• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.602 votes
Profile

Horror

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

doe normaal wrote:

(quote)

Shaun of the Dead is een comedy film als je dat nog niet wist

Horror komedie, ja.

Braindead uit wel jaar bedoelen jullie trouwens ?

Die van Peter jackson, uit 1992.

Er is ook een Brain dead (Met spatie dus) uit 2007 die de moeite waard is, heb er zelf erg van kunnen genieten.

doe normaal

• 112 messages
  • 0 votes

Tonypulp wrote:

(quote)

Horror komedie, ja.

Topic gaat duidelijk over horror films en niet over een combinatie van horror/comedy. Sowieso domineren de komische aspecten meer dan de 'horror' elementen in Shaun of the Dead.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

doe normaal wrote:

(quote)

Topic gaat duidelijk over horror films en niet over een combinatie van horror/comedy. Sowieso domineren de komische aspecten meer dan de 'horror' elementen in Shaun of the Dead.

Inderdaad, als ik maffia-films waar vaak veel humor in voorkomt ook al comedy-films ga noemen, is het einde zoek.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

doe normaal wrote:

(quote)

Hier in dit topic horen films die iets met horror te maken hebben thuis/

De topic started noemt in z'n lijstje bijvoorbeeld al Wrong turn op, die onder thriller/horror valt, maar hey, dat is dan toch ook geen horror?

Zoals je zelf al aangaf zitten er wel degelijk horror elementen in Shaun of the dead, dat ze niet overheersen doet er verder niet toe, je kunt (nadruk op kunt) het zien als een horror film en om die reden is het naar mijn mening hier gewoon op z'n plaats.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Misschien is het voor sommige users hier wel verwarrend als ze Shaun of the Dead hier zien staan en denken he dat is dus een goede horror.

Als ze hem dan zien en er werkelijk niks engs of spannends in voorkomt, kunnen ze toch behoorlijk bedrogen uitkomen. Je mag wat mij betreft best een luchtige horror als Scream hier neerplanten, want daar zit afgezien van de luchtigheid en knipoog naar het horror/genre, toch ook soms best een echt enge-nare scene in waardoor die meer in dit genre thuishoort dan bijvoorbeeld SotD.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Begrijpelijk, Had er daarom ook achter gezet dat het een combinatie is .

doe normaal

• 112 messages
  • 0 votes

moviemafketel wrote:

(quote)

Inderdaad, als ik maffia-films waar vaak veel humor in voorkomt ook al comedy-films ga noemen, is het einde zoek.

Binnenkort gaan we Goodfellas al bij de afdeling komedie tegenkomen. U bent gewaarschuwd, althans ik baseer het op de laatste ontwikkelingen die ik op deze site meemaak

doe normaal

• 112 messages
  • 0 votes

moviemafketel wrote:

Misschien is het voor sommige users hier wel verwarrend als ze Shaun of the Dead hier zien staan en denken he dat is dus een goede horror.

Als ze hem dan zien en er werkelijk niks engs of spannends in voorkomt, kunnen ze toch behoorlijk bedrogen uitkomen. Je mag wat mij betreft best een luchtige horror als Scream hier neerplanten, want daar zit afgezien van de luchtigheid en knipoog naar het horror/genre, toch ook soms best een echt enge-nare scene in waardoor die meer in dit genre thuishoort dan bijvoorbeeld SotD.

Mooi verwoord Freddy. Niets om aan te vullen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Toch is dat kritiek die niet van toepassing is na aanleiding van de verkondigde lijstjes, aangezien er duidelijk bij is gezet waar het om gaat.

En mensen op die manier onmogelijk bedrogen uit kunnen komen.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

En toch zijn er ook mensen die niet alles lezen of verder helemaal niet lezen en puur op de titel en in dit geval op het genre af zullen gaan.

Die komen dan van een koude kermis thuis. Maar goed, ik laat het verder hier ook bij.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Dan is dat volledig hun eigen schuld, jammer

doe normaal

• 112 messages
  • 0 votes

Tonypulp wrote:

Toch is dat kritiek die niet van toepassing is na aanleiding van de verkondigde lijstjes, aangezien er duidelijk bij is gezet waar het om gaat.

En mensen op die manier onmogelijk bedrogen uit kunnen komen.

Iemand anders gaf Shaun of the Dead als voorbeeld van een horror film in deze topic en er stond helemaal niet bij in zijn tekst dat Shaun of the Dead een combinatie van horror/komedie is. Niet dat ik het een combinatie van horror/komedie vind, want dan moet er wel evenwicht zijn tussen horror/komedie. En in Shaun of the Dead zie ik niet zo een evenwicht. Het blijft voor mij gewoon een komedie filmpje.

Dus voor de mensen die in deze topic weer de grapjas willen uithangen mogen wel vaker opletten met de horror films die ze adviseren.

De topicstarter is duidelijk op zoek naar horror films. En niet naar film als Vampire in Brooklyn of Scary Movie (waar hier en daar zogenaamd horror scenes voorbij komen).

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Vatte het op als reactie op mijn lijst, maar inderdaad er komen wel eens titels voorbij die hier absoluut niet thuishoren, scary movie wtf ? En wanneer er dan over te twijfelen valt moet dat er gewoon bij gezet worden

Maar een shaun of the dead valt over te discussieren, aangezien daar wel degelijk horror in zit, maar totaal komisch gebracht.

