- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Horror
Horror
voomzap
-
- 815 messages
- 1271 votes
Zo maar wat aanraders
- Borderland (2007)
- Dead Set (2008)
- The Devil's Rejects (2005)
- Dog Soldiers (2002)
- End of The Line (2007
- Haute Tension (2003)
- The Hills Have Eyes (2006)
- Seventh Moon (2008)
- The Signal (2007)
- Sheitan (2006)
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Eigenlijk ben ik niet zo verrast met dit resultaat. Het is best logisch als je nadenkt.
Wel leuk om dit bevestigd te zien worden.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Ik heb hem hier ook even geplaatst: Overigen >> Algemeen >> Gezond Leven
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Misschien schadlig voor een horrorfanaat die ook nog wel eens filmpje van Italiaanse komaf wilt kijken, een vraagje: Hoe zit het ook alweer altijd met de dubs? Films als Demoni en Cannibal Holocaust zijn van origine Italiaans maar deze zijn altijd Engels dubbed. De lipsync is vaak echter ook precies met de Engelse taal. Lijkt dit zo of hebben toch achteraf Engels er overheen opgenomen? Of is het nooit in het Italiaans opgenomen?
Dacht het antwoord wel ooit eens gelezen te hebben, maar ben het vergeten.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5984 votes
"89 seconds of sheer terror! These are our favorite Criterion screams!"
lunatixxx
-
- 12 messages
- 21 votes
Persoonlijke Toppers:
- The Blair Witch Project (1999)
- Lat den Ratte Komma In (2008)
Heb er ondertussen al heel veel horrorfilms gezien. Ik ben over het algemeen van mening dat ze in Aziatische landen hele creepy horrorfilms maken met relatief weinig benodigdheden. Na het kijken van een Aziatische horrorfilm heb ik altijd dat gevoel dat er iets of iemand ineens je benen kunnen grijpen als ik op de trap loop (open trap
), of dat er in het donker iets naar je zit te kijken.
Bij veel moderne Europese horrorfilms (die ik heb gezien) zitten er niet alleen goede schrikmomenten in, maar zit het verhaal veelal goed in elkaar. Natuurlijk heb ik niet alle Europese horrorfilms gezien 
Op veel Amerikaanse horrorfilms ben ik onderhand wel uitgekeken. Het is vaak veel hetzelfde. Verhalen zijn voorspelbaar en de sfeer is lang niet zo creepy als dat ze in de Aziatische (variante) films zijn.
Edit: Een horror/drama die ik pas heb gezien en me toch bij is gebleven is Lake Mungo (2008)
Dit is niet je standaard horrorfilm, maar zeker wel een aanrader voor degene die ook zo kan genieten van 'Found footage' Horror.
megaman
-
- 1484 messages
- 229 votes
Wie kan mij raad geven m.b.t. regisseur Jesús Franco? Wat zijn echt goeie horrorfilms van deze man en wat kan ik verwachten qua stijl?
Alvast bedankt 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Voor de no-budget liefhebbers: To Jennifer is tijdelijk gratis online te vinden! Regisseur James Cullen Bressack heeft hem zelf online gezet TO JENNIFER on Vimeo . Normaliter zijn z'n films lastig te verkrijgen. Na aanleiding van Hate Crime (2013) en My Pure Joy (2011) in ieder geval een must-see voor mij 
appearingink
-
- 57 messages
- 0 votes
Hier gebeurt niet echt iets of wel? Heeft iemand een dikke vette aanrader?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hier gebeurt niet echt iets of wel? Heeft iemand een dikke vette aanrader?
Horror-komedie aanrader:
Ik zou trouwens ook wel van de MM horrorkenners/volgers wat nieuwe tips willen 
Onderhond
-
- 87599 messages
- 12853 votes
Waar jan en alleman vroeger met een horrorfilmpje wilde scoren, is die focus nu verlegd naar scifi heb ik de indruk. Het horrorgenre heeft weinig nieuws te bieden, gaat ten onder aan vele compleet amateuristische producties en het is dan ook rustig wachten tot de volgende horror heropleving. Niet dat er geen enkele leuke horror meer uitkomt, maar dat zijn dan toch meer de usual suspects die je sowieso wel oppikt.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Er staan op dit moment nog zo'n 150 jaren '80 horrors op mijn to-see lijstje dus dan moet ik mijn portie daar maar vandaan halen 
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Horror films waarvan ik recentelijk genoten heb:
Srpski Film (2010) al is het discutabel of het wel echt horror is
Paura nella Città dei Morti Viventi (1980)
Als ik heel globaal even over de enorme lijst met ''to see'' ga zijn dit er een aantal waar ik wel erg naar uit kijk.
La Noche del Terror Ciego (1971) Zombies op paarden!
Demonium (2001) Het 2-tal films dat ik tot nu toe van Schnaas zag waren tegenvallend en de man staat ook niet bekend als goede filmmaker maar zijn 'ode' aan de Italiaanse 80's horror lijkt me toch wel interessant.
The Green Inferno (2013) Groot fan van Eli Roth, ben benieuwd of hij het uitgebluste kannibalen genre een nieuw leven in kan blazen.
