• 178.414 movies
  • 12.232 shows
  • 34.014 seasons
  • 647.724 actors
  • 9.378.673 votes
Profile

Horror

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Waarom niet, was het zo erg, of zo slecht?

Nitrouz

• 433 messages
  • 232 votes

Ik heb hem niet gezien, en ga hem ook niet kijken.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Elineloves wrote:

Waarom niet, was het zo erg, of zo slecht?

Behoorlijk extreem, maar kwalitatief gewoon erg sterk. Ik denk dat jij (zoals ieder normaal mens) wel moeite gaat hebben met één of twee scenes, zoiets hakt er gewoon in

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Recentelijk Mario Bava ontdekt en die bevalt me erg goed. Visueel vaak erg sfeervol en ook het meeste van de tijd een amusant verhaal er rond geweven. Lijkt hier echter niet zo heel bekend te zijn afgaande op reacties bij zijn oeuvre.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Heb een aantal van z'n films op dvd, ben erg benieuwd! Heeft enkele gotische klassiekers op z'n naam staan, maar zulke regisseurs (hoe befaamd dan ook) krijgen hier gewoon weinig aandacht.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Er zijn sowieso zo'n vijftal films van hem inderdaad op DVD gekomen voor weinig geld via Green Cow. Daar zitten o.a. Black Sunday (de enige van de vijf die ik nog moet zien), Black Sabbath, Baron Blood, Bay of Blood en het belachelijk slechte House of Exorcism. Die zou ik echt aan iedereen willen afraden want dat is geen volbloed Bava.

Bava regisseerde Lisa and the Devil in 1973 maar dat was geen succes (jammer eigenlijk want het is het beste van Bava dat ik tot nu toe ben tegen gekomen) waarop zijn producer Alfred Leone nieuwe scènes aan de film toevoegde en zodoende House of Exorcism maakte in 1975. Dit is echter een notoire Exorcist rip-off geworden die het origineel van Bava compleet verkracht. Als je kunt moet je dus sowieso voor Lisa and the Devil gaan, geloof me.

Boenga

• 2633 messages
  • 1537 votes

Gezocht: horrorfilm van eindjaren 70 of begin jaren 80 over huishoudapparatuur die in opstand komt. Ik herinner me uit het toenmalige BRT-programma 'Première' een scene waarin een oven de hand van de dame des huizes vastgeklemd houdt - tot die hand (of wat er van over blijft) pikzwart weer wordt losgelaten.

Iemand enig idee over welke film het kan gaan?

mikey

• 28993 messages
  • 5142 votes

Film >> Algemeen >> Ik zoek... een filmtitel

Maar misschien is het Maximum overdrive

Boenga

• 2633 messages
  • 1537 votes

Bedankt voor info & tip, Mikey; Ik heb de vraag overgezet naar het forum dat je doorgeeft.

Het is niet M.O. Ik heb die film zonet overlopen op Youtube, en vind die scene met de oven in elk geval niet terug...

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

Kan iemand mij nog echt hele goeie horrorfilms aanraden die in dit decennium zijn gemaakt?

Bij voorbaat dank

Richard_Voorhees

• 2311 messages
  • 2135 votes

Als jullie zelf eens een review met mede horrorliefhebbers willen delen, interessante nieuwtjes hebt, op de hoogte gehouden wilt worden over de ontwikkelingen rondom horrorfilms, boeken, games en nog veel meer, kan ik jullie de website www.horror.nl aanraden. Deze Nederlandse website is gemaakt door horrorliefhebbers, voor horrorliefhebbers. Het is ook een goede bron om wat nieuwe horrorfilms te ontdekken.

Fortune

• 4317 messages
  • 2773 votes

Ik ben op zoek horror films.

Laatste tijd heb ik toch wel wat tegenvallers gehad en soms vind ik hier en daar een horror die ik echt goed vind.

Goed bevallen:

Martyrs

Irriversible

Pop Skull

Hostel

Deadgirl

28 days later

Dawn of the dead

The eye inside

A horrible way to die

(Rec)

Eden Lake

The Hills Have Eyes

Vinyan

The Descent

Slecht bevallen:

Wrong Turn

Fritt villt

Gothika

In the Mouth of madness

p2

House of wax

The innkeepers

Paranormal Activity

Scream

I know what u did last summer

The ring

La vie Nouvelle

The crazies

Ik ben op zoek naar nieuwe horror en als iemand op basis van deze lijstjes aanraders heeft, heel graag!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2538 votes

Heb even onder mijn eigen stemmen alle horrors gezocht en even voor je het hele lijstje afgespeurd welke films je eventueel zouden aanspreken.

- I Saw the Devil

- Case 39

- The Collector

- The Crazies (2010)

- The Descent (beide delen)

- Dog Soldiers

- Doghouse

- Drag Me to Hell

- Eden Lake

- Event Horizon

- The Horde

- I Spit on Your Grave

- Jeepers Creepers (eventueel ook deel 2)

- The Last House on the Left

- Mirrors (deel 2 stukken minder)

- Outpost

- Pandorum

- Stake Land

- The Thing

- The Texas Chainsaw Massacre

- The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning

- The Thing

- High Lane

- Wilderness

Verschillende soorten thema's; mutanten, moordenaars, monsters tot wel verbeeldingen. Waarschijnlijk zul je de meeste kennen, maar misschien zullen er wat titels bij zitten die je wat lijken.