Het hele concept van de film en een aantal gore scenes maken het echter wel een horror/komedie.

Zo word het dan ook op élke site aangegeven, dus lijkt het mij het meest logische om het hier dan ook zo aan te houden .

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Horror bevat het niet hoor. Zoals doe normaal zegt is het vooral een komedie. Met hier en daar wat gore.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Horror omvat al het bovennatuurlijke, daaronder vallen dus ook creaturen etc (Zombies) Gore valt ook gewoon onder het kopje Horror.

Trouwens, waarom zou er dan in godsnaam op elke grote film site horror erbij staan, juist..

Het is een zinloze discussie, het is in dit geval meer een gevoelskwestie.

Feit is wel dat het horror elementen bevat

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Wikipedia:

Horror is het Latijnse woord voor angst. In de kunst en cultuur omvat het begrip "horror(story)" onder andere het griezelverhaal en de griezelroman, een verhaal of roman waarbij het de bedoeling is de lezer door het oproepen van (persoonlijke) angsten te amuseren. Horror waarin fantastische elementen voorkomen, behoort tot de fantastische kunst. Tot de horror behoort onder andere de gothic horror. Deze genres komen voort uit de gothic. Met horror wordt ook het filmgenre aangeduid.

Persoonlijke angsten die opgeroepen worden door Shaun of the Dead kan ik zo niet bedenken. Je mag toch best toegeven dat horror vooral eng/spannend/goor moet zijn en niet een lachwekkend filmpje met wat zombies?

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Je mag ook best toegeven dan dat er hier wat gore momenten in zitten (Dat het grappig gebracht word doet er gewoon niet toe, ze zitten er wel in)

Zombies zijn daarnaast persoonlijke angsten. die in dit geval op een andere manier gebruikt word maar dat maakt het concept niet anders.. Het zijn zombies die gebruikt worden en die behoren tot horror .

Maar nogmaals. dit kunnen we allemaal voor eeuwig volhouden, zijn we toch allemaal te koppig voor

Ik volg m'n gevoel en de filmsites en die zeggen beide (deels) horror.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Het is inderdaad en zinloze discussie . Sluit mij ook volledig aan bij Moviemafketel, toen ik voor het eerst Shaun of the Dead zag ging ik nu niet bepaald met een angstig gevoel gaan slapen dat ik bij andere horrorfilms heb.

Terug ontopic maar weer.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Vind dat hokjes denken sowieso al irritant, dit geval bewijst maar weer waarom. Horror hoeft niet per sé bepaalde richtlijnen te volgen, het gaat hier om de elementen, hoe die gebruikt worden staat daar toch gewoon los van ?

Dit was het laatste

Demise

• 5 messages
  • 43 votes

Heb me verder wel goed vermaakt met shaun of the dead, ondanks dat het een komedie horror was .

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

jeroentjuhhhhh wrote:

Vind dat hokjes denken sowieso al irritant, dit geval bewijst maar weer waarom. Horror hoeft niet per sé bepaalde richtlijnen te volgen, het gaat hier om de elementen, hoe die gebruikt worden staat daar toch gewoon los van ?

Dit was het laatste

blijemama

• 27 messages
  • 0 votes

misschien dat ik t even hier moet zetten

ik zoek een film

gaat over man en vrouw

ze gaan een huis kopen

maar naarmate ze er wonen wordt de man steeds gekker en gekker

lijkt heel erg op amytivillehorror maar is het niet

ze hebben ook een hond een golden getriever die de man later ook dood maakt

die hond staat ook steeds voor een kelder deur

onder in de kelder zit dus een demon die de man over neemt

later slaat hij allemaal planken voor de deuren en ramen

en liggen er in de kelder allemaal lijken enzoow

ze komen er uit dan verdwijnt het huis in de grond hoe heet deze film?

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

7 Days to Live, lijkt me.

blijemama

• 27 messages
  • 0 votes

nou weet niet wat je daar zegt

is in ieder geval wel nieuwere film meen ik

blijemama

• 27 messages
  • 0 votes

nee je hebt gelijk

wist niet dat hun zoon dood was ja dank je wel...

missschien dat ik t even hier moet zetten

ik zoek een film

gaat over man en vrouw

ze gaan een huis kopen

dat is de film ''The Amityville Horror''

het gerne horror betekend voor mij: het bovennatuurlijke zoals geesten die mensen gaan bezitten, veel hak en slag werk met een duister sfeertje...vooral het duistere sfeertje!!

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

mIss bLue eYe wrote:

missschien dat ik t even hier moet zetten

ik zoek een film

gaat over man en vrouw

ze gaan een huis kopen

dat is de film ''The Amityville Horror''

Ze zegt zelf al dat het The Amityville Horror níet is. Bovendien was het 7 Days to Live

FillumGek wrote:

(quote)

Ze zegt zelf al dat het The Amityville Horror níet is. Bovendien was het 7 Days to Live

Ow, ja niet goed gelezen dus hiihihi DOMMMMMMM

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Deze 'countdown docu' heb ik onlangs gezien.. wel grappig en enigzins leerzaam. Tof dat Jaws terecht op 1 staat.

En goed voor je 'need to watch 'em soon' lijstje.

The 100 Scariest Movie Moments: 100 Scariest Moments in Movie History - Official Bravo TV Site - web.archive.org

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.