- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Horror
Horror
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Nog twee Franse horrors die niet op de site staan :
High Lane ( wordt omschreven als The Descent meets Deliverance)
La Meute
Zoek maar eens op en laat de enthousiaste, of minder enthousiaste, reacties maar komen ! 
Vascago
-
- 4798 messages
- 3592 votes
Wat te denken van : La Horde , Mutants en Humains die ook nog op de rol staan 
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Het belooft alleszins smullen te worden voor de horrorfans onder ons. Kijk al uit naar volgend jaar !
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Wat is jullie top 5 horror films?
Die hebben we niet.
Chloe Moretz
-
- 411 messages
- 0 votes
Ik wel!!!
1 The Amityville Horror (05)
2 The Eye (08)
3 Exorcism Of Emily Rose
4 The Texas Cainsaw Massacre (03)
5 Halloween (78)
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
Het is moeilijk een top 5 samen te stellen, dus ik geef er maar 1 van de nieuwe horrorfilms:
1. Frontiere(s)
2. À L'interieur
3. Martyrs
4. Eden Lake
5. Let The Right One In
Richard_Voorhees
-
- 2311 messages
- 2135 votes
Van alle andere horrorfilms zou ik het echt niet kunnen zeggen, ik heb een top 10, maar eigenlijk is dat zomaar een greep van films die ik goed of leuk vind.
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Voor de liefhebbers van Franse horror onder ons is een afbeelding verschenen van de Franse horrorfilm La Meute ( aka The Pack) hier :
Arrow in the Head News: Freaky The Pack pic! - joblo.com
Wat het ook is ,het ziet er niet goed uit en dat is in het geval van deze horrorfilm positief ! Lijkt mij weer een tof potje Franse horror te gaan worden !
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Persbericht
Nieuwe productiemaatschappij HOUSE OF NETHERHORROR
gaat Nederlandse horrorfilms maken
Cannes, 20 mei 2009 - Tijdens het filmfestival van Cannes is deze week de oprichting bekend gemaakt van 'House of Netherhorror', een nieuwe productiemaatschappij die zich exclusief gaat toeleggen op het maken van Nederlandstalige horrorfilms. House of Netherhorror is een initiatief van producenten Jan Doense en Herman Slagter, die voor 2010 een eerste slate van vier titels op stapel hebben staan.
Eind vorig jaar namen producenten Jan Doense (Film Events, Amsterdam) en Herman Slagter (Riverpark Film, Rotterdam) het initiatief tot een rondetafelgesprek waaraan diverse getalenteerde Nederlandse filmmakers met een voorliefde voor het horrorgenre deelnamen. Hieruit ontstond het plan om de handen ineen te slaan voor vier low-budget horrorfilms, die als pakket gefinancierd en geproduceerd zullen worden.
Hoewel het horrorgenre al jarenlang populairder dan ooit is en ook de Europese horrorfilm momenteel bloeit als nooit tevoren, wil het in Nederland maar niet lukken een traditie in dit genre op te bouwen. Dick Maas' grensverleggende film DE LIFT, die in 1984 op het prestigieuze filmfestival van Avoriaz de grote prijs in de wacht sleepte, was jarenlang een witte raaf. Enkele uitzonderingen daargelaten (DE JOHNSONS, INTENSIVE CARE) werden er sindsdien geen lange 'Nederhorrorfilms' gerealiseerd. Totdat in 2006 DOODEIND en SL8N8 in de bioscopen verschenen en min of meer gelijktijdig WOENSDAG, HORIZONICA en COMPLEXX op DVD werden uitgebracht.
"Daarna werd het helaas weer angstwekkend stil", aldus Jan Doense, die vorig jaar bij zijn afscheid als directeur van het Amsterdam Fantastic Film Festival geridderd werd voor zijn jarenlange lobbywerk voor het horrorgenre. Doense ziet het als een logische stap om zich na zijn festivalcarrière nu in te zetten voor het maken van horrorfilms in eigen land.