Death Stop Holocaust (2009) Al eens gezien en destijds erg verrast
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Het horrorgenre heeft weinig nieuws te bieden, gaat ten onder aan vele compleet amateuristische producties en het is dan ook rustig wachten tot de volgende horror heropleving. Niet dat er geen enkele leuke horror meer uitkomt, maar dat zijn dan toch meer de usual suspects die je sowieso wel oppikt.
.Staat een geweldige generatie klaar (de ABC - V/H/S groep, zullen we maar zeggen) en die leveren zeer verfijnd, sfeervol werk af (iets wat vanaf de early 90's tot aan 2005-2006 nogal ontbrak). Wat mij betreft is de opleving al een paar jaar aan de gang. Al zit dat niet in de hoekjes waar jij graag zoekt.
19 stemmen bij Bogliano's Here Comes the Devil is toch aardig schikbarend, om één van de vele voorbeelden te noemen. Die 'usual suspects' zijn toch niet zo obvious als wij willen geloven. Nochtans samen met West en Wingard de absolute top op dit moment.
Onderhond
-
- 87599 messages
- 12853 votes
Ik ben niet echt onder de indruk van die hele V/H/S crew nee. Nét niet verfijnd, juist erg vluchtig en slordig.
amym
-
- 2 messages
- 96 votes
In Film > Algemeen > Welke Horror films moet ik zien?:
Ik wil graag wat meer Horror films gaan kijken, maar weet niet echt goed welke Horror films echt goed zijn, dus welke raden jullie mij aan?
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13471 messages
- 1308 votes
Ik wil graag wat meer Horror films gaan kijken, maar weet niet echt goed welke Horror films echt goed zijn, dus welke raden jullie mij aan?
The Haunting in Connecticut (2009)
Veel kijkplezier toegewenst.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2567 votes
Mocht je uit gekeken zijn vul ik de lijst graag nog een beetje bij 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Of misschien iets specifieker? Slasher, splatter, monster, occult...?
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
Oh horrorfilmlijstjes in dit forum topic!
Ik zie bekende titels maar ook een paar die ik niet ken!
Leuk! Gelijk opzoeken!
HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13471 messages
- 1308 votes
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Poe poe, even bijkomen van Daddy's Little Girl (2012) 
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2567 votes
Poe poe, even bijkomen van Daddy's Little Girl (2012)
Ziet er goed uit....waar kan ik deze zien???
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Waar jan en alleman vroeger met een horrorfilmpje wilde scoren, is die focus nu verlegd naar scifi heb ik de indruk. Het horrorgenre heeft weinig nieuws te bieden, gaat ten onder aan vele compleet amateuristische producties en het is dan ook rustig wachten tot de volgende horror heropleving. Niet dat er geen enkele leuke horror meer uitkomt, maar dat zijn dan toch meer de usual suspects die je sowieso wel oppikt.
Onderhond
-
- 87599 messages
- 12853 votes
Een jaar of 5 geleden had je gewoon een degelijke aanstroom van goeie middenmoot horrorfilms. Geen geweldige werkjes, maar gewoon vermaak waaraan je makkelijk 2.5*-3.5* kwijtkon. Dat hele segment lijkt momenteel weg. In de plaats echt veel Z-films en een paar grotere namen die er bovenuit steken.
De écht grote namen maken het ook niet echt meer waar trouwens, volgens mij is het al een serieus tijdje geleden dat ik nog 4* (laat staan meer) aan een horrorfilm mogen uitdelen heb.
Edit: Mr Jones en Rigor Mortis de enige 2 dit jaar. Miss Zombie een verre derde (wel de beste van de drie maar scoort niet echt als typische horror film).
Edit 2: wat betreft fantasy heb ik vooral de indruk dat die films weggedrukt worden door Marvel en consoorten. Komen ook in batches/per jaar en voeden een beetje dezelfde noden.
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Nou, dan doe je het nog altijd beter dan ik. Heb van 2013 9 horrorfilms gezien en geen enkele scoort boven de 3,5*. Van dit jaar slechts één film: At the Devil's Door, ook slechts 3***. Maar de meeste scoren wel voldoende en zijn toch redelijke mainstream films. Titels als Oculus, The Conjuring, Dark Skies, Insidious, Mama of Evil Dead zijn niet bepaald underground. Opvallend inderdaad dat het dit jaar wat rustiger lijkt, maar misschien dat er rond Halloween nog wat uitkomt. Een incident of het begin van een horrorloze periode als in de jaren '90? Te vroeg om nu al conclusies te trekken, maar in het ergste geval moet je maar je heil zoeken in de jaren '70/'80 (pulp)horror zoals jeroentjuhhhhh en ik. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik moet eerlijk zeggen dat er wel minder horror uit lijkt te komen, maar kwalitatief zit er nog zat leuk werk tussen. Niet al te vaak een 4* of hoger, maar genoeg 3* en 3,5* niveau (3* is bij mij de laagste voldoende). Wel zijn het of ghostsmovies of slashers. Een nieuwe Shining of The Thing qua niveau ontbreekt wel.