• 178.087 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.459 votes
Profile

Horror

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Eden lake & the children, ook beide erg goed.

Richard_Voorhees wrote:

Het is moeilijk een top 5 samen te stellen, dus ik geef er maar 1 van de nieuwe horrorfilms:

1. Frontiere(s)

2. À L'interieur

3. Martyrs

4. Eden Lake

5. Let The Right One In

Mooie top 5, vooral die eerste 3 passen goed in jouw straatje tazke.

Aangezien je wel van saw/hostel houdt, dit is een stap verder.

Tazke

• 39 messages
  • 37 votes

Eden lake vond ik erg tegenvallen, helaas.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Tazke wrote:

Names please!? Mss heb je nog een goede tip voor me Halcyon?

Geef me een even de tijd, ik zit nu op het werk. Ik kom hier later op terug.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

(quote)
Geef me een even de tijd, ik zit nu op het werk. Ik kom hier later op terug.

Het is wel de bedoeling dat je werkt op je werk en niet de baas z'n tijd verkwanselt met MovieMeter.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ik werk zelfstandig.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Tazke wrote:

Names please!? Mss heb je nog een goede tip voor me Halcyon?

Even enkel de meest recente films opsommen die mij konden bekoren. (Puur subjectief uiteraard.)

- Deadgirl

- Autopsy

- Insanitarium

- Seventh Moon

- The Thaw

- Last House on the Left (remake)

- Friday the 13th (remake)

- Quarantine (remake)

Ook de jaren voorheen waren de VS goed voor enkele toppers en klassiekers in wording. Ik wil hiermee niets van de kwaliteiten van Europese en Aziatische horror afdoen, maar de stelling dat de VS op horrorvlak niets meer te bieden hebben is gewoon flauwekul.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

De VS hebben niet per se niets te bieden, maar kwalitatief staat het toch echt in de schaduw van de Europese horror, vind ik. De films die je opnoemt zijn stuk voor stuk vermakelijk, maar nergens zo 'horrific' als een Martyrs, Antichrist of Eden Lake. Amerikanen blijven wat dat betreft op veilig spelen en dat is en blijft jammer.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Nu wel maar toen niet. ('veilige amerikaanse films')

De recente 'wurggreep' horrors uit Europa bieden mij niet van ik zoek in horror omdat ze nogal afstandelijk zijn, qua zogenaamde realisme schokkend overkomen terwijl ze aan de andere kant weer totaal niet geloofwaardig zijn. Zie Matrys en eden Lake. En dat is wat me stoort: kil, naar, 'realistisch' maar wel ogeloofwaardig geschreven.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Midnight Meat Train mag ook nog aan dat lijstje toegevoegd worden.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

dutchtuga wrote:

De VS hebben niet per se niets te bieden, maar kwalitatief staat het toch echt in de schaduw van de Europese horror, vind ik. De films die je opnoemt zijn stuk voor stuk vermakelijk, maar nergens zo 'horrific' als een Martyrs, Antichrist of Eden Lake. Amerikanen blijven wat dat betreft op veilig spelen en dat is en blijft jammer.

