• 177.953 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.710 votes
Profile

Recensies op MovieMeter

Vinokourov

• 3143 messages
  • 2909 votes

Metalfist wrote:

Waar ik vooral op let is dat ik in mijn recensie alles staat wat ik wou zeggen. Soms kan ik een halve pagina blijven doorlullen maar andere keren is het maar redelijk weinig. Het belangrijkste is volgens mij dat je niet blijft babbelen gewoon om meer tekst te hebben.

Mee eens! Soms kun je in drie rake zinnen de film prima beschrijven en dan moet je niet gedwongen naar meer zinnen zoeken. Dat soort korte recensies zie je bij mij vaak bij films, die me niet veel deden maar ook niet ergerden. Films die meer bij me weten op te wekken kunnen vaak op een langer verhaal rekenen. Ook over extreem onbekende films wil ik wel meer vertellen voor geïnteresseerde MM'ers die nog die film willen zien.

Ik heb trouwens het idee dat ik vaak dezelfde woorden gebruik bij zo'n recensie en dat ik denk: "Nah, misschien nu toch maar eens een ander woord voor bijvoorbeeld 'aangenaam' gebruiken". Ik weet niet of jullie daar last van hebben, maar goed. Mijn recensies lijken tot nu toe gelukkig nog niet teveel op elkaar .

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik heb dat gevoel ook vaak dat ik gewoon teveel keren eenzelfde woord gebruik. Zit ik een halfuur te zoeken hoe ik mijn zin anders kan formuleren

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Wanneer mag je je berichtje eigenlijk als 'mijn persoonlijke mening / recensie' markeren? Als ik een stukje over een film schrijf (zoals bij Close Encounters) geef ik er mijn mening wel over, maar een echte recensie is het niet. Ik vind een synopsis maken bijvoorbeeld erg nutteloos, want dat staat al op elke filmpagina. En moet je bericht van een bepaalde minimumlengte of iets dergelijks zijn?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Wanneer mag je je berichtje eigenlijk als 'mijn persoonlijke mening / recensie' aanduiden?
Als het je mening over de film weergeeft. Je bericht bij Close Encounters is (voor MM-begrippen) dus een prima mening/recensie. Hoewel een paar enters tussen de alinea's niet zouden misstaan.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Je mag een bericht als 'mijn persoonlijke mening' aanduiden als je jouw mening over de film omschrijft. Eén halve zin is daarvoor al voldoende.

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

Sowieso zijn er geen (geschreven) regels over het markeren van een bericht als recensie. Toch?

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Bedankt voor de snelle reacties. Ik ga meteen wat sterretjes goud kleuren!

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Het quoten van een eerder bericht met daarbij enkel een smiley wordt niet als 'recensie' geaccepteerd.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Berichten als 'leuke film' zie ik liever toch niet aangemerkt worden als mening, wat ook maar zelden gebeurt. Deze optie is meer bedoeld voor gemotiveerde meningen mijns inziens. En dan maakt 'de lengte' niks uit.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Dat ben ik met je eens. Zo'n bericht wordt echter wel als 'recensie' geaccepteerd.

Roel Bogers

• 365 messages
  • 191 votes

Ik schrijf eigenlijk altijd een review zodra ik een film heb gezien en ik denk hem helemaal ontleed te hebben. Soms wacht ik na mijn 1e kijkbeurt tot ik de film voor een 2e keer heb gezien.

Ik belicht gewoon de goede en slechte punten en velg vervolgens een oordeel. Meestal wordt het een redelijke lap tekst, maarja, dan kun je iig zien dat iemand de moeite heeft genomen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ja soms heb ik ook wel een lap tekst, hangt van de film af. Maar als je de film veel later weer eens tegenkomt bijvoorbeeld op tv is een uitvoerig bericht handig om hem weer te gaan zien of juist niet. Het is in ieder geval duidelijker dan alleen: leuk, slecht of alleen een stem. En voor anderen kan je bericht ook interessant zijn, maar dat weet ik niet. Iedereen heeft zijn eigen smaak.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Sommige gebruikers gebruiken de uitvoerige recensies om zich een beeld van de film te vormen. Andere gebruikers slaan die uitvoerige recensies juist over. Daarom heeft Jordy besloten geen eisen aan een recensie te stellen.

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

http://focusonfilm.web-log.nl/

Hier ga ik de komende tijd 3 recenties neer zetten.

belchinees

• 4182 messages
  • 2326 votes

Let tijdens het schrijven dan wel even op je spelling en grammatica hé.

Vinokourov

• 3143 messages
  • 2909 votes

speranza wrote:

Sommige gebruikers gebruiken de uitvoerige recensies om zich een beeld van de film te vormen. Andere gebruikers slaan die uitvoerige recensies juist over. Daarom heeft Jordy besloten geen eisen aan een recensie te stellen.

Niet helemaal waar. Als soort van 'test' had ik bij Fargo staan 'Leuke film' en die ook als mening bestempeld. Dat is door een mod alsnog ongedaan gemaakt. Je moet dus wel wat meer dan dit soort loze kreten schrijven om vervolgens als mening markeren.

kobe bryant fan

• 445 messages
  • 355 votes

Bij Avatar (2009):

stuur maar berichten over mijn eerste recensie wat ik nog kan veranderen wat er goed was enz.

GuyB

• 1299 messages
  • 0 votes

Klik dan even op het sterretje bovenaan je bericht, zo sla je je mening op.

kobe bryant fan

• 445 messages
  • 355 votes

danku ben nieuw van gisteren dus is nog wat zoeken maar wat vind je van mijn recensie

Karl van H.

• 2808 messages
  • 2251 votes

Tip voor de volgende keer: gebruik leestekens en hoofdletters

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Globaal gezien? Je zinnen missen nogal hoofdletters

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

kobe bryant fan wrote:

danku ben nieuw van gisteren dus is nog wat zoeken maar wat vind je van mijn recensie

Moet je wel je recensie aanvinken he . Niet je andere bericht

kobe bryant fan

• 445 messages
  • 355 votes

ja zal ik doen

kobe bryant fan

• 445 messages
  • 355 votes

Vind iemand dat ik te veel verhaal geef ?

AchmedATM

• 1507 messages
  • 0 votes

kobe bryant fan wrote:

hier mijn recensie over AVATAR het fenomeen van 2010 3 oscars voor toch wel een van de beste regiseurs van 2010.

Geen van die Oscars was voor James Cameron

kobe bryant fan

• 445 messages
  • 355 votes

Ik heb vernomen dat ie er 3 had gewonnen dus zal ik mis zijn danku voor het melden.

Karl van H.

• 2808 messages
  • 2251 votes

kobe bryant fan wrote:

Vind iemand dat ik te veel verhaal geef ?

Je hoeft het verhaal niet uit te leggen in je recensie, op zich. Er staat hierboven sowieso al een korte samenvatting van je verhaal; als mensen geïnteresseerd zijn in de film dan lezen ze dat wel. Het is misschien beter als je je beperkt tot je mening en het geven van argumenten voor die mening.

kobe bryant fan

• 445 messages
  • 355 votes

oke zal geen verhaal meer geven mijn bedoeling was om dieper verhaal te geven dan de samenvatting

kobe bryant fan

• 445 messages
  • 355 votes

Nog een vraag wat vind je van de argumenten.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.