Voor de eerste slate van House of Netherhorror zijn de volgende vier projecten geselecteerd:
BIJLMER VOODOO
Een film van Barend de Voogd (ZOMBEER) en Erwin van den Eshof (DOODEIND).
Een vluchtelingenadvocate raakt in Amsterdam Zuid-Oost verzeild in een duistere wereld van mensenhandel, slavernij en voodoo.
GROENE TANDEN
Een film van Chris W. Mitchell (THE PRODIGAL SON, BIRTHDAY BOY). Een groep wildkampeerders strandt in het bos en raakt in de greep van een mythologisch wezen, dat huist op de bodem van een meertje.
NIEUW BLOOD
Een film van Edwin Visser en Frank van Geloven (NECROPHOBIA, SL8N8). Een geheim onderzoek naar een revolutionair geneesmiddel tegen kanker en Aids leidt tot een epidemische uitbraak van vampirisme.
KINDEREN VAN HET VEEN
Een film van Richard Raaphorst (ZOMBI 1, POPO). Een gezin dat de drukte van de grote stad verruild heeft voor de rust van het platteland, raakt in de problemen wanneer de vader onder de invloed raakt van hallucinerende paddenstoelen.
OVER DE PRODUCENTEN
Jan Doense, alias Mr. Horror, was jarenlang het gezicht van en de drijvende kracht achter het Amsterdam Fantastic Film Festival. In 2007 trad hij terug als festivaldirecteur om zich te kunnen wijden aan nieuwe uitdagingen, waaronder de oprichting van het DVD-label 'Mr. Horror Presents'.
Herman Slagter maakte als producent in 2004 furore met FIGHTING FISH, de eerste Nederlandse martial arts film ooit. Daarnaast produceert hij commercials, clips en korte films. Momenteel werkt hij aan de lange speelfilmprojecten DE ARK van schrijfster Eva Keuris, dit jaar geselecteerd voor het Torino Filmlab, en de Nederlands-Ierse coproductie SENSATION, waarvan de opnamen eind mei starten.
Voor meer informatie: www.houseofnetherhorror.nl
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vreselijk...ze kunnen het beter meteen afkappen, wordt toch weer een niveauloos drama.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Heb nog nooit 1 enge, spannende of beetje geslaagde horror uit NL gezien.
Heb liever dat de Fransen nog meer horror gaan maken 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Uit Frankrijk komt er veel goeds inderdaad maar horror is sowieso een genre wat overpopulated is door crappy films. Ik vond Sl8n8 en Dood Eind i neen wat mindere mate best wel geslaagd eigenlijk. Nog niet geweldig maar ik geloof wel dat er rek in zit. Bovendien zie ik Koblenko graag als horrorchick
.
Ik snap je reactie wel maar het 'kan' wel wat worden denk ik.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Heb nog nooit 1 enge, spannende of beetje geslaagde horror uit NL gezien.
Heb liever dat de Fransen nog meer horror gaan maken
Nasir
-
- 218 messages
- 105 votes
Man dit is toch een vet initiatief van die gasten. Dit juich ik alleen maar toe. Ik ben vorig jaar begonnen met twee verhalen neer te pennen. Als het zover is stuur ik een van ze op. Al is het alleen maar om wat feedback te krijgen.
Marielleus5
-
- 3 messages
- 0 votes
deze horrorfilms vind ik leuk:
final destination 1 en 3
crocodile
disturbia
solstice
house of wax
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Persbericht
Nieuwe productiemaatschappij HOUSE OF NETHERHORROR
gaat Nederlandse horrorfilms maken
Ik heb wat concept art gezien en het ziet er allemaal wel prima uit. Ik heb ook wat ideeën opgepikt en ik heb het vermoeden dat het wel wat kan worden... Mijn interesse is zeker gewekt.