Ik zou niet zozeer zeggen dat er een kwalitatief verschil is, eerder een verschil in aanpak. Ik heb het gevoel dat men in Europa eerder de artistieke toer op wil, zowel in plot als in het audiovisuele. Of dat men inderdaad wat afwijkt van de gangbare clichés en graag de meerwaardezoeker aanspreekt, terwijl men in de VS in de eerste plaats nog wil entertainen, of het publiek aan het schrikken brengen. Je kan dan wel zeggen dat de intenties van de Europeanen iets nobeler zijn, maar ik kijk in de eerste plaats naar het resultaat. En in dat opzicht vind ik niet dat de Amerikanen moeten onderdoen. Al hebben de Europeanen de laatste jaren wel enkele geweldige films afgeleverd die we nu al als klassiekers kunnen bestempelen.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Kwaliteit is misschien een ongelukkig gekozen woord. Talent verwoordt mijn punt misschien wat beter, welke is dat ik het jammer vind dat je in de VS zo weinig regisseurs hebt die van het gangbare stramien af durven te stappen. De horror daar is in eerste instantie hapklaar. Naar mijn idee gaat er op deze manier een hoop talent verloren. Een regisseur van een Quarantine zie ik geen Eden Lake maken, terwijl ik andersom weinig problemen voorzie ik. Daar zit wat mij betreft het verschil qua talent (kwaliteit). Een James Watkins beheert wat mij betreft het vernuft in de horror stukken beter dan een John Dowdle. Vermakelijk kan het zijn, maar graag zou ik wat meer memorabels vanuit de VS willen zien komen. Voor een Martyrs maak ik een dag vrij, terwijl voor menig Amerikaans horrorfilmpje ik er probleemloos drie achter elkaar kan zien. Maarja, bij nader inzien is het zo'n probleem nog niet. We hebben op deze manier natuurlijk altijd een gezonde afwisseling tussen de wat serieuzere en de gangbare horrorfilms. Ik moet er natuurlijk ook niet aan denken dat de hele horrorwereld exclusief uit zware kost bestaat.

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Mijn top 10 horror

01. 5,0* - The Shining

02. 5,0* - 28 Days Later...

03. 5,0* - Evil Dead II

04. 4,5* - Låt den Rätte Komma In

05. 4,5* - Drag Me to Hell

06. 4,5* - Martyrs

07. 4,5* - The Exorcist

08. 4,5* - [Rec]

09. 4,5* - Funny Games

10. 4,5* - El Orfanato

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Doghouse, aanrader

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Die heb ik nog niet gezien, lijkt me wel grappig. Ook Fido staat op mijn lijstje.

muispluis

• 12 messages
  • 3 votes

dead set serious, beneath, the breed, alone in the dark,let the right one in vind ik best vermakelijk naast een aantal andere die genoemd zijn..

in januari komt zombieland in de bios lijkt me ook wel interessant en grapig. hier de trailer. iemand al gedachten erover?

btw iemand nog must see's voor mij ik zoek meer richting zombie/gore dan eng en creepy

mag ook eng/zombie zijn ofzo..

gooi het maar in de groep!

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Bij de film zelf staan genoeg gedachten.

Denk dat bijvoorbeeld Doghouse je wel zal bevallen.

Hoi ik had een vraagje , ik ben op zoek naar de naam van een film waarvan ik alleen nog maar een fragment ken ,een oude film dus denk ik ,de genre is horror/thriller. het gaat over een vrouw die met een verkoolde?/dode baby rondloopt ,ze woont in een huis op een berg en voor de afgrond staat een schommel ,als iemand weet welke film dit is zou diegene mij erg blij maken ,ben er echt al maanden naar op zoek .wat vinden jullie trouwens van paranormal activity ,het moest de engste film zijn die er ooit gemaakt was maar ik vond em best wel saai ..

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Met zulke verwachtingen kan een film alleen maar tegenvallen.

Blij dat ik hem zonder enige verwachting heb bekeken, is me perfect bevallen..

asta

• 1 messages
  • 0 votes

Ben eigenlijk op zoek naar films waar geesten en spoken in voor komen.Wie kan mijn wat titels geven van goede films.Oke over smaak valt te twisten,maar ik vind ze heerlijk om naar te kijken voor het slapen.Ik slaap dan echt prima.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Noroi

Paranormal Activity

Shutter

Blair Witch Project, The

Coming Soon

Haunting in Connecticut, The

The grudge (Veel delen, ook remakes)

El orfanato

Ghost game

Mirrors

White noise (Deel 1 en 2)

The Amityville Horror

13 ghosts

House on Haunted hill

The messengers

The ring (Origineel + remakes..)

