (1974), dus voor fans van die film is dit zeker een, obscuur, aanradertje.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3848 votes
Oh de creepy factor van een film kan in veel dingen zitten hoor alexspyforever
Films met geesten zoals de eerste paranormal activity of see prang .
el orfanato is er ook zo één. En zeker het recente the woman in black niet te vergeten. Films met de nodige schrikeffecten dus.
Films waar je niet weet of er iemand aanwezig is zijn ook best eng maar dan op een ander niveau zoals el habitante incierto
Maar angst kan ook subtiel zijn zoals in the 4th floor waar bij het einde (ik zeg niks voor mensen die hem nog niet gezien hebben) met een creepy gevoel achterblijf.