- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Hoeveel films kijk je per week/maand/jaar?
Hoeveel films kijk je per week/maand/jaar?
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
2021 gaat voor mij een ziek jaar worden qua aantal films, wat ik vermoedelijk nooit meer ga evenaren.
Dat komt vooral omdat MM overging op een versoepeling qua shorts (en ik een een stapel films kon toevoegen die ik al had gezien), maar ook omdat ik dit jaar meerdere korte film festivals heb meegepakt, en een inhaalslag heb gemaakt op de YouTube short film kanalen van Omeleto, Alter, en Short of the Week. Door Covid (en thuiswerken) heb ik bovendien een exorbitante hoeveel tijd aan film kunnen besteden.
Met nog ruim anderhalve maand te gaan sta ik er nu zo voor voor 2021:
madmadder
-
- 371 messages
- 3054 votes
Haha, wat een aantallen.
Respect hoor. Doe jij in je vrije tijd nog iets anders dan film kijken eigenlijk? Absoluut geen kritiek, gewoon uit nieuwsgierigheid, mooi als je zo kan opgaan in iets.
2021 is voor mij kwantitatief gezien een matig jaar geworden. Wel enkele periodes gehad waarin ik meer film keek, en ik probeer nu ook weer even een inhaalslag te maken wat betreft recente films voor mijn eindejaarlijst, maar ik ga denk ik nauwelijks boven de 200 geziene films komen. Mijn vrije tijd is vooral opgegaan aan boeken, schrijven over boeken, muziek, schrijven over muziek en intensieve Japanse kooksessies. Zou in 2022 weer wat meer films willen kijken, 250 lijkt me een mooi, haalbaar doel voor nu.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Haha, ja je zou denken van niet hè.
Maar er wordt ook gegamed, muziek geluisterd, musea bezocht en gelezen. Al was de verhouding dit jaar wel meer in het voordeel van film dan gebruikelijk 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Jeetje JM. Ik dacht dat ik veel had, zeker nu met corona, geen feestjes en veel vrij tijd. Maar ik ben al trots dat ik meer dan 200 films ga kijken dit jaar. Maak dat voor jou maar x10....
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Mooi cijfer, maar toch benieuwd wat je aantal is zonder shorts (neem bv. alles boven de 30 minuten)... want dat loopt wel erg snel op natuurlijk 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Haha, beduidend minder langsspelers gezien dan jij dit jaar. Dat sowieso!
Op 14 november zat dat pas rond de 110 op deze lijst, al staan daar alleen de films op die ik meetel als ‘van dit filmjaar’. Maar dikke kans dat het onder de 200 zit. Ik weet het niet eigenlijk.
Van Bommel
-
- 37 messages
- 2524 votes
Ik zit op dit moment op 181 films, dat is voor mij wel een record. Mede door de avondklok en Corona en heb Film1 aangeschaft en Netflix gaat het hard. En dan moet de maand december nog komen.
clubsport
-
- 3810 messages
- 6939 votes
Rond de 280 op dit moment , met wel een 30 tal korte films van Laurel & hardy erbij .
madmadder
-
- 371 messages
- 3054 votes
Haha, beduidend minder langsspelers gezien dan jij dit jaar. Dat sowieso!
Op 14 november zat dat pas rond de 110 op deze lijst, al staan daar alleen de films op die ik meetel als ‘van dit filmjaar’. Maar dikke kans dat het onder de 200 zit. Ik weet het niet eigenlijk.
Ik krijg een error als ik die link klik. 
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Ik heb twee films geleden de 200 films gehaald die ik dit jaar heb gekeken. Dat is ongeveer mijn gemiddelde per jaar, deze zou nog wel omhoog gaan naar de 220 films ongeveer, aangezien ik door de nieuwe COVID-19 maatregelen nu gewoon elke avond wel een film kan kijken. Maar, zoveel als John Milton heeft, ga ik nooit niet halen.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Misschien heb je wel meer qua langspeelfims hoor, zou zomaar kunnen 
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5398 votes
Vorig kalenderjaar kwam ik uit op 677 dagboek entries (dagboek entry= films langer dan 40 min., geen series, alleen miniseries wanneer lengte vergelijkbaar met langspelers). Sta nu op het punt dat (persoonlijke) record te verbreken en eigenlijk verbaast dat me. Ik dacht vorig jaar echt wel aan een max te zitten.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Misschien heb je wel meer qua langspeelfims hoor, zou zomaar kunnen
Hoeveel heb je er gezien dit jaar? Aan langspeelfilms.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Ik heb ook eens gekeken voor het jaar 2021 tot nu.
754 langspeelfilms
99 kortfilms
Ik zal dit jaar net onder/rond de 900 uitkomen in totaal denk ik.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Zeven dagen per week 2 langspeelfilms per dag gedurende een jaar dus? Ongelofelijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik snap van zulke aantallen ook nooit iets. Net als mensen die 308 keer per jaar naar de bioscoop gaan. Vraag me altijd af waar je de tijd vandaag haalt. Is overigens geen kritiek, maar wel moeilijk voor te stellen. Neem aan dat je ook andere dingen in je vrije tijd doet dan 2 films per dag te zien.
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Heb sowieso weinig slaap nodig, met een uurtje of vijf ben ik al uitgerust. En film kijken begint pas rond 22u00. Overdag en in de vooravond is het klusjes- of kindertijd, naast mijn fulltime baan natuurlijk. Of ik kan dan zelf gaan sporten of iets gaan drinken. Het scheelt dat ik wel amper TV kijk. Wel ook sport, maar dat is meestal overdag in het weekend (wielrennen bvb).