Jimmiie

• 586 messages
  • 51 votes

Fortune wrote:

Ik ben op zoek horror films.

Laatste tijd heb ik toch wel wat tegenvallers gehad en soms vind ik hier en daar een horror die ik echt goed vind.

Goed bevallen:

Martyrs

Irriversible

Pop Skull

Hostel

Deadgirl

28 days later

Dawn of the dead

The eye inside

A horrible way to die

(Rec)

Eden Lake

The Hills Have Eyes

Vinyan

The Descent

Slecht bevallen:

Wrong Turn

Fritt villt

Gothika

In the Mouth of madness

p2

House of wax

The innkeepers

Paranormal Activity

Scream

I know what u did last summer

The ring

La vie Nouvelle

The crazies

Ik ben op zoek naar nieuwe horror en als iemand op basis van deze lijstjes aanraders heeft, heel graag!

een paar aanraders:

Shaun of the dead

Frozen

ik vond trouwens The Crazies ook erg goed,

en ook The Ring vond ik zeker niet slecht.

poltergeist

exorcist (orginele versie)

The fourth kind

Rose red

The blob

Alle oude filmen van dracula, frankenstein & the mummy

i spit on your grave

evil dead

fear dot com

braindead

critters

www.antwerpconvention.be ( horror, sci fi & fantasy) met speciale gasten enzow

melanostalgia

• 35 messages
  • 42 votes

Een tip voor de horror liefhebber in (de buurt van) Arnhem: bij de Slegte zag ik vandaag veel horror films liggen, waaronder boxsets en losse dvd's van masters of horror. Veel van Takashi Miike. Ook wat exclusievere(?) japanse horror, geen idee welke titels want de hoesjes waren 100% japans

Ik ben verder geen horror expert maar ik had het idee dat er wel wat exclusieve dingen bij zaten.

En daarbij een extra tip: de 25% korting actie die ze hebben op ramsj en tweedehands geldt blijkbaar ook voor dvd's. (Of het moet bij mij een ongelukje zijn geweest)

congo

• 898 messages
  • 0 votes

In het horror genre ben ik met name te vinden voor films zoals Halloween, The Exorcist, Dawn Of The Dead, The Texas Chain Saw Massacre en The Wicker Man.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Daar zitten nogal grote thematische en stilistische verschillen tussen die titels.... Maar blijkbaar ben je erg verknocht uit horror uit de jaren 70.

mikey

• 28993 messages
  • 5142 votes

zijn ook topfilms.. met name de eerste.

congo

• 898 messages
  • 0 votes

Dat klopt. En tja hier nog wat cult titels dan : Don't Look Now, Videodrome en eigenlijk de films van John Carpenter zijn over het algemeen ook wel subliem. Die heeft ook wat cult filmpjes op zijn naam staan. Maar inderdaad, dat 70s sfeertje kan ik inderdaad erg waarderen. Ik ben nou eerlijk gezegd ook niet bepaald fan van veel moderne horrorfilms. Regisseurs zoals Eli Roth en Rob Zombie vind ik dan ook totaal overschat.

@mikey, klopt. Het zijn ook allemaal top films

Jimmiie

• 586 messages
  • 51 votes

Wat vind je dan van bv. Dead Snow en Shaun of the dead? Deze titels zijn wat mij betreft een aangename verrassing binnen het horrorgenre, vooral omdat ze niet zo serieus zijn en er ook een beetje humor in zit.

congo

• 898 messages
  • 0 votes

Ik heb Dead Snow niet gezien, maar ik heb Shaun Of The Dead van de zomer een keertje gezien. Die vond ik wel leuk. Qua moderne horrorfilms vind ik bijv. 28 Days Later erg goed en de remake van Dawn Of The Dead is ook nog niet zo slecht.

Jimmiie

• 586 messages
  • 51 votes

28 Days Later vond ik ook wel geslaagd. Nog een aanrader: 30 Days Of Night.

Maar misschien heb je 'm al gezien.

congo

• 898 messages
  • 0 votes

30 Days Of Night vond ik niet zo goed. Ook al is het al een hele tijd terug dat ik die gezien heb. Maar toch bedankt voor de tip.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Gijs Scholten van Aschat in horrorfilm - Binnenland - VK - volkskrant.nl

Plot:

De Poel vertelt over twee gezinnen die gaan wildkamperen aan de oever van een ogenschijnlijk idyllisch bosmeertje. Een onbekende kracht wil het gezelschap vervolgens niet meer laten gaan, waarna de waanzin toeslaat.

congo

• 898 messages
  • 0 votes

Weet iemand overigens of die filmpjes zoals Insidious, The Ward En The House Of The Devil een beetje de moeite waard zijn?

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Die laatste zeker, maar het beste (eventuele) bewijs daarvoor is zelf kijken.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Zelf wil ik Linkeroever nog graag eens proberen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

BB_Shields

• 32 messages
  • 11 votes

Haha ja inderdaad

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.