Film >> Genres en landen >> Spookhuis horror/thriller

Staan er nog wel meer

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Poltergeist vind ik een goeie. Net zoals The Blairwitch Project.

Demise

• 5 messages
  • 43 votes

Hey mensen,

Heb de laatste tijd een paar zombie films gezien maar ben op zoek naar meer soortgelijke zombie films!

Heb voornamelijk remakes zitten kijken, omdat ik bij oude films vaak al gelijk het gevoel krijg dat alles net niet is, maar als er goede oude films zijn die echt het kijken waard zijn dan kan ik die altijd nog proberen. Maar ben eigenlijk voornamelijk op zoek naar films van na 2000. Het hoeven ook niet perse zombies te zijn die in de film rondlopen maar het mogen ook een soort van infected-beings zijn.

Misschien dat jullie me hierbij kunnen helpen ?

Even een kort lijstje van gekeken zombie films:

- Dawn of the dead (2004)

- Day of the dead

- Diary of the dead

- Grindhouse (planet terror)

- Land of the dead

- 30 days of night (mwah is meer een vampier film maar zet hem er toch maar bij)

- 28 days/weeks later

Karl van H.

• 2812 messages
  • 2253 votes

[REC] mag in dat geval zeker niet aan dat lijstje ontbreken

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Braindead (Niet na 2000, maar is een film die je gezien moet hebben, vooral als je liefhebber bent van horror)

From dusk till dawn (Je hebt 30 days of night er ook tussen staan, dan ga je dit ook waarderen )

Als je die tof vind kun je ook het goedkope: Chain reaction eens een kans geven.

shaun of the dead (Hilarische zombie komedie)

Bad taste (Wanneer je zin in meer hebt gekregen van Braindead, ook zeker een aanrader)

Doghouse (Zelfde type als shaun of the dead)

Dead snow (Nazie zombies, prachtig)

Zombieland

Carriers (Infected film, maar zonder levende infected, dus niet actie gericht zoals je lijstje)

Dance of the dead, veel actie (gore) en humor.

Dead & breakfast, humor & heel veel zombies

Slither

Undead

Zijn de eerste titels, die ook daadwerkelijk goed zijn, die in mij opkomen die in de buurt komen van die in je lijstje.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5309 votes

[REC] en Braindead zijn inderdaad de twee toppers van het genre. Slither en Bad Taste vond ik helaas nogal saai, maar ik kan begrijpen dat anderen daar anders over denken.

Demise

• 5 messages
  • 43 votes

From dusk till dawn

Shaun of the dead

Slither

Had ik eerder al gezien alleen was alweer een tijdje terug.

Braindead uit wel jaar bedoelen jullie trouwens ? [REC] heb ik gisteren wel gekeken! Die was echt leuk om naar te kijken .

doe normaal

• 112 messages
  • 0 votes

Demise wrote:

From dusk till dawn

Shaun of the dead

Slither

Shaun of the Dead is een comedy film als je dat nog niet wist

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

doe normaal wrote:

Shaun of the Dead is een comedy film als je dat nog niet wist

Het staat er al doe normaal.

Zit duidelijk horror bij.

doe normaal

• 112 messages
  • 0 votes

606 wrote:

(quote)

Het staat er al doe normaal.

Zit duidelijk horror bij.

Dus als Kees, Jan of Piet aan jou gaat vragen of je even paar horrorfilms kan noemen, dan ga jij Shaun of the Dead als voorbeeld geven?

Kees, Jan of Piet zal in ieder geval niet meer om advies vragen als het weer om een horror movie gaat.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

doe normaal wrote:

Dus als Kees, Jan of Piet aan jou gaat vragen of je even paar horrorfilms kan noemen, dan ga jij Shaun of the Dead als voorbeeld geven?

Kees, Jan of Piet zal in ieder geval niet meer om advies vragen als het weer om een horror movie gaat.

Het valt ook onder horror of je nu wil of niet.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.