Lisanne1995
-
- 3 messages
- 0 votes
deze horrorfilms vind ik leuk:
- The Grudge
- The Ring (alhoewel sommige het geen horror vinden)
- The uninvited (meer een psychologische thriller)
- Dark Water
- The Descent
Phoebe318
-
- 207 messages
- 318 votes
Deze horrors vind ik leuk:
House of 1000 Corpses
Saw (alleen deel 1, maar is eigenlijk ook meer een thriller)
Scream 1
A Nightmare On Elmstreet
The Devil Rejects
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Hills Have Eyes
Saw
Desent, The
Halloween
Midnigth Meat Train, The
Saw 3
Texas Chainsaw Massacre, The
Wilderness
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Man dit is toch een vet initiatief van die gasten. Dit juich ik alleen maar toe. Ik ben vorig jaar begonnen met twee verhalen neer te pennen. Als het zover is stuur ik een van ze op. Al is het alleen maar om wat feedback te krijgen.
Leuk, succes ermee.
Ik loop zelf al een tijdje rond met een idee voor een horror die geen enkel cliche gebruikt, maar daar zal het wel helaas bij blijven haha.
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Op het gebied van nederhorror ben ik benieuwd wat er van Vengeance en Carnifex gaat worden. The Blue Horse zou binnenkort uitkomen...
Dennisv
-
- 14 messages
- 1515 votes
Mijn favoriete horrorfilms:
House of 1000 Corpses
Halloween (beide versies)
The Thing
A Nightmare on Elmstreet
The Devils Rejects
Re-Animator
Planet Terror
Texas Chainsaw Massacre (de originele!)
The Hills Have Eyes (beide versies)
Brain Dead
The Evil Dead Trilogy
Hellraiser
Dennisv
-
- 14 messages
- 1515 votes
Binnenkort komt een nieuwe horror op dvd genaamd
Trick 'r Treat. Weet iemand hier iets meer van? Is het een goede film om meteen aan te schaffen?
Tazke
-
- 39 messages
- 37 votes
Voor diegene die veel horror kijkt en het liefst gewoon "amerikaanse films" nog 2 toevoegingen die zeker te pruimen zijn:
- dead silence
- the ruïns
Mijn toppers die al meerdere malen genoemd zijn (en ja, ik doe ook niet aan "niet Amerikaanse films; kan er niet naar kijken helaas):
- It
- Saw
- Friday the 13th (2008, veel killing)
- the Shining
- Dolores Claiborne
- Jaws (blijft leuk)
- Hellraiser
- Nightmare on Elmstreet
- Hostel
- The hills have eyes
- wrong turn
- Identity
- the Grudge
Kan nog ff doorgaan, maar tegenwoordig valt het allemaal reuze tegen. Echt schrikken gebeurd helaas niet meer....
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Identity en Dolores Claiborne horror?
Tazke
-
- 39 messages
- 37 votes
Yep! Ik zie hier wel andere films terug die er dan ook niet bij horen!
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Kan nog ff doorgaan, maar tegenwoordig valt het allemaal reuze tegen. Echt schrikken gebeurd helaas niet meer....
Valt helemaal niet tegen.
(en ja, ik doe ook niet aan "niet Amerikaanse films; kan er niet naar kijken helaas):
Moet je dan toch maar eens proberen dan heb je dat probleem ook niet meer, zat goede recente horrorfilms.
Maar dan moet je toch in frankrijk/spanje/uk kijken.
Al zijn er nog wel een aantal zeer toffe amerikaanse horror films uitgekomen de laatste tijd, zo is trick 'r treat erg tof.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ach ach, genoeg Amerikaanse horrorfilms die het kijken waard zijn.
Tazke
-
- 39 messages
- 37 votes
"Ach ach, genoeg Amerikaanse horrorfilms die het kijken waard zijn".
Names please!? Mss heb je nog een goede tip voor me Halcyon?
Enne Jeroentjuhhhhhhhhhhh bedankt voor de tip. De Orphanage heb ik ook nog liggen. Denk dat ik me er toch maar een keer aan ga wagen. Mss met geluid uit, hahaha