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Het moet ook gezegd dat de series die ik zie op 1 hand te tellen zijn op een jaar. Dat scheelt ook een pak. Velen onder jullie doen die combi met films. Dan is het logisch dat je niet zo hoog uitkomt.
Bioscoopbezoek in niet coronajaren schommelde rond de 35 per jaar.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Heb sowieso weinig slaap nodig, met een uurtje of vijf ben ik al uitgerust. En film kijken begint pas rond 22u00.
Dus dan doe je er twee achter elkaar en dan slapen?
Men, ik zou dit echt nooit kunnen. Bij mij houdt het rond 22:00 uur al op met filmkijken. 
Series doe ik alleen in het najaar/winter, verder gaat er nog tijd op aan lezen (als ik die tijd even omreken dan is mijn leestijd denk ik goed voor zo'n 120 films).
(Overigens zie ik tussen de 100-150 films per jaar. Laatste jaren gaat het eerder naar 150.)
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Mijn filmconsumptie kan echt enorm fluctueren. Ik heb maanden geeneen film zie, en ik heb er ook gehad van 75 in één maand. Op het IFFR kwam ik weleens tot zes op een dag (lange films). Op jaarbasis zit ik meestal ergens tussen de 150 en 250. Vaak veel in het begin van het jaar, daarna wordt het minder , weinig in de late zomer en het vroege najaar en weer wat meer tegen het einde van het jaar. Ik heb ook nog andere passies die weleens vechten met films kijken. Muziek luisteren en sport (met name wielrennen) kijken bijvoorbeeld. En soms zit ik een leesgolf en ben ik daar ineens mee bezig. En werken kost ook veel energie op mijn pensionering moet ik nog meer dan 20 jaar wachten. En met vijf uur slaap kwam ik een heel end toen ik jong was. Dat red ik nu niet meer.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Ik kijk al jaren 5 films per week, daar zitten ook minimaal 1 en soms wel 2 of 3 herzieningen bij. En ik volg altijd 2 series (een met vrouw, een lekker alleen), waarvan ik elke week minimaal enkele afleveringen kijk. Deze aantallen zijn een beetje mijn ademen. Minder dan komt mijn verslaving tekort, meer heb ik echt de tijd niet voor.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Hoeveel heb je er gezien dit jaar? Aan langspeelfilms.
Met 2585 entries dit jaar volgens Letterboxd is het ondoenlijk daar met de hand doorheen te gaan, vooral omdat ik met zoveel short titels niet altijd meer op het eerste gezicht weet maanden later of iets een short was, of toch een langspeler uit een exotisch land. Voor zover ik weet bieden Letterboxd, IMDb en MM allemaal geen functie om je stemmen van het afgelopen jaar te sorteren.
Je kunt natuurlijk wel in de films van 2021 sorteren binnen je eigen stemmen, maar dan mis je die van alle andere jaren. Hoe is Fisico achter zijn getal gekomen? 
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Ik zet alles in een simpele overzichtelijke excel waarop ik kan filteren op datum, genre, land, continent, quotering of wat dan ook. Ik tracht in de loop van de dag een screen te posten.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Je kan toch gewoon de link gebruiken uit de MM-alert over de eindejaarslijst? Of begrijp ik het niet goed?
Stemmen van eRCee - MovieMeter.nl
(Waaruit ook meteen blijkt dat ik nog maar 95 films heb gezien dit jaar, dus niks richting de 150.)
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Je kan toch gewoon de link gebruiken uit de MM-alert over de eindejaarslijst? Of begrijp ik het niet goed?
Stemmen van eRCee - MovieMeter.nl
(Waaruit ook meteen blijkt dat ik nog maar 95 films heb gezien dit jaar, dus niks richting de 150.)
Nee, het gaat erom (na mijn vraag) hoeveel langspeelfilms JM heeft gezien naast kortspeelfilms. En weten we niet hoe dat te filteren is, en Fisico heeft het dus bij gehouden via Excel.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik zit eraan te denken om dat ook te gaan gaan doen, maar ik verwacht voor de jaarwisseling 11.000 stemmen te hebben (kun je nagaan hoeveel er nog niet op MM staat), dus daar met terugwerkende kracht doorheen gaan wordt wel een monnikenwerk.
Daarnaast ben ik bijzonder onervaren met excel, dus zelfs als ik dat bestand dan heb, dan zou ik nog niet goed weten hoe je dan sorteert op een datumbereik terwijl je filtert op speelduur. Vermoedelijk lukt het me wel met veel kutten, maar ik zou dan voor de veiligheid de stemmen van het afgelopen jaar kopiëren vanuit de totale lijst naar een ander document en alleen die sorteren op speelduur, en dan rijen selecteren vanaf bijv 45 minuten en kijken hoeveel het er zijn?
Zoiets? #noobfunwithjohnmilton.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5398 votes
Je kunt in excel heel makkelijk kolommen van hoog naar laag/a tot z sorteren, mits je dus maar een kolom hebt waar die speelduur instaat. Je exports nemen die helaas niet automatisch mee volgens mij... ik herinner me dat niet van bijv. de mm top 1000.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Het is bij mij helaas wat minder geworden dit jaar door een combi van minder tijd en meer series.