- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Horror
Horror
dimi303
-
- 3418 messages
- 3665 votes
Mijn top 5 van beste horrorfilms van de laatste jaren:
1- The Descent
2- Martyrs
3- REC
4- Ills
5- Eden Lake
Frenetic
-
- 203 messages
- 1425 votes
Day of Dead, Dawn of the Dead, Land of Dead, Van Helsing, Shaun of the Dead , The Ring, The Thing, The Mist, 100 feet, Whisper , Scream(trilogie) etc. 
Assasijn
-
- 8 messages
- 8 votes
Wrongt Turn Dead End 2. Saw. Scream , Nightmare on Elm Street , Solstice , Whisper en meer. 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Voor fans van George A. Romero, even een aanrader(tje!). Denk dat de liefhebbers van z'n recentere werk zich hier wel mee vermaken (Vooral als ik titels als Day of the dead, land of the dead e.d hier zie langskomen) zeker even een kans geven dan.
RobbyT
-
- 215 messages
- 44 votes
Mensen die in de jaren 80 naar de Deadly Earnest horror show hebben gekeken, vinden mijn nieuwe topic hierover misschien leuk:
Overigen >> Televisie >> Deadly Earnest horror show
In deze show die op Sky channel en Super channel werd uitgezonden, werden voornamelijk horrorfilms uit de jaren 60 en 70 vertoond.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Bij Re-Animator (1985):
Welke zijn dan beter volgens jou?
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Deze zijn om te beginnen sowieso al beter.
Return of the Living Dead, The (1985)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Totaal mee oneens, met name die laatste is zelfs barslecht (totale verkrachting van deel 1).
RotLD bevat ook lang niet zoveel humor en bizarre gore als Re-Animator. Daarnaast is Herbert West een briljant personage, evenals die doctor die met z'n hoofd in een bakkie rond loopt. 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Dat kan, maar zo zie je maar weer dat zeker niet iedereen Re-Animator als 1 van de beste komedie/horrors van de jaren 80 beschouwd.
Herbert West en die doctor. Ja, die 2 noem ik ook in mijn review, maar verder is het niet veel soeps.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Er zijn altijd uitzonderingen....... maar als iemand nog een tip heeft voor een betere film houdt ik me aanbevolen. 
Herkijk deze nog maar eens, hij is bij mij ook bij elke herziening verder gegroeid. 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Ik ga eerst de vervolgen nog even bekijken. 
En trouwens, ik denk dat jij er (in de jaren 80) niet veel gemist zal hebben in dit genre.
Owja, They Live (1988) is niet bepaald met zombies, maar ook weer een betere film. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dat dan weer wel, maar inderdaad onvergelijkbaar. "t zal je verbazen hoeveel vergeten en onbekende filmpjes uit die tijd er nog zijn die ik niet ken en toch erg leuk zijn. Stuitte laatst op deze: Night of the Demons 2 (1994)
Binnenkort deel 1 eens kopen.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
En Night of the Creeps (1986) is er ook nog 1 uit die tijd. 
Night of the Demons 2. Heb ik gezien en nog niet op gestemd. Volgens mij valt die niet tegen. Of ik deel 1 heb gezien, weet ik niet meer.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Die heb ik natuurlijk al gezien, zelfs in Tushinski 1 tijdens Weekend of Terror. 
Brain Damage (1988) is ook nog een aanrader.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Convent, The (2000) wel is gezien?
Brain Damage moet ik nog zien.
Zinema (crew films)
-
- 10270 messages
- 7278 votes
W.b.t. over-de-top-horror uit de eighties zijn er legio titels Reinbo. Maar dat weet je zelf ook wel, me dunkt
.
Persoonlijk vind ik House 1 en 2, Brain Damage, American Werewolf, Evil Dead 2, Night Of The Creeps, The Thing en Cronenberg's The Fly (laatste 2 al weer wat serieuzer van aard) best leuke voorbeelden. En beter dan dit..
Verdomme. Het waren de hoogtijdagen voor horror die eighties.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik heb vandaag een hele rits '80's pup besteld, vooral het oeuvre van Linnea Quigley - imdb.com dient grondig doorgespit te worden. 
Ik kwam haar tegen in de documentaire Stephen King's World of Horror (1986) (TV) - imdb.com. Kwam veel moois voorbij Blood Nasty (1989) - imdb.com zag er geweldig uit, niet te krijgen helaas.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Daar heb ik vanmiddag al een bod geplaatst. 
Heb akkoord samen met Pledge Night (1990) and Bloody New Year (1987) . Wordt een avondje genieten. 
hitmanner
-
- 11 messages
- 5 votes
ik ben op zoek naar toch wel een van de meest spaanendste horror films ooit uitgebracht heb er al best veel gezien dus ben wel wat gewend wie helpt mij??
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Matryrs
Haute Tension
A l'interieur
The Descent
Texas Chainsaw Massacre (al is die wel wat oud, anders de remake)
Eden Lake
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Paranormal Activity
The Hills have Eyes (2006)
van duijn
-
- 935 messages
- 845 votes
Ben voor geen enkele horror bang maar spookmeisjes bezorgen me altijd de bibbers.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Eden Lake en Paranormal Activity zijn de meest recente films waar ik wel even de creeps van kreeg...
En verder staat mijn top 10 wel vol met films die ik eng, maar zeer goed vond.
Freckles
-
- 488 messages
- 544 votes
Midnight Meat Train vond ik een goede horrorfilm.
Is misschien wat meer Thriller maar is zeker spannend en de moeite waard 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Aanrader voor de low-budget en/of zombie film liefhebber 
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Hij is al eerder genoemt maar Martyrs is naar mijn mening verreweg de beste horror in tijden!
sharonroelvink
-
- 19 messages
- 138 votes
Ik heb 2 films gezien die ik redelijk goed vond, maar waarvan ik de naam niet meer weet die ook in het horror genre passen..
1. Een man en een vrouw krijgen een zoontje, dit zoontje overlijdt en zij krijgen de kans om hun zoontje te reincarneren. De vrouw werd weer opnieuw zwanger en kreeg hetzelfde kindje, het leven van het zoontje verliep ook hetzelfde tot op het moment dat hij overleed. Vanaf dat moment krijg hij rare trekjes. Ik geloof dat hij gereïncarneerd werd met genen van een ander kind. Een kind dat vroeger iets gedaan had. Het had ook iets te maken met de priester van het dorpje waarin ze woonden. Ik ben een beetje vaag maar meer kan ik me niet herinneren, haha.
2. Een film over een man die aangifte doet bij de politie over zijn vader die veel mensen heeft vermoord. Hij zegt dat zijn vader en broer mensen vermoorden, waarvan ze dachten dat dat moest van god. Uiteindelijk blijkt dat hij zelf de gene was die de mensen met zijn vader vermoorde. Dit is ook alles wat ik me nog van deze film kan herinneren.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt!